Mainos

Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 358 210
  • 5 893

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noista maksamattomista palkoista lukeminen hävettää kyllä ihan oikeasti. En oikein ymmärrä millä pokalla seurajohto näyttää naamaansa hallilla, turpaan kun sietäisivät saada.

Nykyomistajat on aikalailla nähty. Ennemmin konkurssi kuin saman kituuttamisen jatkaminen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Eihän tässä muuta mutta jollei hyvin, hyvin pian jotain tapahdu lähdetään ensi kaudellekin ns. takamatkalta. Nyt lähes päivittäin tulee julki muiden seurojen tekemiä jatkosopimuksia ja ensimmäiset siirrot joukkueesta toiseenkin ovat jo vuotaneet. Ihan ei taida Blues olla vapaiden pelaajien ykkösvaihtoehto enkä yhtään ihmettelisi vaikka sopimuksen omaavat ns. avainpelaajatkin tässä samalla kartoittavat muita joukkueita.
 
Suosikkijoukkue
KK
Eihän tässä muuta mutta jollei hyvin, hyvin pian jotain tapahdu lähdetään ensi kaudellekin ns. takamatkalta. Nyt lähes päivittäin tulee julki muiden seurojen tekemiä jatkosopimuksia ja ensimmäiset siirrot joukkueesta toiseenkin ovat jo vuotaneet. Ihan ei taida Blues olla vapaiden pelaajien ykkösvaihtoehto enkä yhtään ihmettelisi vaikka sopimuksen omaavat ns. avainpelaajatkin tässä samalla kartoittavat muita joukkueita.
Tämä. Voi olla, että osa pelaajista on jo nyt ollut yhteydessä muihin joukkueisiin, koska varmuutta Bluesin jatkosta edes Joulun jälkeen ei ole varmuutta.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Kuuden vuoden b2b-myyntityökokemuksella (olen siis perus myyntimies IT-alan firmassa) heitän pientä kommenttia. Koittakaa kestää. Kun myynti ei kulje, niin yleisin syy on myyjän passiivisuudessa. Toisin sanoen luuri ei nouse, ei sovita tapaamisia ja valitetaan kun on vaikeat ajat. Ajat ovat aina vaikeat kun ei tehdä hommia. Myyntityötä voi vähän verrata vaikkapa rakkaaseen lajiimme jääkiekkoon. Jos kentällä ei tehdä hommia hyvällä sykkeellä ja hävitään matsi, niin ei voi syyttää kuin peilikuvaansa.

Tosin tuskinpa rakkaan seuramme ongelmat ihan myynnin passiivisuudella on selitettävissä. Yleensä kun on ihmisistä kyse, niin ongelmia on vähän siellä sun täällä. Eipä mulla muuta. :-)

Näinhän se pitkälti menee. Kysymys voi olla siitä miksi tekijä laiskistuu ja siihen voi löytyä syy muualtakin kuin myyjän korvien välistä. Tärkeimpänä työkaluna ei ole läppäri, puhelin tai auto vaan CRM, hyvä sellainen. Pitää tietää koska asiakkaan kanssa on oltu jutuissa, mitä juteltu ja mielellään jotain henkilökohtaisia tietoja. Nuo toki saa korjattua soittamalla hattu kourassa "entinen kollegani on ollut jutuissa ja muuta mä en tiedäkään", mutta se vain vie turhaan työaikaa. Itsellä on kokemusta yhdestä myyntiduunista jossa pomoni halusi myös osallistua myyntiin, muttei tykännyt tylsistä hallintohommista kuten CRM-merkinnöistä. Sarjassamme tosi kiva nolata itseään soittamalla kaksi päivää pomon jälkeen tai kuulla asiakkaalta "mutku me sovittiin pomosi kanssa näin". Yllättyisikö joku jos Bluesin myynnissä olisi samanlaisia kokemuksia?
 

JoKP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinettiurheilua vastustavat joukkueet
Ei huolta.
Joensuussakin Jokipoikien yhtiö laitettiin konkurssiin viime vuonna, ja välittömästi uusi Oy pystyyn. Homma jatkui aivan normaalisti. Niin se tehdään myös Espoossa.
No ei muuten mennyt konkkaan viime vuonna Jokipoikien edellinen taustayhtiö, vaan toissa vuonna. Homma ei jatkunut normaalisti, vaan Jokipojat tiputettiin sarjaporrasta alaspäin.

Sen jälkeinen toiminta on ollut sekä toimiston, että myös kaukalon puolella voitollista. Tosin sillä erotuksella, että viime tilikaudella Jokipoikien Mehtimäki OY teki voitollisen tilinpäätöksen. Talouden osalta myös tällä kaudella käynee niin ja myös itse kaukalossa on mahkut mennä vaikka päätyyn asti, niin päässee juomaan mehukannusta terästettyä "mestaruusjuhlissa"!

Ps. Montakohan seuraa teki viime vuonna voittoa koko Suomalaisissa(olikohan kartelli-liigassa viisi seuraa?) jääkiekkosarjoissa?...No Espoossa ei ainakaan ja koko pitkäkestoinen edustusjääkiekon kompurointi noinkin isolla talousalueella kun ei ota onnistuakseen(hienosta juniorityöstä huolimatta), niin vauhtia hakemaan alemmalta tasolta.
 
No ei muuten mennyt konkkaan viime vuonna Jokipoikien edellinen taustayhtiö, vaan toissa vuonna.

. Talouden osalta myös tällä kaudella käynee niin ja myös itse kaukalossa on mahkut mennä vaikka päätyyn asti, niin päässee juomaan mehukannusta terästettyä "mestaruusjuhlissa"!.
Eikös tuo 2014 ollut, kun oli velkasaneeraus ja muuta, ja haettiin vauhtia Suomi-sarjasta.
Eipä tuossa sinänsä ole erikoisesti kehuttavaa, että Jokipojat pärjää hyvin Mestiksessä, kun sieltä on poistunut KooKoo ja Sport. Ja ensi kaudella on vielä paremmat mahdollisuudet menestyä, kun Jukurit poistuu sarjasta.

Mutta ehkä Bluesin kohdalla voidaan tehdä niin, että se liigalisenssi myydään uudelle yhtiölle, eikä tarvitse hakea Mestis-lisenssiä poikkeuslupamenettelyn kautta.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täältäkin voin faktana sanoa että raha ei todellakaan ole kelvannut Bluesin nykyjohdolle. Tässä tapaus joka tapahtui minulle muutama vuosi sitten eli vähän sen jälkeen kun omistuspohja vaihtui nykyisiin. Olen itse toimitusjohtajana yrityksessä jonka kotipaikka tuolloin oli Espoo.
Tapasin yhden uuden hallituksen jäsenistä (jätän nimen mainitsematta) jonka kanssa yhdessä katselimme Bluesin peliä tv:stä kun tavattiin reissussa ollessamme. Mukavan tuntuinen kaveri ja sanoi/lupasi että nyt laitetaan homma (Blues) kuntoon ja rahaakin olisi tuon tekemiseen. Sanoin että kuulostaa erinomaisen hyvälle ja kommentoin että markkinointia ei ainakaan aiemmin ollut hoidettu koska en edellisen kymmenvuoden aikana ollut saanut yhtään yhteydenottoa Bluesilta jolloin olisi ehdotettu yhteistyötä tai mitään muutakaan?
Tähän hän kommentoi että "joo me tiedetään että markkinointia ei ollut lainkaan mutta nyt kaikki muuttuu". Hienosti hän puhui joten itsekkin innostuin osallistumaan koska Blues fani olen joten jätin hänelle käyntikorttini ja pyysin ottamaan yhteyttä niin voitaisiin katsoa että minkälaista yhteistyötä voitaisiin tehdä? Seuraavan kerran otin aiheen esille kun pari kuukautta myöhemmin vetäisin kaveria hallilla hihasta. Hän muisti hyvin edellisen illanviettomme ja kerroin että ei ole vielä kukaan ottanut yhteyttä? Tähän hän sanoi että "kiirettä on ollut mutta ilman muuta otamme vielä yhteyttä". Sain tässä vaiheessa hieman ylimielisen kuvan että rahaa on eikä kaikkiin firmoihin kannata olla yhteyksissä jossei ole kymmeniä- tai satojatuhansia tuomassa? Ei ole tähän päivään mennessä yhteydenottoa kuulunut joten en ihmettele yhtään jos ei nämä partner poolit sun muut yhteistyökuviot ole toimineet jos ei kerran raha kelpaa edes siten että itse ilmoittautuu ja on kiinnostunut yhteistyöstä ja kyselee vielä peräänkin?

Enpä mitenkään tässä ole sanomassa että me olisimme pystyneet Bluesia pelastamaan jos olisivat vain ottaneet yhteyttä vaan että olisimme tuolloin olleet valmiita sijoittamaan meidän firmalle huomattavan summan markkinointibudjetistamme yhteistyöhön (puhuttiin kuitenkin tuhansista euroista). Toki olisimme halunneet jotain vastineeksi eli siksi puhun tässä yhteistyöstä eli pelkkään sponsorointiin emme olisi olleet valmiita. Vastikkeeksi olisi käynyt esim. otteluisännyys tms mihin olisimme voineet tuoda omia asiakkaitamme. (win-win).

Tästä syystä en ole nyt kauhean innostunut ottamaan yhteyttä nykyjohtoon ja tarjoamaan heille taloudellista tukea kun en usko mitenkään että tästä olisi mitään apua kun ovat jo niin syvällä. Uskon että moni muukin yritys olisi valmis yhteistyöhön Bluesin kanssa mutta ei nykyjohdon kanssa joten ollaan tässä hiukan odottavalla kannalla että mitä tapahtuu? Konkurssipesää en ole valmis tekohengittämään vaikka Blues kuinka lähellä sydäntäni onkin.
On joskus vaikea erottaa itsestään se fani joka vaan toivoo että seura pelastetaan ja uskoo ihmeisiin sekä yritysjohtaja joka haluaa sijoituksilleen vastinetta. Vaikka kuinka välitänkin niin rahalahjoituksia emme halua tehdä.
Sitten on ollut tämä nyt jo mainittu negatiivinen kierre Bluesin ympärillä joten ei yrityksiä saa sijoittamaan (jos edes kysyttäisiin) mihinkään jossa assosioituu negatiivisuus. Lähes kaikki Bluesiin liittyvät uutiset ovat olleet negatiivis sävytteisiä jo pitkään ja hetken aikaa jaksoin itsekkin syytellä noista ulkopuolisia tahoja (esim mediaa) että kaikki ovat Bluesia vastaan ja uskottelin itellenikin naiivisti noin kunnes totuus iski. Muutama vuosi sitten luovutin kun usko loppui että osaamista ja halua muuttaa asioita ei yksinkertaisesti vaan ole vaan lähes kaikki negatiivisuus lähtee sisältä päin ja on itse aiheutettua ikävä kyllä. Tämä on ainakin minun mielipide.

Ensimmäistä kertaa useampaan vuoteen minulla on nyt positiivinen fiilis Bluesista ja lähinnä tuon #bluesinpuolesta kamppanjan takia.
Uskon että tuossa on uusille omistajille uskomaton mahdollisuus ja voimavara. Tuo määrä ihmisiä tai edes innokkaimmista osa kun saadaan "valjastettua" esim. markkinoimaan Bluesia niin siinä on täysin ilmaista työvoimaa seuralle.
Nämä henkilöthän voivat vaikka puhua niiden yritysten (isojen ja pienien) kanssa joista tuntevat päättäjiä ja pyytää lähtemään positiiviseen toimintaan mukaan ja jos tuohon lähtee ajoissa mukaan niin silloin saa myös itselleenkin paljon positiivista julkisuutta. Tästä ilmaisesta myyntivoimastahan voi vaikka saada sitten korvauksen esim. alennuksena ensivuoden kausikortista? Eli mitä enemmän rahaa pystyy omalla toiminnallaan tuomaan seuralle niin sitä enemmän saa alennusta jne jne...

Miksi seuralla pitäisi olla paljon iso palkkaisia hienolla titteleillä olevia työntekijöitä listoillaan kun heillä olisi meidät eli nyt jo tämä bluesinpuolesta kamppanja on tavoittanut enemmän potentiaalisia yhteistyökumppaneita sekä suurta yleisöä kuin Bluesin toimisto on onnistunu kontaktoimaan viimeisen neljän vuoden aikana?
Tästä porukasta löytyy varmasti myös ammattilaisia sosiaalista mediaa hyödyntämään jotka valmiita tuohon talkoo hengessä jos ei talous muuta salli mutta tähänkin yhteistyöhön vaaditaan kommunikointia ja koordinointia seuran taholta.
Sen viestin haluaisin saada vietyä eteenpäin uudelle johdolle että me fanit olemme voimavara jota pitää osata kunnioittaa, hyödyntää eikä saa missään tapauksessa unohtaa. Näiden fanien joukossa on myös niitä päättäjiä joita on kaipailtu sekä heillä valmis verkosto muihin yrityksiin eli markkinointi koneisto on jo olemassa kunhan sitä vaan hyödynnettäisiin.

Anteeksi pitkä viesti mutta nyt tuli vuodatettua se mikä on kaivertanut mieltä jo pitkän aikaa :)

Kauan eläköön Blues!

PS: Bluesin tämän hetkisille pelaajille on minulla erittäin iso arvostus ja heitä täytyykin kiittää näin hädän hetkellä tämän yhteisöllisyyden kasvattamisesta! Noin vinkkinä voidaan sanoa että ei tämä pelaajista ja faneista ole kiinni missä tilanteessa ollaan nyt.
 
Viimeksi muokattu:

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vielä kun @RAM vähän jaoettelet tuota tekstiä niin sen voisi jopa ajatuksella lukea. Tuossa muodossa tooooodella nihkeää lukea. Kitoos.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
@RAM näinhän se taitaa olla että toimistolla ollaan haikailtu vain suuria sponsori sopimuksia ja meidät pienemmät on unohdettu. Toivottavasti uuden nousun (omistajien/johdon) aikaan myös ne pienet purot huomioidaan.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
@RAM hieno kirjoitus. Jossain tuolla tosiaan mentiin mönkään uuden omistuksen alussa. Myyjiä ja markkinointimiehiä oli, ja aika paljonkin, mutta ilmeisesti duuniaan eivät oikein tehneet. Ja nyt sitten ei enää ole ketään tekemässä sitä duunia.
Mutta nyt tähän #BluesinPuolesta-kampanjaan liittyen yritetään herättää jonkinlaista kamppista myös yritysten kanssa. Ideat ovat tervetulleita :)
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
@RAM hieno kirjoitus. Jossain tuolla tosiaan mentiin mönkään uuden omistuksen alussa. Myyjiä ja markkinointimiehiä oli, ja aika paljonkin, mutta ilmeisesti duuniaan eivät oikein tehneet. Ja nyt sitten ei enää ole ketään tekemässä sitä duunia.
Mutta nyt tähän #BluesinPuolesta-kampanjaan liittyen yritetään herättää jonkinlaista kamppista myös yritysten kanssa. Ideat ovat tervetulleita :)
Lankomieheni on erään (helsinkiläisen) mainostoimiston johtaja, tekevät paljon mainosvideoita sillä systeemillä että lankoni säveltää musiikit ja hänen yhtiökumppaninsa kuvaa videot. ;)
 

JPL

Jäsen
Näitä lukiessa tulee semmoinen ajatus mieleen, että älkää menkö pelastamaan nykyomistusta ja väkeä tuolla hienolla #bluesinpuolesta kampanjalla. Pelastakaa seura, mutta älkää niitä ihmisiä, jotka eivät osaa hoitaa sitä seuraa. On erittäin hienoa, että yhteisöllisyyttä löytyy ja se on varmasti ainut pitkän tähtäimen ratkaisu, mutta jos omistajat, hallitus sekä johto ovat osoittautuneet täysin epäammattimaiseksi ryhmäksi, tuo hyvä yhteisöllisyys ei tule kantamaan kuin pahimman yli. Jos saatte läjään miljoonan tai kaksi, raha menee vain vanhojen velkojen paikkaamiseen ja sama homma jatkuu. Ainut vaihtoehto on saada omistuspohja kuntoon ja vetäjiksi sellaiset ihmiset, jotka ymmärtävät miten liigaseuraa pitäisi Espoossa pyörittää.

Ihan käsittämättömiä nuo @RAM:n ja parin muun viestit potentiaalisten sponsorien kohtelusta. Bluesissa ei ole osattu markkinoinnista edes alkeita. Haiskahtaa, että on kuviteltu että kun maksetaan x määrä euroja mainostoimistolle, rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Tulkaa Ouluun seuraamaan Junnon Juhan toimintaa yritysrintamalla, niin tiedätte miten tätä puolta hoidetaan. Siellä tuntee "Eikan Nakkikopin" omistajakin olevansa pörssiyrityksen suuromistaja, kun pääsee kerran pari kaudessa vetäseen ykköset päälle ja juttelemaan klubille muiden johtajien kanssa (ja maksaa muuten ruokansa ja juomansa silti itse). Se on se tunne, että olet tärkeä seuralle. Jokainen sponsori on aivan yhtä tärkeä. Summalla on vaikutusta mainosten / otteluisännyyksien / aitioiden jne. määrään - ei laatuun.
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun puhutaan missä on menty vikaan ja mitä pitäisi tehdä toisin otan tähän yhden konkreettisen vertailun myyntipuolelta. Korostan että en halua huudella ns. vieraisiin pöytiin mutta minulle lähin seura on KooKoo ja sen takia tässä vertailua yritysmyynnin osalta Blues vs. KooKoo. Tässä vertailussa ei oteta huomioon minkä suuruisia sopimukset ovat arvoltaan koska niihin ei ole faktaa. Ja toivon että oikaisette mikäli tässä on virheitä ja samalla toki avaatte tarkemmin mitä tarkoittaa Bluesilla Partner Pool. Olen ymmärtänyt että tämä on sama kuin meillä maaseudulla kotimaisella nimellä oleva Yritysverkosto.

BLUES
Pääyhteistyökumppanit 11 yritystä
Yhteistyökumppanit 38 yritystä
Partner Pool 191 yritystä

Toimistolla myynti- ja markkinointimiehiä + toimitusjohtaja 5 henkeä

KooKoo
Pääyhteistyökumppanit 26 yritystä
Yhteistyökumppanit 92 yritystä
Yritysverkosto (Pool) n.500 yritystä (jossakin välissä kuulin luvun 600 mutta en jaksanut laskea)

Toimistolla myynti- ja markkinointimiehiä + toimitusjohtaja 3 henkeä

Kuten alussa kirjoitin, tämä ei ole mikään nokitteluviesti vaan yksi tapa huomata että toimistolla herätys. Tämä avaa ja antaa taustatukea kirjoittajan @RAM tapahtuneelle tilanteelle. Tittelit on toimiston väellä hienoja kuten "Corporate Sales" mutta kun tulokset ovat tätä luokkaa niin ei sitä kehtaa CV:hen laittaa.

Pahoittelut että en saanut tekstiasettelua kohdilleen.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
@RAM hieno kirjoitus. Jossain tuolla tosiaan mentiin mönkään uuden omistuksen alussa. Myyjiä ja markkinointimiehiä oli, ja aika paljonkin, mutta ilmeisesti duuniaan eivät oikein tehneet. Ja nyt sitten ei enää ole ketään tekemässä sitä duunia.
Mutta nyt tähän #BluesinPuolesta-kampanjaan liittyen yritetään herättää jonkinlaista kamppista myös yritysten kanssa. Ideat ovat tervetulleita :)

Kiitos! Miten olisi esim. sähköpostikampanja siten että joku joka oikeasti osaa laittaa sanoja paperille ja tuoda sanomaa selkeästi esille kirjoittaisi sähköpostin jota voitaisiin sitten jakaa eteenpäin yritysten päättäjille?
Minulla esim. on laaja verkosto päättäjistä pääkaupunkiseudulla jotka tunnen henkilökohtaisesti joille voisin mielelläni lähettää sähköpostin jossa voitaiisin viedä "ilosanomaa" eteenpäin ja ehdotuksia miten voisi osallistua sekä mitä siitä saisi vastineeksi?

Viesti ei saa olla kerjäävä eikä epätoivoinen vaan positiivinen niin että jos nyt lähdette meidän kelkkaan mukaan sekä osallistutte niin tästä seuraa kaikille pelkkää hyvää. Viesti voisi sisältää esim. yksinkertaisimmillaan ehdouksen pienestä maksusta jolla pääsee partner pooliin tms. ja hinta tuolle esim. 150 euroa jolla saa vaikka kaksi lippua ja nimen jumbotronille yhdessä pelissä?
Siitä eteenpäin sitten vaihtoehtoja olisi paljon mutta tähän riitäisi että nyt lähtee pienellä mukaan niin silloinhan olisi jo paljon yhteystietoja päättäjille joita sitten käytäisiin läpi ja kerrottaisiin muista mahdollisuuksista saada näkyvyyttä ja hyötyä omalle yritykselle. Tai jos ei halua heti rahallisesti osallistua niin antaisi ainakin luvan olla yhteyksissä niin voitaisiin sitten käydä läpi niin olisi ainakin potentiaalisempia kontakteja kuin pelkkä puhelinluettelon läpikäynti?
Tällä tavalla jos lähetetään henkilökohtaisesta sähköpostista suoraan kontaktille niin postit luetaan ja niihin reagoidaan ihan eri tavalla kuin että jos tulee joku bulk maili josta näkee kilometrin päähän että lähetetty kaikille ja tulee jostain info@info.com osoitteesta jotka vielä isolla todenäköisyydellä menee roskapostiin?
Tämä vain yksi esimerkki siitä että verkostot on iteasaissa jo olemassa kunhan niitä hyödynnettäisiin. Tahtoa ainakin on fanipohjassa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kiitos! Miten olisi esim. sähköpostikampanja siten että joku joka oikeasti osaa laittaa sanoja paperille ja tuoda sanomaa selkeästi esille kirjoittaisi sähköpostin jota voitaisiin sitten jakaa eteenpäin yritysten päättäjille?
Minulla esim. on laaja verkosto päättäjistä pääkaupunkiseudulla jotka tunnen henkilökohtaisesti joille voisin mielelläni lähettää sähköpostin jossa voitaiisin viedä "ilosanomaa" eteenpäin ja ehdotuksia miten voisi osallistua sekä mitä siitä saisi vastineeksi?

Viesti ei saa olla kerjäävä eikä epätoivoinen vaan positiivinen niin että jos nyt lähdette meidän kelkkaan mukaan sekä osallistutte niin tästä seuraa kaikille pelkkää hyvää. Viesti voisi sisältää esim. yksinkertaisimmillaan ehdouksen pienestä maksusta jolla pääsee partner pooliin tms. ja hinta tuolle esim. 150 euroa jolla saa vaikka kaksi lippua ja nimen jumbotronille yhdessä pelissä?
Siitä eteenpäin sitten vaihtoehtoja olisi paljon mutta tähän riitäisi että nyt lähtee pienellä mukaan niin silloinhan olisi jo paljon yhteystietoja päättäjille joita sitten käytäisiin läpi ja kerrottaisiin muista mahdollisuuksista saada näkyvyyttä ja hyötyä omalle yritykselle. Tai jos ei halua heti rahallisesti osallistua niin antaisi ainakin luvan olla yhteyksissä niin voitaisiin sitten käydä läpi niin olisi ainakin potentiaalisempia kontakteja kuin pelkkä puhelinluettelon läpikäynti?
Tällä tavalla jos lähetetään henkilökohtaisesta sähköpostista suoraan kontaktille niin postit luetaan ja niihin reagoidaan ihan eri tavalla kuin että jos tulee joku bulk maili josta näkee kilometrin päähän että lähetetty kaikille ja tulee jostain info@info.com osoitteesta jotka vielä isolla todenäköisyydellä menee roskapostiin?
Tämä vain yksi esimerkki siitä että verkostot on iteasaissa jo olemassa kunhan niitä hyödynnettäisiin. Tahtoa ainakin on fanipohjassa.
Juurikin näin homma pitäisi laittaa alulle!
 

Narayana

Jäsen
Kyllähän tässä on käynyt selväksi se, että Bluesin organisaatiossa ei ole tarpeeksi myyntiosaamista. Ei ole selkeää rakennetta, kuvaa tai ideaa siitä miten lähdetään pyörittämään myyntiä. Jos edes niin yksinkertaisia asioita kuin laitamainoksia ei saada ennen kauden alkua täyteen, on myynnissä epäonnistuttu melkoisesti. Tietenkin saatan olla väärässä, ajat ovat tiukat jne. mutta näin ulkopuolisen silmiin tilanne näyttää tältä.

Pitäisi lähteä painamaan hommia nöyrästi, vaikka sitten pienistä puroista koostaen kuten muuallakin. Vaadittaisiin selkeät visiot ja myyntitykit provikalla myymään erilaisia sponssidiilejä ja paketteja yrityksille. Vaadittaisiin esimies/esimiehiä tukemaan näitä myyjiä. Pitäisi ideoida, ottaa puhelinta käteen, sopia neuvotteluita jne. Ihan perusmyyntiä siis. Mieluiten vielä siten, että pelipaita ja jää näyttää mahdollisimman tyylikkäältä sponssien jälkeenkin.

Pääsponsseista en tiedä juuri mitään, mutta ei niiden varaan voida rakentaa pelkästään. Kivijalka tulee muualta.

Ymmärrän myynnin haasteellisuuden kauden alusta lähtien, kun tiedotus on ollut niin skeidaa. Ilmeisesti kesäkin vedettiin vihkoon. Ei voida myydä tuotetta, jos huhuillaan joukkueen kapteenin olevan kaupan. Varsinkin jos tämä huhuilu tapahtuu isoja lehtiä ja suoria tv-lähetyksiä myöten. Nyt kuitenkin blueskannattajat ovat saaneet hypen aikaiseksi, Bluesin yllä on kaikesta huolimatta empaattisen positiivinen aura. Myynnin ammattilaiset osaisivat hyödyntään varmasti tällaisen "rauta on kuumaa" tilanteen ja takoa hilloa kassaan. Asia sitten erikseen riittääkö edes se ja onko seura ajettu niin syvälle, ettei siihen yksinkertaisesti auta mikään muu kuin yksittäisen ihmisen vippaama miljoona rästimaksujen hoitamiseen. Mahdollisuudet nousuun ovat kuitenkin täysin realistiset.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
@RAM, ensi viikolla olisi tarkoitus lähestyä yrityksiä. Mutta se, mitä me tarvitaan, on se että mitä me konkreettisesti voidaan tarjota. Varmasti apusi kelpaisi siinä! Jos voisit laittaa minulle viestiä sähköpostitse info (at) bluesinpuolesta.fi, niin otan yhteyttä. Toki muutkin saavat, joko apua tarjotakseen tai antaakseen ideoita. En nyt varmaan taas vähään aikaan ehdi täällä jatkoajassa pyöriä, niin voisi olla parempikin laittaa suoraan meiliä. Tuosta osoitteesta meili kulkee siis vain minulle, eli täysin luottamuksellisesti mennään.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
@RAM, ensi viikolla olisi tarkoitus lähestyä yrityksiä. Mutta se, mitä me tarvitaan, on se että mitä me konkreettisesti voidaan tarjota. Varmasti apusi kelpaisi siinä! Jos voisit laittaa minulle viestiä sähköpostitse info (at) bluesinpuolesta.fi, niin otan yhteyttä. Toki muutkin saavat, joko apua tarjotakseen tai antaakseen ideoita. En nyt varmaan taas vähään aikaan ehdi täällä jatkoajassa pyöriä, niin voisi olla parempikin laittaa suoraan meiliä. Tuosta osoitteesta meili kulkee siis vain minulle, eli täysin luottamuksellisesti mennään.

Moi! Laitoin meiliä eli ollaanpa yhteyksissä.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Kun puhutaan missä on menty vikaan ja mitä pitäisi tehdä toisin otan tähän yhden konkreettisen vertailun myyntipuolelta. Korostan että en halua huudella ns. vieraisiin pöytiin mutta minulle lähin seura on KooKoo ja sen takia tässä vertailua yritysmyynnin osalta Blues vs. KooKoo. Tässä vertailussa ei oteta huomioon minkä suuruisia sopimukset ovat arvoltaan koska niihin ei ole faktaa. Ja toivon että oikaisette mikäli tässä on virheitä ja samalla toki avaatte tarkemmin mitä tarkoittaa Bluesilla Partner Pool. Olen ymmärtänyt että tämä on sama kuin meillä maaseudulla kotimaisella nimellä oleva Yritysverkosto.

BLUES
Pääyhteistyökumppanit 11 yritystä
Yhteistyökumppanit 38 yritystä
Partner Pool 191 yritystä

Toimistolla myynti- ja markkinointimiehiä + toimitusjohtaja 5 henkeä

KooKoo
Pääyhteistyökumppanit 26 yritystä
Yhteistyökumppanit 92 yritystä
Yritysverkosto (Pool) n.500 yritystä (jossakin välissä kuulin luvun 600 mutta en jaksanut laskea)

Toimistolla myynti- ja markkinointimiehiä + toimitusjohtaja 3 henkeä

Kuten alussa kirjoitin, tämä ei ole mikään nokitteluviesti vaan yksi tapa huomata että toimistolla herätys. Tämä avaa ja antaa taustatukea kirjoittajan @RAM tapahtuneelle tilanteelle. Tittelit on toimiston väellä hienoja kuten "Corporate Sales" mutta kun tulokset ovat tätä luokkaa niin ei sitä kehtaa CV:hen laittaa.

Pahoittelut että en saanut tekstiasettelua kohdilleen.

En tiedä miten Mestis-puoli tästä foorumista toimii, mutta nyt olette liigapuolella. Täällä on tapana ollut että vieraisiin pöytiin on aivan sopivaa huudella kunhan kunnioittaa pöydän isäntää. Eli sinun viestisi hyvä, se yhden katkeran kärppäfanin itku siitä, että Bluesin peliasua on kehuttu mutta Kärppien ei, on taas päinvastainen esimerkki.

Kyllähän tuo osoittaa paljonkin niistä ongelmista mitä Bluesilla on. Ollaan liian isoja että pienet partnerit kiinnostaisivat. Olen ollut viime kaudella espoolaisen firman tilaisuudessa Tapparan kotipelissä, toki Tappara oli asiakkaansa mutta yhtä kaikki. Siellä oli Leinosen Mikki, Lehdon Mika ja Jutila puhumassa vieraille ja katsomassa peliä. Miksei ko. firma järjestä vastaavaa Bluesin kanssa?

Pitäisi lähteä painamaan hommia nöyrästi, vaikka sitten pienistä puroista koostaen kuten muuallakin. Vaadittaisiin selkeät visiot ja myyntitykit provikalla myymään erilaisia sponssidiilejä ja paketteja yrityksille. Vaadittaisiin esimies/esimiehiä tukemaan näitä myyjiä. Pitäisi ideoida, ottaa puhelinta käteen, sopia neuvotteluita jne. Ihan perusmyyntiä siis. Mieluiten vielä siten, että pelipaita ja jää näyttää mahdollisimman tyylikkäältä sponssien jälkeenkin.

Näin ei kannata hommaa hoitaa. Markalla saa markan myyjän, ja en nopeasti keksi kuin pölynimurikauppiaat ja lehtimyyjät jotka ovat satapinnasella provikalla. Jos haluaa osaavan myyjän joka rakentaa myös sitä asiakassuhdetta, sille täytyy maksaa ihan oikeaa rahaa pohjapalkkana. Sitä kun Blues tarvitsee, asiakassuhteita. Luukutusmyyntiä saa ostettua ulkoistettunakin, mutta sen laatu on aina kysymysmerkki.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kun puhutaan missä on menty vikaan ja mitä pitäisi tehdä toisin otan tähän yhden konkreettisen vertailun myyntipuolelta. Korostan että en halua huudella ns. vieraisiin pöytiin mutta minulle lähin seura on KooKoo ja sen takia tässä vertailua yritysmyynnin osalta Blues vs. KooKoo. Tässä vertailussa ei oteta huomioon minkä suuruisia sopimukset ovat arvoltaan koska niihin ei ole faktaa. Ja toivon että oikaisette mikäli tässä on virheitä ja samalla toki avaatte tarkemmin mitä tarkoittaa Bluesilla Partner Pool. Olen ymmärtänyt että tämä on sama kuin meillä maaseudulla kotimaisella nimellä oleva Yritysverkosto.

BLUES
Pääyhteistyökumppanit 11 yritystä
Yhteistyökumppanit 38 yritystä
Partner Pool 191 yritystä

Toimistolla myynti- ja markkinointimiehiä + toimitusjohtaja 5 henkeä

KooKoo
Pääyhteistyökumppanit 26 yritystä
Yhteistyökumppanit 92 yritystä
Yritysverkosto (Pool) n.500 yritystä (jossakin välissä kuulin luvun 600 mutta en jaksanut laskea)

Toimistolla myynti- ja markkinointimiehiä + toimitusjohtaja 3 henkeä

Kuten alussa kirjoitin, tämä ei ole mikään nokitteluviesti vaan yksi tapa huomata että toimistolla herätys. Tämä avaa ja antaa taustatukea kirjoittajan @RAM tapahtuneelle tilanteelle. Tittelit on toimiston väellä hienoja kuten "Corporate Sales" mutta kun tulokset ovat tätä luokkaa niin ei sitä kehtaa CV:hen laittaa.

Pahoittelut että en saanut tekstiasettelua kohdilleen.
Näinhän se valitettavasti on että toimisto on epäonnistunut taktiikan valinnassa. Isot Espoolaiset sponsorit ovat syystä tai toisesta karttaneet Bluessia ja Blues taas karttanut pienyrittäjiä. Hienoja lukuja KooKoon taustajoukoissa, mutta ei välttämättä suoraa vertailukelpoisia. On helpompi saada porukkaa mukaan liigaan nousun verukkeella kun jatkuvasti negatiivista uutisointia saavaan "kriisiseuraan". Ehkä meilläkin tämän jälkeen aletaan ajattelemaan järjellä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
@RAM loistava kirjoitus, kiitokset vaivannäöstä. Itselläni on samanlaisia kokemuksia. Ihan oli oman aktiivisuuden varassa useamman klubikausarin uusiminen muistaakseni ensimmäisellä kaudella uusien omistajien aloittaessa.

Luottamus meni monestakin syystä, enkä enää ole kausareita asiakkaita ja henkilöstöä varten hankkinut. Välittömästi ollaan mukana, jos omistus vaihtuu. Enkä nyt väitä, että asioita Jussin aikana loppuvaiheessa olisi yhtään paremmin hoidettu.

Olen mielelläni mukana talkoissa pelastamassa seuraa vaan en nykyomistajien liiketoimintaa.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Olen mielelläni mukana talkoissa pelastamassa seuraa vaan en nykyomistajien liiketoimintaa.

Tästähän tässä #BluesinPuolesta-kampanjassa on kyse. En tiedä itse ainakaan ketään kuka haluaisi nimenomaan nykyjohdon liiketoimintaa elvyttää. Bluesin puolesta, ei Jääkiekko Espoo Oy:n puolesta. Tosin ei sitä vastaankaan...
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Olen mielelläni mukana talkoissa pelastamassa seuraa vaan en nykyomistajien liiketoimintaa.

Tämä. Toivottavasti tää ei nyt mene niin, että saadaan ihmiset ja yritykset tukemaan toimintaa ja sama puuhastelu vaan jatkuu.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen muuten todella iloinen siitä, että moni, joka ei enää ilmeisesti peleissä käy, on osoittanut että seura edelleen kiinnostaa. @Hartza esimerkiksi on varmasti tervetullut talkoisiin. Yritetään pitää piakkoin jonkinlainen kokous jossa mietittäisiin että mitä aletaan tehdä.

Mutta tuota @jani#31 :n pelkoa siitä että sama puuhastelu jatkuu olen itsekin miettinyt. Ja päätynyt siihen että se ei kerta kaikkiaan saa jatkua. Keinoja siihen, miten tämä tapahtuu, on kyllä mietitty ja siihen jonkin verran voidaan jopa vaikuttaa. Nimittäin vaikka virheitä on tehty ja aika paljon, niin on niistä opittukin. Ja selvästi nyt on alettu myös kuunnella kannattajia vieläkin paremmin kuin aiemmin.

Joka tapauksessa nyt tästä konkurssiuhasta on selvittävä, sitten toimiston asiat on laitettava kuntoon. Ja se, mikä mua ajaa tässä koko hommassa eteenpäin, on luottamus siihen että espoolainen jääkiekko on oikeasti elinvoimaista, ja sillä voi olla loistava tulevaisuus.

Perkele, kun joku antaisi mulle kaksi miljoonaa löysää rahaa niin ostaisin ton lafkan ja tekisin siitä ihan eri seuran. Paitsi että täysin saman. Nyt pitää muuttaa toimintatapoja, ei nimeä, logoa ja värejä.,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös