Immonen on suomalaisten senttereiden rankingissa korkeammalla, kuin Markkanen maalivahtien rankingissa.
Nyt mä taisin missata jotain. S.Koivu, M.Koivu, Jokinen, Filppula. On ainakin mun silmissä reilusti korkeammalla tässä "rankingissa" Samoista sijoista taas taistelevat Viuhkola, Kontiola, Leino ja kumppanit.
Kipru ja Lehtonen on selkeästi Markkasta korkeammalla jossain ihmeen "rankingissa". Bäckström ja Niittymäki voivat jossakin mielessä olla Markkasta "korkeammalla". Toskalat, Norrenat ja kumppanit sitten vähintään samalla viivalla.
Mun mielestä noi "rankingit" menee suht tasan.
Miten joukkue vaikuttaa pelaajan siirron kovuuteen? Ei se pelaaja siitä yhtään paremmaksi muutu vaikka pelaisi missä joukkueessa tahansa.
Immonen on osoittanut olevansa täysiverinen pelimies. NHL-paikkaa ei ole onnistunut lunastamaan, mutta ei ole moni muukaan jotka voisivat pärjätä hyvin siellä. Markkanen puolestaan onnisti lunastamaan pysyvän paikan ylhäällä, mutta vain kakkosvahdin roolissa. Jossakin toisessa joukkueessa olisi saattanut päästä ykköseksi, kun taas jossakin toisessa olisi jäänyt farmiin.
Maalivahtia ja kenttäpelaajaa on mahdoton mennä vertailemaan pelillisesti. Toisaalta joukkue ei pärjää ilman kunnon maalivahtia, kun taas toisaalta paraskaan maalivahti ei sitä voittoa voi tuoda.
Mun mielestä Markkanen on näin etukäteen kovempi hankinta. Kauden jälkeen nähdään sitten onko molemmat onnistunu tontillaan odotetun lailla.