Palatakseni Kimin viimeisimpään kauteen IFK:ssa, aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt se fakta, että Kimin lähtö ko. kauteen ei mennyt ihan nappiin, sillä hän kärsi jalkavammasta, joka vaikeutti mm. kesäharjoittelua ja ymmärtääkseni myös jonkin verran alkukautta. Matikainen ei tätä ottanut oikeastaan mitenkään huomioon ja kun tulosta ei tullut odotusten mukaisesti, koirankoppi kutsui. Kimi itse ei missään vaiheessa ottanut julkisesti vammaansa puheeksi ja jos joku siitä kysyikin, vastasi aina, ettei sillä ole vaikutusta. Vaikka oikeasti olikin. Tämäkin kertoo osaltaan siitä, minkälainen ihminen ja joukkuepelaaja Hirschovits on. Ja juuri tämän takia Kimin visiitistä ja varsinkin Matikaisen osalta erittäin paska maku suuhun. Joku toinen valmentaja olisi voinut osata arvostaakin sellaista pelaajaa, joka tekee jokaisissa treeneissä ja vapaa-ajallaan kaikkensa, jotta pelit kulkisi ja voisi auttaa joukkuetta. Matikaiselle tämä ei kuitenkaan riittänyt ja tämän jälkeen hän omilla toimillaan edesauttoi itseluottamuksen rapistumista ja vituiksihan se meni kaikilta.
Ne IFK-fanit, jotka näkevät Kimissä suuren luokan fleguilijan hänen ulkoisen habituksensa vuoksi, ovat kuin rikki mennyt levy. Ei kai sitä kenenkään käy kiistäminen, että Kimi tosiaan näyttää surffailijalta kentällä. Mutta ei sillä sanan todellisen merkityksen kanssa paljoakaan ole tekemistä. Mun mielestä surffailija on sellainen, jota ei kiinnosta ja jolle ei tuota vaikeuksia teetättää omia hommiaan ketjukavereilla. Hirschovitsin kohdalla tästä ei kuitenkaan ole kysymys.
Toivon, että Kimi saa mahdollisimman hyvän lähdön kauteen, koska tällöin pääsette varmasti nauttimaan huikeista suorituksista kentällä. Olisi edelleenkin mahtunut mun IFK:hon koska tahansa.