Kim Hirschovits

  • 99 622
  • 266

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuollainen kertoo siitä että Hirso on emotionaalinen pelaaja, ei mikään tasainen suorittaja. Sellaisissa pelaajissa tuppaa olemaan sekä mahdollisuuksia että riskejä.

Onhan se, ja jos edes yrittää peluuttaa Hirsoa ja esim. Liivikiä samoilla koordinaateilla, niin vituiks menee. Hirsolle pitää antaa vapauksia "kikkailuunkin", niin tulosta alkaa todennäköisesti tulemaan.

Eli pystysuunnan juhdaksi ei Hirson kaltaisesta pelaajasta ole, ja Shedden tajusi sen nopeasti (vaikka muuten peluuttikin yksinkertaista pystykiekkoa).
Petu ei missään vaiheessa hiffannut sitä, ja siinä meni Hirson taidot vähän hukkaan, ja se oli muutenkin "kiusallista meille kaikille": Hirsolle, Petulle, faneille...

Varmasti oli Hirsossakin vikaa kun homma ei toiminut, mutta enemmän peluuttamisessa kuitenkin mun mielestä.
 

Fordél

Jäsen
Onhan se, ja jos edes yrittää peluuttaa Hirsoa ja esim. Liivikiä samoilla koordinaateilla, niin vituiks menee. Hirsolle pitää antaa vapauksia "kikkailuunkin", niin tulosta alkaa todennäköisesti tulemaan.

Eli pystysuunnan juhdaksi ei Hirson kaltaisesta pelaajasta ole, ja Shedden tajusi sen nopeasti (vaikka muuten peluuttikin yksinkertaista pystykiekkoa).
Petu ei missään vaiheessa hiffannut sitä, ja siinä meni Hirson taidot vähän hukkaan, ja se oli muutenkin "kiusallista meille kaikille": Hirsolle, Petulle, faneille...

Jatkoajan haastattelussa Hirso totesi nauttivansa siitä ruotsalaisittain epätyypillisestä kiekosta, jota Luulaja pelasi. Luulajan 60 minuutin paine oli erilaista kiekkoa, mutta Hirso tykkäsi pelata sitä. Tiedä sitten mikä on ollut tarkempi rooli, mutta varmasti Hirsonkin peliälyllä pystytään taipumaan monenlaiseen pelitapaan. Tärkeintä on saada hänelle riittävästi vastuuta ja ylivoimaa sekä heti alusta itseluottamus kuntoon.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palatakseni Kimin viimeisimpään kauteen IFK:ssa, aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt se fakta, että Kimin lähtö ko. kauteen ei mennyt ihan nappiin, sillä hän kärsi jalkavammasta, joka vaikeutti mm. kesäharjoittelua ja ymmärtääkseni myös jonkin verran alkukautta. Matikainen ei tätä ottanut oikeastaan mitenkään huomioon ja kun tulosta ei tullut odotusten mukaisesti, koirankoppi kutsui. Kimi itse ei missään vaiheessa ottanut julkisesti vammaansa puheeksi ja jos joku siitä kysyikin, vastasi aina, ettei sillä ole vaikutusta. Vaikka oikeasti olikin. Tämäkin kertoo osaltaan siitä, minkälainen ihminen ja joukkuepelaaja Hirschovits on. Ja juuri tämän takia Kimin visiitistä ja varsinkin Matikaisen osalta erittäin paska maku suuhun. Joku toinen valmentaja olisi voinut osata arvostaakin sellaista pelaajaa, joka tekee jokaisissa treeneissä ja vapaa-ajallaan kaikkensa, jotta pelit kulkisi ja voisi auttaa joukkuetta. Matikaiselle tämä ei kuitenkaan riittänyt ja tämän jälkeen hän omilla toimillaan edesauttoi itseluottamuksen rapistumista ja vituiksihan se meni kaikilta.

Ne IFK-fanit, jotka näkevät Kimissä suuren luokan fleguilijan hänen ulkoisen habituksensa vuoksi, ovat kuin rikki mennyt levy. Ei kai sitä kenenkään käy kiistäminen, että Kimi tosiaan näyttää surffailijalta kentällä. Mutta ei sillä sanan todellisen merkityksen kanssa paljoakaan ole tekemistä. Mun mielestä surffailija on sellainen, jota ei kiinnosta ja jolle ei tuota vaikeuksia teetättää omia hommiaan ketjukavereilla. Hirschovitsin kohdalla tästä ei kuitenkaan ole kysymys.

Toivon, että Kimi saa mahdollisimman hyvän lähdön kauteen, koska tällöin pääsette varmasti nauttimaan huikeista suorituksista kentällä. Olisi edelleenkin mahtunut mun IFK:hon koska tahansa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Palatakseni Kimin viimeisimpään kauteen IFK:ssa, aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt se fakta, että Kimin lähtö ko. kauteen ei mennyt ihan nappiin, sillä hän kärsi jalkavammasta, joka vaikeutti mm. kesäharjoittelua ja ymmärtääkseni myös jonkin verran alkukautta. Matikainen ei tätä ottanut oikeastaan mitenkään huomioon ja kun tulosta ei tullut odotusten mukaisesti, koirankoppi kutsui. Kimi itse ei missään vaiheessa ottanut julkisesti vammaansa puheeksi ja jos joku siitä kysyikin, vastasi aina, ettei sillä ole vaikutusta. Vaikka oikeasti olikin.

Sanasta sanaan totta. Myös allekirjoittanut toivoo Kimille uutta nostetta uralleen. Itse asiassa nostetta ei edes tarvita. Riittää, että tapahtuu paluu normille suoritustasolle, niin jälki on rumaa SM-liigassa.

Ja minä myönnän ensimmäisenä, että hermo meni Hirson kanssa kun ei saanut aikaiseksi yhtään mitään mistään. Vaikea katsoa pelaajaa, jonka tietää poikkeuksellisen lahjakkaaksi, mutta joka ei saa aikaiseksi mitään. Uuutta putkeen Hirso!
 
Viimeksi muokattu:

Grafite

Jäsen
Totta se sitten on, Kim Hirschovits on Jäähongan kasvatti.
Jatkoajan tuore haastattelu varmisti huhun paikkansa pitävyyden. Nousi hieman kapteenimme arvostus.
 
Just, jäbä vetänyt varmaan vaahtosammuttimen kokoisena parit kiekurat ja perseenkuvat jollekin jäälle espoon rajojen sisällä ennen kuin lähti hifkiin kassariksi(!) ja heti on "oma poika". Naurettavaa. Pakko kyllä olla samaa mieltä muiden kanssa tästä sun espookasvattifetissistä; menee vähän överiksi.

Eli ympyrä sulkeutuu?

- No tavallaan, tavallaan. Kyllähän ne ekat potkut ekassa joukkueessa otettiin Matinkylässä.
Hyvin voi lukea rivienvälistä kuinka hirsokin pitää asiaa/kysymystä hölmönä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tosiaan jotain rajaa nyt noille omat pojat -fetisseille.

Hirso näyttää olevan valmennuksen ja myös joukkuetoverien luottopelaaja ja siksi "C" -rintaan. On tullut tyypistä joskus pahasti kirjoitettua mutta en valita tästä. Täysi tuki joukkueelle ja Hirsolle.

Olikohan nimimerkki BOL, joka joskus kirjoitti että Hirso on sen tyyppinen luonne, että hänen on saatava kokea itsensä tärkeäksi jotta peli sujuisi. No nyt ainakin vastuuta ja luottoa ladataan. Toivottavasti ei liikaa. Viime kaudellakin joukkueen peli oli aivan liikaa yhden miehen varassa ja huonostihan siinä sitten kävi.

Mutta toivotaan onnistumisia heti alusta lähtien.

Otan itse henkilökohtaiseksi tavoitteeksi opetella tämän kauden aikana kirjoittamaan hänen nimensä oikein.
 

Grafite

Jäsen
Just, jäbä vetänyt varmaan vaahtosammuttimen kokoisena parit kiekurat ja perseenkuvat jollekin jäälle espoon rajojen sisällä ennen kuin lähti hifkiin kassariksi(!) ja heti on "oma poika". Naurettavaa.

Onko laadittu joku ottelumääräkriteeri joka pitää täyttyä että voi laskea omaksi kasvatiksi? En minä edelleenkään pompi riemusta, mutta nousi kuitenkin pikkaisen Hirson arvostus.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko laadittu joku ottelumääräkriteeri joka pitää täyttyä että voi laskea omaksi kasvatiksi? En minä edelleenkään pompi riemusta, mutta nousi kuitenkin pikkaisen Hirson arvostus.
No en tiedä, mutta kai sen nyt järkikin sanoo että esim. pari matsia ihan minijunnuna Espoossa vs. sen jälkeen pikkupojasta asti IFK:ssa, niin kumpi mielestäsi kuulostaa siltä todelliselta kasvattijengiltä?

Jos minä olisin pelannut ekat 4 futismatsiani vaikka HJK:ssa, ja siitä siirtynyt 5-vuotiaana seuraavaksi 15 vuodeksi PK-35:en paitaan, kyllä minä ja muut varmaan mieltäisivät PK:n kasvattijoukkueekseni.

Ja tässä ei ole kyse siitä että olen IFK:n fani enkä suostuisi myöntämään Hirson olevan espoolaisen keikkoilun kasvatti, jos näin todella olisi. Nyt kuitenkaan en hänestä oikein Espoon kasvattia saa, eli kyllä siinä periaatteessa joku sinänsä tarkasti määrittelemätön ottelu- ja vuosimäärä on joka asian rajaa. Tuskin kuitenkaan mitään kovin tarkkoja lukuja on määrätty, vaan aikalailla järjen ja fiiliksen mukaan mennään. Ja nyt järki sanoo, että Hirso ei ole espoolaisen jääkiekkoilun kasvatti.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hirso on HIFK-kasvatti, jolta löytyy myös espoolaistaustaa. Käytetään tätä nimitystä, niin kaikki ovat tyytyväisiä.
Sovitaanko notta Espoo on Hirson jääkiekkoilijana synnyttänyt ja Kamraatit ovat sitten kasvattaneet? Näin voitaneen sanoa sillä ilmeisesti kipinä on miehessä syttynyt kuitenkin Espoossa kun kerran täällä on harrastuksen aloittanut.
 

Herr Pess

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Terve vaan kaikille!

Ensimmäinen viesti tälle palstalle, vaikka palstaa olen seurannut aktiivisesti jo vuodesta 2005. Ei vain ole tullut hankittua tunnuksia aikaisemmin.


Totta se sitten on, Kim Hirschovits on Jäähongan kasvatti.
Jatkoajan tuore haastattelu varmisti huhun paikkansa pitävyyden. Nousi hieman kapteenimme arvostus.

Itsekkin voin tämän vahvistaa, koska pelasin itse juuri siinä samaisessa jäähongassa missä Kimikin. Myöskin eräs Semir Ben-Amor kuului silloiseen joukkueeseemme. Jos en ihan väärin muista, niin molemmat taisivat yhden kauden pelata jäähongassa, kun sitten molemmat lähtivät Hifkiin. En kyllä minäkään aivan kasvatiksi alkaisi heitä sanomaan, mutta jokatapauksessa jalo laji aloitettu espoossa.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blegi, Avalanche
Hirso näköjään jätetty mustaksi hevoseksi tai arvioitu pahasti alakanttiin Liigapörssissä kun katsoo pelaajan hintaa. Tässä täky kaikille että kannattaa napata Hirsosta halvalla pistelinko Liigapörssin ekaan jaksoon. SAA KÄYTTÄÄ MUT EI OO PAKKO!
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Kehuja naapurista

Pakko kehua naapurileiristä Hirsoa, joka paitsi teki kaksi maalia, ei kuitenkaan tuulettanut maalejaan. Osoitti näin hienosti kunnioitusta entistä seuraansa kohtaan.
 

Enslaved

Jäsen
Aho laittoi aloituskentälliseksi Liivik-Hirso-Pöysti. Oli varmasti mukava ele pelaajille. Sama kolmikko teki myös ylimääräisen kunniakierroksen jo tyhjentyneille katsomoille. Hieno peli Hirsolta, vaikka pelaaminen näyttää välillä vähän flegulta, mutta se riittää, että tulosta tulee eikä omissa soi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pakko kehua naapurileiristä Hirsoa, joka paitsi teki kaksi maalia, ei kuitenkaan tuulettanut maalejaan. Osoitti näin hienosti kunnioitusta entistä seuraansa kohtaan.

...kuin myös uuden seuransa faneja kohtaan käymällä muiden ex-IFKiläisten kanssa vielä erikseen kiittämässä kannattajia ja tulipa vielä Aaltosen Miron kanssa piipahtamaan Bluesfanien voitonbileisiin Tapiolan BD`s Baariin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hirso on kyllä ottanut hienosti johtajuutta jengissä aika nopealla aikataululla ja itse kunnioitan miehen fanien huomiointia. Nyt jos joukkueen ykkösmolari vaihtuu, täytyy juuri Hirson kaltaisten liiderien näyttää mallia nuorehkolle joukkueelle siinä miten pakka kerätään uudelleen kasaan ja näytetään, ettei voittaminen ole yhdestä miehestä kiinni.

Mut enivei, rispektit Kimille!
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kim Hirschovits kävi eilen pelin kälkeen juttelemassa kannattajien kanssa BD's Bar & Grillissä Tapiolassa, jonne he olivat kokoontuneet. Tämä oli hieno signaali siitä että joukkueen kapteeni on kiinnostunut kannattajista. Asian hienous korostuu, kun ottaa huomioon etteivät kaikki fanit mukisematta niele kaverin pelaamista Espoossa, saati kapteeniutta. Hirschovits ei selvästi teekään näitä vierailuja itsensä, vaan joukkueensa takia. Enkä tarkoita että tämä jutteluhomma olisi Hirschovitsille mitenkään vastenmielistä, päinvastoin. Ja tämä eilinen ei siis ollut ensimmäinen kerta.

Kyllä meillä on hieno kapteeni.

Niin tosiaan, Miro Aaltonenkin kävi eilen BD's:ssä, mutta häntä en kehu tässä ja nyt, vaikka ehkä aihetta olisi.

e: olinpas tosi hidas, mutta olkoot nyt näin.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Eilisessä pelissä kiinnitin huomiota siihen, että Hirso vetää lähes poikkeuksetta pienen sivuttaisliikkeen ennen hyökkäyssinistä. Onko kukaan muu huomannut tätä?

Tiedä sitten onko ketjukaverit tästä tietoisia vai onko peräti sovittu juttu, kun ei paria paitsiota enempää näistä tempuista syntynyt.

Itse miehen osalta, en tiedä osaanko seurata hänen tekemisiään oikealla tavalla kun mies ei yleisesti erotu joukosta hyvällä tai pahalla. Joukkueelle puhumistakin on mielestäni nykyään vähemmän kuin alkukaudesta.

Mielummin kyllä toivoisin hieman viihdyttävämpää peliä joukkueen ykkössentteriltä.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Hirsolla on hyvä pelisilmä, mutta mielestäni heikko liike estää sen täysimääräisen hyödyntämisen.

Jotenkin pitäisi saada etenkin lähtönopeutta parannettua räjähtävämmäksi ja sitä kautta järjestyisi muutama sekunti lisää aikaa hakea vapaita syöttöpaikkoja.

Laatikaisen osalta ihan sama homma.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Pitipä kaivaa tämäkin ketju esiin. Senverran kohisten on Hirson peli parantunut, että mies alkaa jo ansaita pelipaikkansa. Luistinkin kulkee ja ylivoiman pyöritys. Vielä se alkaa laukauskin osumaan ennen kuin kausi on ohi.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Pitipä kaivaa tämäkin ketju esiin. Senverran kohisten on Hirson peli parantunut, että mies alkaa jo ansaita pelipaikkansa. Luistinkin kulkee ja ylivoiman pyöritys. Vielä se alkaa laukauskin osumaan ennen kuin kausi on ohi.

Tähän päälle aivan uskomattoman hyvää suorittamista aloituksissa tänään. Alisti Jokereiden hyökkääjä Rekosta huolella aloitusympyrässä. Viimeisen kahden erän aikana Hirso ja Rekonen kohtasivat aloitusympyrässä 11 kertaa, Hirso voitti 10 ja kaikki vielä selkeästi.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Nyt oon päässy hyvään fiilikseen niin haukutaan Hirsokin DiBenedeton lisäksi. Hirso on niin pehmeä ja hidas. Ei mitään käyttöä ensi kaudella.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Nyt oon päässy hyvään fiilikseen niin haukutaan Hirsokin DiBenedeton lisäksi. Hirso on niin pehmeä ja hidas. Ei mitään käyttöä ensi kaudella.
Joo, eikä ole ollut mitään käyttöä tälläkään kaudella. Jos jäbä antaa kaikkensa jäällä niin huonouden voi jotenkin antaa anteeksi mutta onhan tuo ollut karmea pettymys odotuksiin nähden ja vaikkei odotuksia olisi ollutkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös