Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 650 968
  • 2 907

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En ole käynyt Hartwallilla Putinin aikana mutta ei siellä aiemmin minusta sen kummempaa tarjontaa ollut kuin Baronallakaan: samat hodareita, Koffia, limua ja poppareita myyvät pisteet + hese siellä oli.
No Hatrwalilla tuskin myytiin KOFF:ia. Mutta eikös näistä Barona Arenan sapuskoista vois jutella tuolla Barona Arenan ketjussa?
 

Durable

Jäsen
Juuri tämä, ja Hesejä on vielä kaksi... Voisivat lahjoittaa toisen meille. Lisäksi siellä on monta erilaista baaria, jotka tarjoavat täysin erilaisia juomia, mutta tämä oli muistaakseni klubipuolella.. noh anyways. Sitten on Pizza Hut, jo mainittu sushi/wokkirafla, Kariniemen BBQ, HK Makkarabaari, Coffee Shop josta saa patonkeja, pullaa jne. ja vielä lisäksi nämä perus poppari/karkkitiskit. Eli kyllä tuossa on minusta aika paljon enemmän valinnanvaraa...

Hesejä on kolme. Kaksi alhaalla ja yksi ylhäällä.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Eliteprospectsin sivuilta bongattu Bluesin ottelukalenteri mainos. Hienoa että on ymmärretty ettei some välttämättä riitä markkinointiväylänä.

Enemmän toivoisin vielä ulkomainoksia, enemmän Sinistä mainontaa katukuvaan. Voi toki Bluesin mainoksia katukuvassa ollakin, sillä en nyt hetkeen ole muualla Espoossa käynyt kuin Leppävaaraassa, enkä siellä ainakaan mainoksia nähnyt.

Lisäksi toivoisin,että otteluiden yhteydessä jaettaisiin enemmän ilmaiskamaa. Mikä olisi parempi keino tuoda ilmi että "Espoo on meidän" kuin katukuvassa vastaan tulevat ihmiset, jolla olisi Blues pipoa ja kaulaliinaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eliteprospectsin sivuilta bongattu Bluesin ottelukalenteri mainos. Hienoa että on ymmärretty ettei some välttämättä riitä markkinointiväylänä.

Enemmän toivoisin vielä ulkomainoksia, enemmän Sinistä mainontaa katukuvaan. Voi toki Bluesin mainoksia katukuvassa ollakin, sillä en nyt hetkeen ole muualla Espoossa käynyt kuin Leppävaaraassa, enkä siellä ainakaan mainoksia nähnyt.

Sama mainos on myös Jatkoajalla. Viimeisen päälle kohdennettua: lätkämatsimainoksia lätkäsivustoille.

Sellaisia skriinillä pyöriviä ulkomainoksia olen havainnut ainakin Suomenojalla (Merituulentien varressa), Sellossa sekä Isossa Omenassa.

Itse uskon että parempaa mainosta on kuitenkin se maksuton mainonta jota nyt on onneksi lehdissä ja tiedotusvälineiden nettisivuilla viime aikoina ollut: siis juttuja sitä kuinka hyvin Blues on pelannut ja että se on kiinnittänyt kovia pelaajia myös ensi kaudelle.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kävin eilen Leppävaarassa ulkojäillä luistelemassa ja siellä näin aika monella Blues-vaatetusta päällä. Ainoa muu edustettu joukkue oli jokerit yhden pojan verkkariasussa.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Nyt olisi 'Bluesin viestinnän ja markkinoinnin' paikka antaa uskottava selvitys mediassa vellovaan valmentajakohuun Aho vs. Lehterä. Hiljaisuudella, tai sieltä täältä annetuilla 'heitoilla', tällaista hyvinkin kriittistä asiaa ei voi kuitata. Erityisesti pitää muistaa, että valheilla, vaikka kuinkakin valkoisilla, asiaa ei pidä korjailla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Nyt olisi 'Bluesin viestinnän ja markkinoinnin' paikka antaa uskottava selvitys mediassa vellovaan valmentajakohuun Aho vs. Lehterä. Hiljaisuudella, tai sieltä täältä annetuilla 'heitoilla', tällaista hyvinkin kriittistä asiaa ei voi kuitata. Erityisesti pitää muistaa, että valheilla, vaikka kuinkakin valkoisilla, asiaa ei pidä korjailla.
Juuri näin! Ns. kriisiviestintä on se viestinnän muoto, jonka tulos näkyy suoraan nopeasti ihan tuloksessa saakka. Case Lehtovaara on vieläkin pinnalla Googlehaussa, vaikka tästä on jo vuosia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Erityisesti pitää muistaa, että valheilla, vaikka kuinkakin valkoisilla, asiaa ei pidä korjailla.
Tietenkin jos huhu on totta niin sen myöntäminen onkin sitten kinkkisempi juttu. Jos se rehellisesti myönettäisiin niin siitä nyt iltaroska vetää muutamat jutut ja paha sanoa mikä vaikutus sillä on tohon pukukoppiin. Esim. voihan se olla että muutama pelaaja on tehnyt sen jatkosopparin sen takia että on luulut että Aho jatkaa seurassa. Toisin voihan se olla että nää muutamat maikkarin jutut on saanut jo tarpeeksi tuohoa tän asian suhteen. Nähdään sitten varmaan tiistaina mikä on joukkueen vire.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mikähän helvetti siinä on, että Espoossa ei osata pitää näitä valmentajan vaihtumisia salaisuutena kauden loppuun asti? Meillä on perinteitä aina Martti Merran valmennusaikaan asti siitä, että muualle lähtevän valmentajan tilanne on medialla tiedossa jo kauan ennen kauden päätöstä.. Ei huva...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta vielä tuosta kommentoimisesta: ei tarvitsekaan kommentoida mitään, että sitten tulee lehteen juttu "Tiedotamme kun on tiedotettavaa", "Blues ei suostu kommentoimaan". Koska kyllä nuo toimittajat itse soittavat ja kysyvät, eli kyse ei ole siitä että Koskinen, Ahole tms. olisi itse noita asioita toimittajille toitottamassa.

PS. Kyllä Jatkoaikaa muuten lukee aika iso joukko ihmisiä, joilla ei ole kirjoitusoikeuksia. Ja sellaisia joilla on oikeudet mutta eivät aktivisesti kirjoittele. Faktaa mulla ei ole tarjota tämän tueksi, mutta hyvin usein sitä hallillakin kuulee jengin puhuvan että "luin JA:sta että..." ja moni tällainen on kertonut hakeneensa kirjoitusoikeuksia muttei ole saanut. Tai ettei ole jaksanut hakeakaan kun vain lukee.
Tottakai toimittajat itse soittavat, mutta jos linja on heti: emme kommentoi tätä millään tavalla, siitä ei montaa otsikkoa saada tehtyä.

Toki lukee ja tiedän itsekin, että moisia kirjoitusoikeuksettomia on paljon, mutta ovatko he mielestäsi satunnaiskatsojia? Itse ymmärsin tämän määritelmän niin, että nämä henkilöt käyvät hallilla kerran kaksi per kausi ja eivät välttämättä edes kannata Bluesia.

(Epätoivoinen yritys siirtää keskustelu pois tuolta Ahon potkut-ketjusta...)
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jotenkin menneisyyden varjot synkistävät mielikuvitusta ja odottelen vielä pari päivää ennen kuin henkäisen helpotuksesta.. Loistava puheenvuoro Aholta ja toivon suuresti, että asia on todella näin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lauantain 14.2 Tapparamatsi on muuten ns.ystävänpäivämatsi: kaveri mukaan samalla hinnalla. Matsin ja ko. tarjouksen mainos on ainakin päivän Länsiväylässä. Lisäksi siellä mainostavat ne kaksi raflaa jotka jakavat ottelulippuja lounastajille.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitkä nuo ravintolat muuten ovat ja missä sijaitsevat? Lagunastakin taisi saada rajoitetun määrän lippuja ystävänpäiväpeliin tms.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei voi muuta kuin nostaa hattua Bluesille ja Blues-pelaajielle että tekee tota Taitoa & Rispektiä -kouluvierailukiertuetta Hesarin kanssa. Kun esim. kattoo tänään postattuja kuvia Facbookissa niin kyllähän toi on sitä parasta markkinointia kun taistellaa noiden muksujen suosikkijoukkue asemasta. Ja siinä sivussa vielä höpöttävät koululaisille koulukiusaamisen vastustamisesta ja liikunnan merkityksestä elämässä. Tää on oikeasti parasta markkinointia mitä voi olla.

Kuvista päätellen Mikko Kuukka taas on ollu elementissän. On kyllä hieno pelaaja sekä kaukalossa että sen ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Moni varmaan sattui huomaamaan eilen, että iltauutisiin oli tehty aika iso juttu Blegistä. Ihan hyvää mainosta jengille silläkin saralla, vaikka tj. jotain taloutta negailikin. Käykää ihmeessä katsomasta Yle Areenasta.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ihan hyvä yleisömäärä Tapparaa vastaan. Bluesin markkinointi alkaa skarppaamaan!

Jykä toivoi Hesarin jutussa edes yhtä loppuunmyytyä matsia. Idea.
  • Vetoomus Espoolaisiin kiekkokannattajiin täyttää halli vaikka Sport tai Kalpa matsissa
  • Siksi toinen näistä, koska niihin on riittävästi aikaa
  • Kampanja olisi, että tervetuloa tekemään Espoolaista jääkiekkohistoriaa myymällä halli täyteen runkosarjamatsissa. Siis oletuksena ettei ikinä ole myyty lopuun?
  • Matsiin voisi tehdä jotain special tarjouksia kuten nejlä lippua kolmen hinnalla. Reunakatsomot 10,- lippu jne.
  • Koitettaisiin saada isot Espoon isot kauppakeskukset mukaan ja heille näkyvyttää käytäville matsin ajan jne.
Tai tehdään ylipäätänsä joku iso tempaus, että halli saataisiin täyteen. Siihen tosiaan otollisia ajankohtia on lauantai-pelit, joista JYP-matsi tulee liian aikaisin
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ton voisi myös liittää vähän laajempaan teemaan eli mitä Espoolainen jääkiekkoilu merkitsee sinulle? "Espoon Blues tarvitsee tukeasi"...sitten voisi olla jotain digipuolen extra sisältöä matsiin liittyen kuten nettilaskureita joista näkyisi montako lippua vielä jäljellä...sit ois mahdollisuus lähettää lippukaupan linkki kavereiden e-mailiin, siinä samalla osallistuisi arvontaan esim. ens kaudelle 4 kpl kausikorttia.

Nyt tarkemmin miettien kauden viimeinen runkosarjan kotimatsi olisi tähän "hallintäyttämistempaukseen" todella otollinen ajankohta
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Ylen Urheiluruutu, juttu löytyy Areena-pätkän lopusta jossain 20min tienoilla ralliuutisten jälkeen.
Kiitos, huomasinkin sen jo nyt ja katsoin sen juuri äsken. Hyviä pointteja Jake Koskinen toi tuossa esille, toivottavasti tästä eteenpäin yleisö löytäisi tiensä hallille entistä helpommin nyt kun joukkue on alkanut jälleen kerran heräämään kevään peleihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös