Pukki hyvä,
Olen ollut kiltti ja ihana koko vuoden. Tässä lista vaatimattomista tarpeistani:
Mikroaaltouuni. Poikamieslootastani ei sellaista löydy. Poikamiesruoan (makaronia, jauhelihaa ja valkoisia papuja tomaattikastikkeessa, kaikki sekoitetaan) uudelleenlämmittäminen pannulla on ikävää ja käryistä.
Astianpesuaine. Innokkaana tiskaajana haluaisin useita pulloja tätä puhdistusvoimaista nektaria. Miellään jotain kivan tuoksuista sorttia.
Imuri. Olen nyt asunut asunnossani noin kuukauden. Kertaakaan en ole imuroinut. Ystäväni eivät ole turhan tarkkaa porukkaa, mutta heitäkin alkaa jo lattiani leivänmuru-/pölyhelvetti kuvottamaan. Pelasta Pukki sosiaalinen elämäni, tuo minulle imuri.
Valo. Asunnossani on tasan yksi toimiva pöytälamppu, jota joudun olosuhteiden mukaan aina siirtelemään huoneesta toiseen. Kattolamppuja en ole koskaan ymmärtänyt, mutta haluaisin ainakin yhden lattialle sijoitettavan valaisimen.
Shampoo. Sitä unohdan aina ostaa. Hiukseni ovat likaiset.
Suihkusaippua. Tämäkin jää aina kauppaan. Minä haisen.
DVD-kaukosäädin. Edellinen unohtui muuttohelvetissä exän luo. En voi viihdyttää itseäni laatuelokuvilla ilman sitä, soittimeni etupaneelissa on tasan viisi nappulaa, joista yhdelläkään ei tee mitään.
Musiikki. Listani niistä levyistä, jotka haluaisin mutta joita en omista, on pitkä kuin Holmesin John ja venyy lähes päivittäin. Voin faksata sen sinulle, hyvä Pukki. Tuo edes puolet.
Kirjallisuus. Ikävystyneenä poikamiehenä minulla on paljon aikaa lukemiselle. Tälläkin viikolla olen lukenut jo kuusi kirjaa. Tuo minulle jotain hyvää, ei kuitenkaan mitään imelää tai tusinafantasiaa, Pukkiseni.
Alkoholi. Ikävystyneenä poikamiehenä minulla on paljon aikaa juopotteluun. Tälläkin viikolla olen juopotellut jo kaksi kertaa. Tuo minulle jotain hyvää, ei mitään imelää tai tequilaa kuitenkaan, sinä vanha Pukki.
Kiikarit. Se naapuritalon hehkeä aasialaistyttö (kyllähän tähän aikaan vuodesta kiireiset tonttusi ovat hänestä sinulle kertoneet, eikös vain?) ei vieläkään osaa käyttää verhoja. Näköni alkaa jo huonontua, tuo minulle kiikarit. Tuopas muuten sittenkin parit, jos tulee joskus kavereita käymään.
Todisteet syyttömyydestäni tirkistelyyn. Edelliseen viitaten. Jos vaikka poliisi tulee ovelle.
Hyvää joulua sinullekin, oi Pukki!