Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 423 449
  • 2 881

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tutkailin huvikseen Bluesin viimeisen kauden yleisömääriä. Keskiarvo oli 3366 ja 11 kertaa jäätiin alle 3000 katsojan, pahin noteeraus KooKoota vastaan katsojamäärällä 2011. Oli myös useampi peli, jossa katsojamäärä hiveli tuota 3000.

Eli turha on panikoida yleisön suhteen toistaiseksi. Kaikki vaan hallille lätkää seuraamaan ja märistään sitten kauden jälkeen, jos on aihetta.

Joo ja tuolloin noissa otteluiden yleisömäärissä oli oikeasti sitä ilmaa. Muistan aina tuon KooKoo pelin jossa ei varmasti ollut edes kuin niukin naukin 1000 katsojaa. En ole koskaan nähnyt lähellekkään niin tyhjää hallia liigassa. Taisi olla päällekkäin jonkun nuorten kisojen ratkaisupelin kanssa.
 

Aabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitenköhän nuo oheismyynnit kartuttavat K-Espoon kassaa nykypäivänä? Blegin aikana taisi kaikki mennä ohi-suun?
3 lapsisen perheen isänä en kyllä pysty valitsemaan peliä mihin haluan mennä/viedä lapset, vaan katsotaan kalenterista, että onkohan "joulukuun 12. päivä kotimatsi, kun olisi ilta ilman menoja"... Ja Espoossahan on käsittääkseni aika paljon lapsiperheitä, ja täällä lapsiperheiden lapsilla on onneksi usein varaa harrastaa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Urheilusarjojen pieni ongelma on se että esim Espoossa yhden kiekko-ottelun pääsylippu on suht kallis, noin 20e alkaen.

Tuolla lipun hinnalla saa kuitenkin uniikkeja tuotteita, kuten teatteriesityksen, musikaalin, standup shown. Tapahtumia, jotka toteutetaan vain kerran. Sinne jääkiekkopeliin tulee mahdollisuus mennä vaihtoehtoisesti ensi viikolla, ensi kuussa tai keväällä.
Lyhensin lainaukseen mukaan oleelliset.

Sanoisin, kuten täällä aiemminkin, että 23€ lipusta on edullinen hinta. Mainitsemasi vertailukohteet on kaikki kalliimpia, eli pelkän hinnan perässä juokseminen näistä vaihtoehdoista ohjaisi jääkiekkoon. Toki esimerkiksi jotain amatöörikoomikkoja pääsee katsomaan pienemmällä rahalla, mutta niin pääsee katsomaan Mestistä ja Suomi-sarjaakin. Ja vielä vertaus naapuriin, siellä huonoimmille paikoille joutuu pulittamaan 30€, vähänkin paremmista paikoista yli 40€. Toki täytyy muistaa, että hinta ei missään nimessä ole se ainoa tekijä mikä määrittää mihin ihmiset vapaa-aikaansa käyttävät.

En mitenkään näe, että ainakaan edullisimpien lippujen hintojen laskeminen olisi kannattavaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Joo ja tuolloin noissa otteluiden yleisömäärissä oli oikeasti sitä ilmaa. Muistan aina tuon KooKoo pelin jossa ei varmasti ollut edes kuin niukin naukin 1000 katsojaa. En ole koskaan nähnyt lähellekkään niin tyhjää hallia liigassa. Taisi olla päällekkäin jonkun nuorten kisojen ratkaisupelin kanssa.
Oli ja vielä räikeästi. Tässä nyt tällä kaudella on "oppinut" katsomaan miltä se reilu 3000 katsojaa näyttää oikeasti hallilla. Voi jo tältä istumalta sanoa, että monet pelit Blues-ajoilta joissa ilmoitettu yleisömäärä oli reilusti päälle 3000, jopa 4000, jäivät todelliselta yleisömäärältään varmasti kakkosella alkaviksi. Niin paljon halli oli monta kertaa tyhjempi kuin esimerkiksi eilen oli.

Ja oliko se nyt joku kausi kun tiistaipelissä Ässiä vastaan oli ilmoitettu yleisömäärä 2800 katsojaa, ja tätä taivasteltiin ympäri mediaa kun Liiga-ottelussa yleisömäärä alkoi kakkosella. No, kun näki silloin niitä kuvia ottelusta, niin hyvä jos puolet tuosta määrästä oli paikalla oikeasti.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mutta hinnalla saat sen mitä ennakkopuheet lupaa. Ei siellä tule yllätyksiä että yht'äkkiä Tom Cruise vähän puolivaloilla hyppelee stuntteja, tai että niitä ei sitten leffassa olisikaan.

Eilen hallilla ensimmäisessä erässä varmasti kukaan ei nähnyt sitä mitä kuvitteli tulevansa katsomaan.
No oon mä kyllä käynyt elämäni aikana katsomassa aika paskoja leffoja. Ja osan paskuus on tullut ihan yllätyksenä. Sen sijaan positiivisia yllätyksiä on harvemmassa. Liian usein tiedän, että elokuvan idea on kärjistetysti se, että yksi amerikkalainen (tai itse Bond) pelastaa lopulta koko maailman, välissä vähän pommeja paukkuu.

Pistäisin kuitenkin elokuvat hieman eri kontekstiin niin tuotteena kuin hinnoittelussa. Siellä on nykyään yksi digitaalinen video, joka pistetään pyörimään uudestaan ja uudestaan sekä samaa tuotetta tarjotaan samanlaisena ihan missä tahansa Suomea. Kovin moni ihminen ei töitä tee elokuvanäytöksessä itsessään tai katsojissa aika harva näyttää mitään tunteita. Ja taitaa olla limppari, karkit ja popparit sinne hinnoiteltu vielä ronskimmin kuin kiekkopeleissä. Kiekkopelissä siellä kuitenkin on livenä esiintymässä yli 50 ihmistä joka ilta, tarinaa ei ole käsikirjoitettu etukäteen ja muut yleisössä elävät mukana tapahtumassa muuten kuin paikallaan hiljaa istuen ja välillä karkkipussin rapinaa tarjoten. Sitä yllätyksellisyyttä kaipaan, samoin kun sitä koko yhteisöllistä fiilistä, päättyneen pelin "jälkipyykkiä" muiden kanssa, pohtimista seuraavista tapahtumista - koko tapahtuma on ihan eri luokan kokonaisuus kuin yksittäinen elokuva, johon loppuun tulee The End. Tämä tarina ei lopu tapahtuman loppuessa - vaan sille on aina uusi jatko-osa, jota ei ole vielä käsikirjoitettu. Hienoa on myös se, että mukaan voi hypätä keskenkin tarinaa ja olla kärryillä siitä, mitä tapahtuu.

Eikä tuota jääkiekkopeliä myydä pelkästään tuotteen pelillisellä laadulla - siinä on niin paljon muutakin, mitä näissä myydään. On myös todella vanhanaikaista "nokialaista ajattelua" kasata tuote omasta mielestä huipuksi ja odottaa kädet puuskassa ihmisiä ostamaan sitä. Mikkelissä viimeksi sitä kokeiltiin, kun ei osaamista ollut muuhun, eikä siellä kovin hyvin menestytty pitkässä juoksussa, kun nyt ollaan tilanteessa, jossa ollaan yritetty kerätä isossa kuvassa pennosia noiden virheiden maksamiseen ja siinäkin saattavat epäonnistua. Mikkeli on myös esimerkki siitä, miten lippujen hinnat on ihan liian alhaiset tuotteelle, jota halutaan myydä - eikä siellä edes noilla hinnoilla saa ihmisiä hallille.

Ihmisten ajankäytöstä totta kai jääkiekko-ottelu taistelee. Ja silloin kilpailijoita on muun viihdetarjonnan lisäksi myös mittaamaton määrä muita. Aika moni Espoossakin valitsee silti ensi lauantaina lähtevänsä Mikkeliin katsomaan Kiekko-Espoota. Ei Mikkeliin kukaan lähtisi katsomaan mitään elokuvaa. Ja se tässä on hienointa. Tämä on täysin tunnebisnestä, jos haluaa menestyä.

Espoossa tehdään tällä hetkellä oikeasti ihan älyttömän kovaa ja hyvää työtä, joka kantaa pitkällä aikavälillä, kun sitä työtä jatketaan. Tällä hetkellä ollaan tarinassa vielä siinä vaiheessa, jossa vakiintunut asiakaskunta on pieni suhteessa potentiaaliseen tulevaan asiakaskuntaan. Mutta se kasvaa koko ajan, kun yleisölle tarjotaan esimerkiksi eilisen Sport-matsin kaltaisia loppuja ja sitä aitoa tunnetta, jota areenalla olen itse yleisesti aistinut huomattavasti laajemmin kuin monesti Bluesin aikana, jolloin areenalla istuttiin kuin imatralaiset perse kiinni penkissä. Nyt pitkät sivut ja yläkatsomotkin nousee seisoen tuulettamaan maaleja ja lähtee mukaan kannustukseen huomattavasti paremmin. Yksittäinen tiistain Sport-matsi, jossa on alle 3000 katsojaa ei ole huolestuttava, vaikkakin harmittava juttu - sen sijaan se yleisön "laatu" oli eilenkin vielä maalikoostetta katsoessa hyvin mieltä lämmittävää, kun lähes kaikki katsomossa näytti aidosti tuulettavan voittomaalia.

Kun tätä hommaa jaksetaan jatkaa, kyllä tämä kasvaa sellaiseksi, ettei enää muutamien vuosien päästä tule mieleenkään, että otteluissa voisi olla alle 3000 katsojaa. Alkumatkalla vasta rakennusprojektissa ollaan.
 

Kyky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kausi on lähtenyt hienosti liikkeelle ja yleisömäärät ovat yli omien odotusten. Tietysti voi verrata vaikkapa Jokereiden ja HIFK:n yleisömääriin ja todeta, että huonosti menee. Unohtuu vaan semmoinen pikku juttu, että nyt rakennetaan taas uutta fanikantaa ja se vie vuosia. Onneksi seuran plani ei ole rakennettu pilvilinnojen varaan, vaan realistisesti saavutettavaan tasoon. Tosin edellyttää jatkuvaa kehittämistä ja uusien asioiden kokeilua. Ja tätä on hienosti ollut havaittavissa.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Taisi olla päällekkäin jonkun nuorten kisojen ratkaisupelin kanssa.
Muistat täysin oikein, eikä se ollut ihan mikä tahansa ratkaisupeli vaan se nuorten MM-finaali Suomi-Venäjä, johon olisin itsekin mennyt kunnes muistin että Blues pelaa samana päivänä. No, onnekseni sain Eurolan Akilta tiedon että finaali näytetään screeniltä pelin jälkeen joten jäin Metro Areenalle katsomaan.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaikki Espoolaiset lippukauppaan varmistamaan mahdollisimman sinikeltanen yleisö ilvespeliin!
Tuli tästä mieleen kun katsoin lippukauppaa, että ainakin siihen Joulukuun Ilvespeliin kannattaa pyytää frendit messiin, kun marraskuussa näyttää olevan toinenkin Ilvespeli. Toisaalta miksei molempiin.
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänäänhän varmaan tulee olemaan samaa luokkaa oleva yleisömäärä kuin tiistaina. Joka tapauksessa ei kannata vetää ranteita auki täällä. Lähtökohtiin nähden yleisömäärät edelleen oikein hyvät jos on realisti. Kaikki alkoi tyhjistä ja pitää muistaa myös nykyhetken taloudellinen tilanne vaikka Espoossa ollaankin.

- Kasvu on n.2000 katsojaa tai enemmän per peli viime vuoteen. Tämä on oikeasti paljon, vaikka sarjataso vaihtuikin.

- Markkinointi oli käytännössä täysin nollissa mestis ajan, joten silloin ei edes seuran puolelta yritetty kasvattaa katsoja määrää aktiivisesti.

-Tänä vuonna markkinointi alkoi vasta kunnolla syyskuun lopussa. Joten ei katsojamäärät nopeasti pomppaa lisää sen avulla useisiin peleihin.

- Jotta yleisömäärät olisivat jatkuvasti siellä 4000 niin pitäisi kausikortteja olla reippaasti päälle 2000 myytynä. Kausikorttimyyntiinkään ei panostettu keväällä, ainakaan ulospäin suuremmin. Siihen nähden yllättävän paljon on kausikortteja myyty tälle kaudelle.

Ensi kaudella voidaan sitten ihmetellä ja surkutella jos lukemat peleissä alle 3000. Kun kunnolla työt yleisön hankkimiseksi on alkanut vasta tänä syksynä ainakin näin seuraavan fanin silmin.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ei tuo myynti tänään tosiaan hääppöiseltä näytä, joka vähän yllättää. Jos jää alle 3000 niin kyllä sitä on pakko olla vähän pettynyt. Teemaottelu, perjantai ja sarjan kolmosina.

Toisaalta Jukureita vastaan pelataan koko ajan, ja olisi virkistävää saada välillä tänne vaihteeksi esimerksi Pelicans, TPS tai vaikka JYP. Mutta sitä voi taas pohtia että mikä järki on pelata samaa joukkuetta vastaan kuudesti kauden aikana plus treenipelit.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ensinnäkään, tämä ei ole mikään selitys todennäköisesti kehnohkolle yleisömäärälle. Mutta sanoisin että tämäniltainen peli on moneltakin osin hieman hankala yhtälö.

Tosifanit käyvät tietenkin hallilla, mutta monet satunnaisemmat jääkiekon seuraajat todennäköisesti seuraavat tänään änäriä sattuneesta syystä. Myös halloween-viikonloppu saattaa vaatia veronsa omalta osaltaan, vaikka perjantaiksi kieltämättä odottaisi isompaa myyntiä.

Ja kuten on todettu, Jukurit ei ole se kiinnostavin vastustaja, puhumattakaan että joukkue nimiensä puolesta olisi järin yleisöä hallille vetävä. Tämä on myös samalla jo lyhyehkön ajan sisään toinen kerta kun Jukurit tulee vieraaksi.
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuten jo aiemmin mainitsin niin silti hallilla on tänäänkin se noin 2000 ihmistä enemmän kuin viime kaudella peleissä, vaikka olikin mestis sarjana.

Vaikka ollaan pelattu hyvin ja sarjakolmosia niin ei se sadoittain tuo ihmisiä paikalle, kun sitä massaa ei ole, eikä sen hankkimiseen ole aiemmin tehty näkyvää työtä toimistolla. Hyvä että toimisto on käärinyt hihat ja tekee markkinoinnin ja ihmisten halliin saamisen eteen töitä. Toivottavasti jatkavat entistä aktiivisemmin ja tulos nähdään vasta aikaisintaan kuukausien päästä tai ensi kaudella.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Voisin myös kuvitella tv:stä tulevan Dallas-Florida ottelun vaikuttavan jonkun verran negatiivisesti tämän illan yleisömäärään. Noin muuten totean että odotuksiin nähden alkukauden yleisömäärät ovat ainakin minun odotukset ylittäneet.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Vaikka ollaan pelattu hyvin ja sarjakolmosia niin ei se sadoittain tuo ihmisiä paikalle, kun sitä massaa ei ole, eikä sen hankkimiseen ole aiemmin tehty näkyvää työtä toimistolla.
Tai oikeastaan sitä massaa kyllä on jo nyt, mutta suuri osa siitä ei käy säännöllisesti hallilla vaan ilmaantuu pääasiassa vain valikoituihin peleihin, kuten esim. viime kauden Jokeri-matsit ja tämän kauden IFK- ja Tappara-matsit osoittavat. Sitä joka pelissä käyvää massaa on paljon vähemmän ja sitä kasvattaessa riittääkin työtä.
 

zliquid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt on kyllä TV:stäkin katsottuna väljää hallilla. Ei viillellä ranteita auki, mutta parempaan pitää pystyä, aivan sama kuka vastassa.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jos tuote kaukalossa on tätä että kahteen erään saadaan kolme maalipaikkaa, on ihan oikea ratkaisu jäädä kotiin ja jättää lippu ostamatta.

Surkeaa kotipelaamista
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jos tuote kaukalossa on tätä että kahteen erään saadaan kolme maalipaikkaa, on ihan oikea ratkaisu jäädä kotiin ja jättää lippu ostamatta.

Surkeaa kotipelaamista
Kieltämättä siihen nähden miten hyvää lätkää pelattiin koko lokakuun alkupuoli, ovat nämä kotiesitykset olleet pelillisesti pienoinen pettymys vaikka pisteitä onkin tullut. Ero esim. Tappara-peliin on todella järkyttävä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J44

jarpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos tuote kaukalossa on tätä että kahteen erään saadaan kolme maalipaikkaa, on ihan oikea ratkaisu jäädä kotiin ja jättää lippu ostamatta.

Vaikka peli vähän nihkeää onkin niin tämä on kyllä niin sanotusti paskapuhetta. Viidestä viimeisestä kotipelistä neljä kertaa otettu 3 pistettä.

Tämä joukkue ansaitsisi huomattavasti enemmän niitä lipunostajia.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
2806 on tältäpäivältä ei nyt katastrooffi, mutta ei hyväkään.

Toki lähtökohdat ei ole kovin hyvät, vastus on liigan heikoin jonka kanssa ei mitään historiaa, 4 kotipeli putkeen. Mutta silti voi sanoa, että pettymys yleisömäärä.

En kuitenkaan vielä ala panikoimaan vaan isomman kuvan mukaan tilanne on vielä hyvä ja kokonaisuudessaan plussan puolella. Toivottavasti Ässiä ja Jyppiä vastaan saadaan taas vähintään 3:sella alkavia lukuja ja jopa 4:sella tai 5:sella alkavia lukuja.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Vaikka peli vähän nihkeää onkin niin tämä on kyllä niin sanotusti paskapuhetta. Viidestä viimeisestä kotipelistä neljä kertaa otettu 3 pistettä.

Tulokset näkee myös liigan sivuilta ja siitä voi hankkia kannattajakin hyvän mielen. Jos lipun ostaa, tulisi myös viihtyä hallilla. Tänään eka erä kotijoukkue oli taas unessa. Kolmannessa erässä pelataan matsin voitosta, ja kaksi laukausta saadaan maalia kohti ja yli 10 minuuttia pelattiin ilman yhtäkään hyökkäystä. Viihdy siinä sitten...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Vepa

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Itse koen että yleisömäärään vaikuttaa myös tilanne että tosifanit yms eivät täytä joka peliin alakatsomoita. Moni tuulari/peruskatsoja ei välttämättä valitse yläkatsomoa paikaksi missä haluaa peliä katsoa, varsinkin kun vertaavat alakatsomon hintaa vs ylä, niin saattavat ajatella että "tuo on halvempi koska on huonompi". Yläkatsomot mielestäni olisi hyvä huomioida hallin ja jengin mainostamisessa. "Metrolla myös yläkatsomo on todella hyvä!" Yms. tyylinen kampanjointi.

Metron yläkatsomot ovat todella hyvät mielestäni ja erittäin hyvin hinnoiteltu mutta silti tuntuu että ihmiset niitä karttavat, tätä olen oman lähipuskaradion kautta kuullut, ja ovat myös kritisoineet sitten että alakatsomo kallis ja ei edes täynnä, mikä johtanut fiilikseen "onko hallilla ketään?". Sitten seuraavana päivänä saa nähdä viestejä siitä kun ei ollut vissiin halli täynnä. Toki tälläisen henkilön aktivointi on hankalaa, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen ja tämä asia on yksi iso tekijä.'

Ei Roomaa päivässä, ei Turkua tunnnissa mutta pitää saada silti luvut nousuun kun vuoden loppua kohti mennään ja kohti kevättä. Jos on 2 kotipeliä peräkkäin niin satunnäiskävijä haluaa valita sen missä kiinnostavin vastus ja paras fiilis = eli yleisöä, jos vastukset ovat molempiin tasoa "käden lämmin" ja paikkakartta huutaa sinistä, niin silloin jää satunnaiskatsoja kotiin.

Loppuun kyssäri, tietääkö joku miksi oikean laidan yläkatsomon penkit takaa aina harmaalla ollut nyt, HIFK pelissä eivät olleet mielestäni? Ja miksi anniskelukatsomo on välillä harmaana vaikka sitten kun vilkaisee miten myyntiä ollut, niin tullut siniseksi kokonaan kun jo luuli että joku firman pikkujoulu vetänyt tappiin anniskelun.
 
Viimeksi muokattu:

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Loppuun kyssäri, tietääkö joku miksi oikean laidan yläkatsomon penkit takaa aina harmaalla ollut nyt, HIFK pelissä eivät olleet mielestäni? Ja miksi anniskelukatsomo on välillä harmaana vaikka sitten kun vilkaisee miten myyntiä ollut, niin tullut siniseksi kokonaan kun jo luuli että joku firman pikkujoulu vetänyt tappiin anniskelun.
Siis tuo seisomakatsomon yläpuolella oleva vai? Tietääkseni siihen varattiin jotain junnukausareita tms. (Eli vain seuran junioreille kaupiteltiin kausikortteja sinne)


Anniskelukatsomoa yleensä varataan pienemmille vierasfaniporukoille, ja avataan sitten kun tulee selväksi ettei vieraskannattajia ole tulossa organisoidusti.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
404:n reuna on tosiaan junnukausarien paikat. Junnukausarit ei ole voimassa HIFK-matseissa eikä seurayhteisöpäivinä (silloin junnuille on varattu irtolippuja enemmän, turha myydä kahta paikkaa yhdelle junnulle).

Veikkauksen sivuilla on muuten KooKoo-matsiin katsomoihin 402-403 kaksi lippua yhden hinnalla myynnissä.

Myös tuo isänpäivätarjous 2 lippua JYP- ja Ässät-peleihin 35 € on ihan huomionarvoinen. Ässiä vastaan peli alkaa jo klo 14.00.
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Joo nämä isänpäivä yms diilit ovat kyllä hyvä houkute peruskansaa saada penkeille, ja peliin, jengiin ja haliin tutustumaan. Sekä "vakio" kausariton kävijä varmaan tarttuu diiliin. Toivottavasti monelle iskee kipinä tulla toistekin sitten. Liikaa ei saa diileihin yms ilmaislippuihin valua kuten HIFK.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös