En voi kieltää, etteikö olisi tuntunut hyvältä, kun Jokerit eilen tippuivat sääleissä, kuten omakin joukkueeni tosin, vahingoniloa. Samaan aikaan olen tyytyväinen siitä, että Jokerit poistuvat sarjasta, tähän on syynä täysin Harkimon tapa rakentaa seuraa, joka johti myös siihen ikävään ylilyöntiin. Harkimolle HIFK ja sen tapa pelata on ilmiesesti kuitenkin ollut aina se ihanne, johon hän on halunnut Jokerit johtaa. Tämän vuoksi seuraan myös on hankittu tiettyjä HIFK-taustaisia pelaajia. Nykyisin kaiken kruunasi aina se, kun näki Ossi Väänäsen häviävän aina kaiken Jokereissa, minulle Väänäsen teko teloituspartion johtajana oli kaiken loppu ja teki Väänäsestä alhaisimman rotan, mitä jääkiekon saralta löytyy. Hyvästi siis.
Sitten on se toinen puoli. Valtava määrä upeita paikalliskamppailuja, voittoja ja häviöitä, hienoa tunnetta 70-luvulta tuohon tiettyyn kohtaamiseen saakka. Tätä perinnettä tulee moni kaipaamaan, myös Jokereiden kannattajat. 1990-luvulla, kun Jokerit olivat vahvimmillaan, niin se kirpaisi, mutta joukkueella oli selkeä oma identiteetti, eikä se häviö jaksanut muuttaa omia tunteita vihaksi, enemmänkin tuli fiilis, miksi meillä Moberg ei osaa tehdä jotain vastaavaa. HIFK:lta puuttuu jatkossa joukkue, joka luo näin suuria tunteita, enkä jaksa uskoa, että Jokereillakaan sitä fiilistä saadaan aikaan jonkun Traktorin vieraillessa täällä.
Itse säälin Jokereiden kannattajia, olen melko varma, että moni haluaisi pelata edelleen liigassa, pelaaminen Venäjällä, näiden rahoilla, heidän omistuksessaan, Putinin ja Medvedemin hallinnoimassa sarjassa, joka on luotu Putinin valtapyrkimyksiä tukemaan, ei todellakaan voi olla sitä, mikä tekisi Jokereista koko Suomen joukkueen. Päinvastoin, Jokerit on tästä lähin vielä inhotumpi seura, hyvin suuri osa suomalaisista ei hyväksy millään muotoa Putinin tekemisiä, eikä se tilanne tule myöskään muuttumaan. Se ei tilannetta muuta, kuinka hieno valoshow on hallissa tai kuinka korkeilla desibeleillä kuulutetaan vierasjoukkue Ufa tervetulleeksi Suomeen. Poliittiinen muoviliiga, ei vain kiinnosta.
Jokaisen seuran faneissa on aineksia, joita pitää hävetä, niin myös Jokereilla, valitettavasti suuressa fanimäärässä on myös näitä persoonia runsaasti, mutta samaan aikaan myös todella runsaasti suuressa joukossa on hienoja kiekkohemmoja paljon. Heille toivon hyvää jatkoa ja tervetuloa kirjoittelemaan näihin pikkupiireihin.