Minä kyllä olen siinä käsityksessä, että venäläisille kolmos-nelosketjujen pelaajille maksetaan melko vähän. Olen nähnyt useitakin juttuja ja laskelmia siitä millainen KHL-joukkueen palkkajakauma on. Venäläisille tähtipelaajille sekä ulkomaalaisille vahvistuksille maksetaan todella hyvin, mutta venäläiset "nimettömämmät" pelaajat pelaavat varsin maltillisilla liksoilla. Näin ollen voisin väittää, ettei vaikkapa Barys Astanan nelosketjun Andrei Gavrilin tai Mihail Rahmanov saa tuota Hagmanille tarjottua (lue:huhuttua) 400k euron kausiliskaa, ei lähellekään. Ja noiden esimerkkipelaajien tilalle voisi yhtä hyvin käyttää vaikkapa Donetskin vastaavan statuksen pelaajia kuten Viktor Zaharov tai Aleksander Torjanik.
Joo olet oikeassa, että eivät nuo nuoret paikalliset pelaajat saa juuri sen kummempaa liksaa kuin mitä liigan keskipalkka on. Näin olen itsekin ymmärtänyt. Hieman epäselvästi ehkä argumentoin aikaisemmin ja tarkoituksenani oli verrata Hagmania nimenomaan ulkomaalaisiin tai jo muuten hyväksi nelosketjun pelaajaksi todettuun kaveriin, joka voi hyvinkin tienata enemmän kuin tuo Hagmanin sopimuksen oletettu arvo on. Enkä todellakaan nyt puhu mistään Ponikarovskystä, viimevuotisesta Afinogenovista tai muista vastaavista ylihintaisista väärässä roolissa olevista pelaajista.