Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 325 204
  • 5 817

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Tuolta poimittu;
"Konkurssikäsittelyn siirtäminen pitää Bluesin sopimuspelaajat löysässä hirressä. Konkurssiin asettamisen myötä pelaajilla olisi oikeus irtisanoa työsopimuksensa kahden viikon irtisanomisajalla, mutta asian pitkittyminen hankaloittaa pelaajien sopimusten irtisanomista."

Ööö... Siis eikös vielä tänäänkin, Blegin sopimuspelaajat todellakin helposti voi irtautua seurasta kun kaikkia eläkemaksuja jne. jne. ei ole maksettu niinkuin pitäisi?
Mä en nyt tota kommenttia oikein ymmärrä, joku osaavampi varmaan vääntää langasta? :)
 

HärmänSusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toinen yleinen huomio kohdistuu siihen, että Jussilla ei ole vara pitää hallia tyhjillään, eli hänellä on kohtalon yhteys joukkueeseen sitä kautta. Jos nyt olen edes osittain käsittänyt oikein, niin eihän hän ole Esarilta fyrkkaa saanut, eli persnettoa on tullut ja sen lisäksi hallista on muodostunut kuluja kun siellä on pitänyt pitää valot päällä pelejä varten.

Eli periaatteessa tässä jyllää ihan sama logiikka kuin kiinteistönomistamisessa. Huonoina aikoina kannattaa pitää tila vaikka tyhjillään ja kylmänä, kuin pitää nollakatteella toiminnassa, varsinkin jos vuokranmaksussa on riskejä olemassa.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tage on luottavaisin mielin että "sijoittajat" antavat rahaa sen verran että konkurssi voidaan välttää.
Pelaajien kannalta tuo on silti todella surkea tilanne jos eivät voi sopimuksestaan irtautua. Vaikka sitä rahaa tulisi nyt sen verran että 'välttää konkurssin' niin mikään ei takaa että sitä riittää ensi syksynä palkan maksuun.
Kyllä seuran pitäisi tässä kohtaa antaa pelaajien mennä jos itse haluavat.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä se Tage puheli/puhelee? Itse en ehtinyt mihinkään ilmoittautua eikä kyllä Jääkiekko Espoo Oyn kohtalo enää kiinnostakaan, mutta koska Bluesin kiinnostaa niin toivottavasti joku pistää infoa jossain vaiheessa. Olisi kyllä hauska tietää keitä nämä sijoittajat ovat.

Sylettää tuo tapa, jolla seura kohtelee pelaajia. Toivottavasti löytävät pelipaikan kaukana Espoosta ensi kaudeksi.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Jos kaikki mitä Tage sanoi, toteutuu niin olemme ehkä kuivilla vesillä. Sitä vaan,että näkisin sen olevan mahdollista noin 1%todennäköisyydellä
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No johan on Tagella suunnitelma. Henkilöstökuluja on tarkoitus karsia puoli miljoonaa ja myyntiä kasvattaa sama summa. Toimisto on varmasti jo nyt vetänyt melko pienellä miehityksellä eli kuluista on vaikea karsia. Jos sinne pitäisi palkata uusi myyntitiimi, niin ei säästöjä tekemällä varmasti kuuhun mennä.

Jos pelaajabudjettia tarkastetaan tämän kauden toteutuneiden palkkakulujen mukaan, niin ei siinäkään ole enää mitään karsittavaa, eipä olisi juuri siitäkään budjetista millä kauteen lähdettiin. Valmennuksen osalta säästöjä on mahdollista tehdä, Aho nosti varmasti ihan hyvää palkkaa, mutta kyllä tuo puoli miljoonaa vaikuttaa taas kerran aivan hatusta vedetyltä lukemalta.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kovin oli luottavaisin mielin että homma saadaan kannattavaksi Espoossa. Ei kertonut summia jolla konkurssi vältetään mutta rahaa on kuulema sijoittajilta tulossa jolla maksut hoidetaan. Pienin säästöin ja yhteistyökumppaneita haalien saadaan kasaan Lappeenrannan tai Rauman kokoinen budjetti.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
No johan on Tagella suunnitelma. Henkilöstökuluja on tarkoitus karsia puoli miljoonaa ja myyntiä kasvattaa sama summa. Toimisto on varmasti jo nyt vetänyt melko pienellä miehityksellä eli kuluista on vaikea karsia. Jos sinne pitäisi palkata uusi myyntitiimi, niin ei säästöjä tekemällä varmasti kuuhun mennä.

Jos pelaajabudjettia tarkastetaan tämän kauden toteutuneiden palkkakulujen mukaan, niin ei siinäkään ole enää mitään karsittavaa, eipä olisi juuri siitäkään budjetista millä kauteen lähdettiin. Valmennuksen osalta säästöjä on mahdollista tehdä, Aho nosti varmasti ihan hyvää palkkaa, mutta kyllä tuo puoli miljoonaa vaikuttaa taas kerran aivan hatusta vedetyltä lukemalta.
Eikös tuo meinannut kaikkiaan säästää 500k.€? palkkakulut, hallivuokra, velkojen korot......
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös tuo meinannut kaikkiaan säästää 500k.€? palkkakulut, hallivuokra......

Niin se taisi olla, mutta utopistiselta vaikuttaa silti - lähtökohtaisesti mielestäni säästökohteita ei hallivuokran lisäksi juuri voi olla. Lisäksi Tage mainitsi 200 000€ säästöt korkokuluissa, joita on nyt jouduttu maksaa lyhytaikaisen rahoituksen takia.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei kertonut summia jolla konkurssi vältetään mutta rahaa on kuulema sijoittajilta tulossa jolla maksut hoidetaan.
Aina vain on juuri tulossa. Kyllä tässä vaiheessa pitäisi jo jonkun astua esiin kertomaan sijoituksestaan. Muuten tämä jutttu ei haiskahda muuta kuin vedätykseltä, jossa yritetään saada sijoittajia kehumalla, että rahaa on tulossa sijoittajilta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eli aivan järkyttävää paskaa ja haihattelua. Toivottavasti hovioikeus (jos JE Oy saa jostain syystä valittaa sinne) hylkää taivaanrannan maalareiden epärealistiset suunnitelmat alkuunsa ja vetää puljun konkurssiin.

Tää pelleily on nähty.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Aina vain on juuri tulossa. Kyllä tässä vaiheessa pitäisi jo jonkun astua esiin kertomaan sijoituksestaan. Muuten tämä jutttu ei haiskahda muuta kuin vedätykseltä, jossa yritetään saada sijoittajia kehumalla, että rahaa on tulossa sijoittajilta.
No maanantaina nähdään onko niitä sijoittajia vai ei? Ihan järkeviä jutteli vaikkei kovin tarkasti saanut/halunnut avata esim. summia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tarkoittaako kuluista säästäminen sitä mitä tälläkin kaudella eli ne laskut joihin ei ole rahaa jätetään maksamatta?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No maanantaina nähdään onko niitä sijoittajia vai ei? Ihan järkeviä jutteli vaikkei kovin tarkasti saanut/halunnut avata esim. summia.

Ei, kyllä se on jo nähty. Niitä ei ollut annissa jossa oli lupaus saneerauksesta, miksi niitä olisi nyt kun konkurssi on oven takana?

Koko JE Oyn porukka tuntuu elävän jossain ihmeellisessä kuplassa. Nyt niskalaukausta sille lafkalle.
 

hoffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei, kyllä se on jo nähty. Niitä ei ollut annissa jossa oli lupaus saneerauksesta, miksi niitä olisi nyt kun konkurssi on oven takana?

Koko JE Oyn porukka tuntuu elävän jossain ihmeellisessä kuplassa. Nyt niskalaukausta sille lafkalle.

Helppoja vastauksia ei enää valitettavasti ole. Mutta vaikka nykyjohto onkin sössinyt, niin mun mielestä huonoin vaihtoehto on se ettei ensi kaudella liigaa pelattaisi Espoossa. Näin, vaikkakin joukkueen kasaamisessa ollaan pahasti myöhässä...Jos JE Oy:n porukka haalii rahat konkurssin välttämiseksi, niin olen ilman muuta heidän tukenansa "menneistä huolimatta". Toki uudetkin omistusvaihtoehdot ovat tervetulleita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en todellakaan ole, mutta mä nyt oon vaan yksi katsoja muiden joukossa. Ainoa tapa, jolla tukisin millään tavalla ensi kauden Bluesia on se, että Jääkiekko Espoo Oy on kuopattu tai sen pääomistajana on täysin uusi taho.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pienin säästöin ja yhteistyökumppaneita haalien saadaan kasaan Lappeenrannan tai Rauman kokoinen budjetti.

No tuskin nyt sentään kuitenkaan Rauman. Tällä kaudella liigan toiseksi suurin budjetti...

Kuulostaa kyllä epärealistiselta. Miksi nyt olisi yht`äkkiä jotain sijoittajia tulossa, tilanteessa jossa ensi kausi on jo joka tapauksessa sössitty, kun niitä ei ole näkynyt sen reilun parinkymmenen vuoden aikana mitä täällä on liigakiekkoa pelattu?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En aio ensi kaudella tukea tuota valehtelevien kusettajatunareiden firmaa sitä vähääkään kuin tällä kaudella. Jos siis sama porukka jatkaa seuran häpäisemistä niin saavat tehdä sen ilman minua.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Noita huhuja ja juttuja kuulee aika paljon, mutta eikö käräjäoikeuden päätökset ole periaatteessa julkisia? Itse nopeasti en löytänyt tätä koko päätöstä Bluesin saneerauksen hylkäämisestä enkä ole sitä kokonaisuudessaan lukenut.

Mediassa on ollut ihan kirjoitettuna, että verottaja ei tukenut saneerausta, mutta toisaalta erittäin luotettavasta lähteestä taas olen kuullut, että kaikki velkojat puolsivat hakemusta ja sen vuoksi lopullinen päätös oli yllätys niin Bluesille kuin velkojillekin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Samoin. Boikotti Jääkiekko Espoota kohtaan jatkuu, eikä sitä yksi Raution bulvaani muuttaa voi. Sääliksi käy mahdollisia uusia sijoittajia tohon konkurssiin. Tai no ei edes sääliksi, jos on niin hönö ettei perusasioita ymmärrä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös