Kimin siirto Jokereihin

  • 77 928
  • 315
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siirron taustoista: HIFK yritti myydä Hirsoa loka-marraskuussa. Shedden oli jo tuolloin vakuuttunut kaverista. Puolusti häntä ja sai pidettyä miehen joukkueessa. Epäluottamuslause oli kuitenkin jo annettu. Kun Shedden päätti lähteä, tämän valmennuksessa rajusti kehittynyt Hirso halusi mukaan. Varsinkin, kun Jokerit halusi hänet ja oli valmis maksamaan.

HIFK ei ilmeisesti todella yrittänytkään pitää Hirsoa. Matikainen tietänee asiasta enemmän...Vääntö meni talvella hyvin henkilökohtaiselle tasolle.

Ymmärrän, että siirto herättää tunteita. Minuakin vitutti, kun menetimme Ariman, Melametsän ja Laitisen aikanaan Mobergille. Silloin saatoimme kuitenkin kirota oman johtomme kyvyttömäksi ja kadehtien ihailla Mobergin taloustajua ja HIFK:n varallisuutta. Tällähetkellä asetelma on toisin päin.

Olisi henkilökohtaisen moderoinnin paikka siellä täällä. Huora- ja juutalaisjutut ovat täysin asiattomia. Samoin julkiset toiveet polvilumpion telomisesta. Olkaa nyt jumalauta miehiä ja itkekää hiljaa Koff-tuoppeihinne. Ei sota ole ennenkään yhtä miestä kaivannut. Viime kaudellakin sijoituitte meitä paremmin, vaikka hirsoihin tai rosteriinne ei alkusyksystä uskonut kukaan. Ette edes te intohimoisimmat ifk-fanit.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nikolailla on asiantynkää.

Silti jurppii se, että heti kun ahavoitunut jykeväleukainen yksinpurjehtija hieman setelinkulmaa vilauttaa, syöksyy IFK-miehistö kilvan pussaamaan herran perätuhtoa. Ei Raipekaan hingu Tapparaan eikä Ojanen Ilvekseen, mutta Hifkistä saa rahalla näköjään mitä vaan.
 

lakimies

Jäsen
Omakohtaisena kokemuksena

Pete2004 kirjoitti:
Mua vähän ihmetyttää kun jotkut vertaa täälläkin että menisitkö toiseen firmaan töihin jos saisit vaikka selvästi enemmän palkkaa. Kyllä minä voisin mennä, mutta harvoin mulle työnantaja niin paljoa on merkannut. Eipä oikeastaan ollenkaan. Mutta jääkiekko on mun juttu ja mä olen ollut hifk fani koko ikäni, eikä tollainen asia voi koskaan muuttua. Miten siinä voi maalia tuulettaa, jos se ei tunnu yhtään hyvälle. Miten sitä kehtaa laittaa jokeri-paitaa päälle, ja varsinkaan sen kanssa luistella hallin jäälle yleisön eteen.

fiftyeight kirjoitti:
Nyt vaan on kyse sellaisista asioista, joita et varmaan osaa ymmärtää. Kyse ei ole yksittäisestä pelaajasta eikä pelkästään siirrosta joukkueesta toiseen. Vaikea varmaan ymmärtää tällaista asiaa kun Kerholla ei ole selkeää paikallisvastustajaa.

Itse 8-v pikkupojasta asti erään liigajoukkueen junnuissa pelanneena voin kertoa omakohtaisena kokomuksena, että joukkuseen ns. fanitus katoaa iän lisääntyessä. Viimeistään a-junnuikäisenä omalla seuralla ei juurikaan merkitystä ja viimeistään liigarinkiin siirryttäessä fanitus ja seurauskollisuus ovat kokonaan poissa. Raha ja työolosuhteet kokonaisuudessaan ratkaisevat.

En tiedä tosin tilannetta HIFK/Jokerit tai Ilves/Tappara osalta, mutta en usko seurauskollisuudella olevan tekemistä asian kanssa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
nikolaimakarov kirjoitti:
Siirron taustoista: HIFK yritti myydä Hirsoa loka-marraskuussa. Shedden oli jo tuolloin vakuuttunut kaverista. Puolusti häntä ja sai pidettyä miehen joukkueessa. Epäluottamuslause oli kuitenkin jo annettu. Kun Shedden päätti lähteä, tämän valmennuksessa rajusti kehittynyt Hirso halusi mukaan. Varsinkin, kun Jokerit halusi hänet ja oli valmis maksamaan.

HIFK ei ilmeisesti todella yrittänytkään pitää Hirsoa. Matikainen tietänee asiasta enemmän...Vääntö meni talvella hyvin henkilökohtaiselle tasolle.

Ymmärrän, että siirto herättää tunteita. Minuakin vitutti, kun menetimme Ariman, Melametsän ja Laitisen aikanaan Mobergille. Silloin saatoimme kuitenkin kirota oman johtomme kyvyttömäksi ja kadehtien ihailla Mobergin taloustajua ja HIFK:n varallisuutta. Tällähetkellä asetelma on toisin päin.

Olisi henkilökohtaisen moderoinnin paikka siellä täällä. Huora- ja juutalaisjutut ovat täysin asiattomia. Samoin julkiset toiveet polvilumpion telomisesta. Olkaa nyt jumalauta miehiä ja itkekää hiljaa Koff-tuoppeihinne. Ei sota ole ennenkään yhtä miestä kaivannut. Viime kaudellakin sijoituitte meitä paremmin, vaikka hirsoihin tai rosteriinne ei alkusyksystä uskonut kukaan. Ette edes te intohimoisimmat ifk-fanit.

Sanon edelleen: Missä on Penan ja Hifk;n organisaation vastuu?? Se ei poista Kimin pellemäisyyttä, mutta Matikainen esiin ja faktat pöytään!! Paskanjauhaminen ja fanien kusettaminen saisi luvan loppua!
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
nikolaimakarov kirjoitti:
Vääntö meni talvella hyvin henkilökohtaiselle tasolle.

Ja juuri tämä ei ole voinut olla vaikuttamatta Hirson päätökseen. Meidän Pentillä on paha tapa polttaa siltoja. Odotettu siirtyminen tapahtui ja paskan maku jäi kannattajille. Ei kuitenkaan mikään korvaamaton kaveri. Luulisi nyt löytyvän tarpeeksi nappulaa Häppölän pitämiseen joukkueessa. Itse pidän Häppölää joukkueelleen paljon tärkeämpänä pelaajana. Kapteeniainesta. Vai mitä se Pentti on mennyt laukomaan Häppölästä? Kannattiko?

Jos Häppöläkin munataan jonnekin muualle, on jotakin IFK:ssa pahasti pielessä.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
nikolaimakarov kirjoitti:
Siirron taustoista: HIFK yritti myydä Hirsoa loka-marraskuussa. Shedden oli jo tuolloin vakuuttunut kaverista. Puolusti häntä ja sai pidettyä miehen joukkueessa. Epäluottamuslause oli kuitenkin jo annettu. Kun Shedden päätti lähteä, tämän valmennuksessa rajusti kehittynyt Hirso halusi mukaan. Varsinkin, kun Jokerit halusi hänet ja oli valmis maksamaan.

HIFK ei ilmeisesti todella yrittänytkään pitää Hirsoa. Matikainen tietänee asiasta enemmän...Vääntö meni talvella hyvin henkilökohtaiselle tasolle.
Näin asian olen minäkin kuullut. Matikainen kusi omaan pesään ja Kimi oli päätöksen HIFK:sta lähtemisestä tehnyt jo reilusti ennen kun kausi loppui. Sukset olivat ns. ristissä. Diili Jokeriehin sainattiin kuitenkin ihan hiljattain.

Päätös ei tietysti ollut helppo ja hyvä niin, mutta Kimi ainakin on innostuneena liikkeellä ja haluaa tekojen puhua kaukalossa. Taistelua on luvassa vaikka "vihollisen" leiriin tie vei.

Ristiriitaisia juttuja, mutta näillä mennään, ottaa joku nokkiinsa tai ei.

Kiitos.
 

Muro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bambamcam kirjoitti:
Itse pidän Häppölää joukkueelleen paljon tärkeämpänä pelaajana. Kapteeniainesta.

Kimistä kun ei jaksa enää toistaa samaa paskaa, mitä on lauottu sivutolkulla niin pari mietettä Häbästä. Ei minkäänlaista käyttöä kolmoskenttää ylempänä vaikka tälläkin kaudella veti muutamat matsit ykkösessä. Parhaat avut alivoimassa. Kohta nähdään miten Lehdon vedätys toimii kun ei kelvannut kaveri narreihin. Menköön samaan rahaan johonkin toiseen jengiin. Ei tunnu missään.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanattomaksi vetää, pakko myöntää. Ei tätä fiilistä pysyisi kyllä sanoiksi pukemaankaan. Itse voin tunnustautua yhdeksi niistä harvoista, jotka ovat Kimistä diganneet jo junnuista asti, koko välillä karikkoisenkin liigauran ajan. Luulin, että Kimi on Jeren jälkeen se, jolle IFK oikeasti merkitsee jotain muutakin kuin työpaikkaa, kotia. Luulin väärin. Olisin pystynyt nielemään siirron mihinkä muuhun seuraan vaan, mutta en Jokereihin. En ikinä. Rahalla saa näköjään ostettua seurauskollisuudenkin. Tai eipä sellaista taida olla enää olemassakaan, ikävä kyllä. Vaikka fakta on sekin, että IFK:ssa pelaa ensi kaudellakin pelaaj(i)a, jotka olisivat muualta saaneet enemmän rahaa, mutta pelaavat silti tulevallakin kaudella Nordiksella.

edit: Ja ne nyrkillä rintaan lyömiset aina kun Kimi tuli pelien jälkeen faneja kiittämään. Huhhuh.
 
Viimeksi muokattu:

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
McJugi kirjoitti:
Tottakai jos ura ja raha on etusijalla niin.. ja miksi ei olisi? Toiset tuntevat kyllä myös termin seurauskollisuus.

Hyvää Suomen Mestaruutta Jokereille 2007. Toivottavasti joku siitä pystyy iloitsemaan. Itse en siihen pystyisi noilla periaatteilla.

Mitäköhän AMMATIKSEEN jääkiekkoa pelaavan kuuluisi pitää etusijalla jos ei näitä kahta asiaa ?

Ja kyllä se mestaruus kelpaa aina vaikka se tulisi miten hankituilla pelaajilla , tiedät tämän kyllä varmasti itsekkin vaikka et sitä nyt haluakkaan myöntää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle olisi tärkeä että pelaaja on hifkin tyylinen, ja muutenkin pelityyli olisi sellaista josta mä pidän. Sellaisia pelaajia mä arvostan, ja sellaisia mä haluan nähdä mun suosikkijoukkueessa. Mä haluisin "mun hifkiini" sellaisia pelaajia joille hifk merkitsee todella paljon, ja varmaankin moni muukin tekisi näin. Ehkei tämä tapa ole sitten paras mahdollinen tapa menestymisen kannalta, mutta jokainen tekee omat valintansa ja jokaisella on omat mieltymyksensä mistä tykkää.

Mutta jokainen voi itse miettiä miten olisi, jos vastaisi suosikkijoukkueen pelaajista. Ainakin itselläni pelaajan arvostus (vähän) laskisi, enkä häntä niin kovasti haluaisi hifkiin, jos kyseinen pelaaja olisi valmis pelaamaan paikallisvastustajassa, eikä siten hifki merkitsisi niin kovinkaan paljoa. Harmi tietenkin ettei nykyään ole enää niin paljoa seurauskollisuutta.

Tietenkin tuolla asialla on kääntöpuolensakin, eli pitäisikö siten sitten maksaa enemmän, jos paikallisvastustaja tarjoaa enemmän. Hmm, varsinkaan jos summa olisi reilusti yli pelaajan arvon.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Masculine kirjoitti:
Ja kyllä se mestaruus kelpaa aina vaikka se tulisi miten hankituilla pelaajilla , tiedät tämän kyllä varmasti itsekkin vaikka et sitä nyt haluakkaan myöntää.

Ei se kyllä kelpaa. En pystyisi iloitsemaan tai nauttimaan siitä yhtään kun takaraivossa sykkisi se miten se on tullut, pelkällä hirveällä törsäyksellä ja toisten joukkueiden pelaajien ryöstämisellä. Sellaista IFK:ta en ikinä pystyisi kannattamaan. Ja onneksi ei tarvitsekkaan.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Nämä asiat mua ottaa pannuun!

Mua ottaa tässä järjestyksessä pannuun:

1. Miksi ei Pena pitäny huolta että Hirschovits pelaa myös tulevalla kaudella meillä?

2. Jos Kim todella katsoi ettei oman seuran kanssa kannattanut edes neuvotella ja että naapurissa "kehittyy" tai jotain muuta vastaavaa paskaa, niin rivo temppu. Jos vuosien lojaalisuus seuralta maksetaan näin takaisin, olet aika surkea ja toivottavasti floppaat, JUUDAS!

3. Mikä ihme hinku Hjalliksella on nimenomaan kärkkyä meidän pelaajia? Eikö narreilla ole omia poikia? Eihän Penakaan kärky ja houkuttele koko ajan Tomekia, Selännettä, Wadea valmentajaksi tai nykyjunnuista vaikka Jesse Urosta! Hyvä brändi narreilla. Taitaa Hjalliksella olla alemmuudentunne, "jullikateus" !!!
 

Virmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä nautin.... Mä nautin.... Ai, että kun tuntuu hyvältä.

Taitaa julleja vituttaa.. HAH!

Kim Hirschovits ja Doug Shedden = Narreja!
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Nyt pitäisi enää tietää kuka on Kim Hirschovits?

Se on ilmeisesti joku narri. Mutta miksi siitä keskustellaan HIFKin palstalla. Ilmalalle on oma palstansa. Ei tällä miehellä ole mitään tekemistä HIFKin kanssa, eikä tarvitse olla ikinä tulevaisuudessa.

Koskahan paita vedetään kattoon. Ovat kuulemma siellä Ilmalassa aika nopeita näissä käänteissä, on perinteet ja kaikki :)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kuvernööri kirjoitti:
Okei, Kimin tavoitteena on pelata NHL:ssä ja hänellä on syvä luottamussuhde Doug Sheddeniin. Jokereissa on helpompaa saada mestaruus. Siinä se.
Noilla megahankinnoilla ei mestaruutta saavuteta, ei sitten millään. Shedden on nähty ja Mikko Kuparinen on lähinnä megaluokan vitsi.
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Virmanen kirjoitti:
Mä nautin.... Mä nautin.... Ai, että kun tuntuu hyvältä.

Taitaa julleja vituttaa.. HAH!

Kim Hirschovits ja Doug Shedden = Narreja!


Mäkin nautin ku suomenruotsalainen purjehduspelle haukkaa taas pienen palan paskaa. Taitaa hevostalleillakin kuulua muutama kirosana silloin tällöin ku Huoravitsillä on kiekko. Antaa Leuan vaan maksaa, money talks..bullshit walks..vai miten se menee.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rambo kirjoitti:
3. Mikä ihme hinku Hjalliksella on nimenomaan kärkkyä meidän pelaajia? Eikö narreilla ole omia poikia? Eihän Penakaan kärky ja houkuttele koko ajan Tomekia, Selännettä, Wadea valmentajaksi tai nykyjunnuista vaikka Jesse Urosta! Hyvä brändi narreilla. Taitaa Hjalliksella olla alemmuudentunne, "jullikateus" !!!
Keitä muita Hjallis on tällä kertaa kärkkynyt Kimin lisäksi, joka hänkin on osa Sheddenin siirtoa. Shedden siirtyi Jokereihin siksi, että haluaa vapaammat kädet joukkueensa kasaamiseen ja Hirso oli hänen toive.

Ymmärrän toki tuskasi, mutta jos katsot Jokerien pelaajalistaa, niin kyllä siellä omiakin poikia on, suurin osa vieläpä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tällainen vituttaa ankarasti. Kummallista Penalta tässä on se, että miksi ei meillä ole sitten sopivan hintaista huippu kakkossentteriä jos tämä oma poika oli kerran liian kallis.

Niin ja Hirsolle, on varmaa mukavaa astella oman kotihallin käytäviä vieras pukuhuoneeseen tietäen, että naapuri pukuhuoneesta löytyy monta kaveria, jotka on varmasti valmiita ajelemaan sua. Ja varmaan kiva astua jäälle kun yleisö huutaa sulle.
 

Virmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oi.. Oi .. Oi ... Oi...

Kyllä on ihanaaaa katsella tätä jullien katkeruutta!!

Seura Hifk joka ei koskaan voita mitään!!

Haha hahaaaaa!!
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
McJugi kirjoitti:
Ei se kyllä kelpaa. En pystyisi iloitsemaan tai nauttimaan siitä yhtään kun takaraivossa sykkisi se miten se on tullut, pelkällä hirveällä törsäyksellä ja toisten joukkueiden pelaajien ryöstämisellä. Sellaista IFK:ta en ikinä pystyisi kannattamaan. Ja onneksi ei tarvitsekkaan.

Jokereilla on 29 sopimusta ensikaudelle , Jokeritaustaisia on 16 ja useita vuosia seuraa edustaneitakin löytyy Varis , Valtonen , Pakaslahti.
Se että Jokerit signasi Sheddenin ja Hirson on näköjään sumentanut sinun näkemyksesi ihan totaalisesti.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Virmanen kirjoitti:
Oi.. Oi .. Oi ... Oi...

Kyllä on ihanaaaa katsella tätä jullien katkeruutta!!

Seura Hifk joka ei koskaan voita mitään!!

Haha hahaaaaa!!
Kas Virmanen just päässyt tarhasta, potkiko joku hiekkalaatikolla hiekkakakkusi paskaksi??????
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Mietsuslav kirjoitti:
tällä kertaa

Niinpä. Tällä kertaa. Esa Tikkanen, Tuomo Ruutu, Mikko Ruutu, Pasi Sormunen, Ville Peltonen...

Eipä tuo missään tunnu enää. Mutta ilmeisesti Hjallis on yrittäny jo vuosia tehdä Narreista IFK:n näköistä seuraa, kun ei IFK aikanaan ollut myynnissä. Kuvaava on Tikkasen paita katossa... eiköhän Hirsokin sinne parin kauden päästä pääse. Kas kun ei narreja häiritse... Mun mielestä olis ollu erikoista jos Wade, Otto, Säilynoja tai Ketterer olis ostettu kovalla hingulla meille...
 

isopahapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimi"miesten"joukkoon!

Rehti kaveri tämä Kimi,laivalla aika moni minun lisäkseni kysyi,missä sinä pelaat ensi kaudella?!Politiikkaa alkoi suoltamaan!Mereen olis tommonen lokki pitänyt upottaa.Eipä muuta kuin onnea tulevalle kaksosten isälle!Kyllä Pena olis varmaan vaipparahat jostain kaivanut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rambo kirjoitti:
1. Miksi ei Pena pitäny huolta että Hirschovits pelaa myös tulevalla kaudella meillä?
Mä en tiedä tuon tapahtuman yksityiskohtia, enkä muutenkaan tarkemmin, joten en viitsi kovinkaan suurta kantaa asiaan ottaa. Käsitin kuitenkin että Pena oli tarjonnut Hirsolle sopimusta, mutta toinen joukkue tarjosi enemmän.

Täällä jatkoajassa monet kirjoittajat ovat jo vuosia valitellut kun kimille on maksettu enemmän palkkaa kuin mitä hän olisi ansainnut, ja nyt sitten osa valittaa että miksi nyt ei maksettu. Vähän tuntuu olevan ristiriidassa tämä juttu, varsinkin jos samat kirjoittajat on kyseessä.

Mä en mitään tarkkoja summia tiedä, mutta heitän ilmaan kysymyksen, että voiko Penaa syyttää pelkästään siitä, jos toinen joukkue olisi valmis maksamaan pelaajalle enemmän palkkaa kuin mitä hifki tai Pena on, varsinkaan jos kyseessä olisi ylihinnoiteltu pelaaja, ja palkkapyyntö olisi liian korkea pelaajan tasoon nähden. Onko Pena tehnyt silloin oikein vai väärin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös