Kieli lyhtypylväässä?

  • 11 171
  • 99

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti t4
OSA 1 Erilaiset kulttuurit kohtaavat

Tästä saatiin valtavan hieno esimerkki miten pienestä väärin ymmärryksestä saadaan aikaiseksi lähes päähänlyöntikilpailut.



Mikäli olen loukannut sinua, olen tehnyt sen ymmärtämättömyyttäni en tahallani.

Syvimmät pahoitteluni

t4

Kuules nyt, t4. Ei tästä saatu minkäänlaista päähänlyöntikisaa. Eikä tässä ole kyse edes väärinymmärtämisestä. Etkä sinä ole minua MITENKÄÄN loukannut! Joten älä suotta pahoittele!

Tässä kai lähinnä oli esimerkki siitä, että pikku sarkasmi ja vinoilu pitäisi aina joskus varmistaa edes "kevyellä" hymiöllä, ennenkuin painaa sitä ENTERIÄ (siis puhun nyt tuosta edellisestä, omasta viestistäni)... et ilmeisimminkään uudempana kirjoittajana ole vielä ehtinyt tutustua minun, eikä monen muunkaan palstan "konkarin" tapaan kommentoida asioita. Älä siis lainkaan masennu, pelästymisestä puhumattakaan... vaan anna palaa.

Joten, et siis vastannut minun vastakysymykseeni: Mitä mieltä olet tepsiläisenä Ruissalon (tiedät kai, mitä tuo tarkoittaa?) suhtautumisesta Hannu Jortikan tilanteeseen?

Ystävällisesti Predator/HIFK

EDIT: Ethän sinä mikään uusi kirjoittaja tietenkään olekaan, minä vaan en ole kovin usein sinun kanssasi "peistä vääntänyt" asioista, joten erehdyin.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se sitten väärinymmärryksestä ja sen kestävyydestä - hamuava käsi melkein löysi kulttuurieroja stadista ja landelta...

Mitä tulee siihen esittämääsi kysymykseen ruissalosta versus Jortikka, niin...

Ruissalo rocks sanoi lande, kun paskaa traktorin peräkärryiltä paiskoi. Tämä ei ole muuten mikään vanha, vaan noin minuutti sitten keksitty tammelalainen sananlasku.

Mitäs siitä sitten sen enempää, Tepsi maksaa Jortikan kaksi lepovuotta ja lähettää miehen Jokereihin. Tällaista toimintaa ilmeisesti kutsuttaisiin Penailuksi - Ruissalon miehet taitavat kyllä viedä tämänkin homman sellaisiin sfääreihin, ettei siinä ole paljon Penoilla sanomista. Vuoden Pena -malja on meidän...

ps. miettikääs, jos otetaan vielä triplaPenat, kun ollaan alkuun päästy...
 

Ukko

Jäsen
Kylläpä kyllä...

kokeiltu on sekä sähköpaimeneen virtsaaminen että kielen repiminen irti roskiksen kannesta...eikä siinä vielä kaikki...

Ilmakivääri lienee useimmille pikkupojille melko tuttu kapistus. Oltiin jotain kymmenen korvilla kun kaverini oli jostain kuullut että jos piipun ulostuloaukon tukkii ilmatiiviisti jää panos ns. piippuun.
Ei kuitenkaan uskaltanut itse kokeilla joten päätin suorittaa testin...piippu painetaan tiukasti kumisaappaan pintaa vasten ja vedetään liipaisimesta.

Eipä jäänyt skode piippuun vaan meni läpi niin saappaasta kuin jalastakin. Onneksi olin painanut piipun isovarpaan ja viereisen varpaan väliin joita yhdistävään ohueen nahkapoimuun tuli siisti pyöreä reikä ja verta niin prkleesti. Arpi näkyy muuten vieläkin...

Lienenkö ainoa ( tuskinpa ) joka on kokeillut ns. munien imurointia. Imuri päälle ja suvunjatkovehkeet putkeen...suosittelen lämpimästi, ei edes satu. Tätä on muuten testattu ihan aikuisiälläkin...ei tosin ihan selvinpäin. Meillä oli kaveripiirissä joskus mottona " Tosimies ei muniaan pese, riittää että ne imuroidaan kerran vuodessa ".

Vielä juolahti mieleeni klassinen temppu nimeltä " jääpuikko perseessä ". Tätä en voi suositella kenellekään...
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
No tottahan toki sitä nyt on kieli tullut jumitettua mitä erikoisimpiin pakkoihin pakkasten aikaan...pyöräntanko oli ainakin minulla se yleisin paikka mihin kieli piti välttämättä työntää.

Paristot jäivät kuitenkin suosikeikseni, koska niihin tulee kieli tökättyä, jostain kumman syystä vieläkin...

Paimenpojilla olen kyllä leikkinyt, mutta kussut en niihin kuitenkaan ole...

Pari muuta "onnistunutta" kokeilua nuoruusvuosilta:

"Syttyyköhän tää mopon tankki näistä höyryistä mitä sisältä tulee"...kyllä syttyi...

"Eikun mie vaan säikäytän tuon punatulkun ampumalla tuohon oksaan missä se istuu"..."Oho....kuolikohan se??"

"Ammu mua jalkaan tuolla ilmakolla...ei se kumpparista läpi tule kuitenkaan"...kyllä muuten tuli...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Täällähän tulee aivan huikeita kokeiluja esille, mitä penskana on tullut tolskattua. Pakko kai tässä on vielä jatkaa tarinaa toisen viestin voimin ja kertoa muutama maukas.

Napalmi. Napalmiahan sai tehtyä niin, että pölli äidiltä Fairy/Mäntysuopapurkin, lainasi isältä gallonasta bensaa ja sekoitti nämä magic nesteet keskenään sopivassa suhteessa. Sitten, kun tätä ruiskutteli erinäisiin paikkoihin ja heitti tulitikun perään, niin avot. Kyseinen lillinki oli nimittäin yhtä liukasta leviämään kuin elohopea, mutta tarttui myös kaikkiin pintoihin, mm. kallioon jne. (muurahaisparat, nuo ainaiset koekaniinit). No kerran kevät ulvien aikaan tuli kuningasidea tehdä hieman jöötimpi annos kyseistä tulilientä ja - wuhuu - kaataa sitä täynnään virtaavaan kanavaan. Kevät oli jo siinä vaiheessa, että ojanreunusruohot olivat kuivuneet ja kun sen tulitikun sinne perään heitti, niin helvetti oli irti! Koko oja n. 20 m. matkalta oli ilmiliekeissä ja samoin oli kulo sen reunoilla. Voin muuten kertoa, että siinä tuli jonniin verran kiire sammuttaa sitä paloa ja tuskin olis saatu sammumaankaan, ellei naapurin väki olisi tullut hätiin. Kyllähän siitä taas sapiskaa tuli.

Liekinheitin. No tämä on aika vanha ja kaikkien tuntema juttu, mutta... olinpa koulussa, ala-asteella, kavereilta kuullut, että deudoranttipurkki pelittää kuin liekinheitin, kuin sumuttaa ja sytyttää sitten suihkeen sytkärillä tuleen. No toimihan se. Kulmakarvat ja silmäripset tekivät suht nopean katoamistempun ja otsa jäi punaiseksi. Taas siliteltiin päätä.

Polkupyörällä ja mopolla on sitten kyllä tehty erinäisiä akrobaattisia temppuja. Parhaimpana niistä ehkä mopolla täysien vauhtien ottaminen hiekkatiellä ja täydestä vauhdista polvilleen hyppy soralle. Voittaja oli se, joka luisui pisimmälle.

Talvellahan oli tapana tehdä pellehyppyjä (voltteja jne.) elosuojan katolta lumihankeen. No siinä oli sitten ollut muutamana päivänä suojakeli ja jälleen oli pakastunut. Eipä siinä... välähti tehdä kepponen pikkuveljelle. Hypää sinä ensin, minä tulen perästä. Kaveri tuli suoraan häntäluuedellä kivikovaan lumikasaan, sen huipulle. Kauhea parkuhan siitä sitten tuli ja minulle hyvät naurut, lopputuloksena tappelu.

Ojien patoaminen kuului myös repertuaariin, mutta eipä siinä mitään kummempaa tapahtunut. Impparin kanssa tuli myös tolskattua ja kyllä ne räkätit oppivatkin sitten meidän talon ja marjapensaat kiertämään, mutta se siitä... jalkaan en itseäni mennyt ampumaan. Täytyy sitä jonkun olla tyhmä ;)
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Joskus aina tulee mietittyä, miksi muistaa joitakin tapahtumia n. 6. ikävuoden kohdalta, muttei välttämättä muutaman vuoden takaisia.

Ja totta Penassa minäkin olen lipevän kieleni tunkenut tolppaan. Ja itse asiassa muistaakseni olin tuolloin juuri 5-6 vee. Päiväkodin tädit (eivät omistaneet edes valkoisia takkeja) sitten kaatoivat sangollisen kuumaa vettä tolppaan, johan irtosi.

Muistaakseni se oli todella mielenkiintoinen kokemus, vaikken uudestaan viitsisi millään yrittää.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Say two sugars in Finnish!

Viestin lähetti Ukko
...piippu painetaan tiukasti kumisaappaan pintaa vasten ja vedetään liipaisimesta.

Lienenkö ainoa ( tuskinpa ) joka on kokeillut ns. munien imurointia. Imuri päälle ja suvunjatkovehkeet putkeen...suosittelen lämpimästi, ei edes satu.
Jossain leffassakin oltiin haulikolla ampumassa pikkupoikaa lakanan läpi, siihenhän ne haulit turvallisesti ropisisivat.

Sitten tästä "kaks´sakeria" -asiasta; joka ei ole poikuuttaan imurille menettänyt, ei myöskään hallilla sen nimeä kaiholla huutele. Eipä se imu satu ei, vaikeutena vaan lopettaa, kun, tuota, se, on tulossa. Onneksi nykyään ei sovi enää. Pojat tosin toivat kerran synttärilahjaksi "laajennusosan", kun olin heille juovuspäitseni tästä murrosikäni herkimmästä vaiheesta ja myöhemmin tapahtuneesta valitettavasta erosta kertoillut.

Sähköpaimeneen kuseminen on em. sielujen yhteen sulautumiseen verrattuna kylmä viiltävä sm-sessio, koettu toki sekin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kieli lyhtypylväässä....

on Tps:n seurajohdolla. Ajatelkaa nyt mikä kuvainnollinen vertaus. Tyhmiä päätöksiä joista ei pääse millään irti. Ainut vaihtoehto on odottaa aikoja parempia. Mutta kun kerran pakkaset jatkuu vaan.....
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juuri kun alan ehdottamaan Extreme-Penailua (heppi mattotelineeseen), niin ryssät ehtivät jo kokeilla sen. Nooh, ei muuta kuin tuotekehittelyä eteenpäin:

1. Etsi sähköpaimen jonka läheltä löytyy jokin kylmä metallirakenne.

2. Heilauta hepinpää metalliin kiinni.

3. Samalla kun yrität virtsata itsesi irti metallirakenteesta, niin isket kielesi kiinni sähköpaimeneen.

A'vot! Tuolla tempulla pääsisi jo varmaan ÄTPPOMK:n lisäksi TPS:n tai HIFK:in johtokuntaan.

Itsekin olen joskus ollut kielestäni kiinni ainakin ikkunalaudassa ja takin vetoketjussa. Kaverini teki kuitenkin ns. kokovartalotartunnan: Hän oli juuri tippunut jään läpi polkupyörällään ja olimme onkineet hänet ylös hyytävästä joesta. Kaverin oltua kuivilla, lähdimme juoksemaan 200m päähän hänen kotiinsa. Hänen odottaessaan meidän ojan ylitystämme hän nojasi katutolppaan. Oli muuten aikamoinen repiminen kun kaveri oli n. 150cm matkalta tolpassa kiinni. Tolppaan jäi jänniä kangastilkkuja.

Yhtenä uutena vuotena katkoimme kiinanpommeja lukemattoman määrän keskelle tietä ja aloimme heitellä ruutikasaan tulitikkuja. Homma ei oikein ottanut tulta alleen ja aloimme epäillä ruudin edes syttyvän. Lopulta olimme kaikki ringissä polvillamme ruutikasan ympärillä ja sytytimme sen. -FLAM- Sitten näkyikin aika kauan pelkkää valkoista. Lähes saman fiiliksen saa varmaan jos katsoo lähietäisyydeltä kameran salamaan, silloin kun silmät ovat tottuneet hämärään.

Kerran leikimme tulella kaverini takapihalla pihagrillissä. Kun tuli ei ottanut syttyäkseen niin päätimme hakea kanisterillisen bensaa. Tulihan tarttui tietenkin kanisteriin ja kaverini ensimmäinen reaktio oli päästää kanisterista irti. Kanisteri kaatui meistä pois päin ja piha oli tulessa. Jos kanisteri olisi kaatunut allemme, olisi grillaajista tullut grillattavia.
 

Taasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat
Tottakai on tullut iskettyä kieli/huulet metallitankoon. Ja lienen sen verran masokistinen ettei yksi kerta riittänyt. Ja irti repiminen tapahtui tietysti hitaasti että kipu kestää tarpeeksi pitkään. Siinä sitten yritit selittää mutsille kun huulet olivat ihan ruvella...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onko jo tiedossa uusia tapauksia tältä talvelta? Pakkasia kun on ollut jonkin verran jo etelässäkin, joskin lähinnä yöaikaan. Olisi hauska saada jatkoa tähän nauruhermoja kutkuttavaan ketjuun.
 

AkA

Jäsen
Samaan kategoriaan kuulunee tämäkin juttu, mikä oli viime viikonlopun Ilta-Sanomien Extra-liitteessä:

Aiheenahan oli nuorten miesten päättömät tempaukset sekä yleistä pohdiskelua em.ilmiön syistä. Oikein kiinnostava artikkeli, josta pomppasi esille eräs tapaus, jossa joukko kolmikymppisiä nuorukaisia(?) oli tarpeeksi voimajuomaa pikkujouluissa siemailtuaan alkanut kisailemaan siitä, kuka nostaa suvunjatkamiselimellään eniten painoa. "Lerssihän on venyvää tavaraa", yksi jehuista oli todennut; voittaja nosti yli 15kg. Aamulla sitten wc-käynnillä oli ihmetelty punamustaa pikkuveljeä, eikä "kotonakaan tullut kiitosta".

Oli ko.artikkelissa paljon muutakin; perinteinen kieli kiinni raiteeseen-episodi: juna tulossa, ja kultasuihku ainoa mahdollisuus pelastautumiseen.

Voi meitä miehiä, voi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti AkA

Oli ko.artikkelissa paljon muutakin; perinteinen kieli kiinni raiteeseen-episodi: juna tulossa, ja kultasuihku ainoa mahdollisuus pelastautumiseen.

Voi meitä miehiä, voi.

Mä en tiedä kumpi on pahempaa tuosta jutusta, se että kieli jäi kiinni raiteeseen vai se että tiedän mitä tuo kultasuihku tarkoittaa.
 

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk
KYllähän sitä kieltä piti pienenä paiväkodin keinun tolppaan laittaa.

Jumalauta, Pääsekö tästä ÄTPPOMK-Klubiin?
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Kieli lyhtypylväässä?

Viestin lähetti Footless

Toinen mitä lapsena kokeilin oli sädetikun tunkeminen pistorasiaan. Tarkoitus oli kokeilla että syttyykö se. Ei syttynyt, mutta pää tuli vähän kipeäksi...


Voi helvetti et usko että mä nauroin tota!!
Mukavaa, että kerroit ettei onnistu. Tiedä mitä uutenavuotena tulee mieleen.. aah mahaan sattuu vieläkin:)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Talvi tulossa metrolookien mukaan viikonlopun jälkeen, joten tiedossa on lähiaikoina pakkaskelejä ainakin öisin, joten katsokaas tarkkaan mihin sen kielenne tökkäätte kun kapakasta aamuyöllä ryömitte kotia kohti.

Siperiassa on kuulemma aina välillä niin kylmää, että jos menee ulos kusaisemaan, niin se virtsa ehtii jäätyä ilmalennon aikana ennenkuin osuu lumihankeen? Tarkoitan siis sen virtsan ilmalentoa, en virtsaajan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mike kirjoitti:
Tosta patskujen nuolemisesta (helvetin siistiä) tuli mieleen yksi pakollinen juttu niille jotka eivät ole koskaan kokeilleet.
Elikkä ottakaa vaikka Fazerin Sininen -suklaalevystä se sisällä oleva foliopaperi pois, pyöritätte vaikka palloksi tai mitä ikinä teettekin ja sitten tungette sen suuhunne ja puraisette. Tekee muuten eetvarttia!

Aahh...ooohhh...muisto palas elävänä mieleen. Melkein saman säväyksen antoi entisaikojen purkkapapereiden folio. Uuuuh!!!

En ole ikinä nuolaissut lyhtypylvästä, mutta herneitä olen tunkenut nenääni kirjaimellisesti, samoin karkkeja, pieniä kiviä, helmiä jne jne. Mutsi sai roudata meikäläistä kakarana kyllästymiseen asti terkkariin, kun aina oli joku ylimääräinen klyyvarissa. Ilmankos meikäläisellä onkin kunnon nenä, eikä mikään savolaishyppyri.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Verkkoaita Raksilassa ja naulat pistorasiassa

Olin varmaan jotain 4-vuotias kun kiinnitin kieleni molekyylisidoksella metalliseen verkkoaitaan Raksilan uimahallin lähistöllä. Olin vielä sen verran nuori huimapää, etten malttanut odottaa että äitini olisi hakenut vettä molekyylisidoksen purkamiseksi vaan repäisin itseni tilanteesta kivun kautta pois. Silmästä tuli kyynel ja kielestä veri.

Kaverin koira jäätyi kyrvästään lyhtypylvääseen jalannoston yhteydessä.

Ja vielä: pikkupoikana minulla oli kaveri joka tunki vähintään kolme kertaa vuodessa naulan pistorasiaan ja sai joka kerta annoksen sähköä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kieli on ollut metallissa kiinni mutta olin sen verran kaukaa viisas että valitsin lipomiseni kohteeksi hiekkakakkumuottina olleen jonkun vanhan keittiökipon, joten sen kanssa pystyi juoksemaan sisälle apua hakemaan eikä tarvinnut jäädä ulos seisomaan.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
vintsukka kirjoitti:
Kieli on ollut metallissa kiinni mutta olin sen verran kaukaa viisas että valitsin lipomiseni kohteeksi hiekkakakkumuottina olleen jonkun vanhan keittiökipon, joten sen kanssa pystyi juoksemaan sisälle apua hakemaan eikä tarvinnut jäädä ulos seisomaan.

Jeps, joskus kersana tuli semmosen moottorikelkkafiguurin elikkäs pienoismallin metallista suksea lipaistua, josta seurasi itku ja hammastenkiristys kun kieli jäätyi kiinni ja paniikinomaisesti tuli tehtyä ns.irtautuminen. Sama pätee myös niihin pieniin mäkihyppääjäukkoihin joilla ulkosalla tuli leikittyä. Huhhuh.

Nolompi tapaus oli se, kun tuli aikuisella iällä tietoisesti muisteltua lapsuusiän tempauksia; olin kotipihassa ihan muuten vaan huitelemassa semmosta muovista, rei'itettyä (onkohan toi oikeinkirjoitettu, mut kuitenki) harjoituspalloa, ja jostain kumman syystä tuli mieleen, et jäätyyköhän kieli kiinni golfmailan lapaan, jos satun lipasemaan...


Ja jäätyihän se, oli hieman noloa kävellä Titleistin sandwedge kielessä sisälle hanan ääreen. Vanhemmat ja tyttöystävä hieman kysyvä ilme kasvoillaan, että mitähän tällä kertaa... Ja vaikka sulatin mailan irti kielestä, niin tämä ihmiskehon vahvin lihas kokoonsa nähden oli ihan vitun kipeä loppupäivän.

Ihminen ei opi virheistään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sir von Aulis kirjoitti:
rei'itettyä (onkohan toi oikeinkirjoitettu - - -?)

Täydellistä heittomerkin käyttöä. Eli on kirjoitettu oikein.

Sir von Aulis kirjoitti:
Ja vaikka sulatin mailan irti kielestä, niin tämä ihmiskehon vahvin lihas kokoonsa nähden oli ihan vitun kipeä loppupäivän.

Kieli ei ole ihmisen vahvin lihas, tuo asia on myytti, jonka pillunnuolentanälkäiset naiset ovat kehittäneet.

Voimakkain lihas on suun molemmilla puolilla sijaitseva puremalihas, masseter.

Aiheeseen: muistin vielä yhden tapauksen joka tapahtui intissä. Tämä nyt ei välttämättä liity pylvään nuolemiseen, mutta jäätymiseen kyllä.

Vuosangassa oli P-kauden ampumaleirillä niin kova pakkanen, että kun teltan kamiina päästi savut sisälle, piti savu piti leikata palasiksi ja viedä kenttäsaunaan sulamaan.
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kokeiltu on. Parikin kertaa... Ensimmäisellä kerralla piti tietysti kokeilla että pitääkö se juttu paikkansa vai oliko se taas niitä samoja juttuja kuin se että ei saa irvistellä kun saattaa naama jäädä siihen ilmeeseen... Ei ollut. Muistaakseni se oli joku naapureista joka sitten tuli ja pelasti meikäläisen siintä kaiteesta.

Toisen kerran piti sitten jo kokeilla että jos sitä kerkeisi jotenkin olemaan nopeampi kuin se jäätymis reaktio... En ollut. Ja taas sulateltiin meikäläsen turpaa rautatolpasta....
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulihan noita muitakin kuningas ideoita mieleen...

Eräs kokeilun arvoinen asia on kusta kiukaalle. Oltiin kaverin kanssa saunomassa ja siellä oli pesuhuoneenm puolella puutarha letku. Meikäläinen sano kaverille että pidä sinä tuota letkua tossa kukaalla niin minä lasken siihen vettä. No fiksuna poikana onnistuin kusemaan siihen letkuun ja sen jälkeen jollain konstilla (ei muisikuvaa) onnistuin saamaan eritteeni letkua pitkin kohti maalia.
Kaverin isä ei ollut kovin mielissään tästä kokeilusta... Kumma juttu...

Ja eräs tapaus sattui ollessani noin 3 vuotias.
Serkkupoika, siskolikka minä oltiin saatu jostain spray maali purkki jota piti sitten kokeilla.
Sillä maalattiin niin kivet kuin puutkin.
Jonkun ajan päästä alkoia tuntua pakottava tarve päästä keventämään kusirakkoa.
Serkkupoika ja siskolikka sai siinä sitten kuningas ajatuksen. Koitetaan maalata kusta. Sitä en juuri nyt muista että muuttiko se kusi väriä mutta siihen tarvittavavien välineiden väri kyllä muuttui kirkkaan punaiseksi.

Ja nuo tulitikkuleikit.
Joka neropatin harrastukset. Kaverin kanssa oltiin keskellä kesää sytyttelemässä pieniä ruohotuppoja palamaan. Kuinka ollakkaan ne tupot kasvoi aina vaan isommiksi ja isommiksi. Loppujen lopuksi noin 5*2 metriä ojan penkkaa oli ilmiliekeissä. Ei sitä enää saatukkaan jalalla tampattua sammuksiin. Ei muuta kun läheisestä talosta varastamaan ämpäreitä.
No loppu hyvin kaikki hyvin. Tuli sammui ja samalla oli poikein yläpään karvoitus kärsi jonkin asteisesta inflaatiosta. Mutta tulipahan kokeiltua sitäkin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos tyhmistä tempuista noin yleensä puhutaan, tuli naapurin pojan kanssa tehtyä isälle kivat joskus nassikkana. Päätettiin tehdä palvelus ja pestä likainen (kuomullinen) peräkärry. Kasattiin sitten kaikki litkut mitä autotallista löytyi (ruohonleikkurin bensat, erilaisia öljyjä yms.) ja kaadettiin kaikki kärryn päälle. Ei ole kärry vieläkään, reilu 15 vuotta myöhemmin, kovin esteettisen näköinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös