Sivusta katsoja
Katselen tässä nyt ensimmäistä kertaa keskusteluanne halliprojektin tilasta. Itse olen siis pykälää isomman armoton kannattaja, eli Tepsin peleissä tulee käytyä aika usein.
On ollut varsin ikävää tietää, että jollain paikkakunnalla olot ovat surkeat. Turkulaisena on hyvä puhua koska meillä asiat ovat olleet paremmin kuin missään jo vuosia. Ja on edelleen, tosin nyt Helsingillä on saman atmosfäärin halli. Itse asiassa, jokainen tämän foorumin jäsen rakastaa omaa seuraansa ja haluaa nähdä sen pelaavan asiaan kuuluvissa olosuhteissa. Näin ei ilmeisesti Lappeenrannassa asiat ole juuri olleet.
Itse en voi kuin ihmetellä, kuinka jotkut ovat jatkuvasti torppaamassa tällaisia projekteja sivuun. Itse tiedän, että jääkiekon katsominen hyvien kavereiden kanssa hienossa hallissa, jossa on menestyvä joukkue, on elämän henkireikä. On joskus ollut rankka päivä ennen matsia ja sitten joku soittaa että lähetkö peliin. Ampaisen hallille siltä istumalta, nautin kiekon lisäksi hyvästä seurasta, ehkä yhdestä tai kahdesta juomasta ja palaan kotiin voitetun pelin jälkeen tyytyväisenä ja levänneenä kotiin. Väitän, että tuo vähentää muun muuassa välillisesti esimerkiksi masennuksen tapaisia mielenterveysongelmia, joiden kustannukset lankeavat suoraan julkiseen pussiin. Tämän lisäksi asia on niin, että minä henkilökohtaisesti myönnän että tunnen Lappeenrannan vain kahdesta asiasta: SaiPasta ja Arvi Lindistä. Ja näilläkin on ilmeinen yhteys.
Toivon mukaan Lappeenrannassa ei hallin tunnelma latistu. Turussa se ei voi latistua, koska sellaista ei ole. Tätä nykyään hallissa on valitettavan paljon tyhjiä paikkoja, mikä tosin voi johtua myös viime kauden Turkulaisittain heikosta menestyksestä. Mielestäni hinnoissa ei ole ollut valittamista ainakaan jos maksaa vain oman lipun: korkeakouluopiskelijat saavat lipun hyvälle istumapaikalle neljällä eurolla (tosin opiskelijalippu on 7 euroa mutta noita halvempia on saanut hallin takana olevalta ovelta). Normaali aikuisten lippu on 12-22 euroa. Perhelippu kieppuu muistaakseni siinä 24 euron huippeilla. Normaalihintaisista lipuista saa erinäisillä bonuskorteilla 2-3 euroa alennusta. Jokerit/Tappara/HIFK matsit ovat olleet 3 euroa kalliimpia.
Turkuun tulevat kaverit vierailulle ja he haluavat lähes poikkeuksetta käydä areenalla. Ja jos oikein muistan, kyseisen halliyhtiön taitaa omistaa ainakin suhteellisen suurella osuudella Turun kaupunki. Onneksi halli rakennettiin ennen lamavuosia niin sitä ei voitu torpata. Ainoaksi miinusmerkiksi hallissa voidaan mainita sen sijainti, mutta se on hoidettu mielestäni hyvin kuntoon loistavasti toimivien bussikuljetusten myöytä kuntoon.
Onnea ja ennen kaikkea menestystä uudistetussa hallissa pelaavalle SaiPalle ja kun faneina Turkuun tulette niin pitäkää se lippu oikeasti korkealla!