Kisapuiston remontti

  • 109 669
  • 452

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti theref
Eihän siellä ole koskaan ollut noin valoisaa.
Niin, paistaahan se aurinko risukasaankin (joskus).

Milloinkohan viimeeksi on Kisapuiston jäähallin uumenissa ollut noin paljon valoa? Varmaan joskus aikana eks.*

*ennen kattoa & seiniä
 

theref

Jäsen
Re: Tulostauluista vielä

Viestin lähetti strongelf
Olisko mahdollista saada jopa jonkinasteinen screeni jossa olisi elävää kuvaa?Eikös Lahdessakin ole tollanen screeni hallin päädyssä???

Enpä usko tällaisia Lappeenrantaan tulevan, en ainakaan sillä hinnalla mitä niihin kahteen on varattu.

Viestin lähetti strongelf
Kyllä se hallin keskelle kattoon sijoitettava pömpeli olisi kaikista paras ratkaisu mutta jos niitä ei ole saatavilla tarpeeksi matalaa mallia niin ei kai sitten...

Tai tarpeeksi kevyttä! Sehän se suurin ongelma taitaa olla kun katto ei kestä. Ja kyllähän se aika matalallekin tulisi.

Joten eiköhän täällä pysyttäydytä päätykelloissa, halpismalleissa?
 

strongelf

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No juu - tätä niinkun ajoin takaa - eli varmaan pysytään vanhassa tutussa ja turvallisessa mallissa...

Tosin tuli mieleen että tänäpäivänä pitäisi jo tuolla 52000 eurolla saada modernimpaakin tekniikaa verrattuna edellisiin hankintoihin.

Tämä tosin puhdas veikkaus.

Mutta niinkun vanha sanonta kuuluu - rahalla saa ja hevosella pääsee ;)
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitoksia kuvista, avartaa jo jonkin verran käsitystä tulevasta hallista. Ei kuitenkaan pidä antaa hämätä tuon uuden tilan. Tällä hetkellä näyttää että tilaa on vaikka kuinka, mutta vielä puuttuu aitiot, selostamot ja muut kalusteet tilaa viemästä.

Onko mistään muuten saatavilla uutta istuinpaikkakarttaa. Olisi mukava nähdä minne nuo tulevan kaudet paikat sijoittuu (entinen A4).
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Re: Tulostauluista vielä

Viestin lähetti strongelf

Kyllä se hallin keskelle kattoon sijoitettava pömpeli olisi kaikista paras ratkaisu mutta jos niitä ei ole saatavilla tarpeeksi matalaa mallia niin ei kai sitten...

Ruotsissahan on vastaavanlaisissa halleissa matalia tulostauluja Elitserienissäkin. Pitäisi mielestäni mahtua myös Kisapuistoon kokonsa puolesta, jos en väärin muista yhden vierailun perusteella niin joitain matalia mainosviritelmiä siinä keskellä on muutenkin ollut. Katon kestävyyshän se taitaa suurin kysymys siinä olla...

Remontti tuleekin tosi tarpeeseen, onnittelut siitä Lappenrannan kiekon ystäville. Kunhan päädyn seisomakatsomo säilytetään niin tunnelmakin on taattu :)
 
Viimeksi muokattu:

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Re: Re: Tulostauluista vielä

Viestin lähetti RV16

Remontti tuleekin tosi tarpeeseen, onnittelut siitä Lappenrannan kiekon ystäville. Kunhan päädyn seisomakatsomo säilytetään niin tunnelmakin on taattu :)

Siitä voidaankin sitten neuvotella onko tämä hyvä vai huono asia ottaen huomioon viime kausien "metelin"(?)...

Minä olen sitä mieltä, että pyritään siihen viihtyvyyden varmistamiseen pääasiassa liikkumatilaa ja myyntipalveluita parantamalla sekä etenkin parantamalla sitä jäällä luistelevaa tuotetta. Ne vieraspelien tilanteet ja muut selviävät kyllä kuuntelemalla kuulutuksiakin, mediakuutiot yms. ovat mielestäni aika lailla turhia Kisapuiston kaltaisessa ladossa. Elikkä rahaa vain niihin kaikkein oleellisimpiin asioihin.
 

Aksu

Jäsen
Re: Re: Re: Tulostauluista vielä

Viestin lähetti aHab

Minä olen sitä mieltä, että pyritään siihen viihtyvyyden varmistamiseen pääasiassa liikkumatilaa ja myyntipalveluita parantamalla sekä etenkin parantamalla sitä jäällä luistelevaa tuotetta. Ne vieraspelien tilanteet ja muut selviävät kyllä kuuntelemalla kuulutuksiakin, mediakuutiot yms. ovat mielestäni aika lailla turhia Kisapuiston kaltaisessa ladossa. Elikkä rahaa vain niihin kaikkein oleellisimpiin asioihin.

Kuulun samaan koulukuntaan. Katsojien tilojen parantaminen on ehdottomasti tarpeellinen toimenpide, mutta kaikkein oleellisinta on kenttätapahtumien taso/laatu. Kun se osasto on kunnossa, katsomossa on tunnelmaa enkä ainakaan minä tee kuutioilla kisapuistossa mitään. Lisäarvoa ne toki tuovat, mutta eivät ole Saipalle oleellisia asioita tällä hetkellä.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Re: Re: Re: Tulostauluista vielä

Viestin lähetti aHab
Siitä voidaankin sitten neuvotella onko tämä hyvä vai huono asia ottaen huomioon viime kausien "metelin"(?)...

Joo no lähinnä se vaikutti siltä, että pääosin kannustus lähti seisomakatsomosta ja tunnelmaakin oli kotijoukkueen pyörittäessä taululle 5-2.

Menihän taas lievästi off topiciksi.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Lippujen hinnoista

Kausikortit

Hinnat istumapaikat:
pääty 325e
sivut 250/400/475/510e

Hinnat seisomapaikat:
aikuiset 190e
opiskeljat/eläkeiläiset/lapset 135e

Eikös nämä ole joten kuten samanlaiset kuin viime kaudella, ainakin seisomapaikkojen osalta? Tällöin voisi toivoa lippujen hintojen säilymistä ennallaan.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos Murmeli vaan noista kuvista. Nuo käytävien levennykset ovat jopa suurempia kuin kuvittelinkaan. No tilaa tarvittiin ja sitä tullaan saamaan. Odotan nyt jo innolla sitä päivää kun pääsen näkemään uuden hallimme täysin valmistuneena. =)
 

dreamy83

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sivusta katsoja

Katselen tässä nyt ensimmäistä kertaa keskusteluanne halliprojektin tilasta. Itse olen siis pykälää isomman armoton kannattaja, eli Tepsin peleissä tulee käytyä aika usein.

On ollut varsin ikävää tietää, että jollain paikkakunnalla olot ovat surkeat. Turkulaisena on hyvä puhua koska meillä asiat ovat olleet paremmin kuin missään jo vuosia. Ja on edelleen, tosin nyt Helsingillä on saman atmosfäärin halli. Itse asiassa, jokainen tämän foorumin jäsen rakastaa omaa seuraansa ja haluaa nähdä sen pelaavan asiaan kuuluvissa olosuhteissa. Näin ei ilmeisesti Lappeenrannassa asiat ole juuri olleet.

Itse en voi kuin ihmetellä, kuinka jotkut ovat jatkuvasti torppaamassa tällaisia projekteja sivuun. Itse tiedän, että jääkiekon katsominen hyvien kavereiden kanssa hienossa hallissa, jossa on menestyvä joukkue, on elämän henkireikä. On joskus ollut rankka päivä ennen matsia ja sitten joku soittaa että lähetkö peliin. Ampaisen hallille siltä istumalta, nautin kiekon lisäksi hyvästä seurasta, ehkä yhdestä tai kahdesta juomasta ja palaan kotiin voitetun pelin jälkeen tyytyväisenä ja levänneenä kotiin. Väitän, että tuo vähentää muun muuassa välillisesti esimerkiksi masennuksen tapaisia mielenterveysongelmia, joiden kustannukset lankeavat suoraan julkiseen pussiin. Tämän lisäksi asia on niin, että minä henkilökohtaisesti myönnän että tunnen Lappeenrannan vain kahdesta asiasta: SaiPasta ja Arvi Lindistä. Ja näilläkin on ilmeinen yhteys.

Toivon mukaan Lappeenrannassa ei hallin tunnelma latistu. Turussa se ei voi latistua, koska sellaista ei ole. Tätä nykyään hallissa on valitettavan paljon tyhjiä paikkoja, mikä tosin voi johtua myös viime kauden Turkulaisittain heikosta menestyksestä. Mielestäni hinnoissa ei ole ollut valittamista ainakaan jos maksaa vain oman lipun: korkeakouluopiskelijat saavat lipun hyvälle istumapaikalle neljällä eurolla (tosin opiskelijalippu on 7 euroa mutta noita halvempia on saanut hallin takana olevalta ovelta). Normaali aikuisten lippu on 12-22 euroa. Perhelippu kieppuu muistaakseni siinä 24 euron huippeilla. Normaalihintaisista lipuista saa erinäisillä bonuskorteilla 2-3 euroa alennusta. Jokerit/Tappara/HIFK matsit ovat olleet 3 euroa kalliimpia.

Turkuun tulevat kaverit vierailulle ja he haluavat lähes poikkeuksetta käydä areenalla. Ja jos oikein muistan, kyseisen halliyhtiön taitaa omistaa ainakin suhteellisen suurella osuudella Turun kaupunki. Onneksi halli rakennettiin ennen lamavuosia niin sitä ei voitu torpata. Ainoaksi miinusmerkiksi hallissa voidaan mainita sen sijainti, mutta se on hoidettu mielestäni hyvin kuntoon loistavasti toimivien bussikuljetusten myöytä kuntoon.

Onnea ja ennen kaikkea menestystä uudistetussa hallissa pelaavalle SaiPalle ja kun faneina Turkuun tulette niin pitäkää se lippu oikeasti korkealla!
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Turkulaisena on hyvä puhua koska meillä asiat ovat olleet paremmin kuin missään jo vuosia. Ja on edelleen, tosin nyt Helsingillä on saman atmosfäärin halli.

Eipä ole Bluesinkaan kotiluolassa valittamista, Jaffa areenakin on ollut pystyssä jo 7 vuotta jos se on jäänyt Turussa huomaamatta :D
 

dreamy83

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tietenkään ole jäänyt huomaamatta

Turussa halli on ollut Jaffaa ja Autohallia paljon aikaisemmin. Ja itse en itse hallin suhteen ole kovin nirso tai puolueellinen, mutta kyllä ite kaikilla noista käyneenä tunnen Elyseen viihtyisimmäksi. Toki makuerot ovat makueroja tässäkin asiassa.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murmelille suuri kiitos kuvista! Oli oikein mukavaa nähdä hyvää kuvaa remontista. Itse olen hallin vierestä tässä ihan lähellä asuvana muutamaan otteeseen pyöräillyt ja mielenkiinnolla koitan aina rakennustyömaalle päin vilkuilla. Hauskaa kuitenkin nähdä kuvia hallin sisältäkin. Uudet käytävän alut näyttävät jopa liian hyviltä entisiin verrattuna....

Kyllä tänne vielä hyvä (ok, parempi) halli saadaan! Vielä kun malttaisi odottaa sinne liigan kotiavaukseen asti...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vähästä aikaa taas kuvia. Löytyy myös viikko sitten sunnuntaina otetut kuvat kun vähän kalleriaa selailee.
 
Viimeksi muokattu:

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Tehdäänkös noihin katsomoihin mitään muutoksia, vai koskee remontti vain aitioita, käytäviä jne.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti RV16
Tehdäänkös noihin katsomoihin mitään muutoksia, vai koskee remontti vain aitioita, käytäviä jne.

Pääkatsomoon, eli pääsisäänkäynnin puoleiselle sivulle tulee uusi osio kääntyviä ja pehmustettuja tuoleja. Muutoin ei katsomot käsittääkseni muutu.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Jaaha, vois kirjottaa ensimmäisen viestin näin kaks vuotta rekisteröitymisen jälkeen...

Miultakin löytys muutamia remonttikuvia Kisapuisto Gardenista, vaikka Murmeli onkin kuvannut jo lähes kaiken.

Viimeviikon aikana on noussut jo aitioiden seinät ja kakkoshallin puoleiselle sivulle valmistuu portaat.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siellähän se pytinki rakentuu hyvää vauhtia. Jännää on kyllä seurata näistä kuvista miten asiat muotoutuu ja alkavat saada lopullisen ulkoasunsa. Mielenkiintoisia yksityiskohtia halliin tulee ja totta vie niitä uudistuksiakin. Ainakin tuo liikkuminen näyttäisi todella olevan rempan jälkeen helpompaa ja väljempää. Se on todella hieno juttu se.

Kiitoksia Murmelille ja tietysti myös siestalle (ei todellakaan mitään turhia kuvia) kuvista! Lisää kaivataan jatkossakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös