Tarkoitan sitä, että on liian yksioikoista väittää mainonnan ratkaisevan yleisöhaasteita. Jos se mainos ei kosketa jollain tavalla vastaanottajaansa, ei se saa mitään aikaan. Pelkkä ilmoittelu olemassaolosta ja seuraavasta matsista on paikallaan, mutta se toimii aktivoivana vain niille, jotka ovat seurasta jo jollain tapaa kiinnostuneita. Espoossa kyse on nähdäkseni siitä miten myydä jääkiekko aivan uudentyyppisille kohderyhmille, sellaisille jotka eivät esim. ole ikinä liigaottelussa käyneetkään.Tarkoitatko sitä, etteivät ne muutkaan joukkueet mainosta? Tämä tuli itselleni kyllä aikamoisena yllätyksenä.
Esim. Jukurit on mainostanut näkyvästi Mikkelissä, mutta silti hallilla on hädin tuskin 2000 katsojaa. Miksi? Koska seura/ottelutapahtuma/laji ei puhuttele sen suurempaa väkeä. Jos jääkiekko halutaan jossain määrin myydä uudelleen uusille ihmisille - kuten nähdäkseni liigassa on pakko tehdä - on mietittävä vähän syvemmältä, että mistä tässä hommassa on lopulta katsojille kyse.