Kyllä se kaveripiirissä puhuttaa ja "itsekseen" mietityttää, kuitenkaan ei jaksa kirjoitella ja hekumoida, kun rosteriin ei voi vaikuttaa, syksyllähän tuon näkee, ketkä jengissä lopulta pelaa (saatiinko todellisia vahvistuksia esim. alakertaan)....
Esim Eavesin jatko tai "case" Jere - lienee käytännössä varmasti palaamassa pysyvästi Suomeen, mutta riitttääkö motivaatio enää pelata Bluesissa (taloudellisesti pakkoa ei ole ja melko rikki kaveri on) - ovat kokolailla kiinnostavia aiheita ja toteutuessaan merkkaisivat todella paljon - monella tapaa.
No joo. Onhan se aika odotettua, että Blues kiinnostaa Blues-faneja. Ja nykyään toki muutamia muitakin. Positiivista on tietysti se, että nykyään nimi "Blues" ei tuo pelkkiä negatiivisia assosiaatioita.
Olen silti sitä mieltä, että tämä Bluesin valitsema "pidetään kynttilä vakan alla" -tyylinen tiedotuspolitiikka on täysin hanurista. Sen ansioista heräilevää kiekkobuumia ei ole saatu hyödynnettyä millään tavalla. Sitten pelaajat pistetään julkisuuteen jeesustelemaan pieniä yleisömääriä.
Kyllähän joukkueen pitää näkyä ja kuulua. Jatkuvasti. Tämä olisi helppo toteuttaa mm. kotisivujen kautta. Eihän siellä jaksa käydä kuin aniharvoin, kun viimeisin uutinen on keskimäärin viikon vanha. Kaudella ehkä 1½ päivää.
Enkä nyt sano, että pitäisi tiedottaa tyyliin "neuvotellaan pakin kanssa" tyhjänpäiväisyyksiä, vaan vaikka sitten haastatteluita, kuulumisia kesätreeneistä ja muuta sellaista. Tällä hetkellä yksi Bluesin tärkeimmistä sidosryhmistä, maksava yleisö ja fanit, elävät pahemmassa kaamoksessa kuin Kärppä-fanit jouluna.
Ei luulisi olevan kovin suuri kuluerä saada ennen kauden alkua kapteenin, toimarin, päävalmentajan ja Holtarin haastattelut joukkueesta, joukkueen ja seuran tavoitteista. Maajoukkuetauoilla taas päivitys kapteenin tms., Holen ja valmentajan kommentteihin. Kauden ja ensimmäisen tiedotustilaisuuden jälkeen voisi laittaa toimarin, päävalmentajan ja Holen haastattelut. Nämä haastattelut olisi tärkeätä saada videona, mutta aluksi tyydyn tekstiinkin. Lisäksi ilmoitukset "Blues pitää tiedotustilaisuuden huomenna xx.xx.xx klo xx:xx" ovat tärkeitä median kiinnostuksen kannalta. Nämä ovat toki vain kosmetiikkaa, mutta tuovat kummasti valoa organisaation toimintaan ja saavat yleisön tuntemaan joukkueen ja seuran paremmin. Tämä taas johtaa tunteeseen, että ollaan joukkueen lähellä ja sitoutuminen nousee.
Etten nyt pelkästään kitise, täytyy sanoa, että Bambin ja Osalan haastattelut olivat hyvä idea. Toivottavasti tätä jatketaan tulevaisuudessakin.