KISS – you wanted the best, you got the best!

  • 106 342
  • 636
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Mitäs mieltä ootte pumpusta nimeltä KISS? Heti ei muistu mieleen että olisin kuunnellut koskaan mitään bändiä yhtä paljon kun KISSiä. Aloitin diggailun joskus vuonna -80 7-8 vanhana ja sillä tiellä ollaan edelleen. En tosin ole mikään kiihko friikki mutta kummiskin. Hartwall arenan kummatkin keikat tuli käytyä läpi mutta jälkimmäinen Psycho Circus rundin keikka oli melko väkinäinen, johtuen uusista biiseistä. Mulle KISS on kummiskin 6 ensimmäistä studiolevyä ja Alivet päälle sekä tietty Ace Frehleyn soolo vuodelta -78. Toki Hyviä ralleja löytyy muiltakin levyiltä. Maskitonta KISSiä tuli kuunneltua muuta vuosi aina Crazy Nightsiin asti mutta sen jälkeen kiitti mulle riitti. Pidintä jopa muutaman vuoden totaalista taukoa -90 luvun alussa mutta -97 (vai oliko se -96) kun pojat tulivat suomeen niin pakkohan sitä oli mennä katsomaan enkä pettynyt.

Nykyään kun tulee kuunneltua KISSiä ei -80 luku kuulu valikoimiin.

Ja mitä tulee ACE FREHLEYHYN niin tokko kukaan toinen kitaristi Hendrixiä lukuunottamatta on vaikuttanut nykyisiin rock kitaristeihin samalla tavalla. Kaikkihan diggaa KISSiä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Phantom of the Park

Mulla on sellainen muistikuva, että Kissin 'Animalize' oli ihan niitä ensimmäisiä kasetteja, jonka itse aikoinani ostin. Sitä ennenkin tuli toki Kissiä kuunneltua kavereiden levyltä/kaseteilta ja siihen bändin maskiversioon nimenomaan pikkupoikana ihastuin, siinä oli sitä rock 'n' rollia. Bändi siis varsinkin nuorempana kuului suurimpiin suosikkeihin, ei nyt ehkä ihan suurin kuitenkaan. -97 sitten vihdoin pääsin näkemään bändin livenä ja Peter Crissin järkyttävän sleebaavasta soitosta huolimatta keikka oli eräs suurimpia livekeikkakokemuksia ikinä. Kissin keikalle voi vetää vertoja vain Metallica parhaina päivinään, niin ja Rammstein. Psycho Circus-rundin keikkaa en sitten enää jaksanut lähteä katsomaan sen jotenkin väkinäisen tekohengitysmeiningin takia. Mikäs siinä, mahtava bändi sitä 80-luvun pahinta perseilyä lukuunottamatta.
 

ace

Jäsen
Mulle eka oma kasetti oli kanssa Animalize, ja Heaven's on firen myötä jämähdin bändiin totaalisesti, mitä on kestänyt tähän päivään saakka. Poislukien 80-luvun lopun poppis-ajat. Voi sanoa että mulle Kiss on enemmän kuin musiikkia, se on vähän kuin elämäntapa. Olen jopa harkinnut ottavani alkuperäiskokoonpanon soittajien maskit tatuoituna johonkinpäin vartaloani.

Molemmat Hartwall-arenan keikat tuli nähtyä eikä mua haitannut yhtään se "väkisinvääntäminen" millä PC-kiertue oli koottu. Soundit eivät kyllä oleet jälkimmäisellä niin kohdallaan kuin Reunion-kiertueella.

Sen sijaan vähän harmittaa kun ukot eivät ymmärrä lopettaa ajoissa, vaan Farewell-tour ei ollutkaan jäähyväiskiertue, ja bändi ilmoitti jatkavansa keikkailua vielä senkin jälkeen.

Mun mielestä mikään bändi koskaan ei voi saavuttaa livenä samanlaista meininkiä kuin Kiss. Ehkä musiikillisesti mutta ei ikipäivänä shown kannalta. Kaikkine lapsellisuuksineen ja rahastuksineen Kiss on kuitenkin rehellisyydessään ainoa oikea
rockbändi!

Tiedätte varmaan kenen suusta tuo meikäläisen allekirjoitus on?

Edit: Kirjotusvihre
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tuli vielä mieleeni, että olin muutamia vuosia sitten (-98?)Tavastialla järjestetyssä Kiss-conventionissakin, jossa oli paikalla myöhempien aikojen rumpali Eric Singer. Tuli sieltä kaikennäköistä jännää osteltuakin, mm. kirjailijan itsensa paikan päällä signeeraama 'Kiss and tell' kirja, ei siis tämä Gene Simmonsin myöhemmin kirjoittama samanniminen kirja, vaan aiemmin ilmestynyt opus, jossa paljastetaan kaikenlaisia Kissin heppujen (varsinkin Acen) sekoiluja. Eric Singerinkin kanssa olisi päässyt (maksua vastaan luonnollisesti) samaan polaroid-kuvaan signeerauksen kera, mutta sinne oli niin järjetön jono, että en jäänyt odottelemaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti BigRedBob
Tuli sieltä kaikennäköistä jännää osteltuakin, mm. kirjailijan itsensa paikan päällä signeeraama 'Kiss and tell' kirja, ei siis tämä Gene Simmonsin myöhemmin kirjoittama samanniminen kirja, vaan aiemmin ilmestynyt opus, jossa paljastetaan kaikenlaisia Kissin heppujen (varsinkin Acen) sekoiluja.

Niin ja mihin hintaan irtoaa tämä kirja? :)
Eric Singer on kyllä huikeuden huikeus, kaksi kertaa olen nähnyt jampan livenä. Uskomaton.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tommy
Niin ja mihin hintaan irtoaa tämä kirja? :)
Eric Singer on kyllä huikeuden huikeus, kaksi kertaa olen nähnyt jampan livenä. Uskomaton.
Mä luulen, että mä en ainakaan just nyt ole valmis luopumaan tosta kirjasta, sori. ;) (se on muuten tämännäköinen kirja, tuo Gordon G.G. Gebert oli se heppu, joka siellä noita kirjoja signeerasi)
Singer on kyllä todella asiallinen rumpali.
 

ace

Jäsen
Hassua että Peter Criss on Kissin historian huonoin rumpali, mutta siitä huolimatta hänen aikakaudellaan bändi teki parhaat levynsä. Eric Carr (R.I.P.) oli myös huippu, mutta kyllä Singer on aivan mielettömän kova rumpali. Alive 3:lla Kissin vanhat biisit saavat aivan uutta potkua Singerin takoessa rumpuja. Varsinkin Detroit Rock Cityn tuplabasarikomppi on todella huikee.

Simmonsin Kiss and make up:lla on ihan kiitettävästi kanssa Acen toilailuja, mutta onko tossa Kiss and tell:ssä vielä jotain mitä ei ole muualla kuultu?

Löytyykö muuten keneltäkään Kiss Konfidential videota. Sehän on juuri videoversio Alive 3:sta. Jospa joku voisi sen pientä korvausta vastaan vaikka kopioida minulle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti ace
Simmonsin Kiss and make up:lla on ihan kiitettävästi kanssa Acen toilailuja, mutta onko tossa Kiss and tell:ssä vielä jotain mitä ei ole muualla kuultu?
Mulla on vielä tuo Simmonsin kirja lukematta, mutta tästä mun kirjasta löytyy nyt ulkomuistista heittäen ainakin Acen suorittama 'lentokoneen kaappaus' ja hämmennystä herättänyt mielenkiinto natsiunivormuihin ynnä muuhun natsimeininkiin.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kiss muistoja

Meikäpoika voitti -97 radio Kiss FM:n kilpailun ja palkinnoksi tuli kahdelle hengelle bisnesluokan lennot Tukholmaan, hotelli Birger Jarl yöt ja liput Kissin stadionkeikalle. Olipahan kokemus. Sieltä sitten koneella takaisin härmään ja Hjalliin tsiigaamaan suomen keikkaa.

Henkilökohtaisesti silti 80-luvun Kiss oli se kova juttu. Animalize on tänä päivänäkin hyvä levy. Uskomaton kepittäjä tuo lyhytaikainen Mark St. John.

Tuo kirja "Kiss & Tell" on loistava, joskin kirjoitettu katkeran miehen sävyllä. Jatko-osakin siihen on ilmestynyt. Myös kirja "Kiss and Sell" kannattaa lukea. Erinomainen katsaus bändin taloudellisiin kuvioihin managerin näkökulmasta.

Nyt on ilmestynyt kaikkien aikojen Kiss-kirja joka pääsi jenkeissä bestseller-listoille. "Kiss - complete touring history" kirjassa pari henkeen ja vereen uskollista fania on listannut bändin KAIKKI KEIKAT JA BIISILISTAT! Joka sivulla on lisäksi herkullisia paljastuksia jne. Kirja joka sai 10 arvostelussa täydet pisteet kaikista! Tämä on seuraava ostokseni.

Mitä noihin videoihin tulee tuo Konfidental on aika heikko, nopeat MTV-tyyliset monen kameran leikkaukset ja epäuskottavuus jne. Kyllä tuo tuplavideo reunionista on paras video-ostos tai sitten Animalize-live-unsensored tahi Exposed (kuvaus tyylittömästä 80-luvusta koko karmeudessaan).

Bändistä parhaat tiedot ja kuulumiset antaa osoite

www.kissasylum.com
 

ace

Jäsen
Re: Kiss muistoja

Viestin lähetti laredo

Mitä noihin videoihin tulee tuo Konfidental on aika heikko, nopeat MTV-tyyliset monen kameran leikkaukset ja epäuskottavuus jne. Kyllä tuo tuplavideo reunionista on paras video-ostos tai sitten Animalize-live-unsensored tahi Exposed (kuvaus tyylittömästä 80-luvusta koko karmeudessaan).

Bändistä parhaat tiedot ja kuulumiset antaa osoite

www.kissasylum.com


Olen kanssa kuullut että Konfidetal on heikkotasoinen, mutta musiikillisesti se on kuitenkin parasta Kissiä. Mutta mikä on tuo Reunion tuplavideo? Siitä en ole kuullutkaan. Onko oikein myynnissä vai vaan netistä imutettavissa?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole koskaan mikään megafani ollut, mutta aikoinaan tuli kuunneltua suht paljon Italiasta ostettua Greatures of the night -kasettia. Tuon äänitteen ulkopuolisesta tuotannosta kappaleet Lick it up ja Heavens on fire olivat soivat eniten monofonisessa radiokasettisoittimessani.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Kiss!

Loistava bändi tietenkin. Aivan loistava. Mahtava. Täydellinen. Itselläni on 4 studiolevyä ja 2 kokoelmaa....olen nähnyt Kissin 3 kertaa; Doningtonissa '96 ja sitten tietty molemmat Suomen-keikat. Ja paras biisi on tietenkin "Uh! All night"...YEAH!
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Re: Re: Kiss muistoja

Viestin lähetti ace
Olen kanssa kuullut että Konfidetal on heikkotasoinen, mutta musiikillisesti se on kuitenkin parasta Kissiä. Mutta mikä on tuo Reunion tuplavideo? Siitä en ole kuullutkaan. Onko oikein myynnissä vai vaan netistä imutettavissa?


Joo siis ton comebackin jälkeen ilmestyi tuplavideo muistaakseni nimeltä "Second Coming". Ystävälläni on se jenkkiformaatissa. Kateltiin ja otettiin muutamat maljat. Todella mahtava video sanan varsinaisessa merkityksessä, legendaarisen AliveWorldWideTourin parhaat palat. Varmaan olet kuullut tai omistat videon, en vain muistanut sen virallista nimeä.
 

ace

Jäsen
Re: Re: Re: Kiss muistoja

Viestin lähetti laredo
Joo siis ton comebackin jälkeen ilmestyi tuplavideo muistaakseni nimeltä "Second Coming". Ystävälläni on se jenkkiformaatissa. Kateltiin ja otettiin muutamat maljat. Todella mahtava video sanan varsinaisessa merkityksessä, legendaarisen AliveWorldWideTourin parhaat palat. Varmaan olet kuullut tai omistat videon, en vain muistanut sen virallista nimeä.




Hmmm...Mulla on kyllä tuo Second Coming DVD:nä, mutta ei se kyllä tuplavideo ole. Eikä siinä kokonaisia kappaleitakaan ole kuin kolme kappaletta extroissa. Siinä kerrotaan miten yhtye päätyi palaamaan keikoille alkuperäisellä kokoonpanolla ja meikit päällä. Olisikohan tuo sitten ilmestynyt videolla tuplaversiona?

Mutta aivan loistava pätkä muuten, ja siinä kerrotaan hyvin koko tarina Reunion-kiertueen synnystä. Loistavia kohtauksia mm. kun bändi sovittaa jälleen "vanhoja" esiintymisasujaan.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Sepäs se.

Videolla julkaistiin, ainakin jenkkiversiona, kahdella kassulla.

Onko sulla toi Brasilian keikka 83? Entä Australian -80? Tai Budokan -77?

Kaikkia helmiä löytyy täältä.

Nyt lähden etelään ruskettumaan. Toivottavasti härmässä sataa niskaan jääkimpaleita ja vanhoja mummoja.

Palaan asiaan parin viikon päästä.

Moe.
 

AK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho,SM-liiga,maajoukkue
KISS palaa

Niin,huomenna kaikkien aikojen bändi KISS tekee jälleen paluun
kaikkien jäähyväisten jälkeen.KISS soittaa Melbournessa paikal-
lisen orkesterin kera ja ilman.Keikka voisi olla todella fiilistelyjen
ja odotuksen arvoinen mutta tunnelmaa latistaa pahasti Ace Freh-
ley:n puuttuminen pumpusta.

Katselin äsken kuvia lämmittelystä mm.KISS ASYLUM.COM:sta ja
teki kyllä pahaa katsella Tommy Thayer:a Ace:na.Vaikka kuinka
olisi loistava muusikko niin ei alkuperäistä jäsentä voi korvata
meikin alla noin vain.Tämä nähtiin jo Peter vs Singer pelleilyssä.
Bill Aucoin taisi ehdottaa 70-luvulla että bändi voisi olla ikuinen
kun vain vaihdetaan jätkiä meikin alla.Varsinkin Gene ja Paul veti-
vät tästä herneet nenään ja väittivät että orginaaleja ei voi kor-
vata kukaan,KISS on he.Niin muuttuu maailma,raha puhuu.

Ymmärrän heidän halunsa jatkaa soittamista ja esiintymistä mutta
palaisivat sitten ilman miekkiä Kulick:n ja Singer:n kanssa.Hom-
massa on todella paskan makua tälläisten sijaisten kanssa.No,ei
muuta kuin katselemaan vanhoja keikkoja.

Muuten,miksikähän Ace ei lähtenyt mukaan?Itselle ei ole täysin
selvinnyt ko seikka.
 

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Kiss on ollut minullekin SE bändi jonka pariin olen palannut 80-luvun alun jälkeen uudestaan ja uudestaan. Viimeksi tänään ostin levymessuilta Kissin Reunion at Gothenburg -dvd:n. Lähes koko bändin tuotanto Animalizeen asti löytyy levyhyllystä vinyylinä, nyttemmin muutama CD ja DVD:kin.

Tuo Farewell-kiertueen jälkeinen meininkin eittämättä haiskahtaa rahastukselta, mutta jos Suomeen asti eksyvät, suunnistan taas katsomoon - rahastusta tai ei!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
edit:

poistin turhan viestini
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Kuinkas moni on jo hommannut uuden Kiss Symphony, Alive IV levyn. Tässähän bändi siis tykittää Melbournen sinfoniaorkesterin kanssa, ja täytyy sanoa että kyllä ovat vanhat biisit saaneet taas uutta potkua. Varsinkin Detroit Rock City, God of Thunder ja Black Diamond ovat sellaisia versioita jotka jyräävät paljon edellisiä versioita rankemmin.

No joo, nyt joku sit narisee että "Tämähän on selvästi kopioitu Metallicalta." No voi ollakin, Metallican SM:ää en ole pahemmin kuullut, mutta huhujen mukaan se ei ollut kovin onnistunut esitys,
mutta tämä kuulostaa kyllä hyvältä, vaikka en mikään klassisen musiikin asiantuntija olekaan.

Suosittelen kaikille jotka Kissista tykkää. Nyt vaan odottelemaan DVD:tä kyseiseltä keikalta.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti ace
Kuinkas moni on jo hommannut uuden Kiss Symphony, Alive IV levyn. Tässähän bändi siis tykittää Melbournen sinfoniaorkesterin kanssa, ja täytyy sanoa että kyllä ovat vanhat biisit saaneet taas uutta potkua. Varsinkin Detroit Rock City, God of Thunder ja Black Diamond ovat sellaisia versioita jotka jyräävät paljon edellisiä versioita rankemmin.

No joo, nyt joku sit narisee että "Tämähän on selvästi kopioitu Metallicalta." No voi ollakin, Metallican SM:ää en ole pahemmin kuullut, mutta huhujen mukaan se ei ollut kovin onnistunut esitys,
mutta tämä kuulostaa kyllä hyvältä, vaikka en mikään klassisen musiikin asiantuntija olekaan.

Suosittelen kaikille jotka Kissista tykkää. Nyt vaan odottelemaan DVD:tä kyseiseltä keikalta.

Kiitos ei kiitos, Ace ei ole edes mukana vaan Tommy Thayer on meikattu Acen näköiseksi johtuen siitä että Gene ja Paul omistavat oikeudet Acen ja Peterin maskeihin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itse ostin tuon Kissin Alive IV:n tänään, kun levykaupasta paketti saapui. En ole vielä kerinnyt kuuntelemaan, mutta kyllä Acen puuttuminen laskee fiilistä heti jo kansilehtistä lueskellessa. Crissinhän se piti lähteä, mutta nyt häipyikin sitten Ace. Samperi.

Itselläni hyllyssä kaikki Kissin cd:t, remasteroituna (ne mitkä on remasteroitu) sekä DVD:llä tuo Konfidential ja X-Treme Close Up, jotka on pakattu yhdelle levylle. Lisäksi videolla Exposed ja Canal plussalta tullut tunnin mittainen konsertti The Last Kiss - kiertueelta (taltioitu New Jerseyssä). Kyllähän monelle KISS on silloin KISS, kun maskit ovat naamalla, huolimatta siitä että kyllähän esim.Animalize oli todella kova levy.

Ensi kesänä kuulemma luvassa kiertuetta ympäri maailman, saapuvatko jälleen Suomeen?
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Ei ole viimeiseen puoleentoista viikkoon muuta levyä luukutettukkaan kuin Alive IV:tä. Koko tuotanto lukuunottamatta viimeistä kokoelmaa löytyy boxed set mukaanlukien. Toki myös joitakin videoita. Olisihan tuo hienoa ,jos tänne tulisivat soittamaan taas!
 

ace

Jäsen
Viestin lähetti Another HAB
Kiitos ei kiitos, Ace ei ole edes mukana vaan Tommy Thayer on meikattu Acen näköiseksi johtuen siitä että Gene ja Paul omistavat oikeudet Acen ja Peterin maskeihin.


Totta. Tuo Frehleyn puuttuminen on kyllä iso miinus, mutta vielä isompi miinus on juuri se että Tommy Thayer on meikattu Spaceaceksi. Olisivat nyt tehneet Thayerille uuden imagon.

Aluksi olin vihoissani Frehleylle kun jätti (taas) maailman parhaan bändin, mutta luettuani tämän jutun , muutin mieleni. Kyllähän hän ihan ymmärrettävistä syistä lähti. Toivottavasti on kuitenkin mukana sitten aikanaan mahdollisella jäähyväiskeikalla.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Re: KISS - You wanted the best, you got the best

Viestin lähetti Another HAB
Ja mitä tulee ACE FREHLEYHYN niin tokko kukaan toinen kitaristi Hendrixiä lukuunottamatta on vaikuttanut nykyisiin rock kitaristeihin samalla tavalla. Kaikkihan diggaa KISSiä.

Sinällään ei mitään KISSiä vastaan, mutta...

Ritchie Blackmore
Pete Townshend
Eddie Van Halen
Keith Richards
Alex Lifeson
Eric Clapton
Chuck Berry
Jimmy Page
Tony Iommi
Brian May
Jeff Beck
Zappa

Ehkä jopa:

Randy Rhoads
Steve Howe
Satriani
yngwie
Vai


op777

edit: siistitty
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Snakebite, Asp, Bully Boy, Rod Weery
Re: KISS - You wanted the best, you got the best

Viestin lähetti Another HAB
Ja mitä tulee ACE FREHLEYHYN niin tokko kukaan toinen kitaristi Hendrixiä lukuunottamatta on vaikuttanut nykyisiin rock kitaristeihin samalla tavalla. Kaikkihan diggaa KISSiä. [/B]

Vaikka täällä soikin Kiss juuri nyt, niin kävi kyllä tuuri, että eiliset tandoorikanat ovat vielä mikrossa. Muuten ne olisivat joko keuhkossa tai tässä näppiksellä. op tuossa jo tyhjentävästi luettelikin kasan "jossakin määrin" vaikuttaneita kitaristeja ;) ja "ehkä jopa"-osastolla olleet ovat luultavasti sen takia, että ovat ns. seuraavan sukupolven miehiä. Itse lisäisin aitoihin vaikuttajiin Priest-kaksikon Glenn Tipton / K.K.Downing, joita ilman kahden kitaran harmonioita vieläkin ihmeteltäisiin. Maiden on muutaman vuoden vielä Priestiäkin tuoreempi bändi eikä siinä mielessä sovi listaan, vaikka harmonioita veivätkin isoilla harppauksilla eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös