KISS 28.5.2008
Olinko eka?
Kyllä KISS oli tänään parempi kuin odotin. Tai en odottanut mitään erikoista millään asenteella, menin vain ja katsoin ja kuuntelin shown. Nautin siitä. Dinosaurus-showna hyvää laatua, liekö bändi lämmennyt hieman eilisestä, samoin yleisö, ihan hyvääkin melua irtosi välillä. Istuin itse ihan päädyssä keskellä, ylhäällä, hyvä kohta, tosin kaukana.
Keikka lähti hyvin parilla rytinällä, Deuce ja Strutter liikkeelle. Helkkarin kovia klassikoita. Kolmas biisi Got To Choose sitten sortui Paulin ääneen. Jatkossa Parasite, positiivisin yllätys She ja Cold Gin toimivat todella hyvin, tiukkoja biisejä. Paulin ääni myös lämpeni keikan myötä hieman, tai biisit vain sopivat paremmin.
Tommy Thayerin kitarasoolo oli eräs paskimpia kuulemiani, onneksi biiseissä coverbändiläinen soitti hyvin. Eric Singer oli huikea, pelasti suvantokohdaksi ajautunutta soolo-soolo-huudatus-laulatuspätkää keikan puolivälin kieppeillä.
Encoressa kovia biisejä, tosin ainoastaan yleisön laulu sai diskopopin kuulostamaan yhtikäs miltään, Paulin ääni sortui taas. En todellakaan nipota ylimääräisiä, eikä Paul nyt aina ole vahvin livelaulaja ollut, mutta jos ääni katoaa melkein kokonaan biiseissä jotka rakentuvat komean ujelluksen varaan, olisi parempi vetää muita biisejä. Positiivista Paulista: Starchildin manboobsit värähtelivät omieni tahdissa ja tunsin välillämme homoeroottista väreilyä, come to me, Paulin peba. Myös Paulin innostuminen Stockholm-buuauksista sai miehen toistamaan mukahauskuutta useampaan kertaan! Nauratti.
Genen suorituksesta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ansaitset dollarisi, demoni, kyllähän se bassosoolon perinteinen verishow on komea, joka haluaa jotain suurta ja vielä isompaa pyroa, miksi, nuo valaistukset ja simppeli suusta valuva veri ovat upeaa katseltavaa, kuin 70-luvun italialaisesta kauhuelokuvasta...Dario Argento, anybody?
Konsepti vanhojen Alive-biisien suhteen oli minun makuuni, tämä on se KISS-biisilista jota minä diggaan, joten oli tyytyväinen näkemääni.
Yhtään maskipaitaa en tosin todellakaan osta, jos kuvassa on Thayer maskeissa. Ei jumalauta. Ostin Rock and Roll Over-paidan, vaikkei bändin vahvin levy olekaan.
YOU KNOW THAT'S THE ONLY THING...THAT KEEPS US TOGETHER!!!