Ymmärrän mitä haet ja sama kävi mielessä itelläkin. Honka ei ole koskaan ollut Espoossa samanlainen "koko Espoon seura" kuin jääkiekon puolella K-Espoo/Blues. Jalkapallopiireissä väki on paljon jakautuneempaa Espoonkin sisällä, ja Honka mielletään usein tapiolalaisten nousukasjoukkueeksi, joka vie parhaat junnut muista seuroista ja joka on ikään kuin verivihollinen pienemmille seuroille, kuten EPS:ille, EBK:lle, EsPalle, LePalle jne. Tiedän monia jotka symppasivat Veikkausliigassa jopa Klubia yli Hongan, koska "Honkaa ei vain voi kannustaa".Ajatus lajit ylittävästä yhteisöstä on hieno ja kannatettava. Mutta niin kuin sanoit tämä tulee varmasti viemään paljon aikaa. Itse en tule koskaan kannattamaan honkaa, ehkä joku Pallo-Espoo vois toimii, mutta honka ei ainakaan itselleni.
On jopa hivenen punanen vaate itelle tää yhteistyö jo. Ymmärrän kyllä ajatuksen, mutta Espoossa on paljon muitakin kuin honkalaisia ja siksi tää ei ole ainoastaan positiivinen juttu.
Espoonlahden alueella mistä itse olen kotoisin, on ainakin vahva EPS:in paikallisidentiteetti, tai varmaan yksittäisiä Honkaa kannattavia löytyykin mutta uskallan sanoa että Honka ei ole kovin pop näin yleisesti ottaen. Ja nythän EPS pelaa vielä korkeammalla sarjatasollakin toistaiseksi kuin Honka.
Jääkiekossa on onnistuttu jopa suhteellisen hyvin saamaan mahdollisuuksien mukaan koko Espoo yhden seuran taakse. Futiksessa se ei tule kyllä onnistumaan.