Kiekko-Espoon fanikulttuuri

  • 140 620
  • 597

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
2000 on todellakin vähän siellä!
HIFK on kai kausareiden suhteenkin Suomen mestari (3800)
JYP (2050)

Luitko ollenkaan perustelujani? Hyvä verrata HIFK:hon, jonka brändi vetää hallin, kuin hallin täyteen ja JYPiin, joka on nostanut markkina-arvoaan taivaisiin viimeisen kolmen kauden aikana. Mitä Blues on tehnyt? Luonut ajokoirakiekon, hävinnyt sarjajumbolle ties kuinka monta kertaa per kausi, pelannut paskan runkosarjan jne jne jne. Siihen päälle paska halli, paska markkinointikampanja ja paska jengi (= ei tarpeeksi mielenkiintoisia pelaajia). 2000 on oikeasti todella hyvä saldo näillä elementeillä! Se on sit taas toinen asia, pitääkö siihen tyytyä...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Olisi loppuottelut myyty Espoossakin loppuun, vaikka IFK-fanien kiintiö olisi ollut esim. 600 lippua, lähes 10% kapasiteetista. Loput liput olisi siis myyty rekisteröityneille Bluesin kannattajille. Tällä systeemillä "pienemmät" seurat Valioliigassa takaavat, että kotiottelu myös on kotiottelu. Koska olen realisti, en usko mitään näin fiksua koskaan saatavan täällä aikaan.

Tekisi kyllä mieli ihmetellä tuosta sitä, että onko koko Espoossa yli 6000 ihmistä, jotka kannattavat Bluesia, eikä siis Hifkiä tai Jokereita... Itse olin Espoon finaaleissa paikalla ja en olisi uskonut kumman kotimatsi on kyseessä.

Ehdottomasti tarvitsee Bluesin saada se fanikatsomo johonkin muualle, kuin sinne päätyyn. Normi peleissä se on näyttänyt vähän hassulta, kun tuntuu olevan tosiaan "eristyksissä" muista katsomonosista. Finaaleissa tunnetila oli lähinnä surkuttelu ja myötähäpeä koko halllin (ja monen espoolaisen) huutaessa I-F-K.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tekisi kyllä mieli ihmetellä tuosta sitä, että onko koko Espoossa yli 6000 ihmistä, jotka kannattavat Bluesia, eikä siis Hifkiä tai Jokereita... Itse olin Espoon finaaleissa paikalla ja en olisi uskonut kumman kotimatsi on kyseessä.

No ihmettele ihmeessä jos mieli tekee. Et ole sattunut huomaamaan että Espoota muutaman kerran isompi Helsinki on tuossa vieressä ja varsinkin sen IFK-alueilta (jos oletetaan että idässä kategorisesti kannatetaan Jokereita) on nopeampi tulla Tapiolaan kuin suurimmasta osasta Espoota.

Kyllä minäkin osasin odottaa että IFK-faneja on paikalla enemmän (saivathan he vallattua olympiastadioninkin, ihme jos eivät yhtä Espoon areenaa), mutta en sentään ihan vastaavaa vyöryä. 0-3 tappiotilanne varmasti vaikutti viimeisessä pelissä, ensimmäinen Bluesin kotipeli ei mielestäni ollut ihan niin vahvasti punaista. Vituttihan se.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kyllä minäkin osasin odottaa että IFK-faneja on paikalla enemmän (saivathan he vallattua olympiastadioninkin, ihme jos eivät yhtä Espoon areenaa), mutta en sentään ihan vastaavaa vyöryä. 0-3 tappiotilanne varmasti vaikutti viimeisessä pelissä, ensimmäinen Bluesin kotipeli ei mielestäni ollut ihan niin vahvasti punaista. Vituttihan se.

Tässä asiassa juuri piilee se volyymin tuoma ero. Minunkaan mielestä ensimmäinen kotipeli ei ollut niin punainen, kuin toinen kotipeli. Mielestäni syynä tähän on se, että kun liput on tullut myyntiin, ovat ne vähätkin Blues-fanit alkaneet ostamaan lippuja järjestyksessä peleihin, huomatakseen, että lukumäärältään huomattavasti isompi IFK-kannattajakunta on ostanut viimeisimpiin peleihin lippunsa. Ei IFK:ltakaan välttämättä ollut samat tyypit katsomassa kaikkia neljää finaalia, mutta kun niitä vain perinteiden ja historiansa takia on niin paljon enemmän. Blues on nuori - vasta nykyään kasvetaan Bluesilaisiksi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Noinhan se menee. Tosin siitä voi syyttää 1990-luvun loppuvuosien ja 2000-luvun alkuvuosien seurajohtoa että bluesilaisikisi kasvetaan vasta nyt. Kun joukkuetta voi aidosti pitää espoolaisena.

Itse huomasin stadin ekassa vieraspelissä käydessäni, että mukana oli Bluesfaneja jotka olivat itseäni vanhempia (jo divariaikana mukaan tulleita) sekä jengiä jotka olivat minua selvästi nuorempia. Minunlaisiani 30-40 -vuotiaita tuntui sen sijaan olevan huomattavan vähän. Kride Ruutun aikana kadotettu sulkupolvi?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Noinhan se menee. Tosin siitä voi syyttää 1990-luvun loppuvuosien ja 2000-luvun alkuvuosien seurajohtoa että bluesilaisikisi kasvetaan vasta nyt. Kun joukkuetta voi aidosti pitää espoolaisena.

Itse huomasin stadin ekassa vieraspelissä käydessäni, että mukana oli Bluesfaneja jotka olivat itseäni vanhempia (jo divariaikana mukaan tulleita) sekä jengiä jotka olivat minua selvästi nuorempia. Minunlaisiani 30-40 -vuotiaita tuntui sen sijaan olevan huomattavan vähän. Kride Ruutun aikana kadotettu sulkupolvi?

Vaikka Blues nostaisikin Espoossa enemmän tunteita ja ottelussa kävisi enemmän ihmisiä, niin täytyy muistaa, että mä ajan Helsinkiin Tapiolasta alle minuutissa. Kauhean pitkästä matkasta ei siis ole kyse ja liput on myynnissä kaiketi tasapuolisesti kaikille. Itseäni enemmän ihmetyttää se, että ihmiset jaksavat ihmetellä miksi finaalissa oli niin paljon punaisia.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vaikka Blues nostaisikin Espoossa enemmän tunteita ja ottelussa kävisi enemmän ihmisiä, niin täytyy muistaa, että mä ajan Helsinkiin Tapiolasta alle minuutissa. Kauhean pitkästä matkasta ei siis ole kyse ja liput on myynnissä kaiketi tasapuolisesti kaikille.

Jos katsot ketjua pikkuisen taaksepäin niin kirjoitin tuosta samasta asiasta tänään aiemmin.

Se miten suuri osa lipuista on milläkin tavalla myynnissä on ottelun järjestäjätahon päätettävissä.
 
Viimeksi muokattu:

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jos katsot ketjua pikkuisen taaksepäin niin kirjoitin tuosta samasta asiasta tänään aiemmin.

Sittenpä tuli tuplat.
Se miten suuri osa lipuista on milläkin tavalla myynnissä on ottelun järjestäjätahon päätettävissä.

Sittenpä on jossain kustu.

Jokatapuksessa Bluesin junnut pärjää nyt niin hyvin ja on jo jonkin aikaa pärjänneet, että pikkuhiljaa nämä junnut saa tän joukkueen omakseen kun siellä pelaa kavereita ja omia jätkiä. Meillä on täällä kuitenkin monta lajia missä pärjätään ja kilpailua löytyy, mutta eiköhän tuo kiekko ole kuitenkin ykkönen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Meillä on täällä kuitenkin monta lajia missä pärjätään ja kilpailua löytyy, mutta eiköhän tuo kiekko ole kuitenkin ykkönen.

Joo. Silloin kun ite kävin Pohjois-Tapiolassa ylä-astetta 80-ja 90-luvun vaihteessa ei välitunneilla juuri kiekosta puhuttu enkä muista kenenkään sitä harrastaneen. Koripallo oli niiden juttu jotka urheilusta olivat kiinnostuneita. Jonkinlaista orastavaa futiksen harrastuneisuutta oli myös.
Aika paljon on tainnut muuttua asetelmat tuosta. Joskin on tullut myös uusia lajeja kuten salibandy.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Joo. Silloin kun ite kävin Pohjois-Tapiolassa ylä-astetta 80-ja 90-luvun vaihteessa ei välitunneilla juuri kiekosta puhuttu enkä muista kenenkään sitä harrastaneen. Koripallo oli niiden juttu jotka urheilusta olivat kiinnostuneita. Jonkinlaista orastavaa futiksen harrastuneisuutta oli myös.
Aika paljon on tainnut muuttua asetelmat tuosta. Joskin on tullut myös uusia lajeja kuten salibandy.
Joo, olet oikeassa, sillä kun itse kävin ylä-astetta Pohjois-Tapiolassa 80 -luvun loppupuolella, ei lätkä tosiaan ollut puheenaihe ja kun matseissa käytiin, ne olivat luonnollisesti HIFK:n pelit joihin mentiin. Kaveri oli katsomassa jo -83 mestaruutta ja sai mukaan matseihin, HIFK:ta kannatettiin hiljaisesti ja matseissa taisi käydä minä ja pari muuta.

Vasta kun K-Espoo nousi liigaan (olin paikanpäällä Suomen jääkiekkopyhätössä kun tämä tapahtui), kaikki kaverit vaihtoivat avoimesti HIFK:n Espooseen, paitsi minä ja ne kaksi muuta, jotka kävimme matseissa jo silloin kun muita ei kiinnostanut pätkääkään. Uudisnousukaskannattajia ja pahasti voisi sanoa, takinkääntäjiä. Tämä nyt vain vierestä seuranneena kuva, joka touhusta jäi/muodostui.

P.S. Pena, kaikkien aikojen liikunnanopettaja ja oraakkeli Pohjois-Tapiolassa, tunki kaikkia lajeja sekaisin, oli koripallot, pesäpallot, lentopallot ja talvella lätkääkin eli tasapuolisesti kaikkea. Kahentonnin juoksu tuli poljettua pyörällä moneen kertaan. Pena itse oli ex-huippu-urheilija, jonka näki jo tämän habituksesta. Urheilijaa ei minusta tullut, kai liikaa röökiä ja bisseä kuvioissa jo silloin tms.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
P.S. Pena, kaikkien aikojen liikunnanopettaja ja oraakkeli Pohjois-Tapiolassa

Menee kyllä ihan OT:ksi, mutta pakkohan tähän on tarttua. Meillä oli näköjään sama jumppamaikka. En kyllä olis ikinä urheilijaksi uskonut. Meidän tunneilla en koskaan nähnyt miehen ottavan juoksuaskelta tai ylipäätään tekevän juuri mitään liikunnallista. Normaalit joukkuejaot (eli se vanha kaava: paskimmat valittiin viimeisinä - nykyään se on kuulemma kiellettyä) ja pojat pelaamaan jotain palloilulajia. Pena istuskeli kentän laidalla.

Mutta vähän asian vierestäkin: kyllä minä tavallaan sen ymmärrän jos jengi haluaa seurata liigakiekkoilua ja kannattaa siellä oman kaupungin jengiä. Onhan se kuitenkin lähes eri laji alempiin sarjoihin verrattuna. Viime kaudella tuli muutamaan kertaan, kun Blues rämpi sarjahännillä, mietittyä että kävisinkö katsomassa Bluesin pelejä mestiksessä. En kyllä uskaltaisi ainakaan ääneen luvata että kovin aktiivisesti kävisin.
 
Viimeksi muokattu:

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
En ikinä katsoisi pelistä vain toisen erän siitä päädystä mihin omat hyökkää. Raumalla riitti kun siirrettiin fanikatsomo viideksi peliksi pois seisomakatsomosta niin tunnelma kuoli. Menkää nyt herranjumala takas "omaan päätyyn".
 

blues75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo United
Pohjois-Tapiolasta

Joo, olet oikeassa, sillä kun itse kävin ylä-astetta Pohjois-Tapiolassa 80 -luvun loppupuolella, ei lätkä tosiaan ollut puheenaihe ja kun matseissa käytiin, ne olivat luonnollisesti HIFK:n pelit joihin mentiin. Kaveri oli katsomassa jo -83 mestaruutta ja sai mukaan matseihin, HIFK:ta kannatettiin hiljaisesti ja matseissa taisi käydä minä ja pari muuta.

Vasta kun K-Espoo nousi liigaan (olin paikanpäällä Suomen jääkiekkopyhätössä kun tämä tapahtui), kaikki kaverit vaihtoivat avoimesti HIFK:n Espooseen, paitsi minä ja ne kaksi muuta, jotka kävimme matseissa jo silloin kun muita ei kiinnostanut pätkääkään. Uudisnousukaskannattajia ja pahasti voisi sanoa, takinkääntäjiä. Tämä nyt vain vierestä seuranneena kuva, joka touhusta jäi/muodostui.

P.S. Pena, kaikkien aikojen liikunnanopettaja ja oraakkeli Pohjois-Tapiolassa, tunki kaikkia lajeja sekaisin, oli koripallot, pesäpallot, lentopallot ja talvella lätkääkin eli tasapuolisesti kaikkea. Kahentonnin juoksu tuli poljettua pyörällä moneen kertaan. Pena itse oli ex-huippu-urheilija, jonka näki jo tämän habituksesta. Urheilijaa ei minusta tullut, kai liikaa röökiä ja bisseä kuvioissa jo silloin tms.

Pohjois-Tapiolan kasvatteja minäkin. Pena (huhu kertoo, että ei enää keskuudessamme, rauha hänen muistolleen) taisi olla koripallossa menestynyt, vaikkei sitä uskoisikaan. Itsekin pelasin korista luonnollisesti, toiset futista. Lukiossa oli kyllä sitten pari K-Espoon liigapakkia, ja tuota kautta henkinen habitukseni paikalliseen joukkueeseen sai alkunsa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Joo. Silloin kun ite kävin Pohjois-Tapiolassa ylä-astetta 80-ja 90-luvun vaihteessa ei välitunneilla juuri kiekosta puhuttu enkä muista kenenkään sitä harrastaneen. Koripallo oli niiden juttu jotka urheilusta olivat kiinnostuneita. Jonkinlaista orastavaa futiksen harrastuneisuutta oli myös.
Aika paljon on tainnut muuttua asetelmat tuosta. Joskin on tullut myös uusia lajeja kuten salibandy.

Itse olen ylä-asteeni käynyt Soukassa ja syntymävuosi on -70. Meillä ei mistään muusta puhuttukaan kuin lätkästä. Vain ja ainoastaan. Omalta luokaltani löytyy pari NHL-varausta ja yksi niistä on maailmanmestari. Rinnakkaisluokalta (tosin se oli Kivenlahdessa) löytyi NHL-pelaaja joka tällä hetkellä on tehnyt 637 runkosarjamaalia. Joka ainoa päivä kun koulu loppui vietiin reppu himaan ja lätkäkamat mukaan ja jäälle. Ilmeisen eri porukoissa pyörittiin, jos teillä ei lätkä kiinnostanut.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Joo. Silloin kun ite kävin Pohjois-Tapiolassa ylä-astetta 80-ja 90-luvun vaihteessa ei välitunneilla juuri kiekosta puhuttu enkä muista kenenkään sitä harrastaneen. Koripallo oli niiden juttu jotka urheilusta olivat kiinnostuneita.
Hieman Pohjois-Tapiolaa pohjoisemmassa Espoossa yläastettani 80-luvun lopussa käydessäni oli lätkä ainoa puheenaihe ja harrastuksistakin puhutuin, lähinnä EKS:n tiimoilta ja liigalätkän osalta toki enimmäkseen IFK:n ja Jokereiden kautta ennen vuotta -92, mutta sitä ennenkin K-Espoon divarikiekko oli yleinen kiinnostuksenaihe suvereenisti 100-0 verrattuna mihinkään muuhun espoolaiseen seuraan/lajiin.

Ja paljon on tuttuja tuolta Soukka-Kivenlahti-Espoonlahti-akselilta ikäluokasta johon Powerplay viittaa tuossa yllä, eikä ne mistään muusta kuin kiekosta ole puhuneet. Se oli se juttu niillekin ja tuossa nyt Powerplayn esimerkeistä varmaan jokainen huomaa että jotain sieltä tuli sitten läpikin.

Se, että Pohjois-Tapiolassa ei ole puhuttu kuin ehkä koripallosta jos siitäkään, ei yllätä yhtään. Johan teitä siellä koulunsa käyneitä pidettiin aika erilaisina espoolaisnuorina siihenkin aikaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
En keksinyt parempaakaan otsikkoa johon linkittää kyseistä uutista, joten laitetaan nyt tänne:

http://omakaupunki.hs.fi/espoo/uutiset/ifkn_mainoksia_pistettiin_pareiksi_espoossa/

Olettaen siis, että kyseessä ovat olleet Blues-fanit. Hienoa tietysti, että Blues-faneiltakin löytyy tunnetta, mutta meniköhän silti vähän yli..

Minua ei ainakaan haittaa yhtään, jos näkisin moisen mainoksen paskana.. En itse menisi lasia ja mainosta rikkomaan, mutta kyllähän tuollainen kampanja Espoossa ottaa nuppiin. Lähinnä raivoa aiheuttaa se, että meidän mainokset puuttuvat kokonaan. Jos vieressä olisi Bluesin mainos, ei hifkin mainos haittaisi yhtään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hyvää kannustusta sekä Jokerit- että tämänpäiväisessä Lukko-pelissä, hatunnosto siitä! Toivottavasti tämä(kin) asia kehittyy entisestään ensi kaudella.

Syy miksi tähän piti kirjoittaa oli oikeastaan seuraava: tiedän ettei yläkatsomoissa ole seisomakatsomoa mutta aina välillä käy mielessä josko fanikatsomon silti pitäisi sijaita yläkatsomossa? Perustelen tätä ihan pelkästään sillä että mutulla tuo laulu kuuluisi sieltä paremmin koko halliin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
tiedän ettei yläkatsomoissa ole seisomakatsomoa mutta aina välillä käy mielessä josko fanikatsomon silti pitäisi sijaita yläkatsomossa? Perustelen tätä ihan pelkästään sillä että mutulla tuo laulu kuuluisi sieltä paremmin koko halliin.

Perustelu hyvä, mutta oma vastaukseni aika selkeä ei. Peruste on se, että vaikka fanikatsomo toki haluaakin luoda tunnelmaa halliin, tehdään sitä ensisijassa sen takia että siellä viihdytään itse. Mitä kauempana kenttätapahtumista, sen pliisumpi tunnelma itselle välittyy.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Hyvää kannustusta sekä Jokerit- että tämänpäiväisessä Lukko-pelissä, hatunnosto siitä! Toivottavasti tämä(kin) asia kehittyy entisestään ensi kaudella.

Syy miksi tähän piti kirjoittaa oli oikeastaan seuraava: tiedän ettei yläkatsomoissa ole seisomakatsomoa mutta aina välillä käy mielessä josko fanikatsomon silti pitäisi sijaita yläkatsomossa? Perustelen tätä ihan pelkästään sillä että mutulla tuo laulu kuuluisi sieltä paremmin koko halliin.
Ensimmäisiin lauseisiin täysin sama, varsinkin tänään oli loistava kannustus fanikatsomosta. Noin väkevää meteliä en ole yläkatsomoon tällä kaudella toista kuullut, vaikka siellä vissiin kaikki lusinut.

Niken toiseen kappalejakoon täysin eri. Nyt kun fanikatsomo on alhaalla meidän vaihtopenkin jatkeena, luulen sen vaikuttavan parhaalla mahdollisella tavalla ennenkaikkea joukkueeseen, ehkä sitä kautta joihinkin katsojiinkin. Ne runkosarjan haukotuttavat viikkopelit eivät varmaan fanikatsomoa ylössiirtämällä parane, kun ei siellä ylhäällä ole mitään tunnetta senkään vertaa kuten fanikatsomo sieltä alhaalta luo niihinkin peleihin.

Miksi kotijoukuueen fainkatsomon pitäisi olla missään muualla kuin alhaalla tukemassa joukkuetta? Ylhäällä huutamassa tyhjään halliin 30 peliä per kausi? Sitten kun pelataan vähän panoksista ja jatkoonpääsystä, niin tottakai niihin aina löytyy tunnetta ja jälkiviisautta, kuten minun ja vissiin monen muunkin viime kevään pleijarikausarin ostamattapäätös.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Syy miksi tähän piti kirjoittaa oli oikeastaan seuraava: tiedän ettei yläkatsomoissa ole seisomakatsomoa mutta aina välillä käy mielessä josko fanikatsomon silti pitäisi sijaita yläkatsomossa? Perustelen tätä ihan pelkästään sillä että mutulla tuo laulu kuuluisi sieltä paremmin koko halliin.

Ainoa oikea paikka fanikatsomolle on pääty, mistä porukka näkyy ja laulu + muu meteli kuuluu koko halliin.

Tänään oli kiimaa, ääntä ja tunnetta. Ja capolta hyvää piiskausta ottelun lopussa kun rupesi äänen taso laskemaan.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Just näin. Fanikatsomo päädyssä ravintolan alapuolella on ainoa oikea ja paras paikka kun vertaa nykyisiin kokeiluihin. Voisi kuvitella että ravintolan asiakkaatkin tykkää siitä että on tunnelmaa ja fiilistä lähellä, ja kannustus kuuluu jokapuolelle. Mieleen tulee ne CHL- matsien ajat kun siellä oli makee fiilis ja koko halli eli mukana. Noh, ajat muuttuu ja yleisö myös.
 

trap

Jäsen
Mun mielestä toi nykyinen paikka on aika ihanteellinen, kun se on niin lähellä vaihtoaitiota. Hienot voitonjuhlat matsin jälkeen ja esim. Galbraith taisi vähän hakata pleksiäkin tuuletellessaan. Vähän mietin sillon että menikö överiksi, mutta toisaalta ehkä se on paras just noin päästää kaikki ulos heti matsin jälkeen ja sitten aloittaa seuraavaan päivään keskittyminen.

Iso peukku myös täältä seisomakatsomolle. Kevään pelit on upeita.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Bluesin uudessa fanikatsomossa mukana olleilta kuulisin mielelläni kommentteja tuon 102 & 207:n toimivuudesta. Mainittakoon että asiasta ollaan kiinnostuneita myös seuran puolella eli ehkä jotain voidaan tehdäkin jos puutteita oli/on.

Avataan peli omilla kokemuksillani:
+ Helvetisti jengiä ja mahtava meininki. Toivottavasti edes jokunen niistä, jotka jaksavat jauhaa ettei Bluesilla ole faneja, olivat näkemässä. Tätä lisää!
+ Sijainti viime kautista parempi sikäli että paremmin yhteydessä muuhun halliin: ajoittain väkeä lähtikin muista katsomoista mukaan kannustukseen ihan kiitettävästi. Toki plussaa myös se, että oma joukkue hyökkää kaksi erää siihen päätyyn.

- Juuri niinhän tuolla kävi kuin oletettiinkin: seisojat ja istujat ovat sekaisin ja tulee skismaa kun toiset käyvät avautumassa etteivät näe kun toiset seisovat edessä. Kappas vaan, kun stevarit osoittivat joustavuutta ja antoivat seisojien siirtyä portaillekin etteivät olisi istujien edessä. Vanhassa seisomakatsomossa menivät joskus aivan naurettavuuksiin, kun tulivat sanomaan heti jos toinen jalka oli pelin aikana portaalla.

- Onhan tuollainen penkillinen katsomo muutenkin ahdas ja hankala jos siellä haluaa seisoa. Ja toki halutaan, koska seisomakatsomo on se, josta hallin tunnelmanluonti lähtee.

- Omalta osaltaan ärsytystä lisäsi myös se, että 101-102 katsomon päätybaari on nyt suljettu muilta kuin ruokailijoilta. Fanien ravintolafasiliteetit huononivat nyt oleellisesti. Se toisen päädyn baari oli niin leppoisa paikka (vielä kun sinne saatiin lopulta ne sohvatkin).
 
Viimeksi muokattu:

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
- Omalta osaltaan ärsytystä lisäsi myös se, että 101-102 katsomon päätybaari on nyt suljettu muilta kuin ruokailijoilta. Fanien ravintolafasiliteetit huononivat nyt oleellisesti.
Tää on kyllä paha. Ensin rakennetaan maan paras halli ja pyydetään kannustamaan. Sisään pääsee puoli-ilmaiseksi eikä enää saa edes etuilla maksavia asiakkaita. Kukapa olisi uskonut, että Blues-fanin elämä näin rankkaa ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös