2. Eikös liigalisenssiehdot (aivankun joku näin olisi tänne siteerannut) sano, että konkurssitapauksessa liigalisenssi nimenomaan _palautuu_ liigalle?
Ts. jos tosiaan noin on, Jussi ostaa lisenssin liigalta?
Vai menikö taas lisenssi/osake termistö sekaisin mulla?
En voi varmasti sanoa menikö väärin tai oikein, tämä on aikamoinen mysteeri about kaikille, eipä mediakaan tätä ole osannut avata.
Mutta minun käsittääkseni homma menee siten että tarvitaan sekä Liiga Oy:n osake ja liigalisenssi. Osake on osake, sillä saa osuuden Liigasta, paikan yhtiökokoukseen, siivun tv-tuloista jne. Toki osakkeen osalta on jonkunlaiset klausuulit eli et saa sitä vajaata 1M€ tv-rahaa per vuosi vain omistamalla osakkeen, muuten aika moni olisi tarjoamassa osakkeesta paljon enemmän kuin 1.8M€.
Liigalisenssi on toinen mikä tarvitaan jotta voit pelata Liigassa ja sen Blues on nyt ilmeisesti menettämässä ainakin väliaikaisesti ilman nopeata ratkaisua. Lisenssin saaminen vaatii että joukkue/paikkakunta katsotaan lisenssitoimikunnan (tms) toimesta sellaiseksi että se voi toimia suht luotettavasti Liigassa pidemmällä aikavälillä. Lisenssi ei varsinaisesti maksa mitään mutta ilmeisesti vaatii osakkeen omistuksen tai sellaisen lunastuksen Liigalta.
Eli lyhyesti, vaikka joku Tohmajärveltä saisi ostettua esim. konkurssipesästä itselleen liigan osakkeen, liigalisenssiä se ei saa joka tekee osakkeesta arvottomam Tohmajärvelle.
Eikös Ligue Ranniston/Puttosen/kenenlie mielestä ollut täysin yllättynyt tossa loppusyksystä, että miten syvällä Blues tarpookin.
Myöskin hyvin yllättynyt olen, että pelaajayhdistys ei ole tätä tarkkaillut. Varsinkin kun näitä eläkemaksuja on kolmelta kaudelta maksamatta...
Saarelalta olisi kyllä mukava saada kommentti, että miten tuo ei ole ilmi tullut (ja jos on, miksi ei ole pakotettu hoitamaan) aiemmin, kun edelleen kolmelta kaudelta on rästejä.
Tämä. Jos Blues on sössinyt pelaajien eläkemaksut yms. jo useamman vuoden ajan niin miten tästä ei ole nostettu meteliä pelaajayhdistyksen tai Liigan taholta jo kauan sitten? Jos Saarela ja Rannisto olisivat olleet kartalla niin Bluesille oltaisiin kerrottu jo pari vuotta sitten että hoitakaa velvoitteenne pois ennenkuin palkkaatte yhtään kalliimpaa vahvistusta.
Ehkä tämäkin kuvio selittää Ranniston potkuja, ellei sitten Liigan hallitus ole määrännyt tahdin Bluesin kohdalla, syystä tai toisesta.