Kieli lyhtypylväässä?

  • 11 171
  • 99

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kuinka moni palstalainen tunnustaa joskus naperona (tai isompana?) tökänneensä kielensä kiinni johonkin rautaiseen tolppaan tai esim. valaisinpylvääseen kovalla pakkasella? Ainakin meikäläisen tuttavapiirissä JOKAINEN on joskus tuon tempun tehnyt. Ja teki muuten kipeää. Minäkin tein tempun kerran. En sentään ollut niin kovapäinen että olisin sen tehnyt toistamiseen.
Meikäläisen kieli jämähti kiinni kotitalon takapihalla olevan matontamppaustelineen rautaputkeen. Siellä takapihalla oli sellainen sopiva "katvealue" äidin katseelta ja eihän se äippä muutenkaan ehtinyt jokaista askeltani seuraamaan. Kovasti äiti oli moisesta tempusta minua varoittanut... joten sehän siis oli aivan selvä juttu, että minun piti päästä sitä mattotelinettä lipaisemaan. Ja sitten alkoi kamala parkuminen.

Joten, onko palstan kirjoittajissa joku niin omituisen perverssi yksilö ettei ole koskaan pakkasella liikennemerkin tolppaa tai muuta rautaa mennyt nuolaisemaan?

Lisäyksenä todettakoon että moinen rautatangon lipominen pakkasessa on Penailua parhaimmillaan. Joten jokainen tempun tehnyt kuuluu itseoikeutetusti ÄTPPOMK-klubiin.
Klubi jakaa vuoden 2003 itsenäisyyspäivänä kunniamerkin kaikille kielensä urheasti repineille.
 
Viimeksi muokattu:

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Kyllä minä lapsena nuoleskelin kaikkea rumista tytöistä roskiksenkanteen :)

ainakin viisikertaa olen saanut kieleni kii (roskiksen kansi, vesiränni, ovenkahva, rautatolppa kaupan edessä, matonhakkuu teline) voi olla useampiakin tavaroita mutta nuo tulee nyt heti mieleen.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Predator
Joten, onko palstan kirjoittajissa joku niin omituisen perverssi yksilö ettei ole koskaan pakkasella liikennemerkin tolppaa tai muuta rautaa mennyt nuolaisemaan?

_o/

En ole koskaan tuota tehnyt, kysäisin vielä varmistuksen vanhemmiltani juuri äsken.

Yksi luokkakaverini muuten laittoi kaksi kertaa viime vuonna kielensä meidän koulun lyhtypylvääseen! :/ Se on juuri sellainen Yllytyshullu, joka teke lähes mitä tahansa kun oikein kinutaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Kieli lyhtypylväässä?

Viestin lähetti Miika-90
_o/

En ole koskaan tuota tehnyt, kysäisin vielä varmistuksen vanhemmiltani juuri äsken.


Voi hyvä Luoja sentään! Heti ketjun toisessa vastauksessa löytyi pahasti kieroon kasvanut epeli. Oletko sinä sitten koskaan edes kussut niityllä lehmiä kurissa pitävän sähköpaimenen lankaan? (siitä sai sellaiset sävärit että sukka lähti jalasta)) Tai oletko edes salakuljettanut keppanapulloa leffateatteriin?

PS: Eihänhän tarvitse laittaa hymiötä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Re: Re: Kieli lyhtypylväässä?

Viestin lähetti Predator
Oletko sinä sitten koskaan edes kussut niityllä lehmiä kurissa pitävän sähköpaimenen lankaan? (siitä sai sellaiset sävärit että sukka lähti jalasta)) Tai oletko edes salakuljettanut keppanapulloa leffateatteriin?

Kaikki kolme osu. Jotain tolppaa nuolasin pienenä, se kun kuulemma tuntuu hassulta, niin vanhemmat pojat kerto. Oikeassa olivat.

Ehdottomasti kovin kokemus on tietysti tuo sähköpaimenen lankaan kuseminen. Mahtavaa ajanvietettä, suosittelen kaikille. Ei se niinkään satu, mutta "potkaisee" ja tulee hassu olo...

Toinen mitä lapsena kokeilin oli sädetikun tunkeminen pistorasiaan. Tarkoitus oli kokeilla että syttyykö se. Ei syttynyt, mutta pää tuli vähän kipeäksi...

Kaikkea typeää sitä on tullut kyllä tehtyä elämän aikana... Ja varmasti tulee vielä typerämpiä asiota vielä näin "aikuisiällä" tehtyä...
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
tunnustan!

En ole, tai ainakaan muista:) Mutta olen kunnostautunut suuressa määrin yllyttää muita ihmisiä tähän mielenkiintoiseen toimeen....


Kyllä siitä saa tosi kivat naurut välillä kun parikymppinen käveri lyö kielensä johonkin putkeen ja sitten sössöttää, että no..i mihä mä hanohin?? ja tämän jälkeen sitten seuraa tilanneraportti keinoista, miten päästä siitä putkesta parhaiten irti. Paras keinohan on käyttää (minun järkeni mukaan) lämmintä vettä, ettei tarvitse repiä kieltä paskaks... Sitähän ei kuulu kertoa sille kielensä uhraajalle, että miten siittä pois parhaiten pääsee :D
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Predator
Ja teki muuten kipeää. Minäkin tein tempun kerran.

Kiitos vaan. Tiedetään. Kesämökillä natiaisena tuokin älykkyys tuli tehdyksi. Kielipusuharjoituksen kohteena oli metallinen keinuteline. Onneksi kieli ei jämähtänyt kovin pahasti kiinni, mutta irrotus sattui silti ihan tarpeeksi. Kerta riitti tämän asian oppimiseksi.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä! Tokihan sitä piti maistaa lunta kolan rautaottimesta.. ja siinä sitä sitten oltiin. En kyllä muista pääsinkö pois kivuliaalla vai vähemmän kivuliaalla tavalla..
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En oo tolppaa nuolaissu, mutta sellaseen mäkihyppääjää, jonka sukset ovat metallia ja ukko muovia. Siihen kosketin kielellä ja pian se mäkihyppääjä roikku kielestä. Fiksuna menin sisälle, mutta oli pakko repästä se hyppääjä irti, kun alko äidin lähenevät askeleet kuulua. nahat jäi kivasti suksenpohjiin ja kieli oli viikon niin pirun kipee. Syö siinä nyt sit salmiakkia.

Tää paimenlankaan kuseminen on kans käyny mielessä, mutta ei oo sirtyny aivoissa sille teko-alueelle, onneksi. En mä mitään kovin tyhmiä ole kakarana tehnyt, en ainakaan tunnusta.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tunnustan!

Muistan elävästi, kuinka isäni aikoinaan aina varoitteli minua: "Muista nyt, kieltä EI saa laittaa mihinkään lyhtypylvääseen, tai vastaavaan, se jää siihen kiinni!" Pienen tytön ymmärrys ei tietenkään voinut riittää siihen, että miten se kieli mukamas voisi kiinni jäädä, mutta isän pelottelujen takia en pitkään aikaan sitä uskaltanut kokeilla. Kerran sitten olimme Lappeen raviradalla (kyllä, olin/olen hevosihmisiä), ja kiusaus kokeilla ko. asiaa kaverin kanssa kävi ylivoimaiseksi. Niinpä me molemmat laitoimme kielen ravirataa kiertävään rautapylväistä tehtyyn aitaan. Säikähdys oli melkoinen, kun tajusimme, että isukkiani olisi kuitenkin kannattanut uskoa. Joillain keinoilla saimme sitten kielemme siitä aidasta omin avuin irti, mutta muistan sen sattuneen. Tuon jälkeen ei tullut enää kokeiltua uudestaan....

Heih.. Pääsinkö minäkin nyt tämän rohkean tunnustukseni avulla oikeasti mukaan ÄTPPOMK-klubiin? :)
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Miehet voidaan jakaa yleisesti kolmeen eri kategoriaan. Ensimmäisenä ovat ne, jotka oppivat lukemansa/kuulemansa kautta. Toisena ne, jotka oppivat vierestä katsomalla. Kolmannen joukon muodostavat ne, joiden tarvitsee itse kusta sähköpaimeneen.

Itse kuulun niin sähköpaimen- kuin metallipylväsasiassa ensimmäiseen joukkoon. Pitäkää outona tai jopa tylsänä seurana.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Kieliongelmia

Kyllä se on minunkin kieli ollut milloin missäkin (väärässä paikassa):
Partsin kaiteessa, tamppaustelineessä, roskalaatikon kyljessä...
Onneksi kieleni alkaa jo tässä iässä keskittyä olennaiseen.
Pakko kertoa vielä yksi "älykäs" tempaus: olin jotakuinkin viisitoista kesäinen ja kaverini otti pakastimesta appelsiinimehutölkin. Hetken päästä minun oli pakko kokeilla, että onko se varmasti jäässä, joten kopautin itseäni tölkillä täysillä kupoliin...
Olihan se jäässä ja sitäpaitsi helvetin kova!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Torsti


Tää paimenlankaan kuseminen on kans käyny mielessä, mutta ei oo sirtyny aivoissa sille teko-alueelle, onneksi. En mä mitään kovin tyhmiä ole kakarana tehnyt, en ainakaan tunnusta.

Niin, nykyaikana tuo sähköpaimeneen kusaisu alkaa olla harvojen kansanhuvia. Suomi on toki täynnä peltoja, mutta eipä niillä pelloilla enää liiemmin lehmiä näy samoilemassa, joten sähköpaimenetkin ovat maisemista katoamassa. MUUTEN, mistähän se maito nykyään valmistetaan? Ei kai sitä enää lehmistä saada? Lehmiä ei pahemmin kesäisin niityillä näy (ei kai niitä kesällä navetoissa pidetä?), joten olen ruvennut pohtimaan että maito on nykyisin täysin jokin keinotekoinen, synteettinen valmiste... ellei ole peräti Illuminatin juonia?

Sähköpaimeneen kusemisesta vielä sen verran, että minä kun olen tuota jo koeillut, niin ajattelin pistää vielä hivenen paremmaksi. Jospa järkkään itseni reissulle käymään USA:ssa jossakin sellaisessa osavaltiossa jossa on käytössä kuolemanrangaistus. Sitten anon jonkun pormestarin kautta lupaa päästä ruikkaisemaan juuri käynnistettyyn sähkötuoliin. Se saattaisi olla sellaisen sävärin paikka, että edes Jackassin idiootit eivät temppua tekisi...
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Tottakai on tapahtunut. Ulkomuistini väittää näin käyneen kahdesti, molemmat alle 10- vuotiaana. Kerran legendaarisiin Stokkan oviin (siitäpä vasta metakka syntyi, olen myöskin katkaissut pienenä virran samaisen talon rullaportaista) ja vaatimattomasti päiväkodin piha-aitaan. Tämä on jo kenties Penailua?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Poison
Tunnustan!



Heih.. Pääsinkö minäkin nyt tämän rohkean tunnustukseni avulla oikeasti mukaan ÄTPPOMK-klubiin? :)

Kyllä sinä pääsit Klubiin. Näin vuoden alusta johtokunta ottaa jälleen vastaan uusia jäsenhakemuksia ja ne hakemukset ilmenevät tällä kertaa Kielenä Lyhtypylväässä. Tervetuloa seuraan kummaan, mutta kuitenkin omituiseen. Muista käyttäytyä Klubin laatimien, jokaista klubilaista koskevien sääntöjen mukaan (säännöt ovat nähtävissä Helsingin jäähallin edessä olevan, Nordenskiöldinkadulta katsoen toisen lipputangon nupissa). Ja ennenkuin kiipeät siihen lipputankoon, niin muista kuonokoppa. Et voi kuitenkaan vastustaa kiusausta lipaista sitä metallista nuppia.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Kemulator
Miehet voidaan jakaa yleisesti kolmeen eri kategoriaan. Ensimmäisenä ovat ne, jotka oppivat lukemansa/kuulemansa kautta. Toisena ne, jotka oppivat vierestä katsomalla. Kolmannen joukon muodostavat ne, joiden tarvitsee itse kusta sähköpaimeneen.

Sitten on vielä neljäskin kategoria. Ne, jotka tekevät businesta toisten koheltamisella. Kesäpaikkani naapurissa on noita Predatorin kaipaamia sähköpaimenia vaikka isommallekin porukalle yhtäaikaa kokeiltavaksi.

Miltä kuulostaisi 100 euroa/lankaan kusaisu? Hintaan sisältyy pottu Karhua ja naispuolisille halullisille puinen penkki helpottamaan osumista. Kokeilut omalla vastuulla.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Predator
Joten, onko palstan kirjoittajissa joku niin omituisen perverssi yksilö ettei ole koskaan pakkasella liikennemerkin tolppaa tai muuta rautaa mennyt nuolaisemaan?
Olen nuollut alta kouluikäisenä pakkasella pihakiikun rautajalkaa ja sitten ulkovarastossa rautavasaraa. Tapaukset jättivät ikuisen arven sieluuni, mutta kieleni on jo parantunut. Väkisin piti silloin kieli repiä irti ja verta tuli perkeleesti ja sattu...

Lisäyksenä todettakoon että moinen rautatangon lipominen pakkasessa on Penailua parhaimmillaan. Joten jokainen tempun tehnyt kuuluu itseoikeutetusti ÄTPPOMK-klubiin. Klubi jakaa vuoden 2003 itsenäisyyspäivänä kunniamerkin kaikille kielensä urheasti repineille.
Penailua pahimmillaan, totta. Klubin jäsenyyttä kuitenkaan en ajanpuutteen vuoksi tarvitse, mutta toivon, että ette boikotoi minua sen vuoksi ja saan sen itsenäisyyspäivän kunniamerkin.
 

Rocco

Jäsen
En kyllä ole koskaan kieltäni jättänyt kiinni pakkasella metalliin.

Sensijaan olen puhkaissut veljeni tärykalvon tikkarintikulla ja jouluaattona päätin tunkea pähkinän nenääni.

Olen muutenkin ollut kiltti lapsi.

EDIT: Siis tämä pähkinä-case EI ollut viime jouluna vaan joskus sillon kun Samu Sirkan Joulutervehdys oli kova sana. Taisin olla silloin 5v. Korvanpuhkominen oli samaa ikäluokkaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Janos
Tottakai on tapahtunut. Ulkomuistini väittää näin käyneen kahdesti, molemmat alle 10- vuotiaana. Kerran legendaarisiin Stokkan oviin (siitäpä vasta metakka syntyi, olen myöskin katkaissut pienenä virran samaisen talon rullaportaista) ja vaatimattomasti päiväkodin piha-aitaan. Tämä on jo kenties Penailua?

Jukoliste! Tuo on jo The Suoritus! Siis KAKSI KERTAA? Sinulle ei ensi itsenäisyyspäivänä mikään tavallinen prenikka riitä, tulet saamaan kuniamerkin tammenlehvillä (tai kuivatuilla kielenriekaleilla, saat sitten itse valita). Tuohan on jo Kolmannen Asteen Penailua. Tässä ihan liikuttuu, sniiiiif... olen ylpeä sinusta Janos. Sakkekin olisi ylpeä...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kielimiehiä ollaan

En muista minkä ikäinen olin tuolloin, mutta koulussa tökkäsin kieleni lyhtypylvääseen, ja naps vaan. Siinä oltiin ja pysyttiin. Sen verran kipeää teki siitä tolpasta irtautuminen väkipakolla, ettei toista kertaa tullut mieleenkään kokeilla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Kieli lyhtypylväässä?

Viestin lähetti Kh


Penailua pahimmillaan, totta. Klubin jäsenyyttä kuitenkaan en ajanpuutteen vuoksi tarvitse, mutta toivon, että ette boikotoi minua sen vuoksi ja saan sen itsenäisyyspäivän kunniamerkin.

Nythän on niin, että Klubin jäsenyydestä ei kieltäydytä sen jälkeen kun hakemus on kirjoitettu, lähetetty ja hyväksytty. Sinä olet nyt ÄTPPOMK-klubin jäsen, haluat tai et. Pitäisi aina ensin vähän ajatella, ennenkuin laittaa ENTER-namiskan laulamaan. Niin, ja Klubin jäsenyys on elinikäinen. Kaikenlaisesta vastaan pullikoimisesta ja kapinoinnista on seurauksena hevosenpääruuhka sinun postilaatikkoosi, joten olepas ihmisiksi. Tai siis Penoiksi.

Ystävällisin terveisin johtokunnan puolesta jäsen Predator.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Re: Kieli lyhtypylväässä?

Viestin lähetti Predator
Nythän on niin, että Klubin jäsenyydestä ei kieltäydytä sen jälkeen kun hakemus on kirjoitettu, lähetetty ja hyväksytty. Sinä olet nyt ÄTPPOMK-klubin jäsen, haluat tai et. Pitäisi aina ensin vähän ajatella, ennenkuin laittaa ENTER-namiskan laulamaan. Niin, ja Klubin jäsenyys on elinikäinen. Kaikenlaisesta vastaan pullikoimisesta ja kapinoinnista on seurauksena hevosenpääruuhka sinun postilaatikkoosi, joten olepas ihmisiksi. Tai siis Penoiksi.

Ystävällisin terveisin johtokunnan puolesta jäsen Predator.
No, se on sitten niin. Kiitos kuitenkin. Sait minut ansaan. En aio pullikoida vastaan enkä kapinoida, mutta älkää odottako minulta myöskään ihmetekoja...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Oloneuvos


Miltä kuulostaisi 100 euroa/lankaan kusaisu? Hintaan sisältyy pottu Karhua ja naispuolisille halullisille puinen penkki helpottamaan osumista. Kokeilut omalla vastuulla.

Hemmetin hyvä idis! Taidan laittaa oitis faksin laulamaan suuntana Matkailun Edistämiskeskus!

PS: Sitten kun ryhmä saksalaisia turisteja Leederhooseneissaan saapuu langan ääreen, niin paikallinen isäntä voisi hieman "terästää" sitä sähkövirran voimaa langassa.

Terveisin. nimimerkki "Siitäs saitte Lapin polttajat"
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
No ilimammuuta!! Mutta vain todella törkeän yllyttämisen jälkeen joskus kakarana (tosin kakarahan tässä ollaan vieläkin) jotain kymmenen vuotta sitten, kokeilin lipaista saderänniä. Muut sanoivat: "Ei se satu!" ja "Ei se siihen kiinni jää! Mutsis puhuu paskaa!" No jäipäs kieli jumiin oikein kivasti, ja siinä aikani temmottua ei auttanut muu kuin pakottaa "yllyttäjät" hakemaan lämmintä vettä avuksi.. (Tosin veden saapuessa olinkin jo näppärästi repäissyt kieleni irti ja seisoskelin siinä hölmönä suu täynnä lunta).

Kaupanpäälle minulla on myös paha tapa nuoleskella toppatakin vetskaria, joka ylösasti vedettynä suorastaan tunkee suuhun! Viimeksi näin tapahtui tiistain ja keskiviikon välisenä yönä.. Tarttis varmaan tehrä jotain, sillä kohta on lähdettävä ulos.

Järki?! Mitä se on? Ei oo käyttöö semmoselle.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
En ole työntänyt kieltäni kiinni jäiseen metalliin, mutta olen työntänyt kieleni käynnissä olevaan partakoneeseen (metalliverkko päällä). Verenvuoto kielestä ei tyrehdy muuten kovin nopeasti;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös