KHL:n pudotuspelit kaudella 2020–2021

  • 25 920
  • 133

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kazan meni 3-0 johtoon sarjassa. Oli niin pienet marginaalit, että ihan harmittaa Lämsän ja Ufan puolesta. Kentällä oli täydet vankilasäännöt. Ufalla oli paikkansa, mutta Kazan pelasi uhrautuvasti ja hyvin kurinalaisesti.

Hartikainen - Manninen - Granlund kolmeen matsiin 0 pistettä. Kvartlanov on skoutannut tuon kentän läpi, jonka jälkeen voittaminen on heti paljon yksinkertaisempaa.

Jos jotain oljenkortta Ufalle vielä tarjotaan, niin Kazanin ykkösmolari loukkaantui pelin lopussa. Näytti vähän siltä, että ei pelaa enää näissä peleissä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen tosiaan Dynamolla oli hyvät saumat ottelutapahtumien valossa siirtyä ottelusarjassaan 2-1-johtoon SKA:ta vastaan, mutta niin vain Braginin ryhmä kairasi voiton suht nopeasti tulleella jatkoaikamaalillaan.
Sarja siis SKA:lle 2-1 ja huomenna olisi sitten Dynamon syytä voittaa tai muuten homma alkaa olla taputeltu jatkoon menijän suhteen tässä ottelusarjassa.

Omsk otti vakuuttavan oloisen 3-0-vierasvoiton Magnista ja siirtyen samalla tässä ottelusarjassa 2-1-johtoon.
Itse ennustelin että tämän otteluparin osalta voittajaa jatkoon menijäksi voidaan joutua hakemaan aina seiskapeliin asti.
No, joka tapauksessa Magnilla sama tilanne huomenna kuin Dynamolla, voittaa pitäisi tai lomat odottavat jo nurkan takana..

Tänään sitten klo 16:00 Ufa- Kazan.
Lämsän poppoo melkeinpä mahdottoman tehtävän edessä. Kazan pitäisi kaatua neljä kertaa putkeen ja uskallankin rohkeasti väittää että näin ei tule käymään. Täysin mahdollista toki että Ufa pystyy sarjaa vielä tänään pitkittämään viidenteen peliin, mutta vähintäänkin yhtä paljon on mahdollista että tämä sarja menee tänään poikki.
Runkosarjassa ja vielä ekalla pleijarikierroksella melskannut suomalaistriokin on sekin pimentynyt " nolla tehoihin" Kazanin puristuksessa ja Kvartalnovin ryhmä sen kun porskuttaa neljän sylinterin (ketjun) voimin.

Klo 18.30 Lokomotiv- TsSKA
Loko pääsi yllättämään TsSKA:n sarjan avaupelissä Moskovassa ja ei se kolmannen pelin voittokaan kovin kaukana ollut.
Joka tapauksessa sarja TsSKA:lle 2-1 ja Lokollakin edessään vanhaa fraasia lainaten: Kauden tärkein peli.
Itse näkisin että mitä pitemmälle tämäkin sarja etenee, niin sitä vaikeammaksi TsSKA:n kaataminen Lokolle vaan käy.
Nikitinin ryhmä ei välttämättä tosiaan maaleilla juhli, mutta kun joukkueen puolustuspelaaminen on sillä tasolla millä on, niin kahdellakin tehdyllä osumalla voittavat yleensä pelinsä.

Illalla ollaan sitten viisampia näiden kahden jälkimmäisenkin otteluparin suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Aika paljon änärimatseja on tullut katsottua tällä kaudella. Väittäisin että tämä ottelu oli yksi parhaista kauden otteluista huomioiden myös NHL-pelit.
Tuli vähän puolivahingossa alettua katsella tuota matsia ja vei kyllä mukanaan! Tooodella fyysinen peli ja pitänee tänään katsoa taas. Pelaakohan se Kazanin ykkösveska?
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Eipä tuo Reideborn sen paskempi ole, pelasi enemmän runkosarjassa ja paremmalla torjuntaprosentilla.
Joo niin kattelin, että aika vastaavat prosentit ja maalikeskiarvo oli. Henkisesti tuo voi silti UFA:a helpottaa.
 
Hauskaa, kun Suomessa puhutaan ylen teksti-tv:tä myöten Kazanista ja Ufasta. Ei Jokereiden pelissä SKA:ta vastaankaan pyhuta kuinka Helsinki näytti Pietarille kaapin paikan. Ns. Pienet asiat jotka ärsyttää.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanokaa mua softpowerin uhriksi mutta ylivoimaisesti viihdyttävintä lätkää nähdään tällä hetkellä Kohelon pleijareissa. Liigasta nyt ei tarvi edes sanoa mitään ja NHL ilman yleisöä ja käytännössä ilman taklauksia rupeaa olemaan myös vähän kulahtanutta touhua.

Tottakai runkosarjassa paljon huonoja pelejä niin kuin kaikissa sarjoissa mutta nyt on nyt!
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
On toi Kazanin peli kyllä sellaista diesel-lätkää, että huh huh. Kaikki suunnat tukossa vastustajalle ja vastustajan ukkoa aina seinälle kun on paikka.
 
Sanokaa mua softpowerin uhriksi mutta ylivoimaisesti viihdyttävintä lätkää nähdään tällä hetkellä Kohelon pleijareissa. Liigasta nyt ei tarvi edes sanoa mitään ja NHL ilman yleisöä ja käytännössä ilman taklauksia rupeaa olemaan myös vähän kulahtanutta touhua.

Tottakai runkosarjassa paljon huonoja pelejä niin kuin kaikissa sarjoissa mutta nyt on nyt!

Just näin. Moni jää paljosta paitsi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sanokaa mua softpowerin uhriksi mutta ylivoimaisesti viihdyttävintä lätkää nähdään tällä hetkellä Kohelon pleijareissa. Liigasta nyt ei tarvi edes sanoa mitään ja NHL ilman yleisöä ja käytännössä ilman taklauksia rupeaa olemaan myös vähän kulahtanutta touhua.

Sun pitäisi katsoa niitä NHL-pelejä. Yleisöä on paikalla tuhatmäärin ja esimerkiksi parin päivän takainen Tampa vs Florida on sellaista, että yksikään KHL-joukkue ei pääse lähellekään. Tämä ei muuta sitä, että KHL:ssä on pelattu hyvää lätkää playoffeissa. Itse olen seuraillut sekä KHL:n playoffeja ja todellisuudessa tie on tajuttoman pitkä siihen, että NHL:n parhaat joukkueet saisivat mitään haastetta KHL:n parhailta.

Mutta parempaan suuntaan KHL:ssä on menty ja erityisesti siksi, että kaukaloiden kaventamista osataan hyödyntää lähes kaikkien joukkueiden toimesta. Saattaa tulla parhaa playoffit vuosiin.
 
Sun pitäisi katsoa niitä NHL-pelejä. Yleisöä on paikalla tuhatmäärin ja esimerkiksi parin päivän takainen Tampa vs Florida on sellaista, että yksikään KHL-joukkue ei pääse lähellekään. Tämä ei muuta sitä, että KHL:ssä on pelattu hyvää lätkää playoffeissa. Itse olen seuraillut sekä KHL:n playoffeja ja todellisuudessa tie on tajuttoman pitkä siihen, että NHL:n parhaat joukkueet saisivat mitään haastetta KHL:n parhailta.

Mutta parempaan suuntaan KHL:ssä on menty ja erityisesti siksi, että kaukaloiden kaventamista osataan hyödyntää lähes kaikkien joukkueiden toimesta. Saattaa tulla parhaa playoffit vuosiin.

No NHL on syystä maailman paras sarja. KHL ja NHL kiekko ovat eri asia.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei vain Ufalla riitä, viimeiset 5 vuotta ja sama ongelma jatkuu, ykköskenttä kova mutta pimennetään pleijareissa ja takaa ei löydy tulitukea.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No NHL on syystä maailman paras sarja. KHL ja NHL kiekko ovat eri asia.

Toki, mutta vastasin kommenttiin. Suurin ero on pelinopeudessa. Pelin tempoa kun nostetaan riittävästi, KHL:ssä pelinopeus laskee, mutta NHL:ssä se kasvaa vielä senkin jälkeen kun KHL-joukkueiden käyrä on jo alas. Tähän voisi parhaiten vaikuttaa käskemällä loputkin kaukalot 26 metriin KHL:ssä ja kehittämällä pelitapaa kohti parhaiden NHL-joukkueiden systeemiin. Esimerkiksi Kvartalnov ja NHL-pohjaiset koutsit lähestyvät jossain määrin tätä KHL:ssä, ja ero saattaa ajan myötä kaventua.
 
Toki, mutta vastasin kommenttiin. Suurin ero on pelinopeudessa. Pelin tempoa kun nostetaan riittävästi, KHL:ssä pelinopeus laskee, mutta NHL:ssä se kasvaa vielä senkin jälkeen kun KHL-joukkueiden käyrä on jo alas. Tähän voisi parhaiten vaikuttaa käskemällä loputkin kaukalot 26 metriin KHL:ssä ja kehittämällä pelitapaa kohti parhaiden NHL-joukkueiden systeemiin. Kvartalnov ja toki NHL-pohjaiset koutsit lähestyvät tätä KHL:ssä, ja ero saattaa ajan myötä kaventua.

Kyllä silti Ak Barsin kaltaiset KHL-seurat pitäisi pihdeissä näitä NHL:n heikoimpia. Puolustavat niin laadukkaasti ja yksilötaito korkeaa, niin pystyy pelejä tappamaan paikan tullen.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sun pitäisi katsoa niitä NHL-pelejä. Yleisöä on paikalla tuhatmäärin ja esimerkiksi parin päivän takainen Tampa vs Florida on sellaista, että yksikään KHL-joukkue ei pääse lähellekään. Tämä ei muuta sitä, että KHL:ssä on pelattu hyvää lätkää playoffeissa. Itse olen seuraillut sekä KHL:n playoffeja ja todellisuudessa tie on tajuttoman pitkä siihen, että NHL:n parhaat joukkueet saisivat mitään haastetta KHL:n parhailta.

Mutta parempaan suuntaan KHL:ssä on menty ja erityisesti siksi, että kaukaloiden kaventamista osataan hyödyntää lähes kaikkien joukkueiden toimesta. Saattaa tulla parhaa playoffit vuosiin.

En oo kieltämättä nähnyt kuin noi la ja su Primetime pelit. Ei niissä ainakaan yleisöä ole juurikaan ollut. Tämä tietysti muuttuu pikkuhiljaa.

Omaan makuuni homma mennyt NHL:ssä huonompaan suuntaan, kova vauhti mutta ei juurikaan maalipaikkoja. Sellainen WOW vaan jotenkin puuttuu. Hienot syöttökombinaatiot loistavat poissaolollaan. Jossain su illan pelissä yritin laskea saadaanko missään vaiheessa kolmea syöttöä pl. yv omille, ei saatu. Jotenkin hirveän sekavaksi peli mennyt. Lisäksi taklaukset (siis ihan kunnon taklaukset eikä mitkään NHL statistiikan pikku tönäisyt mun papereissa mitään taklauksia ole) ovat vähentyneet, tuosta on tulossa pelottavasti oikein mikkihiirien sarja. Ennen oli juuri toisin.
Parhaat siellä tietty pääsääntöisesti pelaa sitä tässä en sano mutta peli on sekavaa puuroa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En oo kieltämättä nähnyt kuin noi la ja su Primetime pelit. Ei niissä ainakaan yleisöä ole juurikaan ollut. Tämä tietysti muuttuu pikkuhiljaa.

Prime time muistaakseni oli tuo Tampan ja Floridan peli ja kyllä siellä paikalla oli lähes 4 000 katsojaa. Mikä myös kuului. Voi toki olla, että tuli myöhemminkin. Katso esimerkiksi se ensin jollain tavalla niin ymmärrät, mitä tarkoitan.
 
Omaan makuuni homma mennyt NHL:ssä huonompaan suuntaan, kova vauhti mutta ei juurikaan maalipaikkoja. Sellainen WOW vaan jotenkin puuttuu. Hienot syöttökombinaatiot loistavat poissaolollaan. Jossain su illan pelissä yritin laskea saadaanko missään vaiheessa kolmea syöttöä pl. yv omille, ei saatu. Jotenkin hirveän sekavaksi peli mennyt. Lisäksi taklaukset (siis ihan kunnon taklaukset eikä mitkään NHL statistiikan pikku tönäisyt mun papereissa mitään taklauksia ole) ovat vähentyneet, tuosta on tulossa pelottavasti oikein mikkihiirien sarja. Ennen oli juuri toisin.
Parhaat siellä tietty pääsääntöisesti pelaa sitä tässä en sano mutta peli on sekavaa puuroa.

Tämä on väärä paikka puhua NHL:n tasosta ja siitä, missä se sarja menee, mutta nuo edellämainitut asiat on syy ja seuraus sille, että maaleja pyritään tekemään riiston kautta eikä kuljettamalla. Ja se on meille suomalaisille vaikea asia ymmärtää monestekin.

Sitten löytyy nämä Islandersit, Tampat ja Coloradot, jotka pelaa taivaallista jääkiekkoa. Vegas on kuin ilmetty Jokerit paremmilla jätkillä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Omaan makuuni homma mennyt NHL:ssä huonompaan suuntaan, kova vauhti mutta ei juurikaan maalipaikkoja. Sellainen WOW vaan jotenkin puuttuu. Hienot syöttökombinaatiot loistavat poissaolollaan. Jossain su illan pelissä yritin laskea saadaanko missään vaiheessa kolmea syöttöä pl. yv omille, ei saatu. Jotenkin hirveän sekavaksi peli mennyt. Lisäksi taklaukset (siis ihan kunnon taklaukset eikä mitkään NHL statistiikan pikku tönäisyt mun papereissa mitään taklauksia ole) ovat vähentyneet, tuosta on tulossa pelottavasti oikein mikkihiirien sarja. Ennen oli juuri toisin.
Parhaat siellä tietty pääsääntöisesti pelaa sitä tässä en sano mutta peli on sekavaa puuroa.

Tästä en muuta voi sanoa, kuin että olet tuota mieltä. Minusta se ei vastaa oikeastaan lainkaan todellisuutta NHL ja KHL, ja molempia seuraan. Mutta kukin kokee pelin omalla tavallaan.

Enempää en lähde vertailemaan ja painoin siksi tässä jarrua. Lisäksi tämä on KHL:n ketju.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Prime time muistaakseni oli tuo Tampan ja Floridan peli ja kyllä siellä paikalla oli lähes 4 000 katsojaa. Mikä myös kuului. Voi toki olla, että tuli myöhemminkin. Katso esimerkiksi se ensin jollain tavalla niin ymmärrät, mitä tarkoitan.

Eli täyttöaste joku 20%. En mä tota vielä kovaksi täyttöasteeksi kuvailisi.

Enkä mä nyt yhdestä pelistä puhunut vaan isommasta kuvasta, NHL:stä on valitettavasti tulossa aiempaa tylsempi sarja, ennen se löi riman niin korkealle ettei muut päässeet lähellekään.

Tuo taklauspelin vähyys ärsyttää nyky NHL:ssä eniten.

Maailman ykkössarja se on tottakai edelleen, jotain vaan siitä puuttuu, vähän liian tasapaksua. Tai sitten mä oon tulossa vanhaksi enkä vain jaksa syttyä enää joka pelistä.

Joo, väärä ketju... This is KHL!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli täyttöaste joku 20%. En mä tota vielä kovaksi täyttöasteeksi kuvailisi.

Enkä mä nyt yhdestä pelistä puhunut vaan isommasta kuvasta, NHL:stä on valitettavasti tulossa aiempaa tylsempi sarja, ennen se löi riman niin korkealle ettei muut päässeet lähellekään.

Tuo taklauspelin vähyys ärsyttää nyky NHL:ssä eniten.

Maailman ykkössarja se on tottakai edelleen, jotain vaan siitä puuttuu, vähän liian tasapaksua. Tai sitten mä oon tulossa vanhaksi enkä vain jaksa syttyä enää joka pelistä.

Joo, väärä ketju... This is KHL!

Vastaan vielä tähän hyvin lyhyesti kun kovasti haluat jatkaa. Se, että pyysin sinua katsomaan (edes) yhden NHL-pelin ei tarkoita, että se peli olisi jotenkin ainoa, jossa pelinopeus pesee KHL:n mennen tullen. Ja kun pelinopeus (ei siis tempo yksin) toimii ja taito on korkea, nähdään parasta lätkää, jota KHL ei tarjoa. Millään tavalla.

Taklausten merkitys on muuttunut NHL:ssä ja juuri temmon ja pelinopeuden takia. Taklaaja voi pelata itsensä ulos tilanteesta ja seuraavasta tilanteesta. Mutta KHL:ssä voidaan nähdä ottelu toisensa perään, joissa ei taklata oikeastaan lainkaan samalta joukkueelta. Kun olet viehättynyt taklauksiin, niitä sentään tulee moninkertainen määrä NHL:ssä vrt KHL.

Ei muuta, vaikka asia jäisi sinua kaivelemaan. This is KHL.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastaan vielä tähän hyvin lyhyesti kun kovasti haluat jatkaa. Se, että pyysin sinua katsomaan (edes) yhden NHL-pelin ei tarkoita, että se peli olisi jotenkin ainoa, jossa pelinopeus pesee KHL:n mennen tullen. Ja kun pelinopeus (ei siis tempo yksin) toimii ja taito on korkea, nähdään parasta lätkää, jota KHL ei tarjoa. Millään tavalla.

Taklausten merkitys on muuttunut NHL:ssä ja juuri temmon ja pelinopeuden takia. Taklaaja voi pelata itsensä ulos tilanteesta ja seuraavasta tilanteesta. Mutta KHL:ssä voidaan nähdä ottelu toisensa perään, joissa ei taklata oikeastaan lainkaan samalta joukkueelta. Kun olet viehättynyt taklauksiin, niitä sentään tulee moninkertainen määrä NHL:ssä vrt KHL.

Ei muuta, vaikka asia jäisi sinua kaivelemaan. This is KHL.

Mutta kun eihän se tietenkään ole pelkkä pelinopeus tai tempo joka pelistä tekee hyvää. Muutenhan sitä voisi Liigaa katsoa pikakelauksella. Syöttöjä pitäisi saada myös omille. Hienoja pelaajia sarja täynnä mutta jotenkin tilanpuute tekee siitä vähän päätöntä rallia. En uskoisi tätä sanovani mutta välillä miettinyt pitäisikö sittenkin pelata isommassa kaukalossa.

Ja tällä välin Pulkkinen iskee Lokon 2-0 johtoon.Gentlemen, We have a series...!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta kun eihän se tietenkään ole pelkkä pelinopeus tai tempo joka pelistä tekee hyvää. Muutenhan sitä voisi Liigaa katsoa pikakelauksella. Syöttöjä pitäisi saada myös omille.

Tuota, pelinopeuteen kuuluu syötöt omille. Pelinopeus ei siis ole sama kuin tempo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös