Mainos

Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 361 646
  • 5 893
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Eero-poika kirjoittelee taas talousongelmista IS sai haltuunsa SM-liigaseuran hälyttävän sisäpiirikirjeen – ”Tilanne on erittäin kriittinen” - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat

Tottahan tuo on ja tilanne on tukala. Sen verran vaan kommentoisin että kun noin yksityiskohtaisen kirjeen on laittanut noin laajalla jakelulla (kaikille osakkaille) niin ei pitäisi Koskiselle tulla yllätyksenä että saa siitä lukea iltapäivälehdistä.

Edit: Pudotuspelejä ajatellen muuten sellainen knoppi että "Kiven kovat" -kirjan kirjoittaja esitti kirjassa että kun Ässät edellisen kerran pelasi finaaleja HPK:ta vastaan olisivat pelaajien sopimuksiin kirjatut mestaruusbonukset ajaneet seuran konkurssiin mikäli Pata olisi sarjan voittanut. Oliskohan Bluesilla varaa voittaa mestaruutta?
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse kommentoin sen verran, että mitä helvettiä mies tekee Teneriffalla, kun kauden tärkeimmät pelit ovat käynnissä? Ei anna kovin hyvää kuvaa miehestä, jonka pitäisi omalla panoksellaan olla myös pelastamassa seuraa talouskriisistä...
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tottahan tuo on ja tilanne on tukala. Sen verran vaan kommentoisin että kun noin yksityiskohtaisen kirjeen on laittanut noin laajalla jakelulla (kaikille osakkaille) niin ei pitäisi Koskiselle tulla yllätyksenä että saa siitä lukea iltapäivälehdistä.
Eiköhän tämä ole tiedostettu, että kyseinen kirje tulee median saataville "lähiaikoina", koska nämä talousongelmat eivät ole uusia ja täten saadaan tästä uutisesta positiivista mainosta Bluesille. Takuulla johto on tiennyt että kirje leviää mediaan (tai peräti itse vuotanut).

Näkisin tämän huonon uutisen kuitenkin hyvänä mainoksena Bluesille & Bluesin playoffeille, ts "ilmainen" iso mainos lööppeihin että hei Espoossa pelataan playoffia, tulkaa katsomaan niin kannustatte rahallisesti myös tukalassa tilanteessa olevaa seuraa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Näkisin tämän huonon uutisen kuitenkin hyvänä mainoksena Bluesille & Bluesin playoffeille, ts "ilmainen" iso mainos lööppeihin että hei Espoossa pelataan playoffia, tulkaa katsomaan niin kannustatte rahallisesti myös tukalassa tilanteessa olevaa seuraa.

Saa nähdä. Itse en oikein tuohon usko. Suomalainen - ja varsinkin espoolainen - urheilukatsoja on sisimmiltään gloryhantteri. Ei se mene peleihin säälistä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No, jos halvin playoff-kausari on toi 205 euroa, jonka itse juuri maksoin niin jos edes 2500 ihmistä ostaa sen, niin siinä on jo yli puoli milliä kasassa.

Ihan hyvä varmaan kaikkien tiedostaa mikä on seuran tilanne ja ennenkaikkea äärimmäisen hienoa, että Koskinen kertoo tilanteen avoimesti lukujen kanssa eikä yritä piilotella asioita. Se mikä sylettää on Tuomisen ajoitus: ei varmaan ole sattumaa, että uutinen julkaistaan tänään, ennen lopullisen sijoituksen kannalta tärkeintä runkosarjapeliä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joo, ei tuota tietoa nyt ainakaan itse vuodettu julkisuuteen.. Halvin kausari on 150 €, kannattajakatsomoon seisomaan.

PLAYOFF-KAUSIKORTTIHINNASTO KEVÄÄLLÄ 2015

Club-katsomo 201-206: 510e
Pitkä sivu 208-2011: 450e
Yläkatsomot 401-406: 240e

Kannattajakatsomon istumapaikat: 200e
Kannattajakatsomon seisomapaikat: 150e
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jos aamun Hesarissa oli juttu, jossa Koskinen totesi, että yleisötavoitteesta pahasti jälkeen jääminen on aiheuttanut usean sadantonnin loven, niin mikä helvetti on taas Eero "taas haaskalla" Tuomisen uutisen arvo?
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Se mikä sylettää on Tuomisen ajoitus: ei varmaan ole sattumaa, että uutinen julkaistaan tänään, ennen lopullisen sijoituksen kannalta tärkeintä runkosarjapeliä.

Ilkeästi voisi sanoa että juuri sopivasti JYP:ssä pelaavaa (ex?) Vivus-kytkentäistä pelaajaa ja aiempaa mediamyllyä ajatellen. Leipää tällaisilla jutuilla tulee toimittajan pöytään, mutta onkohan sinne hampaankoloon jäänyt jotain perusruokaa sitkeämpää kamaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse kommentoin sen verran, että mitä helvettiä mies tekee Teneriffalla, kun kauden tärkeimmät pelit ovat käynnissä? Ei anna kovin hyvää kuvaa miehestä, jonka pitäisi omalla panoksellaan olla myös pelastamassa seuraa talouskriisistä...

Ehkä on skouttaamassa jotain ensi kauden halpaa ulkkaria?

Taloustilanne on mitä on, mutta tämä on ollut kohtuullisesti tiedossa, että tilille tulevat rahat lähtee sieltä saman tien. Lähinnä lisäarvo tuossa julkisten tietojen osalta on tuo kassavajeen suuruus. Siihen olisi mielenkiintoista tietää kylkeen, sisältääkö tämä myös tiedossa olevat vielä maksamattomat maksut tilikaudelta (esimerkiksi ensi kuun palkat) vai pelkästään jo laskutetut. Ja samoin sisältääkö tiedot varmoista myyntisaatavista - siis rahoista, jotka on tulossa vielä. Ja tietysti myös se, kuinka paljon kassassa on rahaa, jota voi käyttää nyt, jos auki olevien kulujen maksupäivää saa siirettyä tulevaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Jos joukkue ei meinaa millään saada talouspuoltaan kuntoon, niin mitenköhän paljon huonommin menisi talouspuolella, jos joukkue muuttaisi nimensä muotoon Uudenmaan Blues ja siirtäisi kotiottelunsa Nordiksella? Toisaalta ehkä se länsimetro tuo sitten sen kaivatun piristysruiskeen, talouspuolelle..
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Jos joukkue ei meinaa millään saada talouspuoltaan kuntoon, niin mitenköhän paljon huonommin menisi talouspuolella, jos joukkue muuttaisi nimensä muotoon Uudenmaan Blues ja siirtäisi kotiottelunsa Nordiksella? Toisaalta ehkä se länsimetro tuo sitten sen kaivatun piristysruiskeen, talouspuolelle..

Tai sitten voisivat yhdistää HIFK talouspuolen ja Bluesin urheilupuolen. HIFK on perinteisesti ollut aika vahva talouspuolella kun taas urheilupuoli on muutamia suonenvetokausia lukuunottamatta aikamoista puuhastelua. Bluesilla tuo menee päinvastoin.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kuinka suureksi sankariksi voimmekaan Hirson nostaa jos kuljettaa joukkueemme mestaruuteen ja sitämyöten ulos talouskriisistä? Ihmettelen vieläkin miksi Espoolaiset suuryritykset eivät sponsoroi oman kaupungin urheiluseuroja, olkoonkin markkinat missäpäin mailmaa hyvänsä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä lisäarvoa joku Kone saa siitä, että tukee Bluesia? Tai joku muu suuryritys, jolla ei ole mitään sidoksia Espooseen päämajan sijainnin lisäksi?

Ennemmin mä ihmettelen miksei Bluesia kiinnosta espoolaiset pk-yritykset. Ei Kärpätkään budjettiaan mistään Neste Oileista pelkästään kerää, se tulee niistä sadoista Erkin Pizzoista, jotka pistävät roposensa seuraan. Jos se vaatii pelipaidan tilkkutäkkimäisyyttä niin sitten vaatii, oikaisuliike on tehtävä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos se vaatii pelipaidan tilkkutäkkimäisyyttä niin sitten vaatii, oikaisuliike on tehtävä.
Ei näin. Aivan varmasti nykyiset paitasponssit maksavat Bluesille enemmän, kuin mitä tilkkutäkkipaitaan mainoksensa laittavat maksaisivat yhteensä, tai sitten sopparit on neuvoteltu todella huonosti. Tilkkutäkkipaidasta mikään mainos ei erotu, kun taas tyylikkäässä paidassa olevat harvat mainokset huomataan varmasti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No siis, sopparithan on neuvoteltu huonosti jos firma tekee joka vuosi tappiota.

Kai se nyt on jokaiselle itsestäänselvää, että nykyisenkaltainen paita on se lähtökohta, mutta jos talouden tasapainottaminen sitä vaatisi, pitäisi siitä joustaa. Ja tää paitaesimerkki oli nyt vaan heitto, pointtina oli se, että homma _pitää_ saada toimimaan, muuten mitään hommaa ei kohta ole.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Kun seura vaihtoi omistajaa ajattelivat sen omistajat optimistisesti että voidaan pitää aiempi kustannusrakenne ja paiskitaan hommia niin että päästään tuloihin jotka sen kattavat. Parin vuoden etsikkoajan jälkeen on tajuttu sellainen urakka toivottomaksi ja vaihdettu asetelma toisinpäin: katsotaan paljonko seuralle tulee tuloja ja sovitetaan kulut sen mukaisiksi. Sitten jos joskus käy sellainen ihme että tuloja tuleekin enemmän voidaan alkaa taas nostaa maltillisesti kuluja.
 

Tuamas

Jäsen
Urheilusponsoroinnissa suuryrityksiin luottaminen on nykyisessä taloustilanteessa pahimpia virheitä mitä tehdä. Kaikki organisaatiot karsivat kulujaan, jolloin isojen sopimusten saaminen on äärimmäisen vaikeaa sekä epätodennäköistä.

Liigaseurat jotka menestyvät taloudellisesti (Ässät, Kärpät, Jyp...) keräävät sponsoritulot pääasiassa pienistä puroista.
Esimerkiksi huomattavasti pienemmällä talousalueella operoivalla Ässillä on ~500 sponsoria/yhteistyökumppania, kun Bluesilla lukema on kotisivujen perusteella 250-300.

Kuitenkin Espoossa PK-yritysten määrä on varmasti moninkertainen Poriin verrattuna, jolloin oikealla markkinoinnilla ne sataset ja muutamat tonnit ovat sieltä otettavissa.
 

JPL

Jäsen
No siis, sopparithan on neuvoteltu huonosti jos firma tekee joka vuosi tappiota.

Niin paljon kuin itsekkin inhoan Kärppien tilkkutäkkiä, niin pakko lainata tähän väliin Junnon Juhaa... "Sitä puoltatoistamiljoonaa, mitä saadaan paitamainoksista ei saa parista firmasta millään konstilla"
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kyllä Itsekkin olen ollut mukana tukemassa Bluesia ns. partnerpool jäsenenä monena vuotena ennen yrityksemme muuttoa paikkakunnalta. Esim. Baronan naapuri Orion operoi miljardi liikevaihdolla ja luulisi sillä olevan yhteistyö mahdollisuuksia ja hyötyä kumppanuudesta urheiluseurojen kanssa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Itse kommentoin sen verran, että mitä helvettiä mies tekee Teneriffalla, kun kauden tärkeimmät pelit ovat käynnissä? Ei anna kovin hyvää kuvaa miehestä, jonka pitäisi omalla panoksellaan olla myös pelastamassa seuraa talouskriisistä...

Kyllä. Kieltämättä tulee sellainen kaikkensa likoon laittaminen tästä touhusta heti mieleen.

Aika hankalaa, ikävä kyllä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kun seura vaihtoi omistajaa ajattelivat sen omistajat optimistisesti että voidaan pitää aiempi kustannusrakenne ja paiskitaan hommia niin että päästään tuloihin jotka sen kattavat. Parin vuoden etsikkoajan jälkeen on tajuttu sellainen urakka toivottomaksi ja vaihdettu asetelma toisinpäin: katsotaan paljonko seuralle tulee tuloja ja sovitetaan kulut sen mukaisiksi. Sitten jos joskus käy sellainen ihme että tuloja tuleekin enemmän voidaan alkaa taas nostaa maltillisesti kuluja.
Eli nyt homma siis aletaan pyörittämään kuin jotain yritystä? Kaikkea sitä kuulee (hymiö). Vakasti puhuttaessa tulee mieleen keskustelu Saarikankaan kanssa, jossa hän totesi, ettei yleisö löydä paikalla ellei joukkue menesty. Tämä varmasti totta, mutta kyllähän sitä mennään perse edellä puuhun, jos ensin tuhlataan ja sitten toivotaan.

Urheilusponsoroinnissa suuryrityksiin luottaminen on nykyisessä taloustilanteessa pahimpia virheitä mitä tehdä. Kaikki organisaatiot karsivat kulujaan, jolloin isojen sopimusten saaminen on äärimmäisen vaikeaa sekä epätodennäköistä.
Tähän vahva sama.
Liigaseurat jotka menestyvät taloudellisesti (Ässät, Kärpät, Jyp...) keräävät sponsoritulot pääasiassa pienistä puroista.
Esimerkiksi huomattavasti pienemmällä talousalueella operoivalla Ässillä on ~500 sponsoria/yhteistyökumppania, kun Bluesilla lukema on kotisivujen perusteella 250-300.

Kuitenkin Espoossa PK-yritysten määrä on varmasti moninkertainen Poriin verrattuna, jolloin oikealla markkinoinnilla ne sataset ja muutamat tonnit ovat sieltä otettavissa.
Ässät, Kärpät, JYP ja SaiPa ovat ainoa suuren mittakaavan urheilutarjonta, jota alueelta löytyy. Näin ollen siellä on se paikka missä pitää näkyä. Espoossa ja lähialueella on monta muutakin seuraa, jotka näkyvät hyvin. HJK, HIFK. Topo ja joku sählyjengi. Ottajiakin on siis paljon enemmän. Lisäksi iso osa porukasta on ns. junan tuomaa, jolle Blues ei välttämättä ole se iso asia. Paljon olemassa olevaa potentiaalia hävittiin myös nimen vaihtamisella. Mainitsit tuossa pienet purot, josta olen samaa mieltä. Täällä on myös paljon pieniä ns. patoja, samoja kielikuvia käyttäen, jotka hankaloittavat yhteistyökumppaneiden saamista. Parempaan voidaan kuitenkin pystyä, joten puhelinta kouraan siellä toimistolla. Tästä lähtien olette kaikki myynnissä.

Mielestäni suunta on nyt oikea. Menoja karsitaan ja suhteutetaan ne tuloihin. Nyt pitää pystyä hyödyntämään oma juniorituotanto maksimaalisesti palata ns. K-Espoo aikaan. Ollaan pieniä, mutta vittumaisia ja noustaan hitaasti ylöspäin talouspuolella. Toivottavasti elvytystoimet aloitettiin tarpeeksi ajoissa, että kassa kestää.

Yksi mielenkiintoinen asia on myös Liigan tahtotila. Onko Liiga valmis päästämään Bluesin pois (ainakaan KHL:ään ei ollut, heh)? Jokerit lähti ja samalla lähti paljon palstamillimetrejä suurimman mukana. Onko Liigalla varaa pitää vain yhtä joukkuetta aluella, jossa asuu 25% suomalaisista? Halutaanko tämä potentiaali päästää esim. potkupalloon tai koripalloon? Ihmettelen kovasti, jos Liiga ei olisi valmis auttamaan Bluesia tosipaikan tullen (lue mahdollisesti lähiviikkoina).
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei näin. Aivan varmasti nykyiset paitasponssit maksavat Bluesille enemmän, kuin mitä tilkkutäkkipaitaan mainoksensa laittavat maksaisivat yhteensä, tai sitten sopparit on neuvoteltu todella huonosti. Tilkkutäkkipaidasta mikään mainos ei erotu, kun taas tyylikkäässä paidassa olevat harvat mainokset huomataan varmasti.
Sori kun huutelen vieraaseen pöytään vaikeassa tilanteessa mutta tähän yllä olevaan hieman...

Tottakai suuremmat mainokset saavat suuremman huomion mutta onko se huomio sille konsernille sen hinnan arvoinen? Eli saako siitä suuresta mainoksesta sellaisen huomion/näkyvyyden/yhteistyökuvion että se on sen mainoksen maksajalle kannattavaa? Tätä ne yritykset pohtii kokoajan. Yksi mainos/paita voi tänäpäivänä olla sen verran kallis että yhdenkään yrityksen ei ole järkevää sellaista maksaa. Sponsorointi ei ole hyväntekeväisyyttä vaan panos/tuottosuhde on oltava kunnossa myös sen sponsoroinnin kohteen kannalta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuitenkin Espoossa PK-yritysten määrä on varmasti moninkertainen Poriin verrattuna, jolloin oikealla markkinoinnilla ne sataset ja muutamat tonnit ovat sieltä otettavissa.
Onhan täällä, mutta täällä on muutama muukin taho joka tahtoo niitä rahoja. Ja jos sen firman toimari ei ole synnynäinen espoolainen niin tiedä sitten kuinka paljon se haluaa tukea paikkalista seuraa. Se että jollain firmalla on konttori Espoossa kun ei tarkoita sitä että siellä päättävillä paikoilla olisi espoolaisia tai Blues-mielisiä ihmisiä. Samoja ovia ne Hifkin Jokerien, HJK:n ja FC Hongan myyntimiehet on käyny kolkuttelemassa.

Yleisö keskiarvo oli muuten 3985. Se on näköjään liigan keskitasoa eli seitsemäs. Yleisömäärissä ollaan samaa kastia Ässien, Lukon ja Saipan kanssa. Mikä nyt ei yllätä kun esim katsoo Facebookista noiden joukkueiden FB-sivujen fanimääriä niin samassa luokassa ollaan sieläkin. Vaikka Bluesilla on iso halli ja Espoo on iso kaupunki niin tuntuu että todellisuudessa henkeen ja vereen olevia espoolaisia ja Blues-faneja on suunilleen saman verran kuin porilaisia ja Ässä-faneja.

Mutta se 5000 keskiarvo oli kyllä aivan liian optimistinen. Realistinen yleisökeskiarvo tälle kaudelle olisi mielestäni ollut 4500. Eli - 500 katsojaa X 20 egee X 30 himamatsia = - 300 000 euroa olisi kusahtanut meikäläisenkin budjetti lipputuloihin. Kovasti olen miettinyt että miten siihen 5000 on voitu edes päätyä. Toki viime keväänä sakkia kävi hallilla todella hyvin joka ehkä antoi Bluesin toimistolle fiiliksen että homma menee eteenpäin ja Blues-boomi olisi tulossa. Ehkä myös luotettiin siihen että KHL ei suomalaisia nappaa ja semmoiset ihmiset jotka kävi katsomassa vain liigaa Jokerien matseissa saataisiin Baronalle. Yleisökadon syistä en jaksa enää jauhaa koska niille asioille ei enää voi mitään.

Eero-poika kirjoittelee taas talousongelmista
On se kyllä kumma kuinka eero saa aina kaikki bluesin kuratiedot vaikka ne on luottamuksellisia. Ois kyllä kiva tiettää kuka eeron syväkurkku on.

Tottakai suuremmat mainokset saavat suuremman huomion mutta onko se huomio sille konsernille sen hinnan arvoinen?
Tilkkutäkkipelipaitojen mainokset taas ei ole minkään arvoisia koska ne ei jää mieleen. Jos mainoksia on liian monta niin ne sekoittuvat massaan ja niitä ei muista. Tilkkutäkkipelipaidoissa maksetaan mukanaolosta kun taas jossain Bluesin tapauksessa maksetaan jopa näkyvyydestä.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Palaan paremmalla ajalla aiheseen ja totean nyt vain Veikko Vennamon tapaan eli että 'kyllä tässä kaupungissa rahaa on'. Se pitää vaan nöyrästi hakea monesta taskusta. Espoolaisia ei välttämättä nappaa mennä hallille montkaan kertaa vuodessa, mutta olen varma, että joukkuetta seurataan ja kannustetaan ja että kotisohvaltakin siitä ollaan valmiit maksamaan. Kukaan ei vaan ole tullut pyytämään. Pankaa myyntiin vaikkapa 50 kpl 'ikilippuja' hyville paikoille kaikkiin Bluesin peleihin hintaan 10000 euroa. Ostaisin. Pidän tärkeänä, että Espoossa pelataan liigaa korkealla tasolla. 'Ikilippu' olisi eräänlainen perintökalu lapsille ja lastenlapsille.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Blues-johdossa on myös sisäistetty se, että pleijarikausareista saatavat rahat menevät puolivälierien jälkeen Liigalle. Että nekin rahat ovat vain lyhyessä lainassa...

Kunpa nyt saisitte asianne talouspuolella kuntoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös