- Matkan verran oli tiedossa neljä (!) eri myyntipäivää jolloin fanipäädyn irtolippujen myynti aloitetaan. Miten helvetissä tämä on mahdollista?
- Finaalipelien liput tulivat myyntiin tiistaina klo 12, miten on mahdollista että niitä kuitenkin myytiin jo edeltävänä päivänä?
- Eikö kellekään tosiaan missään vaiheessa tullut mieleen että siellä niitä lippuja voisi olla enemmän myymässä kuin yksi (!) henkilö? Ensin ilmoitetaan että toimisto hukkuu kysymyksiin lipuista mutta kun tulevat myyntiin mitään ei tapahdu. Minä hölmö kun luulin että idea oli myydä niitä lippuja
- Miten on mahdollista että esim yksi henkilö pystyi ostamaan 6 lippua näyttäen kahta BFC-korttia joista kumpikaan ei ollut kyseisen henkilön oma?
- Haastavampi estää mutta miten on mahdollista että myytiin lippuja henkilölle joka näytti BFC-korttia vaikka ostaja itse myönsi lippujen menevän HIFK-faneille?
- Jos siellä nyt sitten on yksi henkilö niitä myymässä niin voisiko ko henkilö sitten ensi kerralla olla edes asiakaspalveluhenkinen?
Itse piti tulla tekemään periaatteessa sama lista, joten tyydyn vain lainaamaan toisen tekemää. Olihan tämä lippuepisodi kaiken kaikkiaan surkuhupaisa! Eikö toimistolla kukaan uskonut pelien menevän näin pitkälle? Olihan tuossa koko kevät aikaa tehdä joku selvä strategia näiden hommien suhteen, jonka voisi sitten tiedottaa BFC:lle HYVISSÄ ajoin, ja siitä PIDETTÄISIIN KIINNI.
Mitä hävittäisiin sillä, että lippuja olisi voinut varata sähköpostilla? Yksi meiliosoite tätä homma varten, joka puretaan siinä järjestyksessä, missä viestit ovat tulleet. Tällöin nopeimmat reagoijat olisivat parhaassa asemassa ja mitään eriarvoisuutta ei tulisi. Toki BFC-jäsenyys tarkistettaisiin tarvittaessa. Jos mennään tarpeeksi pitkälle, niin miksei meilläkin voisi olla joku nettikaavake, jonne voisi laittaa osion BFC:n jäsennumerolle jne.
Tuota jatkojakelua ei voi periaatteessa estää mitenkään, koska lippu on jokaisen omaa omaisuutta ostamisen jälkeen. Mutta kyllä kysyy aikamoista idiotismia, että myy naapurin faneille.. Ne henkilöt, joiden nimi on saatu selville, pitäisi erottaa fan clubista samantien. Tuollaiset eivät ansaitse olla meidän fanijärjestön toiminnassa missään ominaisuudessa mukana.
Ehkä noiden faneille myytävien lippujen pitää olla erinäköisiä, jolloin portilla, tai viimeistään katsomossa näkisi, ettei kyseinen henkilö ole ostanut lippua itse. Tämä tietty onnistuu vain, jos kyseinen henkilö kannustaa vastustajaa..
Yksi asia, mikä jäi kanssa kaivelemaan, oli tämä Blues-fanien kohtelu neljännen finaalin jälkeen. On varmaan eka kerta SM-liigan historiassa, kun kotijoukkueen fanit ohjataan taka-ovesta ulos. Olihan se toki helpompaa niin päin, kun Blues-faneja oli parisataa, IFK-faneja 6000... Mutta silti, Barona Areena on meidän kotihalli! Perkele sentään, omasta kotihallista ei pitäisi joutua poistumaan taka-oven kautta! Tällä tavalla väännetään puukkoa haavassa ja juuri tällaiset pienet asiat saattavat johtaa noihin tappeluihin, mistä saa nykyään lukea vähän jokatoisen paikallispelin jälkeen.. Toki niissä on kyse muustakin, mutta kyllä minua ainakin pistää vituttamaan, kun oma jengi hylkää faninsa ja siirtää heidät takavasemmalle tappion jälkeen.