Inhottavaa temppuilua
Itse päästän aina suojatielle pyrkivät yli. Pysähdys suojatien eteen herättää täällä Suomessa uesin suurta hämmennystä ihmisten kiirehtiessä suojatien yli puoliliikuttuneessa tilassa käsiä kiitokseksi heiluttaen. Ikään kuin olisivat saaneet jotain ylimääräistä ja haluavat kiirellä peittää sen ja juosta pois edestä. Ihmeen vähän on mitään primitiivireaktioitakaan tullut perässäajajilta, vaikka olenkin hyvällä autolla liikkeellä. Ja itse olen pari kertaa ollut päästä hengestäni juuri tuollaisen "inhottavasti temppuilleen" auton viereisen kaistan puolella - lähinnä tuossa Helsingin Kansakoulukadulla. Toisella kerralla joutui rankomaan sitä aivotonta nmt-piirimyyjää. Tai mikä lie suvisattuma olikaan, ajokortti voitettu Valintatalon arvonnassa tai jotain.
Ettäkö mitä? Siis suojatien eteen pysähtyminen on jonkinlainen "inhottava temppu"? Muistaakseni asia oli viimeksi niin, että suojatielle pyrkivän pitää antaa esteettä ylittää suojatien. Ja kyllä taajamaliikenteessä pitää pystyä toimimaan viereisellä kaistalla suojatien eteen pysähtyvän mukaan. Onhan ajokortti Suomessa toki kansalaisoikeus ja stasi-tavjat ja muut kommunistit haluavat vain saada pahat Nokia-pomot liikenteestä, mutta jos joku ääliö on esimerkiksi pysäköinyt sen autonsa suojatien eteen viittä metriä lähemmäksi näkyvyyttä peittämään, autoilijan pitää pysähtyä suojatien eteen. Tämä tulee tosin suurelle osalle lotto-tango-napakymppi-kansaa täytenä yllätyksenä, samoin kuin sen suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle pysähtyminen.Viestin lähetti Sampe
P.S. Unohtui tässä mainita yksi inhottava temppu liikenteessä: pysähtyä suoraa ajaessaan ylikohteliaasti kaksi kaistaa ylittävän suojatien eteen päästääkseen jalankulkijat yli - varsinkin äkkinäisesti tehtynä. Siinä saa toisella kaistalla ajava olla tarkkana kun liikennesääntöjen noudattaminen muuttuu yhtäkkiä hengenvaaralliseksi. Mikäli jalankulkijoilla ei ole silmiä päässään saattaa olla jo liian myöhäistä.
Itse päästän aina suojatielle pyrkivät yli. Pysähdys suojatien eteen herättää täällä Suomessa uesin suurta hämmennystä ihmisten kiirehtiessä suojatien yli puoliliikuttuneessa tilassa käsiä kiitokseksi heiluttaen. Ikään kuin olisivat saaneet jotain ylimääräistä ja haluavat kiirellä peittää sen ja juosta pois edestä. Ihmeen vähän on mitään primitiivireaktioitakaan tullut perässäajajilta, vaikka olenkin hyvällä autolla liikkeellä. Ja itse olen pari kertaa ollut päästä hengestäni juuri tuollaisen "inhottavasti temppuilleen" auton viereisen kaistan puolella - lähinnä tuossa Helsingin Kansakoulukadulla. Toisella kerralla joutui rankomaan sitä aivotonta nmt-piirimyyjää. Tai mikä lie suvisattuma olikaan, ajokortti voitettu Valintatalon arvonnassa tai jotain.