Nyt kun olen itsekin ollut täällä kertaamassa kapteenimme Kim "puhe" Hirschovitsin negatiivisia puolia, niin nyt on aika tulla kertomaan jotain mukavampaa ja tulla kaapista ulos kertomaan niistä asioista, joiden takia olen kaikesta huolimatta erittäin suuri Hirson pelin ystävä.
Nimittäin kun ruvetaan vertailemaan näitä pistepörssin kärkinimiä, niin se paremmuus on vain lukuja, ne eivät kerro välttämättä mitään itse pelistä/pelaajan esityksistä. Hirso on tällä hetkellä pistepörssin kakkosena, on se sitten puhepisteiden ansiota tai pelillisten ansioiden syytä, joten jo sen puolesta menee hyvin, mutta edes tuo tilasto ei kerro Hirson koko hyvyyttä. Nimittäin eräs Ilkka Pikkarainen ei ilman Hirsoa olisi taistelemassa maalikuninkuudesta tällä hetkellä, samainen Pikkarainen sivusi vanhaa maaliennätystään jo tammikuun alussa, eli 23 ottelua ennen runkosarjan loppua. Otetaanko toinen esimerkki, Max Wärnin neljä edellistä ottelua (jokainen Hirson vierellä) ovat tuottaneet tehot 3+1=4, onko Kimi puhunut Mallullekin pisteitä?
Heitetäänpäs pieni vertailu näiden pistepörssin kärkijätkien osalta:
1. Toni Koivisto: Koivisto on pelannut suurimman osan kautta Jari Viuhkolan ja Kristian Kuuselan kanssa. Kuuselalla parhaalta kaudelta 26 maalia liigassa, Viuhkola nyt on ehdottomasti pelikäsitykseltään maailmanluokkaa ja taitaa olla muutamat mm-kisatkin takana.
3. Jarkko Immonen: Immonen on saanut pelata paljon vanhojen tuttujensa Antti Virtasen ja Tuomas Pihlmanin. Tässä ketjussa Immosen merkitys on lähellä Hirson vastaavaa, sillä Virtanen tai Pihlman eivät ole kumpikaan olleet läheskään samalla tasolla pelatessaan ilman Immosta.
4. J-P Haataja: Kumpi saa kumman näyttämään paremmalta, Saarenheimo vai Haataja? Toisella laidalla pelannut paljon kolmas ex-Kärppä Mustonen. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että Saarenheimo ei tarvitse Haatajaa yhtä paljon, kuin Pikkarainen Hirsoa.
5. Jonas Andersson: Pelannut eniten Corson laidalla, toisella laidalla on yleensä luistellut J-M Aaltonen/Toni Dahlman. Yksilötaitoa on, mutta jostain syystä on vähän sellainen kuva, ettei saa ketjukaveriaan näyttämään todellisuutta paremmalta.
Kuka tahansa edes kohtalaiset kädet omaava liigapelaaja pystyy huippujätkien kanssa tekemään pinnoja. Kuka tahansa ei saa Wärniä tekemään pinnoja, kuka tahansa ei todellakaan saa I.Pikkaraista taistelemaan maalikuninkuudesta. Kokonaisuudessaan Kimiltä loistava kausi ja toivottavasti taso pitää myös pudotuspeleissä. Suuren pelaajan suuruus ei ole aina siinä mitä hän itse tekee, vaan mitä hän saa muut tekemään!