Kiitos ja näkemiin Kaira – tässä ketjussa vaaditaan Kairalle potkuja!

  • 160 747
  • 502

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo, noille valmentajille tehdään yleensä noita toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia, eikä määräaikaisia. Se vaan on urheiluseuroissa tapana...BW, ei nyt hyvää päivää.
Iltahan tässä jo joten hyvää iltaa vaan sinnekkin. Voisitkos esittää vähän syvällisemmin jos on jotain huomautettavaa, kiitos.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Iltahan tässä jo joten hyvää iltaa vaan sinnekkin. Voisitkos esittää vähän syvällisemmin jos on jotain huomautettavaa, kiitos.
Iltaa vaan. Tajuatko mitä sä kirjoitit:

Lisäksi en tiedä millainen soppari KaiRalla oikeasti on, mutta jos sille pitää palkkaa maksaa monottelujen jälkeenkin niin... puuhastelu...
Kaikki pelaajat ja valmentajat ovat määräaikaisilla sopimuksilla ja herra kiesus kyllä nyt säkin varmaan tiedät mitä määräaikainen sopimus tarkoittaa sekä työnantajan että työntekijän näkökulmasta? Jos et, niin kysy vaikka yv:llä. Yksipuoleinen irtisanominen ja palkanmaksuvelvoite sen jälkeen on puuhastelua, just.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Iltaa vaan. Tajuatko mitä sä kirjoitit:


Kaikki pelaajat ja valmentajat ovat määräaikaisilla sopimuksilla ja herra kiesus kyllä nyt säkin varmaan tiedät mitä määräaikainen sopimus tarkoittaa sekä työnantajan että työntekijän näkökulmasta? Jos et, niin kysy vaikka yv:llä. Yksipuoleinen irtisanominen ja palkanmaksuvelvoite sen jälkeen on puuhastelua, just.
Totta kai mä tiedän mitä mä kirjotin. Tiedän mitä tarkoittaa määräaikainen työsopimus ja palkanmaksuvelvoite, varsin hyvin itseasiassa. Niin mielestäsi on pienelle seuralle ihan jepa vaan tehdä määräaikanen kahdeksi vuodeksi kerrallaan, kun ei edes tiedetä mitä saadaan? Fiksua ja pitkäjänteistä toimintaa, sovitaan näin.

Työsopimuksissa voidaan sopia kaikenmoisista asioista, kuten myös siitä purkamisesta, sekä siitä mitä velvoitteita on molemmilla osapuolilla, tyyliin Selinin KHL pykälä. Mielestäni mikäli Rautiolla oikeasti on suora kahdenvuoden soppari ja se ei sisällä mitään oikeaa purkamismahdollisuutta niin kyllä se nyt aika saatanallista puuhastelua on.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
En tietääkseni ole minä täällä kenenkään kimmpuun hyökkäillyt vaikka eriävän näkemyksen omaankin, aika asiallisesti mielestäni käyttäydyn.

Olen tuosta KaiRa hommasta sanonut jo aiemmin ja jos ihmiset ei lue muita viestejä niin aika typerää se on toistaa samoja asioita uudestaan ja uudestaan, mutta toistetaas nyt kuitenkin.
Kirjoituksesi kuitenkin ovat usein aika agressiivisia ja noh, yksisilmäisiä. Ja niitä viestejä kannattaan lukea myös sinun, voi avartua maailma.

KaiRa oli jo etukäteen aivan hillitön arpa. Kellään, siis ei kellään ollut mitään tietoa miehen touhuista, millainen hän on ykköskäskijäksi ja onko hänellä eväitä tai auktoriteettiä edes hommaa hoitaa. Ei Mestis kokemusta, ei Liiga kokemusta. Ei mitään! Sitten tulee HPK ja vetäsee arvalla 2 vuoden sopparin eteen. Jos kävit lukemassa ennustusketjuja niin 95% muustakin jatkoajasta oli sitä mieltä että KaiRa saa ekana kenkää ja on täysi arpa. Mutta eihän jatkoaikalaiset lätkää seuraa ja mitään tiedä.
Arpa oli, kyllä, mutta haluaisin ainakin uskoa Kerhonjohdon toimittaneen jonkinlaisen valintaprosessin, eikä vain palkanneen Rautiota, "koska se on meiän Ratu". Aika monet muutkin ykkösvalmentajat ovat olleet ensin kakkosina, eikä se ole tehnyt heistä kyvyttömiä toimimaan päävastuussa. Rautio sattui olemaan vieläpä ihan huippukoutsin luottomies, ja onhan sillä joku SM-kulta ykkösvalmentajana, mutta se siitä. 95% Jatkoajan keskustelupalstan ennustuksista ei kyllä liikuta minua pätkääkään, harva tietää yhtään enempää kuin minä tai sinä. Raution toiminnassa tuo pelillinen puoli ei minua ole kamalasti huolettanut ainakaan vielä, ja kaikki muu jauhaminen täällä kaiken maailman henkilökemioista onkin puhdasta arvailua.

Aravirran floppaus olisi kyllä ollut vielä pahempaa, ehkä veikkauksena noin 100k euron verran pahempaa..
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Totta kai mä tiedän mitä mä kirjotin. Tiedän mitä tarkoittaa määräaikainen työsopimus ja palkanmaksuvelvoite, varsin hyvin itseasiassa. Niin mielestäsi on pienelle seuralle ihan jepa vaan tehdä määräaikanen kahdeksi vuodeksi kerrallaan, kun ei edes tiedetä mitä saadaan? Fiksua ja pitkäjänteistä toimintaa, sovitaan näin.
Sä kirjoitit että on puuhastelua jos joutuu maksamaan palkkaa kenkimisen jälkeen. Kukaan ei laita nimeään määräaikaiseen soppariin jossa yksipuolisella irtisanomisella voidaan hoitaa työnantajan puolelta homma himaan. En tiedä Kairan älykkyydestä mutta ei tollasia ihan aikuisten oiekasti ole ja ei niitä tehdä. Ehkä jotkut junnut joo, mutta ei KHL-seuran kakkosvalmentaja. Valoja nyt.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kirjoituksesi kuitenkin ovat usein aika agressiivisia ja noh, yksisilmäisiä. Ja niitä viestejä kannattaan lukea myös sinun, voi avartua maailma.

Arpa oli, kyllä, mutta haluaisin ainakin uskoa Kerhonjohdon toimittaneen jonkinlaisen valintaprosessin, eikä vain palkanneen Rautiota, "koska se on meiän Ratu". Aika monet muutkin ykkösvalmentajat ovat olleet ensin kakkosina, eikä se ole tehnyt heistä kyvyttömiä toimimaan päävastuussa. Rautio sattui olemaan vieläpä ihan huippukoutsin luottomies, ja onhan sillä joku SM-kulta ykkösvalmentajana, mutta se siitä. 95% Jatkoajan keskustelupalstan ennustuksista ei kyllä liikuta minua pätkääkään, harva tietää yhtään enempää kuin minä tai sinä. Raution toiminnassa tuo pelillinen puoli ei minua ole kamalasti huolettanut ainakaan vielä, ja kaikki muu jauhaminen täällä kaiken maailman henkilökemioista onkin puhdasta arvailua.

Aravirran floppaus olisi kyllä ollut vielä pahempaa, ehkä veikkauksena noin 100k euron verran pahempaa..
Tänkin luin huomaatko ;)

Joo toki varmasti on Kerho johto jonkun prosessin tehnyt, mutta että suora 2v sopimus, niin kyllähän sillon riskit on helevetin isot. Sillon jos käy niinkuin nyt mahdollisesti näyttää niin sitten onkin 2v ajan palkkaa maksettavaksi, ei vaan kauden, kuten jollain 1+1 olisi saatu.

Ja toki Aravirran floppi maksaisi enemmän, mutta toisaalta sen floppiriski ei todellakaan ole niin kova kuin täysin tuntemattoman kakkoskoutsin, joka ei ole koskaan ollut miehissä ykkösenä. Aravirrassa varmaan kaikki tietää mitä saa, kuten monessa muussakin valmentajassa. Siitä sitten toisaalta maksetaan, mutta toisaalta myös todennäkösemmin se koutsi myös tekee jotain palkkansa eteen, eikä sillä ettei KaiRa toistaseks olisi varmasti tehnyt.

Enkä mä ole edelleenkään edes vaatinut KaiRalle potkuja.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Minä en ole sitä tehnyt" - Kai Rautio 9.10.2013. Priceless.
Aravirran floppaus olisi kyllä ollut vielä pahempaa, ehkä veikkauksena noin 100k euron verran pahempaa..
Liigatasodebytanteista, arpajaisista ja has been -flopeista puheen ollen on jokseenkin omituista, miten organisaatiosta on onnistuttu kusemaan muihin maisemiin Antti Pennasen ja Jussi Tapolan kaltaiset, hyvinkin potentiaaliset nuoret valmentajakyvyt; halutessaan Kerho olisi voinut rakentaa hommaa pitkäjänteisesti ja olla valmennuksensa osalta omavarainen jo Rautakorven lähdön jälkeen. Arvalla ja riskillä toki, mutta kuitenkin. Olli Salon lähtö A-juniorien peräsimestä maailmalle edustuksen vetovastuun sijaan olisikin mielestäni jo anteeksiantamaton virhe seurajohdolta.
 
Viimeksi muokattu:

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jatkoajan kolumnin mukaan Juho Mielonen ei saa osallistua mihinkään edustusjoukkueen toimintaan ja treenaa siksi junnujen mukana. Mikä tai mitkä asiat ovat johtaneet tähän porttikieltoon?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
No täälläpä on keskustelu virkeänä, onkohan ollut sitten viime verorajan. Melkoista menoa, hienoahan se, että juttua tulee.

Kyllä täältä löytyy vielä täysi luotto Rautiolle ja älkää nyt missään nimessä alkako mitää boikottia vetämään, käsitykseni mukaan Santsukin on ns.vahva mies katsomohommissa. Nyt tehdään sitä väärää touhua kannattajana, ainakin omaan makuun jos aletaan lietsomaan jotakin hallilta pois jättämistä.

Puolustus toimii hienosti, veskat pelaa helvetin hyvin. Hyökkäyksessä on pari kertaa kiekko käynyt tolpassa ja ainakin itse katsomassani kotipelissä SaiPaa vastaan vain Markkasen huippupeli ja huono tuuri estivät voiton. Ei tämä ole ollenkaan noin huono tilanne mitä täällä touhutaan. Viitaluoman uskon olevan itse nyt todella tuskastunut paskaan aloitukseen, ehkä jotakin vammaakin on ja tästä syystä todennut itse, että nyt ei ole oikea pelaaja antamaan esimerkkiä vaisulle joukkueelle.

Jäitä hattuun, ei sieltä ketään potkita pois. Jos joku potkitaan niin omaan makuun hyökkääjistä vastaava toteemi sieltä helvettiin. Se ylivoima pitää saada kuosiin, vaikka väkisin saatana ja siitä Rautiokin saa kantaa osavastuunsa. Samoin kuin herrat Viitaluoma ja Vihko, katsokaa peiliin.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jatkoajan kolumnin mukaan Juho Mielonen ei saa osallistua mihinkään edustusjoukkueen toimintaan ja treenaa siksi junnujen mukana. Mikä tai mitkä asiat ovat johtaneet tähän porttikieltoon?

Tätä on jo pidempään arvuuteltu mutta kenelläkään ei ole varmaa tietoa miksi näin on. Varmaankin kyseenalaistanut Raution valmennuskykyjä.

Mielosen kannalta todella v-mäinen tilanne, kun ei ole joukkuetta jossa pelata. Mieloselle on ilmeisesti annettu lupa etsiä uutta seuraa mutta ei ainakaan vielä ole kuulunut sen suhteen uutisia. Itse toivoisin, että pelaisi vielä tällä kaudella Kerhon paidassa, kun oli viime kauden loppupuolella hyvässä tikissä. Taitaa vaan olla turha toivo niin kauan kuin Kaira valmentaa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Tätä on jo pidempään arvuuteltu mutta kenelläkään ei ole varmaa tietoa miksi näin on. Varmaankin kyseenalaistanut Raution valmennuskykyjä.

Mielosen kannalta todella v-mäinen tilanne, kun ei ole joukkuetta jossa pelata. Mieloselle on ilmeisesti annettu lupa etsiä uutta seuraa mutta ei ainakaan vielä ole kuulunut sen suhteen uutisia. Itse toivoisin, että pelaisi vielä tällä kaudella Kerhon paidassa, kun oli viime kauden loppupuolella hyvässä tikissä. Taitaa vaan olla turha toivo niin kauan kuin Kaira valmentaa.
Onhan se turhauttavaa koska ei saa harjoittaa ammattiaan vaikka pelaajalla on voimassa oleva sopimus. Laitan kukkahatun päähäni ja sanon, että tuo alkaa täyttämään työpaikkakiusaamisen tunnusmerkkejä. Joko pelaat tai etsitään uusi seura, mutta ei se ole pelaajan tehtävä. Toivotaan, että tilanne Hämeenlinnassa rauhoittuu ja homma lähtee rullaamaan. Vaimo on kova HPK-fani joten jo ihan senkin takia..
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Onhan se turhauttavaa koska ei saa harjoittaa ammattiaan vaikka pelaajalla on voimassa oleva sopimus. Laitan kukkahatun päähäni ja sanon, että tuo alkaa täyttämään työpaikkakiusaamisen tunnusmerkkejä.
Jep. Iso paha pomo (valmentaja) kiusaa pikku työläistä (pelaaja). Nyt on taas saatana demarit liikenteessä.

Tuosta jutusta ei kukaan, muuta kuin asianosaiset, tiedä mitä on tapahtunut, niin tollanen spekulointi on aivan turhaa. Kyllä ihan normaalissakin työelämässä niin kuin myös urheilussa on paskoja esimiehiä ja paskoja alaisia. Siihen että onko Mielonen ollut paska työntekijä vai Kaira paska esimies, on aika hankala näillä spekseillä ottaa kantaa. Kyllä sitä itsekin on osaava työntekijä tullut heitettyä pellolle tai savustettua kuten ehkä tässä Mielos-tapaksessa on osuvampi ilmaisu, koska vaikka osaaminen on kohdillaan niin ei pelaa tiimissä ja annettujen ohjeiden ja sääntöjen mukaisesti. Ei toi lätkäjengikään mikän vitun sveitsiläinen demokratia ole.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tämän päivän HäSa:n paperiversiossa Rautio ja Viitaluoma eivät suostu kommentoimaan kapteenin vaihdosta kuten ei toimistokaan ja Korpelakin vain toteaa, että kyseinen asia on joukkueen sisäisen eikä halua kommentoida sitä. Kyllä tämä nyt siltä vaikuttaa, että kohtaa alkaa ovi käydä ja jotenkin on sellainen pelko persiissä, että se ei ole valmennuskopin ovi joka käy.
 

Host

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Heimon Breams ja Suomenniemen Urheilijat
Kerhon materiaali ei ole Liigan eliittiä (tosin oletusarvoisesti parempi kuin HPK:n hyökkäyskalusto viime vuonna)

Pakkohan tässä on kyse olla käskyttäjän vaihdoksesta, onko penkillä hyppivä Rautio kuitenkaan auktoriteetiltaan Selinin korvaaja?
Puhkeaako Raution kupla ennen kuin pääsi syntymäänkään? Montako kierrosta Rautiolle annetaan vielä aikaa näyttää pätevyytensä? Jos homma ei ala ihan oikeasti toimia, täytyy toimiston toimia nopeammin kuin erään Kivan kanssa. Viime kauden hienon työn ei saa antaa valua viemäriin vain siksi, että kesällä hankittiin nopeasti ja halvalla kyvytön mies meidän Kerhon peräsimeen.

Lähtölaskenta ei ole alkanut, mutta lähellä ollaan...

Helvatan hyviä huomioita kaikki, mä olen juurikin samaa mieltä. Ja mikä ihmeen juttu tää Viitaluoman C:n pois ottaminen oli, kukaan ei joukkueen sisältä kommentoi...mutta voisin veikkailla että juuri kapteeni on kritisoinut Rautiota jollain tavalla, ja riitahan siitä on tullut, tässä seuraus. Jotakin tosi outoa siellä joukkueen sisällä tapahtuu, siitä vaan veikkailemaan...eilen muuten hallilla kuulin villin huhun: "Viitaluoma lähdössä Tapparaan"??? Voisiko tuo olla totta? Jos on, päästääkö Riiva todellakin Viitaluoman pois, ja jättää Raution? Itse valitsisin toisin...siinä pari ajatusta mietittäväksi...totta vai tarua?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jep. Iso paha pomo (valmentaja) kiusaa pikku työläistä (pelaaja). Nyt on taas saatana demarit liikenteessä.

Kyllä ihan normaalissakin työelämässä niin kuin myös urheilussa on paskoja esimiehiä ja paskoja alaisia. Siihen että onko Mielonen ollut paska työntekijä vai Kaira paska esimies, on aika hankala näillä spekseillä ottaa kantaa.
Olen viimeinen ihminen tässä maassa, joka äänestää demareita. Pitää olla ase ohimolla tai suussa, jos haluavat minun demareita äänestävän.

Ja asiaan, eihän kukaan meistä tiedä tapauksen todellista kulkua tai yksityiskohtia, mutta jos katsoo tapausta isona kokonaisuutena ja tekee johtopäätöksiä niin vika saattaa olla Rautiossa. Hän voi olla hyvä valmentaja mutta ei osaa johtaa joukkuetta tai sitten ei vaan yksinkertaisesti osaa kommunikoida oikein tai esittää asioitansa siten, että saa ne "myytyä" joukkueellensa. On täysin turhaa kuvitella, että ammattilaisjoukkue on ryhmä, joka automaattisesti suorittaa kaiken sen, mitä valmentaja pyytää tai käskee.

Jos ja kun syntyy tilanne, jossa valmentajan pelillinen filosofia ei välity eteenpäin ja joukkue ei ole valmentajan näkemyksien takana, syntyy erillaisia kuppikuntia ja vastarinta-ryhmiä. Tilanne voi syntyä jo pelkästään siitä, että valmentaja penkittää pelaajan kertomatta hyvää syytä, tai esimerkikisi haukkuu pelaajaa henkilökohtaisesti kopissa muiden edessä. Jääkiekkoilijalle ei voi sanoa erätauolla, että vittu sä olet ämmä kun taas koko joukkueelle voi. Vaikka ero on pieni, vaikutus on valtava.

Jos pelaaja on hallitseva henkilö kopissa, niin hän voi helposti saada useamman pelaajan vastarintaan. Tällöin palopesäkkeitä syntyy moneen paikkaan, jos valmentajalla ei ole taitoa olla laivan kapteeni. Tässä käy vähän niin, että kun on yhtä pesäkettä sammuttamassa, toiseen paikkaan syttyy uusi ja koko joukkuueen energia menee "tulipalojen" sammuttamiseen. Kun tämä jatkuu tarpeeksi kauan, kukaan ei enää muista mistä kaikki alkoi. Kaikilla on vaan paha mieli ja energiat on käytetty vääriin asioihin.
 

Rijkaard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jotakin tosi outoa siellä joukkueen sisällä tapahtuu, siitä vaan veikkailemaan...eilen muuten hallilla kuulin villin huhun: "Viitaluoma lähdössä Tapparaan"??? Voisiko tuo olla totta? Jos on, päästääkö Riiva todellakin Viitaluoman pois, ja jättää Raution? Itse valitsisin toisin...siinä pari ajatusta mietittäväksi...totta vai tarua?
Kuuluisi varmasti toiseen ketjuun,mutta aika erikoiselta kuulostaisi. Toisaalta McRaellehan etsitään myös uutta kotia ja vaihto vireillä? Ei tosin kakkossentteriongelmaa ratkaisisi. Muutenkin tappiolle jäätäisiin. Mitäpä jos nokitettaisiin vielä Mielosella ja otetaan myös Bailen meille. Saataisiin kaivattu pakkikin. Väärä ketju fantasioinnille,sorry.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuuluisi varmasti toiseen ketjuun,mutta aika erikoiselta kuulostaisi. Toisaalta McRaellehan etsitään myös uutta kotia ja vaihto vireillä? Ei tosin kakkossentteriongelmaa ratkaisisi.
Tappara olisi vienyt Viitaluoma-McRae -vaihtokaupassa Kerhoa kuin kolmeen osaan paloiteltua mätää kukkoa. Uskon, toivon ja luotan siihen, että kenelläkään ei olisi tullut HPK:n toimistolla kuuna päivänä mieleen edes ajatella em. vaihtoa, vaikka McRae edelleen Tapparassa pelaisikin. SM-liigassa ei yksinkertaisesti ole yhtäkään sentteriä, johon itse vaihtaisin Viitaluoman.

HPK:n ottelut boikotissa 9.10.2013 alkaen.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Siitä päivästä lähtien kun VV häviää tämän valtataistelun oululaiselle nobody valmentajalle niin mua ei Kerhon peleissä näy. Mies joka on vetänyt vessanpöntöstä alas kaiken sen, jonka Selin rakensi.
 

Fordél

Jäsen
HPK:n ottelut boikotissa 9.10.2013 alkaen.

Miksi boikotoit joukkuetta?

Jengillä menee urheilullisesti juuri nyt vähän heikosti ja sillä on ilmeisesti jotain sisäisiä ristiriitoja. Kuinka pahoja, siitä ei ole kellään tietoja. Onko nyt oikea hetki lähteä boikotoimaan joukkuetta? Luulisi, että nyt olisi juuri paikka tukea jengiä. Varmasti moni mahdollinen solmu aukeaisi, jos jengi saisi muutaman voiton alle.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Miksi boikotoit joukkuetta?

Jengillä menee urheilullisesti juuri nyt vähän heikosti ja sillä on ilmeisesti jotain sisäisiä ristiriitoja. Kuinka pahoja, siitä ei ole kellään tietoja. Onko nyt oikea hetki lähteä boikotoimaan joukkuetta? Luulisi, että nyt olisi juuri paikka tukea jengiä. Varmasti moni mahdollinen solmu aukeaisi, jos jengi saisi muutaman voiton alle.

Kukaan ei boikotoi joukkuetta, vaan seuraa ja sen päättäjiä sekä päävalmentajaa, joka napit vastakkain meidän tärkeimmän pelaajan kanssa.
 
Siihen että onko Mielonen ollut paska työntekijä vai Kaira paska esimies, on aika hankala näillä spekseillä ottaa kantaa.
Rautio on nyt ensimmäistä kertaa vastaavana esimiehenä. Mielonen on ollut työntekijänä vuosikaudet ja hyllytykseen johtavaa "paskuutta" ei ole käsittääkseni esiintynyt aiemmin.

Kyllä sitä itsekin on osaava työntekijä tullut heitettyä pellolle tai savustettua kuten ehkä tässä Mielos-tapaksessa on osuvampi ilmaisu, koska vaikka osaaminen on kohdillaan niin ei pelaa tiimissä ja annettujen ohjeiden ja sääntöjen mukaisesti. Ei toi lätkäjengikään mikän vitun sveitsiläinen demokratia ole.
Tästä päästään siihen, että Rautio on vastaavan esimiehenä noviisi ja Mielonen jokseenkin kokenut työntekijä.
Katsoiko joku muuten Ässät-HPK-ottelun lehdistötilaisuuden? Rautio istuu sormi suussa sohvalla ja mutisee: "pitää katsoa videot. Ehkä oltaisiin jotain ansaittu." Useimmiten koutsit osaavat pressitilaisuudessa pukea ottelun ydinasiat sanoiksi. Rautio ei.

Uskooko joku oikeasti siihen, että Rautio palkattiin valmennuksellisen osaamisensa vuoksi?
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Uskooko joku oikeasti siihen, että Rautio palkattiin valmennuksellisen osaamisensa vuoksi?

Ei todellakaan palkattu. Palkattiin siksi kun ei muitakaan nyt tainnut oikein olla vapaana. Melkein kuka tahansa suomalainen ammattivalmentaja olisi parempi. Just tollasta uunoilua lehdistötilaisuuksissa, täydellistä jäätymistä pelien ratkaisuhetkillä, Viitaluoma ohjaa joukkuetta aikalisän aikana jne.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Miksi boikotoit joukkuetta?
Kukaan ei boikotoi joukkuetta, vaan seuraa ja sen päättäjiä sekä päävalmentajaa, joka napit vastakkain meidän tärkeimmän pelaajan kanssa.
Juuri näin.

Täsmennettäköön vielä erikseen, että en siis boikotoi missään nimessä joukkuetta, vaan ottelukäyntejä siihen asti, että viimeaikaisiin "joukkueen sisäisiin asioihin" on saatu edes jonkinlainen, auttava selvyys.

Kapteenin vaihtaminen - tapahtui se sitten alkujaan pelaajan itsensä aloitteesta tai ei - sekä vastikään jatkosopimuksen tehneen puolustajan hyllyttäminen kaikesta edustusjoukkueen toiminnasta, kuten väitetään, ovat nimittäin jo niin radikaaleja ja harvinaisia ryhmädynaamisia toimenpiteitä, ettei ammattilaisorganisaatio voi kuitata niitä julkisuuteen puolivillaisilla "minä en sitä tehnyt" - tai "en kommentoi" -tyyppisillä lausahduksilla - varsinkaan, kun tämänhetkiset peliesitykset eivät anna aihetta hurraa-huutoihin.

Lupaankin palata Rinkelinmäen katsomoon heti, kun

1) Viitaluoman C on palautettu (tai pelaaja itse ilmoittaa luopuneensa siitä vapaaehtoisesti), tai

2) HPK:n valmennusjohto esittää yhdessä Viitaluoman kanssa julkisuuteen asialliset ja täsmennetyt perusteet kapteenin vaihtamiselle sikäli, kun vaihdos on todella tehty toistaiseksi.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tilanne voi syntyä jo pelkästään siitä, että valmentaja penkittää pelaajan kertomatta hyvää syytä...

Tässä taidetaan olla melko lähellä ydintä case-Mielosen osalta.

*********************************************

Onhan tämä nyt muuten melkoinen farssi. Oikeastaan kukaan ei vieläkään tiedä onko Kai Rautio olemassa. Onhan siellä penkin takana joku hahmo kai peleissä ollut ja joitakin haastattelujakin on jaettu, mutta onko tämä hahmo puhunut julkisuuteen yhtäkään lausetta, jossa olisi sisältöä? Itselle ei muistu mieleen. Samaan aikaan spekulaatiot kaikista mahdollisista asioista kiihtyy ja HPK:n kanta on "en kommentoi". Vittu, hankkikaa joku munat ja antakaa lausunto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös