Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 758 165
  • 3 689

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
@Espoonmies ja @Bobby_4 : jatkoin keskustelua Shotsista tuonne, se kuuluu mielestäni paremmin sinne. Tuossahan oli vielä kulupuolella se joka hämärtää että osa kulujen noususta johtui laskutukseen liityvistä jaksotuksista. Silti tuo tulos on prosentuaalisesti mielestäni hyvä ravintolatoiminnalle. Muisteleisin lisäksi että tuo on suht tuore kokeilu Ässillä eli varmasti ensi kesänä pystyvät tuota vielä hiomaan paremmaksi.

 
Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Olipa taas ainakin pelillisesti ja tunnelman kannalta onnistunut ilmainen mainos valtakunnanverkossa. On ollut näissä peleissä asenne kohdallaan.
En tiedä kehuttiinko Kiekko-Espoota yhtä vuolaasti kuin aiemmin, kun en tuota "mainosta" vielä katsonut.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Toimisikohan kotiotteluissa näkyvän lipunmyyntitiskin pystyttäminen esimerkiksi fanikauppakärryn viereen 101 ja 102 katsomoiden väliin ulko-ovia vastapäätä? Kotiotteluiden aikana voisi tästä kärrystä ostaa tulevien kotiotteluiden lippuja.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Minkä takia HIFK mainostaa aktiivisemmin Espoon kauppakeskuksissa kuin Kiekko-Espoo? Ainakin Ainoassa kuuluu noin tunnin välein mainoksia tulevista otteluista. Ei luulisi olevan edes kallista maksaa noista.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Minkä takia HIFK mainostaa aktiivisemmin Espoon kauppakeskuksissa kuin Kiekko-Espoo? Ainakin Ainoassa kuuluu noin tunnin välein mainoksia tulevista otteluista. Ei luulisi olevan edes kallista maksaa noista.

Viimeistään helmikuussa on tulossa somevideo, missä K-Espoon pelaajat kertovat lempijäätelömakunsa. Älä siis huoli!
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Olisiko markkinoinnin herrat kipeänä? Vaikea muuten selittää puolivillaisuutta.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kotipelien markkinoinnissa on kyllä paljon petrattavaa. Tällä viikolla vain yksi kotipeli ja se ei näy eikä kuulu oikeastaan missään.

On se kumma kun liput ei liiku.
Joitakin kuitenkin tavoittanut, koska töissä tuli kolleega sanomaan, että olisi ekaa kertaa menossa Kiekko-Espoo peliin. Ei siis yleensä lätkä kiinnosta, mutta nyt oli kiinnostus herännyt. Ihan ok näyttää lippuja menneen lauantain peliin jo tässä vaiheessa, toki enempi olisi parempi.

Minkä takia HIFK mainostaa aktiivisemmin Espoon kauppakeskuksissa kuin Kiekko-Espoo? Ainakin Ainoassa kuuluu noin tunnin välein mainoksia tulevista otteluista. Ei luulisi olevan edes kallista maksaa noista.
Varmaan muutaman kertaa isompi markkinointi budjetti mahdollistaa tuon.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Joo Ruususen unta ollaan nukuttu nyt totaalisesti tämän lauantain Ilves-matsin osalta. Lähtökohtaisestihan sen pitäisi olla kauden isoimpia ja kiinnostavimpia kotiotteluita, olkoonkin että se varsinainen invaasio tulee Ipalta kaksi viikkoa myöhemmin. Silti, nyt olisi paikka täyttää halli niillä kotifaneilla yhtä mestarisuosikeista vastaan ja luoda sellainen hornankattila Espooseen, jossa pisteetkin pysyvät.
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Joo mennyt aika hiljaa tähän peliin mainostus, toivottavasti alkaa tykitys huomenna. Kunnon revanssi mainostus yms kehiin. Saisi tuularit kanssa syttymään jotka 2-0 tappiota katsovat ja miettivät miksi lähden kun toi meni noin.

Kauppakeskuksiin tarvittaisiin kyllä isommin mainontaa. Kespoon iso mainos lähti Omenan kyljestä pois niin joku uusi ratkaisu olisi hyvä.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minkä takia HIFK mainostaa aktiivisemmin Espoon kauppakeskuksissa kuin Kiekko-Espoo? Ainakin Ainoassa kuuluu noin tunnin välein mainoksia tulevista otteluista. Ei luulisi olevan edes kallista maksaa noista.
Juttelin ulkomaalaisen muun Suomen joukkueen kannattajan kanssa. Hän tykkäsi Espoon kotipelistä enemmän kuin vastaavasta Nordiksella. Yksi perustelu oli että HIFK:n tapahtuma tuntui kaupalliselta. Varmaan ihan hyvä havainto.

Vastauksena kysymykseen, näkisin että allaolevassa röyhkeässä itselainauksessani Kiekko-Espoon osalta isoin työ on kohdissa 1 ja 2. Yksittäisten otteluiden lipunmyynti olisi kohtaa 3. Toki jossain kohtaa 3 alkaa ruokkia 2:sta.
En voi sanoa ymmärtäväni markkinoinnista mitään, mutta voisi ajatella että
  1. Täytyy olla mielenkiintoinen tuote,
  2. josta ihmiset pitää saada kiinnostumaan,
  3. jonka jälkeen tuotetta voi alkaa myymään.
Mainonta/myyntityö on juu tärkeää, mutta täysin alisteista kohdille 1. ja 2.
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Jep. Somepäivitykset kun ei maksa latiakaan.

Pakko antaa toki pisteet pelipäivien otteluennakoista mitä laittavat YouTubeen. Hyvää matskua mielestäni. Solmun sponsoroima.
Joo nämä ovat olleet todella hyviä. Tuommoista materiaalia lisää ja myös lyhyttä ja ytimekästä niin uppoaa kaikenlaisiin faneihin ja kiinnostuneihin.

En tiedä kuuluuko tähän vai mediaketjuun mutta peruskansalle ehkä hieman ollut myrkkyä kun tulevasta maalivahti "tilanteesta" ja nyt saikkusumasta tehdään todella iso numero, eikä positiivisia uutisia tule iskemään takaisin näitä. Niin sanotusti kahvihuone keskuteluissa SaiPa yms Tampesterin jengit dominoi pelaajien hankinnoilla ja soppariuutisilla. En tässä vaadi heti tiliejä tyhjäksi ja huutoa päälle mutta kun kausi kiihtyy ja sattuu ja tapahtuu, niin pitäisi osata ottaa kontakti kansaan tehokkaasti.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Huomasimpa just Porkkalankadulla, liikennevaloissa suoraan edessä Ilmarisen seinässä K-Espoon mainoksen illan KooKoo otteluun. On kyllä hyvä paikka mainokselle, siinä Espoolaiset ja muut odottelee Länsiväylän alussa valojen vaihtumista ja tuijottaa johonkin ja monet juurikin sitä mainostaulua.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nyt Rauman parin päivän reissun jälkeen täytyy todeta pienen kaupungin edut jääkiekon markkinoinnissa.

Turusta kohti Raumaa perjantaina omalla autolla ja radiosta päälle paikallinen Radio Ramona, josta heti tulee mainosta lauantaina Lukko - K-Espoo pelistä omaperäisellä mainoksella. Radiossa myös kerrotaan pelin tulosveikkauksesta.

Autolla ajaessa kaupungilla useampi vaihtuva LED-kyltti jossa myös mainos lauantain pelistä. Eräällä kadulla tien viereen isketty vanhoja hyviä puukylttimainoksia tulevasta Lukko-Espoo matsista.

Rauman joulutorilla myydään Lukko-sinappia ja paikallisissa kuppiloissa somisteena mm. Kettu pehmolelua Lukon pelipaidassa. Kaupungilla kävellessä osui silmään useassa kohtaa ”Rauma on kiekkokaupunki” bannerolli. Myös Lukon toimisto/fanikauppa keskeisellä paikalla vanhankaupungin vieressä, jossa nähtävillä tulevien pelien mainoksia. Jäähallin ohi ajaessa hallin isolla Led seinällä mainos lukko -Espoo pelistä.

Summa sumarum, Raumalla oleskellessasi et voi olla huomaamatta milloin Lukko seuraavan kerran pelaa.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitähän nuo isot uutiset ovat mistä vihjaillaan viikkokatsauksessa kerrottavaksi ensi lauantain Ilves pelin yhteydessä? Onkos kellään mitään käryä että mihin voisi liittyä?
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Nyt Rauman parin päivän reissun jälkeen täytyy todeta pienen kaupungin edut jääkiekon markkinoinnissa.

Turusta kohti Raumaa perjantaina omalla autolla ja radiosta päälle paikallinen Radio Ramona, josta heti tulee mainosta lauantaina Lukko - K-Espoo pelistä omaperäisellä mainoksella. Radiossa myös kerrotaan pelin tulosveikkauksesta.

Autolla ajaessa kaupungilla useampi vaihtuva LED-kyltti jossa myös mainos lauantain pelistä. Eräällä kadulla tien viereen isketty vanhoja hyviä puukylttimainoksia tulevasta Lukko-Espoo matsista.

Rauman joulutorilla myydään Lukko-sinappia ja paikallisissa kuppiloissa somisteena mm. Kettu pehmolelua Lukon pelipaidassa. Kaupungilla kävellessä osui silmään useassa kohtaa ”Rauma on kiekkokaupunki” bannerolli. Myös Lukon toimisto/fanikauppa keskeisellä paikalla vanhankaupungin vieressä, Espo nähtävillä tulevien pelien mainoksia. Jäähallin ohi ajaessa hallin isolla Led seinällä mainos lukko -Espoo pelistä.

Summa sumarum, Raumalla oleskellessasi et voi olla huomaamatta milloin Lukko seuraavan kerran pelaa.
Tämmöinen meno olisi unelmaa meillä myös. Toivon että moni sporttibaari jotka ovat Kivikova-yhteisön jäsen tai täyssponssi niin että he ottaisivat jotain logoa / rekvisiittaa seinälle yms. Ymmärrän myös fiiliksen olla puoluteeton mutta pitäisi näyttää missä ollaan, varsinkin jos lähdetty jo mukaan. Tauko-baari urheilupuistossa loistava esimerkki, siellä ei jää Espoolainen urheilu piiloon!
 

Cartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehdottaisin ottelutapahtumiin yhteenkuuluvuuden lisäämiseksi ja voitetun ottelun kruunuksi kappaletta Sweet Caroline ottamista ohjelmaan (musiikkina on jo) niin, että sen sanat heijastettaisiin kuutiolle ja kannustettaisiin yleisöä laulamaan sen mukana. Kappaleen sanoissa on myös paljon sellaista, joka sopii Kiekko-Espoon tarinaan.

Aluksi faniryhmä voisi ottaa tuon ns. haltuun ja kannustaa kaikkia katsojia mukaan. Erätauoilla sitä voisi markkinoida kaikille katsojille.

Uskon, että pikkuhiljaa siitä syntyisi jotain sellaista hienoa, joka sitoisi katsojia enemmän yhteen ja antaisi yhden, hienon kokemuksen ottelusta. Kuvitelkaa, halli täynnä katsojia ja kaikki laulaisi mukana ko. kappaletta… upea kokemus, ei jätä ketään kylmäksi ja kaikki haluavat tulla kokemaan tämän hienon kokemuksen uudestaan ja jakamaan sen myös lastensa ja muiden ystäviensä kanssa.

Luonnollisesti kappale soitettaisiin, vain voitettujen otteluiden jälkeen, joten myös joukkue voi vaikuttaa sen soittamiseen

Originelli Neil Diamondin muita versioita löytyy ja tässä yksi, jota suosittelen, johtuen sopivuudesta

 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ehdottaisin ottelutapahtumiin yhteenkuuluvuuden lisäämiseksi ja voitetun ottelun kruunuksi kappaletta Sweet Caroline ottamista ohjelmaan (musiikkina on jo) niin, että sen sanat heijastettaisiin kuutiolle ja kannustettaisiin yleisöä laulamaan sen mukana. Kappaleen sanoissa on myös paljon sellaista, joka sopii Kiekko-Espoon tarinaan.

Aluksi faniryhmä voisi ottaa tuon ns. haltuun ja kannustaa kaikkia katsojia mukaan. Erätauoilla sitä voisi markkinoida kaikille katsojille.

Uskon, että pikkuhiljaa siitä syntyisi jotain sellaista hienoa, joka sitoisi katsojia enemmän yhteen ja antaisi yhden, hienon kokemuksen ottelusta. Kuvitelkaa, halli täynnä katsojia ja kaikki laulaisi mukana ko. kappaletta… upea kokemus, ei jätä ketään kylmäksi ja kaikki haluavat tulla kokemaan tämän hienon kokemuksen uudestaan ja jakamaan sen myös lastensa ja muiden ystäviensä kanssa.

Luonnollisesti kappale soitettaisiin, vain voitettujen otteluiden jälkeen, joten myös joukkue voi vaikuttaa sen soittamiseen

Originelli Neil Diamondin muita versioita löytyy ja tässä yksi, jota suosittelen, johtuen sopivuudesta

Et sitten yhtään useampaan ketjuun viitsisi spämmätä viestiäsi?
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En tiedä oliko täällä mainittu jo, mutta tänä aamuna bongasin Suomenojan (kauppakeskus Liilan) kohdalla länsiväylälle isoilla screenillä Kiekko-Espoon mainoksen, jossa ainakin keskiviikon TPS-matsia mainostettiin. Selvästi markkinointia kohdennettu työmatkalaisiin, kun Ruoholahden päässä vastaavaa mainontaa. Mielestäni hyvä ja tehokas tapa tavoittaa suuri määrä espoolaisia ja toki muutakin läpikulkuliikennettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös