KHL kaudella 2015–2016

  • 98 263
  • 381
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Aleksandr Semin on palaamassa KHL:ään, uutisoivat venäläismediat. NHL:stä ei miehelle löytynyt ottajaa ja nyt Semin odottelee tarjouksia KHL:stä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Itar-Tassin mukaan Sotshi on maksanut kaikki rästipalkkansa, joten hyvää kautta pelaava seura voi jatkaa kohti pudotuspelejä vähemmin huolin.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ilmeisesti Magnitogorsk on Aleksandr Seminin uusi seura. Sopimus allekirjoitettaneen huomenna.

E: Toivottavasti ura lähtee uuteen nousuun. Ikää on kuitenkin vähemmän kuin esim. Magnitogorskin tähtilaitureilla Zaripovilla ja Mozjakinilla.
 

Theone

Jäsen
Itar-Tassin mukaan Sotshi on maksanut kaikki rästipalkkansa, joten hyvää kautta pelaava seura voi jatkaa kohti pudotuspelejä vähemmin huolin.
Ainakaan yksikään suomalainen ei ole palkkojaan saanut eikä heille ole edes ilmoitettu, että seura olisi niitä nyt maksamassa. Viimeisin tieto oli kuulemma "mahdollisesti alku vuodesta". Voihan olla, että maksavat muille ensin tai sitten vain tuo uutinen on keksitty. Palkkoja edelleen rästissä tältä ja viime kaudelta sekä viime kauden bonukset ja osa viime kesän allekirjoitusbonuksista.

Miksi et lisää linkkejä noihin sinun infoamiin uutisiin?.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
TOJ totesi palstalla ettei osaa venäjää niin vaikeahan se on lisätä linkkejä. Ainakin teknisesti uutinen pitää paikkansa eli alla olevasta linkistä löytyy. Sen mukaan Sochi olisi maksanut pakka-, vero- ja eläkerästejään ja palkat olisi ns. päivän tasolla eli velkaa ei olisi. Bonuksista ei puhuta mitään.


Jos suomalaispelaajat eivät asiasta tiedä mitään ja heille on kerrottu että ehkä ensi vuoden alussa, kyse on tyypillisestä venäläisoperaatiosta KHL:ssä. Kuten elokuussakin, KHL:n johdolle riittää julkinen ilmoittaminen siitä, että velat on kuitattu. Kuitteja ei vaadita saati että maksunsaajilta mitään tarkistettaisiin. Paperilla asiat ovat kunnossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Theone

Jäsen
TOJ totesi palstalla ettei osaa venäjää niin vaikeahan se on lisätä linkkejä.
Jotain tämän kaltaista ounastelinkin. Ainakaan vielä Tiistaina seura ei ollut maksanut pelaajille mitään tai edes tiedottanut, että jotain olisi tulossa. Marraskuun lopulla ilmoittivat tuon "mahdollisesti alku vuodesta" -maksupäivän. On kai siis pieni mahdollisuus, että seura olisi jotain eilen maksanut. Itse en tosin tuohon usko hetkeäkään ja eiköhän tuo viimeistään viikonloppuna selviä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Örebrossa alkukauden vaisusti pelannut Jakub Petruzalek siirtyy Moskovan Dynamoon. Petruzalekin tulon jälkeenkin seuralla on vain neljä ulkomaalaista, joten yhdelle hankinnalle on vielä tilaa ennen siirtorajan umpeutumista.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Seminin siirto Magnitogorskiin on siis varmistunut. Metallurgin tiedotuksen mukaan Seminin palkka on "keskimääräinen" (mitä se sitten tarkoittaakaan, mutta ilmeisesti millekään huippupalkoille Semin ei seurassa päässyt).

31-vuotias Semin on uransa käännekohdassa. Kunnon treenillä ja paljolla peliajalla paluu huipulle on mahdollinen, mutta yhtä hyvin voi käydä kuten samanikäiselle entiselle huippulupaukselle Nikolai Zherdeville, joka on tällä hetkellä niukin ja naukin KHL:n 3-4 nelosketjun tason pelaaja.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ei ole Jokerit ainoa jota vituttaa dumarit. Kovar lensi juuri SKA-Magni pelissä suihkuun, kun yksi puoli-ihminen luisteli kyykyssä ja silmät kiinni pää edellä päin ja 12000 Pietarin apinaa huutaa jäähyä. Vittu mitä housuunpaskojia
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Hienosti ratkaisi ylipainoinen ja muutenkin punakan näköinen raitapaita numerolla 22 tämän matsin. Vittu mikä seppä
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Hienosti ratkaisi ylipainoinen ja muutenkin punakan näköinen raitapaita numerolla 22 tämän matsin. Vittu mikä seppä

Tää, jo lähes legendan aseman saanut, "pallopää" on saanut osakseen rakkautta myös jokerifaneilta. Toivottavasti ei tule tuomitsemaan mahdollista Jokerien ja SKA:n välistä playoff-sarjaa. SKA:n hovituomari...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko venäläisessä kiekossa joku juttu tuon maalivahdin maalilta vetämisen kanssa, että sitä ei mielellään tehdä, välttämättä ollenkaan jos ollaan vaikka kaksi maalia tappiolla?

Mä olen tällä kaudella nähnyt muutaman pelin, jossa joko otetaan aivan 30s ennen loppua veskaria pois tai sitten jos ollaan pari maalia takana, niin ei välttämättä oteta ollenkaan...
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Onko venäläisessä kiekossa joku juttu tuon maalivahdin maalilta vetämisen kanssa, että sitä ei mielellään tehdä, välttämättä ollenkaan jos ollaan vaikka kaksi maalia tappiolla?

Mä olen tällä kaudella nähnyt muutaman pelin, jossa joko otetaan aivan 30s ennen loppua veskaria pois tai sitten jos ollaan pari maalia takana, niin ei välttämättä oteta ollenkaan...

On muistaakseni, tai olen melko varmasti tästä kuullut ennenkin. Ja samaa olen itsekin ihmetellyt katsoessani rybylätkää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
On muistaakseni, tai olen melko varmasti tästä kuullut ennenkin. Ja samaa olen itsekin ihmetellyt katsoessani rybylätkää.

On kyllä kumma juttu. Taannoin näin peliä, jossa pari maalia tappiolla ollut jengi sai vielä ylivoiman kolme minuuttia ennen loppua. Veskari ei lähtenyt maalilta ylivoiman alkaessa, ei sen aikana, eikä lopulta ollenkaan, vaikka peli pyöri kyllä koko ajan siellä vastustajan päädyssä.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
On kyllä kumma juttu. Taannoin näin peliä, jossa pari maalia tappiolla ollut jengi sai vielä ylivoiman kolme minuuttia ennen loppua. Veskari ei lähtenyt maalilta ylivoiman alkaessa, ei sen aikana, eikä lopulta ollenkaan, vaikka peli pyöri kyllä koko ajan siellä vastustajan päädyssä.

Jep, ja taitaa olla vielä näitten "vanhan koulukunnan" koutsien juttuja rybylandiassa.
 

faro

Jäsen
KHL ottaa pudotuspeleihin käyttöönsä valmentajan haaston, mikä on jo NHL:ssä käytössä. Valmentajalla on siis mahdollisuus haastaa maalia edeltäneet paitsiot ym. maaliin liittyneet tilanteet, kuten esimerkiksi maalivahdin häirinnät. Panttina on aikalisä, jonka saa takaisin, jos haasto onnistuu.

Ehdottomasti tarpeellinen ja hyvä uudistus.
 

Theone

Jäsen
Itselleni tuli suurena yllätyksenä, että Moskovan Dynamo ei ole maksanut koko kaudella senttiäkään palkkoja pelaajilleen. Tästä oli viime viikolla pieni juttu joko Iltalehdessä tai Iltasanomissa. Lähteenä noiden luotettavuus on mitä on mutta asian varmisti myös suomalainen ex-Dynamo. Huolestuttavan asiasta tekee tuon pelaajan mielestä se, että Dynamo on ensimmäinen todella iso seura jolta rahat loppuvat. Ufan vaikeudet vielä pystyttiin selittämään ja jotkut jopa ennustivat, että rikostutkinta oli tulossa. Pelaajan mukaan todellakin kyse on siitä, että rahaa ei vain yksinkertaisesti ole ja pelaajille ei ole ilmoitettu edes mitään mutupäiviä milloin rahoja voisi odotella. Yleensä näitä on tupattu heittelemään. Onko Dynamo liian suuri kaatumaan? Käsittääkseni Dynamon omistaa nykyisin Arkadi Rotenberg tai tämä on ainakin minun viimeisin tieto, osaako joku korjata?

Eikä mennyt Sotshissakaan ihan putkeen tuo rästien maksaminen. Seura on ilmeisesti maksanut noin 30 prosenttia rästeistä mutta rahat on otettu jostain eläkekassasta. Kuulemma mahdollisesti tuostakin tulossa rikostutkinta. Melkoista touhua taas.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minkähänlaiset lukemat saadaan vielä Torpedo- Spartak matsissa aikaan (?) 13min pelattu näyttää livetulokset ja peli 5-0. Hyvä puolihan tässä on meikäläiselle että löytyy Torpedo lapulta =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös