Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 320 903
  • 2 088
Kyllähän tämä kauden avauspuolisko on taas osoittanut sen karun faktan että espoolainen yleisö ei löydä perille ellei joukkue voita ja MENESTY.

Näin on. Kukaan ei mene katsomaan paskaa teatteria vaikka tauolla olisi tarjolla kuinka hyvää pullaa, kukaan ei osta ämpärillistä soraa sadalla eurolla vaikka sen hukuttaisi mainoksiin. Tuote kuntoon ja puuhastelulle loppu niin sitten voi odottaa yleisöä hallille, ei kaiken kenkimällä tai myymällä voi saavuttaa uskollista yleisöä ainakaan rikkaista ja menestyvistä espoolaisista. Ihmiset käyttävät rahansa ja vähän vapaa-ajan sellaisiin aktiviteetteihin jotka viihdyttävät ja tuottavat mielihyvää, ei siihen että mennään hyisenä keskiviikkoiltana katsomaan miten hävitään Ilvekselle 0-1.

ONNEKSI yleisöä oli eilen vain kolmisen tuhatta, saatiin pidettyä vahingot pieninä.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen jokseenkin varma että bussikuljetusten loppuminen on vähentänyt katsojamäärää. Jos on tullut hankkineeksi Ruutu+pro tai vastaavan tv-kausarin niin kynnys lähteä hallille jollain julkisella tai muulla kyydillä on korkeampi kuin viime vuonna, jolloin sai ostettua yksitäisen pelin Urholta. Työ- tai koulupäivän jälken on niin helppo istahtaa sohvalle ja alkaa katsomaan, kun on jo maksettu. Toivottavasti tv-soppari tuottaa Bluesille tarpeeksi jotta tämä lippujen mynnin väheneminen korvautuu. Hallin tunnelma tietty kärsii.

Itse olen kulkenut ilmaisbussilla tai kelistä riippuen fillarilla 7 km matkan, nyt saatan jäädä kotiin kun tuli ostettua Ruutu pro lähinnä vieraspelejä varten. Oman pienen korteni kekoon toin kun hankin kausarin taas kerran.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
En muista onko täällä tähän ikuiseen katsojamääräongelmaan liitetty sellaista aspektia kuin itse "espoolaisuus". Itse olen töissä Espoossa suuremmassa firmassa ja onhan noita espoolaisia niin helvetin vaikea miellyttää ettei mitään rajaa. Meillä töissä painotetaan jatkuvissa määrin asiakastyytyväisyyden tärkeyttä, mutta mikään panostus tai muutokset eivät ikinä tunnu riittävän että saataisiin asiakastyytyväisyyksiä edes samalle tasolle Vantaan tai Helsingin kanssa. Toki firman asiakkaina on paljon Espoon ulkopuolellakin asuvia ihmisiä, mutta suurin osa silti muodostuu tietenkin espoolaisista.

Tästä johtuen en usko että espoolaiset olisivat tyytyväisiä Bluesiin vaikka seuralla menisi kuinka hyvin tai kaikki olisi täydellistä. Tästä johtuen katsomoita ei ikinä tulla saamaan pitkällä tähtäimellä täyttymään halutuissa määrin, koska espoolaiset. Ja kaikella kunnioituksella espoolaisia palstaveljiä kohtaan, totean vain lopuksi että espoolaiset ovat keskimäärin helvetin hankalia ihmisiä ja sääli että suosikkijoukkueeni pelaa kyseisessä kaupungissa sillä kohdeyleisöä ei tulla ikinä saamaan tyytyväiseksi...
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka jääkiekko on vähän niinkuin kansallislaji, niin sen seuraaminen hallissa ilman selostusta vaatii jonkinlaista perehtyneisyyttä. Tämän takia on vähän vaikea saada uusia katsojia jotka käyvät hallilla säännöllisesti. Veikkaan, että valtaosa peleissä kävijöistä (sillon kun kävijöitä on enemmän) eivät ole lajiin sen enempää vihkiytyneitä. Tänä syksynä on ollut aika monta kotipeliä lyhyen ajan sisään, ja veikkaan että se on liikaa niille, jotka käyvät peleissä vaan vaihtelun vuoksi. Näille katsojille tv on erittäin varteenotettava vaihtoehto. Fiilikset haetaan oman jengin menestyksestä. Senhän näkee tv:stäkin, tai teksti-tv:stä. Kyllä näkin tykkään käydä leffassa, mutta jo kaksi kertaa kuussa alkaa olla mulle liikaa.

Näen itseasiassa että pitkällä aikavälillä lätkän näkyminen tv:ssä lisää katsojia, mutta se tapahtuu sitä kautta että porukka pääsee lajiin paremmin sisään ja hyväksyy muutkin kun Mertarannan tv-selostajaksi. Mutta loppukaneettina näkisin että pelejä on ollut liikaa, tv syö yleisöä ja että se vie aikaa että kasvaa lätkän suurkuluttajaksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos Bluesin pelin katsominen on paskansyömistä jo vuosikausia kausarin omistaneelle fanille, mitä se on satunnaiselle katsojalle? Minusta tässä on se suurin syy huonoille yleisömäärille. Toinen on tietenkin perinteiden puuttuminen, liian monta sukupolvea on menetetty fanien silmään kusemisella.

Jatkuva tempoilu lähes joka osa-alueella vaikuttaa ihan oikeasti yleisömäärään. Jos vaihtoehtona on esim. leffa, teatteri, toinen urheilutapahtuma, kyllä tuotteen (= pelin) pitää olla kunnossa. Pitää olla varmuus siitä, että ottelussa viihtyy. Muuten rahat käytetään johonkin muuhun.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mä olen sitä mieltä että suurin syy noihin mataliin katsojalukuihin on se että tossa oli 6 päivään sisään 3 himamatsia. Kyllä mä tykkään käydä Bluesin matseissa, mutta mulle riittää se yks matsi per viikko joten itsekkin tuli skipattua noista kaksi ja katsottua vain yksi.

Ja onhan tästä jo kyllästymiseen asti jauhettu että miksi helvetissä Blues ei pelaa himassa lauantaisin. Tai jopa sunnuntai saataisi olla noille perheelisille joissa on pikkulapsia parempi pelipäivä kuin esim. maanantai. Oulun Kärpät on haalinut noita lauantai pelipäivä jopa 17 kpl ja siellä on kai hallin kapasitettiaste ollu aika korkealla. Kuitenkin kun tarjoat ns. vapaa-ajan palvelua asiakkaalle niin silloin pitäisi maksimoida se että tapahtuman ajankohta on mahdollisimman suotuisia. Tää nyt on ihan perusmarkkinointia ja luulis että Bluesin toimistollakin tää tajutaan, joten syy miksi Blues ei pelaa himassa on tod.näk se että silloin kuin otteluohjelmaa laaditaan niin tod.näk Barona-areena haluaa pitää launatait vapaana jotta voi myydä hallille muita tapahtumia tai sitten halutaan myydä niitä aitiopalveluita yritysasiakkaille.

Omasta mielestä suurin syy siihen miksi jengiä ei edeleenkään ole halilla on se että Bluesin kotiotteluohjelma on laadittu taas jälleen kerran fanin näkökulmasta päin persettä ja tää vaan osottaa sen että sanonta siitä että kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää pitää paikkansa. Toki myös ilmaiskuljetusten loppuminen ja laaja tv-tarjonta on myös syynä siihen että hallille ei varmaan vaivauduta. Mutta kyllähän aina kauden alussa on ollut Espoossa (ja myös muulla sm-liigassa) hiljaisempaa ja kyllähän siitä ennekin on puhuttu että jengi Espoossa löytää halille vasta kun purjehdussäät on ohi.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä olen sitä mieltä että suurin syy noihin mataliin katsojalukuihin on se että tossa oli 6 päivään sisään 3 himamatsia.

Just näin. Syväanalyysit Espoosta kaupunkinka yms. pelleilyt voi jättää omaan arvoonsa. Ei nää mitään erikoisia katsojamääriä ole olleet, mutta ei tässä mikään kriisikään ole. Toistaiseksi ainakin voidaan helposti päästä kauden katsojatavoitteeseen.
 

honkamar

Jäsen
Olin maanantaina katsomassa peliänne Pelsuja vastaa. Laimeastihan siellä oli väkeä, mutta maanantai... Todellinen kunnioitus heräsi kuitenkin fani-kulmaanne kohtaan, jota sain seurata päätypöydästä lähietäisyydellä. Tuon porukan sielu kun vielä leviäisi espoolaisiin isossa kuvassa, niin alta pois. Respect!
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Just näin. Syväanalyysit Espoosta kaupunkinka yms. pelleilyt voi jättää omaan arvoonsa. Ei nää mitään erikoisia katsojamääriä ole olleet, mutta ei tässä mikään kriisikään ole. Toistaiseksi ainakin voidaan helposti päästä kauden katsojatavoitteeseen.

Ja kaiken lisäksi, yleisömäärät on olleet huonot monella muullakin paikkakunnalla, esim. Kuopiossa oli taannoin katsojia alle 3000, ja tänään Raumallakin vain 3300 joten ei tämä nyt ihan Bluesin ongelma yksistään ole...
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Tänään Espoossa 6500 katsojaa ja hieno tunnelma. Jonkun verran oli ilmaislippuja jaettu, mutta hienon tunnelman katsojat saivat aikaiseksi. Tähän vaikutti myös iso joukko Kärppien kannattajia.

Bluesin katsojakeskiarvo on Kärppäpeli mukaan luettuna 4470. Bluesin katsojatavoite on tälle kaudelle 4277.

Lainataas oma teksti tuolta liigan yleisömäärät-ketjusta. Toivottavasti jatkossakin porukkaa eksyy hallille!
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hieno yleisömäärä eilen ja ne Halloween-ilmaisliput tarjosi mainonnan mukaan yhteistyökumppani Länsi-Auto, ei Blues. Näin sen pitää mennä. Look At The Opel Now.
 

Kisalihis

Jäsen
Yleisömäärä Buranalla oli eilen 6518. Samaan aikaan DDR-luolassa 6516. Hyvä Blues!

Negailijat voivat toki lohduttautua sillä, että Bluesilla oli eilisen matsin alla 3:n voittoputki, HIFK:n 4:n tappioputkea vastaan, teemaottelu ja lisäksi vastustajana paljon mielenkiintoisempi joukkue.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Yleisömäärä Buranalla oli eilen 6518. Samaan aikaan DDR-luolassa 6516. Hyvä Blues!

Negailijat voivat toki lohduttautua sillä, että Bluesilla oli eilisen matsin alla 3:n voittoputki, HIFK:n 4:n tappioputkea vastaan, teemaottelu ja lisäksi vastustajana paljon mielenkiintoisempi joukkue.

Ja todella iso osa pääsylipuista Länsi-Auton sponsoroimia. Etäkärpätkin taas lienevät kaivautuneen koloistaan muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ja todella iso osa pääsylipuista Länsi-Auton sponsoroimia. Etäkärpätkin taas lienevät kaivautuneen koloistaan muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen.

Sä voisit ihan oikeesti ottaa ton Bluesin pois tosta suosikkijoukkue-kohdasta.
Oikeesti.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Joo. Aina sama juttu. Jos Espoossa on yleisömäärä heikko kirjoitetaan ettei espoolaisia kiinnosta. Jos taas yleisömäärä on hyvä, kirjoitetaan että suurin osa oli vieraskannattajia.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Sä voisit ihan oikeesti ottaa ton Bluesin pois tosta suosikkijoukkue-kohdasta.
Oikeesti.

Olet oikeassa, eipä tuon hallitsemattoman alasajon jälkeen paljoa ole jäljellä enää siitä suosikkijoukkueesta, jota vuosikymmeniä olen seurannut. Ihan samantekevää tuli sitten tappio tai voitto. Eilenkin olin Baronan sijaan seuraamassa mestiskiekkoa Vantaalla, ilman suosikkia, mielenkiinnosta peliin. Hyviä lupaavia yksilöitä ja kunnon vanhan ajan lätkää sekä lihapiirakalle tuoksuvaa tunnelmaa. Ripaus myös hyvien aikojen espoolaista nostalgiaa, Tero "terminaattori" Määttä vantaalaisten aitiossa.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Ja todella iso osa pääsylipuista Länsi-Auton sponsoroimia. Etäkärpätkin taas lienevät kaivautuneen koloistaan muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen.

Ai Länsiauton sponsoroimia? Siis maksamia? Onks Länsiauton rahoissa joku vika?? Käyttääks ne väärennettyä rahaa??? Oikeesti...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ai Länsiauton sponsoroimia? Siis maksamia? Onks Länsiauton rahoissa joku vika?? Käyttääks ne väärennettyä rahaa??? Oikeesti...

Joo niissä on se vika, ettei ne riitä jokaiseen peliin, jolloin yleisömäärä palaa normaalille tasolle reiluun kolmeen tuhanteen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tuntuu että Hartzan logiikalla tuo LänsiAuton sponsorisopimus olisi pitänyt jättää tekemättä. Koska tietoa näemmä on Hartzahan voisi sitten kertoa kuinka monta lippua eiliseen peliin oli LänsiAuton sponsoroimia? Todella iso osa eli... 4000? Ehkä siellä Kiekko-Vantaan peleissä elämä on parempaa.

Ottaen huomioon kuinka avokätisesti viime kaudella lippuja jaettiin ilmaiseksi niin yleisömäärä on yksi harvoista ilonaiheista alkukaudesta. Tuo yksi Jyp-ottelu sitä pahasti rumentaa mutta minkäs teet. Ensi perjantaina pitäisi taas kaiken järjen mukaan olla hallilla hyvin porukkaa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo niissä on se vika, ettei ne riitä jokaiseen peliin, jolloin yleisömäärä palaa normaalille tasolle reiluun kolmeen tuhanteen.

Jolloin palataankin siihen, että ongelma on fanipohjassa. Olen kuullut, että täälläkin on sellaisia "faneja", jotka mielummin menevät seuraamaan mestiskiekkoa vantaalle, kun saapuvat kannustamaan kolmen ottelun voittoputkessa olevaa Bluesia taistelussa sarjakärkeä. "Ihan samantekevää tuli sitten tappio tai voitto" (suora lainaus). Palaten kuitenkin seuraavana päivänä kirjoittelemaan, että heitetään valmentaja "hiuksista pihalle", kun sarjakärjeltä ei heru pisteitä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Aika lähellä kauden yleisötavoitetta oltaisiin, kun 11 joukkuetta vastaan saataisiin keskimäärin 4000 ja HIFK/Jokerit-peleihin 6000.

Kyllä Kärpät yleensäkin taitaa olla kolmanneksi kiinnostavin joukkue. Ensi kaudella tietysti vastustajien suhteen menee vähän paletti uusiksi.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuntuu että Hartzan logiikalla tuo LänsiAuton sponsorisopimus olisi pitänyt jättää tekemättä. Koska tietoa näemmä on Hartzahan voisi sitten kertoa kuinka monta lippua eiliseen peliin oli LänsiAuton sponsoroimia? Todella iso osa eli... 4000? Ehkä siellä Kiekko-Vantaan peleissä elämä on parempaa.

Ottaen huomioon kuinka avokätisesti viime kaudella lippuja jaettiin ilmaiseksi niin yleisömäärä on yksi harvoista ilonaiheista alkukaudesta. Tuo yksi Jyp-ottelu sitä pahasti rumentaa mutta minkäs teet. Ensi perjantaina pitäisi taas kaiken järjen mukaan olla hallilla hyvin porukkaa.

Mistä ihmeestä vedät johtopäätöksen, että olisi pitänyt jättää tekemättä? Pakko kai vääntää rautalangasta. Täällä joku iloitsi suuresta yleisömäärästä jättäen kokonaan huomiotta ilmaislippujen vaikutuksen. En tiedä paljonko oli ilmaislippuja eilen. Sen sijaan yleisömäärä on ollut usein 3000-4000 ilman ilmaislippuja. Mikä tässä on nyt niin ihmeellistä?

En siis ole ollut missään vaiheessa sitä mieltä, että tempaus olisi pitänyt jättää tekemättä tai Länsiauton rahat ei olisi Bluesille hyvä juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jolloin palataankin siihen, että ongelma on fanipohjassa. Olen kuullut, että täälläkin on sellaisia "faneja", jotka mielummin menevät seuraamaan mestiskiekkoa vantaalle, kun saapuvat kannustamaan kolmen ottelun voittoputkessa olevaa Bluesia taistelussa sarjakärkeä. "Ihan samantekevää tuli sitten tappio tai voitto" (suora lainaus). Palaten kuitenkin seuraavana päivänä kirjoittelemaan, että heitetään valmentaja "hiuksista pihalle", kun sarjakärjeltä ei heru pisteitä.

Täällä on ehkä sellaisia faneja, jotka tuntevat itsensä kusetetuksi seurajohdon toimesta tyyliin Koskinen palaa Bluesiin, osta kausikortti. Tai sitten vaan ei voi samaistua Saarikankaan mauttomiin kommentteihin. Tuollainen fanien aliarviointi on mielestäni syvältä. Voisivat edes kertoa totuuden näistä pelaajakaupoista ja perustella asiat seuran talouden heikolla tilalla. Vähän yli millin tappio olikin 1.5 milliä jne jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin ja lisää on tulossa. Itse olen tottunut, että asiat puhutaan niin kuin ne ovat eikä totuutta pyritä jatkuvasti kaunistelemaan tai muuttamaan. Tuollaista toimintaa en rahoita nyt tai tulevaisuudessa. Turha tulla asiasta kitisemään, en minäkään sinua moiti vaikka sokeasti kannat fyrkkaa tuohon konkurssiin.

Tämän lisäksi voisit liittää tähän ketjuun viestin, jossa olen vaatinut valmentajan eroa. Näin väität virheellisesti tuossa ylhäällä
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämän lisäksi voisit liittää tähän ketjuun viestin, jossa olen vaatinut valmentajan eroa. Näin väität virheellisesti tuossa ylhäällä

Ai saakeli. Nöyrimmät pahoitteluni. Sekoitin sut ja Sammyc:n. Iso virhe minulta. Silmäilin liian montaa ketjua samaan aikaan. Ja täten multa hävisi oikeastaan koko pohja tuosta aiemmasta kirjoituksestani. Pahoittelen vielä kerran ja totean, että nolottaa.

Mun mielestä kaikilla on oikeus omaan tapaan fanittaa tai olla fanittamatta joukkuetta. Itse varauduin siihen, että alkutaival uuden seurajohdon kanssa tulee olemaan taloudellisesti haastavaa, joten hyväksyn sen, että joukkueenjohto tekee sen minkä parhaaksi katsoo, jotta joukkue menestyisi käytössä olevilla resursseilla. Siksi tuen omalta osaltani joukkueen toimintaa omien roposteni kautta. Mutta ymmärrän myös toisenlaiset näkökulmat. Se, että Aholle huudellaan potkuja tässä vaiheessa kautta on oikeastaan se, joka minua hiertää - ja siihenkin immeisillä on tietenkin oikeus.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ai saakeli. Nöyrimmät pahoitteluni. Sekoitin sut ja Sammyc:n. Iso virhe minulta. Silmäilin liian montaa ketjua samaan aikaan. Ja täten multa hävisi oikeastaan koko pohja tuosta aiemmasta kirjoituksestani. Pahoittelen vielä kerran ja totean, että nolottaa.

Mun mielestä kaikilla on oikeus omaan tapaan fanittaa tai olla fanittamatta joukkuetta. Itse varauduin siihen, että alkutaival uuden seurajohdon kanssa tulee olemaan taloudellisesti haastavaa, joten hyväksyn sen, että joukkueenjohto tekee sen minkä parhaaksi katsoo, jotta joukkue menestyisi käytössä olevilla resursseilla. Siksi tuen omalta osaltani joukkueen toimintaa omien roposteni kautta. Mutta ymmärrän myös toisenlaiset näkökulmat. Se, että Aholle huudellaan potkuja tässä vaiheessa kautta on oikeastaan se, joka minua hiertää - ja siihenkin immeisillä on tietenkin oikeus.

Ei se mitään, sellaista sattuu. Melkoisen samaa mieltä kanssasi asioista. Mielestäni ei nyt hirveän henkilökohtaisesti kannata ottaa, jos joku on eri mieltä, varsinkin jos osaa perustella ajatuksensa. Puhumattakaan siitä, että menettäisi hermonsa täydellisesti toisen mielipiteistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös