Kiekko-Espoo mediassa

• 17 355
  • 113

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ajatus lajit ylittävästä yhteisöstä on hieno ja kannatettava. Mutta niin kuin sanoit tämä tulee varmasti viemään paljon aikaa. Itse en tule koskaan kannattamaan honkaa, ehkä joku Pallo-Espoo vois toimii, mutta honka ei ainakaan itselleni.

On jopa hivenen punanen vaate itelle tää yhteistyö jo. Ymmärrän kyllä ajatuksen, mutta Espoossa on paljon muitakin kuin honkalaisia ja siksi tää ei ole ainoastaan positiivinen juttu.
Ymmärrän mitä haet ja sama kävi mielessä itelläkin. Honka ei ole koskaan ollut Espoossa samanlainen "koko Espoon seura" kuin jääkiekon puolella K-Espoo/Blues. Jalkapallopiireissä väki on paljon jakautuneempaa Espoonkin sisällä, ja Honka mielletään usein tapiolalaisten nousukasjoukkueeksi, joka vie parhaat junnut muista seuroista ja joka on ikään kuin verivihollinen pienemmille seuroille, kuten EPS:ille, EBK:lle, EsPalle, LePalle jne. Tiedän monia jotka symppasivat Veikkausliigassa jopa Klubia yli Hongan, koska "Honkaa ei vain voi kannustaa".

Espoonlahden alueella mistä itse olen kotoisin, on ainakin vahva EPS:in paikallisidentiteetti, tai varmaan yksittäisiä Honkaa kannattavia löytyykin mutta uskallan sanoa että Honka ei ole kovin pop näin yleisesti ottaen. Ja nythän EPS pelaa vielä korkeammalla sarjatasollakin toistaiseksi kuin Honka.

Jääkiekossa on onnistuttu jopa suhteellisen hyvin saamaan mahdollisuuksien mukaan koko Espoo yhden seuran taakse. Futiksessa se ei tule kyllä onnistumaan.

EspoonVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Ymmärrän mitä haet ja sama kävi mielessä itelläkin. Honka ei ole koskaan ollut Espoossa samanlainen "koko Espoon seura" kuin jääkiekon puolella K-Espoo/Blues. Jalkapallopiireissä väki on paljon jakautuneempaa Espoonkin sisällä, ja Honka mielletään usein tapiolalaisten nousukasjoukkueeksi, joka vie parhaat junnut muista seuroista ja joka on ikään kuin verivihollinen pienemmille seuroille, kuten EPS:ille, EBK:lle, EsPalle, LePalle jne. Tiedän monia jotka symppasivat Veikkausliigassa jopa Klubia yli Hongan, koska "Honkaa ei vain voi kannustaa".

Espoonlahden alueella mistä itse olen kotoisin, on ainakin vahva EPS:in paikallisidentiteetti, tai varmaan yksittäisiä Honkaa kannattavia löytyykin mutta uskallan sanoa että Honka ei ole kovin pop näin yleisesti ottaen. Ja nythän EPS pelaa vielä korkeammalla sarjatasollakin toistaiseksi kuin Honka.

Jääkiekossa on onnistuttu jopa suhteellisen hyvin saamaan mahdollisuuksien mukaan koko Espoo yhden seuran taakse. Futiksessa se ei tule kyllä onnistumaan.
Siinähän se tuli paremmin kiteytettynä. Näin se on.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Sainhan hyvin "tökättyä" futisskeneäkin...

Edelleen kuitenkin korostan sitä, että Hongalla on opittavaa K-Espoilta siitä, miten luodaan tyhjästä tarina, joka johtaa siihen, että Espoossa on kestävä edustusjoukkue ilman sokerisetiä... se on eri asia, kuinka valmis Honka on itse ottamaan oppia vastaan.

Futiksen puolella Espoossa kyllä kenttä on yhtenäisempi kuin monet ulospäin luulee - kuitenkin kaikkien kasvattajaseurojen tavoite on se, että täällä on myös futiksessa se pelaajaputki ihan ylös asti. Kaupunginosaylpeys on kuitenkin vahvempi, koska harrastajia riittää moneen eri seuraan.

Ja olen itse EsPan kasvatteja ollut junnuna, mutta Honka on edustustasolla ollut ihan läheiseksi - varsinkin kun on tällä hetkellä itselleni asuinalueenkin puolesta nykyisin "paikallinen joukkue".

Ja se on täysin eri asia, miten Espooseen saadaan koko Espoon (tai edes riittävän ison osan Espoota) yhtenäinen edustus, jonka pohja on niin laaja, että se kantaa. Ja se taas on futispuolen toimijoiden yhdessä tehtävä.

Jubetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoo mukana vuoden Nimi-kisassa. Järjestäjänä Helsingin yliopiston nimistöntutkimuksen asiantuntijat. Listalle pääseminen on jo kiva tunnustus hyvästä nimivalinnasta.

Vuoden Nimi 2024
Kiekko-Espoo on loistava nimi siitäkin syystä että se kuvastaa erinomaisesti tekemisen meininkiä. Ei olla väkisin yritetty keksiä pyörää uudelleen, vaan on otettu vanha toimiva nimi käyttöön, vedetty haalarit päälle ja alettu hommiin. Sama periaate näkyy sekä toimistolla että kaukalossa.

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade

Puutavara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ishockey-Esbå
Palatakseni ylläolevaan keskusteluun Hongasta, niin hyvä muistaa, että Kiekko-Espookin on alun perin Tapion Hongan peruja. Tapion Honka perustettu vuonna 1957 josta lajit erkanivat vuonna 1975 omiksi seuroiksi, Jäähongaksi, Koripallo Hongaksi sekä FC Hongaksi. Vuonna 1984 Jäähonka, EPS ja EJK yhdistyvät Kiekko-Espooksi ja seura peri Jäähongan paikan II-divisioonasta. Ihan luonnollista siis jos nyt jotain pieni muotoista yhteistyötä rakennetaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy