Kirjaimellisesti -ketju

  • 17 698
  • 166

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko kussut toisten muroihin?

Tuliko tanssittua jonkun haudalla?

Veditkö herneen nenääsi?

Tässä ketjussa piilomerkitykset ovat pannassa ja kielikuvat kiellettyjä. Tässä ketjussa tehdään mitä sanotaan, ja sanotaan mitä tarkoitetaan - kirjaimellisesti. Kertomukset ja raportit kirjaimellisesti eletystä elämästä ovat tervetulleita!

Itse olen tänään käyttänyt liikaa työaikaa Jatkoaikaa lukien, ja siksi aion kusella käydessä katsoa peiliin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen itse kerran lyönyt kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Eli läimäsin kärpäslätkällä parittelutunnelmissa olevia siipiäisiä.

Täytyy tosin todeta, että se aktin toinen osapuoli ainoastaan kuoli siinä rytäkässä. Yhtä kaikki, osuin molempiin kuitenkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nuorna miehenä kun ajelin viritetyllä Raisulla niin mopo keuli suht usein. Toisinaan myös mopo lähti hansoista.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Lapsena omistin polkupyörän, jossa kumit laahas maata, ketjut oli täynnä reikiä ja satula päin persettä.

Mielenkiinnolla odotan, kuka ensimmäisenä kertoo paskan osuneen tuulettimeen...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Inttiaikoina tuli oltua useampanakin yönä teltta pystyssä!
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Sököringissä on pöytään joskus jäänyt kääntämätön kortti kun muut ovat luovuttaneet.

Mielenkiinnolla odotan, kun joku kertoo peräänkuuluttamisesta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Erehdyitkö kertaakaan mopolla moottoritielle?

Muistaakseni en erehtynyt. Perhana, tuossa olisikin ollut kova kombo.

EDIT. Ampumaradalla kun on tähdänyt kymppin niin monesti on tullut ammuttua yli.
 
Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Santahaminan varuskunnassa Helsingissä on hiekan peittämä harjoitusalue nimeltä Sahara. Ihmettelen, jos pakkimuona ei kertaakaan aiheuttanut allekirjoittaneelle ilmavaivoja nykivää maastossa etenemistä harjoitellessa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Erehdyitkö kertaakaan mopolla moottoritielle?
Itse asiassa tämä on tullut tehtyä ja vieläpä helvetin monta kertaa!

Olen siis ajanut mopolla moottoritiellä!

Noihin aikoihin kavereitani asui lähes Turku-Tampere -moottoritien vieressä. Sieltä kun tuli ajeltua kotiinpäin, niin yksi metsäoikotie vei ihan moottoritien vierustaa pitkin. Siinä oli ~300-500 metrin matka, joka oli helpompi ajaa moottoritien piennarta pitkin kuin varsinaisesti metsässä. Kyllähän siellä moottoritiellä mun 1989 PV Suzukini useinkin piipahti!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuli muuten mieleeni pari kohtuullisen tuorettakin esimerkkiä tältä syksyltä!

1) olisiko ollut syyskuussa, kun olin melko myöhäisellä iltalenkillä. Vatsa oli ollut löysänä parikin päivää, mutta paranemaan päin. Päivälliseksi olin kuitenkin nauttinut kotitekoisia kanansiipiä kohtuullisen tulisella kastikkeella. No arvaahan sen mitä tuollaisella kombinaatiolla tapahtuu kirpeässä syysilmassa. Vajaa kilometri ennen kotia oli pakko piipahtaa pusikkoon löysille asioille. Eihän siellä lenkkivermeiden taskuissa mitään paperia ollut, joten nopeasti kotiin, pesukone päälle ja ukko suihkuun. Silloin olin paskat housuissa!

2) tähän seuraavaan tapahtumaan liittyy itse asiassa kaksikin sanontaa. Olisiko ollut elokuun samettiöinä, kun olin kotosalla istuskellut illan takapihalla ja ottanut muutaman oluen. Juuri ennen sisään siirtymistä tuli pakottava tarve urinoida. Noh, siinähän mä sitten nojailin omenapuuhun ja laskin laulellen vesiä. Kappale saattoi olla "Drunken Sailor"? Siinä viimeisiä ravistuksia tehdessäni vasen jalkani alkoi tuntua aavistuksen märältä. Eihän mulla jalassani ollut muuta kuin tuollaiset... reikäpohjaiset "uimahallisandaalit" (?) ja matalavartiset sukat. Sen verran sieltä omenapuun juuresta valui omia eritteitäni takaisinpäin, että seisoin kusi sukassa!
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus jalkapalloa pelatessa olen ainakin potkaissut tyhjää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kun olin ihan pikkutyttö, äitee teki hernekeittoa perinteisesti kuivista herneistä liottamalla. Minä ihmettelin vieressä kuivia palleroita ja tungin sitten molempiin sieraimiini niitä. Niin syvälle, että piti mennä neuvolaan terveyssisaren luokse kaivattamaan ne pois.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olisin Petri Matikaisen unelmapelaaja, paskaa on syöty.

Lapsuuden hairahdus konttausiässä ja lehmänpaska kyseessä, mutta eipä Matikainen sitä eritellyt, paska kuin paska. Itse en tapausta muista.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Kun olin ihan pikkutyttö, äitee teki hernekeittoa perinteisesti kuivista herneistä liottamalla. Minä ihmettelin vieressä kuivia palleroita ja tungin sitten molempiin sieraimiini niitä. Niin syvälle, että piti mennä neuvolaan terveyssisaren luokse kaivattamaan ne pois.

Tähän melkein sama, itsekin olen työntänyt herneen nenään ja eikun terveyskeskukseen. Matkalla herne sitten lähti nenästä ja takaisin kotiin. Kotona olikin "iloinen" yllätys, kun nuorempi veljeni oli seurannut esimerkkiä perästä ja odotti kotona itkien herne nenässä. Se pitikin jo käydä terveyskeskuksessa asti poistattamassa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kauppareissulla näitä tuli ihan hillittömästi mieleen - varmaan toistakymmentä. Enhän mä tietysti enää muista puoliakaan, mutta on meikäläisessä varmasti ollut muilla Skanssin asiakkailla ihmettelemistä. Mikä järjen jättiläinen siellä kävelee ja hihittelee yksinään...

Kai täälläkin joku merimies on, joka on vetänyt kajuutan himmeäksi?
Entä kenkäkauppiasta, joka on laittanut Converset ojoon?
Tai kokkia, joka on vetänyt nakit silmille tai heittänyt lusikan nurkkaan?

Ehkä eniten odotan sitä, että joku teurastaja tulee kertomaan, kuinka hän on pannut sian hengiltä!

Yksi omakohtainen kokemuskin tuli vielä mieleeni: viime keväänä tuli vähän hölmöiltyä lenkkivaatteiden pesussa. Osa vaatteista ei ilmeisesti tykännyt valitsemistani lämpötiloista, joten tämän syksyn pakkaskeleillä olenkin saanut lenkkeillä pipo kireällä!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Minä olen entisessä työpaikassani vääntänyt rautalangasta ihan kirjaimellisesti. Ei meinannut mennä jakeluun muuten.
Kissa on nostettu pöydälle tai oikeastaan kissa nostaa itse itsensä pöydälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös