sonnychiba
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
En ole ikinä seurannut KHL:aa enkä aio nytkään aloittaa.
Olen jotensakin yllättynyt ihmisten negatiivisuudesta tämän asian suhteen. Se kai liittyy Venäjään. Jos Jokerit liittyisi NHL:ään, en usko että reaktio olisi näin negatiivinen. KHL on kuitenkin vähän paremman tason liiga kuin SM-liiga ja kiva saada lisää kansainvälisyyttä tähän heikentyvään Suomen kiekkokuppikuntaan. Jokerit ei tosiaankaan ole suosikkijoukkueeni, mutten koe mitenkään hankalaksi kannattaa sitä menestykseen venäläisiä ja muiden maiden seuroja vastaan. Toisaalta voi sille naureskellakin, jos huonosti menee ja koko siirto on katastrofi. :D
Vauhtia on enemmän kuin SM-liigassa ja Kari Jalosen haastattelu viime talven Veikkaajassa kertoo myös tuosta tarkemmin. Lisäksi KHL:ssä on pienempiä kaukaloita kuin SM-liigassa. Medvescakilla ja Vladivostokilla on NHL-kaukalo. Tuo se vasta sarjasta mielenkiintoisen tekeekin, kun muutama jengi pelaa NHL-kaukalossa ja osa sitten isommissa. Toisaalta en haluaisi, että mentäisiin NHL-kokoisiin kaukaloihin täysin, sillä se taas tappaa taitoa ja tekee puolustajien työstä helpompaa. Ei vaadita pienessä kaukalossa niin hyvää liikettä pakilta kuin isossa.KHL:n pelityyli ei miellytä. Taitoa ja vauhtiahan siellä varmasti on, mutta homma näyttää hiihtelyltä. Jääkiekossa itselle on tärkeää intensiteetti, todennäköisesti KHL:n jättikaukalot tappaa tämän osion pelistä aika tehokkaasti.
...Tosin FB:n puolella se kysymys taisi olla aseteltu siten, että pidätkö joukkueesi siirtymisestä pois SM-liigasta ja KHL:ään. Eli eri asiasta kysymys.
Niin, tästä tuli mieleen taas sellainen asia, että aika moni Jokeri-fani on toistaiseksi todistellut KHL-Jokerien "kiinnostavuutta" sillä, että asia on herättänyt tällä palstalla paljon keskustelua.
Itsekin myönnän olevani kiinnostunut itse asiasta, eli Jokerien siirtymisestä pois sm-liigasta. Keskustelen asiasta erittäin mielelläni, siihen liittyvistä ilmiöistä etc..
...Veikkaan silti että massiivisen mediamyllytyksen ja markkinoinnin johdosta Jokerit tulee ensimmäisellä KHL-kaudellaan vetämään hallin täyteen hyvin usein. Varsinainen arki koittaa sitten toisella tai viimeistään kolmannella kaudella.
Miten minusta tuntuu, että aika moni näistä "KHL-Jokerit ei kiinnosta, en ole Jokeri-fani" -vastaajista on kyllä tälläkin foorumilla ilkkumassa suureen ääneen siinä vaiheessa, jos ja kun Jokerien alku KHL:ssä on vähän ohdakkeinen. Siinä vaiheessa voinee todeta, että taisi se vähän sittenkin kiinnostaa.
Itse veikkaan pykälän "rankempaa" kohtaloa: kauden alussa mainitsemasi mediahässäkkä tulee näkymään, mutta joulun tienoilla yleisömäärät ovat jo selkeässä laskussa.
Jos Jokerit pääsisi KHL-finaaleihin, niin kai siitä Helsingin työpaikoilla ja kouluissa Jokeri-fanit kuittailisivat "jullien" suuntaan aika voimakkaasti?
Itsekin myönnän olevani kiinnostunut itse asiasta, eli Jokerien siirtymisestä pois sm-liigasta. Keskustelen asiasta erittäin mielelläni, siihen liittyvistä ilmiöistä etc..
Tämä kiinnostaa juu. Vaikutus SM-liigaan, Jokerien yleisömäärät tuolla KHL:ssä, Jokeri-fanien sijainti Jatkoajassa jossain muualla kuin SM-liigaosiossa, jääkiekon uutisointi mediassa: onko päivän Urheiluruudussa pääasia SM-liigakierros vai Jokerien peli jossain muussa liigassa... Hauska nähdä tämä kaikki vähän niin kuin sivustaseuraajana. Mitä itse ottelutapahtumiin tulee, niin jatkossakin katselen ainoastaan sen sarjan pelejä, missä Ässät on mukana ja keväällä MM-lätkää.