Eilen pelattiin yhdistetty jääkiekko- ja nyrkkeilyottelu Vitjaz-Avangard. Nyrkkeilyottelut Vitjaz voitti selkeästi 4-0. Ja jäähytilastonkin Vitjaz vei 119-25. Ai niin se jääkiekko: Vitjaz hävisi 2-4. Avangardin Shiskanov sai leikkaushoitoa vaativan rystysvamman, eli hän on pitkään poissa.
Tässä 2 linkkiä ottelun ei jääkiekkoilullisesta osiosta, jokainen voi itse päätellä oliko tämä tarpeellista. Minun mielipiteeni on, että kolme pelkkää tappelijaa yhdessä surkeassa jääkiekkojoukkueessa on liikaa. Yksi riittäisi erinomaisesti.
Ei ole ensimmäinen kerta jolloin Vitjazin pelaajat ovat pelanneet kaikkikea muuta kuin jääkiekkoa, mutta tämä ei sentään niin törkeää toimintaa ollut verrattuna viime kauden peliin (en nyt muista mikä joukkue oli vastassa), jossa käytännössä Vitjazin pelaajien toimesta koko peli pistettiin hulinaksi. Siihen verrattuna tämä oli vasta leikkiä, mutta ei missään nimessä järkevää toimintaa.
Se on sitten aivan toinen asia tarvitseeko KHL:n joukkue kolmea tappelijaa riveihinsä, Vercotin pelilliset arvot ovat lähellä nollaa ja sama taitaa olla Grattoninkin kohdalla. Jos vertaa NHL:ään, niin sielläkin trendi pääsääntöisesti on se, että pelaavassa kokoonpanossa on yksi tai korkeintaan kaksi enforceria - kaikissa joukkueissa ei ole sitä yhtäkään (esim. Red Wings, jonka kokoonpanoon kuului viime kaudella Brad May ainoana puhtaana enforcerina, eikä hänkään pelannut kuin 40 ottelua hyvin pienessä roolissa). Olen aika pitkälti samalla linjalla kanssasi, KHL:n joukkueeseen riittäisi mainiosti se yksi enforceri ja siihen päälle muutama muu fyysisempi pelaaja, joiden tärkeimmät avut ovat ehdottomasti pelillisellä puolella.
vlad.