Ketkä ovat ärsyttävimmät liikenteessä?

• 3 796
  • 70

Ketkä ovat ärsyttävimmät liikenteessä?

• Asuntovaunuilijat,että myös asuntoautoilijat

Ääniä: 13 11,3%
  • Nuoret huligaanit

Ääniä: 26 22,6%
  • Vanhat,yleensä "50 kympin ajajat"

Ääniä: 49 42,6%
  • Traktorit ym.

Ääniä: 8 7,0%
  • Joku muu

Ääniä: 19 16,5%

• Äänestäjiä
    115
  • Poll closed .

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Jaa, minusta ärsyttävimpä ovat ne ihmiset, jotka tukkivat muun liikenteen ajamalla alinopeutta.
Yleensähän ne tahtovat aina olla vanhuksia tai naisia:D

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Kaikki nuo mainitut!

Nuorten huligaanien kohellusta katsellessa tulee mieleen että toivottavasti ei ulkopuolisille käy kuinkaan.

Asuntovaunujen matelu vituttaa.... onneksi ne yleensä fiksuja ja päästävät ohitse.

Traktorit syö miestä. mutta heidän on pakko ajaa. tuski kukaan lähtee ajeleen valmetilla ilman syytä maantielle?

50 km/h köröttelijät häiritsee eniten. Ne ei yleensä kuule eikä näe mitään. Luulevat ajavan turvallisesti mutta aiheuttavat eniten vaaratilanteita liikenteessä. Ja eivät edes tajua sitä. Luulevat olevansa jotain yliihmisiä kun ovat niin varovaisia ja kohteliaita kuljettajia. Joskus olen syyllistynyt näyttämään keskisormea näille jarruille.

Kaikki joiden ajotyyli poikkeaa minun ajotavasta ovat täysiä ääliö mulkvisteja. Kaikki muut liikenteessä olevat ovat vihollisiani!

Olen aika kuumaverinen kuski!

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Road Rage.

Minua ärsyttävät eniten huonot kuljettajat.

Eilen tultiin Hämeenlinnasta kolmostielle, ja joku * pakettiautonsa kanssa tukki liittymän aina niin mukavalla tavalla - en saa Kadettiani kiihtymään aivan Ferrarin lailla, joten tämä helvetin idiootti blokkasi tieni. Jouduin jarruttamaan ~120 vauhdista ~85 vauhtiin. Vain sen takia, että tämä teiden kuningas ei TAJUA mennä sille ohituskaistalle jotta liikenne säilyy sujuvana, prkl!

Jos liikennöidään, pitää myös uskaltaa liikennöidä ja tajuta mitä liikenteessä tapahtuu. Jos ei ymmärrä/uskalla niin pois sieltä sitten.

Toinen ärsyttävä juttu on tämä nyt Hyvinkäällekin ehtinyt vammainen innostus laittaa keltaisen neliön sisälle luku 40. Tästä johtuu se, että matka-aika kasvaa usein vähintään kymmenellä minuutilla kun liikutaan kaupunki-alueella vähänkin pitempi matka. Miksi minua, pikiteiden piqueta, pitää rangaista siitä, että jotkut eivät osaa huomioida huimalla 50km/h vauhdilla tapahtumia?

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maanantaiaamu ja sana ei ole hallussa unisuuden vuoksi (liekö muutenkaan?), mutta yritetään:

1. "Poliisit":

- Nämä ihanat yksityiskonstaapelit, jotka tuijottavat maantiellä ajaessaan nopeusmittarin neulaa ja ovat TASAN TARKKAAN tietoisia taakseen kerääntyvästä jonosta. Hidastavat perkele ja haittaavat sujuvaa liikennettä. Plussana vielä se, että ohittaessa varsin usein nämä ***kiaiset painavat kaasua vaikeuttaakseen ohitusta.

2. Teinipellet:

- Ketjussa jo aiemminkin mainitut kakarat, joiden ego ei salli heidän ohitseen menemistä. Tähän lisätään vielä perseessä roikkuminen, älyttömät ohitukset ja muu muista tiellä liikkujista piittaamattomuus.

Huomautan vielä, että kaikkihan me joskus törttöilemme tiellä, enkä pidä itseäni mitenkään pyhimyksenä. Pitänee katsoa peiliin, sillä viime aikoina on tullut tehtyä pari typerääkin typeränpää ohitusta, joista en ole ylpeä.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Hiili
Siinä vaiheessa, kun ihminen pelkää ajaa hyvällä säällä nopeusrajoitusten mukaista nopeutta, tulisi häneltä ottaa kortti pois ja silputa tuhanneksi kappaleeksi.
Silputa se kortti, vai se ihminen? ;)
Sellaiset minäminä-tyypit ärsyttävät eniten. Itsekeskeinen ajattelutapa aiheuttaa juuri näitä vilkutta kääntymisiä, kiilailuja, yli- tai alinopeuksia, kevyen liikenteen vaarantamisia ja muita sangen miellyttäviä ja piristäviä tilanteita. Liikenteestä on muuten olemassa oma ketjunsa täällä.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Moottoritiellä ohituskaistalla roikkuvat. Viimeksi eilen sain ajaa yli 10 km jonkun urpon perässä, joka ajaa vähän yli 120, eikä halua päästää ketään ohitseen. Ohittelee kyllä oikealla kaistalla ajavia, mutta olisi päässyt kymmeniä kertoja oikealle kaistalle päästämään ohi takaa tulevia.

2. Moottoritiellä sisäkautta ohittavat. Todella vaarallista, sen takia kohdassa 1. mainittuja urpoja vaikea ohittaa, sillä en kuin äärimmäisissä tapauksissa ohita sisäkautta.

3. Takapuskurissa roikkujat. Nämä pahimpia. MIKÄ ON NIIN HELVETIN VAIKEAA SIINÄ TURVAVÄLIN PITÄMISESSÄ. Moottoritiellä, kun iso letka ohittaa, se, että roikkuu takapuskurissa, ei nopeuta omaa matkantekoa yhtään. Mitä jos edessä tapahtuu jotain? Siinä sitten ketjukolari Saksan malliin, ja jos nopeutta joku 130, on jälki aika ikävää. Siinä ei paljon auta, kun lasta kaulan ympärillä, että se oli sen takapuskurissa kiinni ajaneen vika.

4. Kiilaajat, mallia Lahti-Heinola väli viikonloppuisin. Jono etenee kävelyvauhtia, aina jotkut ohituskaistan avauduttua posottavat ohi, tunkien jonkun nössön eteen. Itse en näitä ikinä päästä eteeni, mutta, valitettavasti, aina jotkut päästää.

5. Kuten täälläkin sanottu, ei niinkään ne alinopeutta ajavat, vaan ne, jotka jäävät tämän taakse, aloittaen jonon rakentamisen, ja vielä niin, etteivät PIDÄ RIITTÄVÄÄ ETÄISYYTTÄ, niin, että ohittaessa täytyy päästä koko letkasta kerralla ohi, kun väleihin ei kunnolla mahdu.

6. Vinkkarien käyttö. Mikä siinä on niin vaikeata? Jos joku tällainen lukee tämän, voisitko vastata, onko se liian raskasta kääntää siitä vivusta kun suunnittelee kääntyvänsä? Koskee myös liikenneympyrästä poistumista. Mutta eihän muiden matkanteon sujuvuudella ole mitään väliä, itsekkyys on sitten hienoa.

Yleensäkin
- joustamattomuus
- itsekkyys
- tyhmyys

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Veikko
Taisi olla tuo IPA-1 auton omistaja itse Vincent Manngard...ainakin Vinnien auton rekkari oli jotakin tuohon malliin ja muistaakseni se oli juuri tuo.
Pysähdyttiin samaan aikaan Linnatuulessa juuri tuolla matkalla, mutta ei se kuski kyllä Vinnieltä näyttänyt. Ellei Vinnie sitten ole n. 25-v juppikloppi. Oli suhteellisen lähellä, etten mennyt vaihtamaan "ajatuksia" :p

Joku tuossa taivasteli pakettiautoa, joka ei tajunnut mennä ohituskaistalle moottoritiellä, kun toinen halusi samalle tielle. Ehkä se johtui siitä, että niin ei periaatteessa saisi tehdä. Kaistan vaihtaminen ilman edessä olevaa estettä on muistaakseni ihan Tieliikennelain mukaan kielletty. Toki maalaisjärkeä saa käyttää liikenteen sujumisen hyväksi, mutta noissa laeissa ja asetuksissa on aika usein joku vinha perä, miksi ne on tehty.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi ärsyttävä ryhmä on lähes jäänyt huomiotta, nimittäin "koko 6 km jonon ohittajat".

Nämä maailman navat ajavat ohituskaistalla 150 km/h ohi mahdollisimman monen unohtaen, että se jono tosiaan jatkuu useiden kilomatrien matkan. Ja jos he 1,5 km ohituskaistalla pääsee kenties paristakymmenestä autosta (max) ohi, niin ei se silti mitään auta. Sitten kiilataan ohituskaistan lopussa takaisin, kaikki perässä olevat joutuvat jarruttamaan, ja siinä se hissiliike on sitten valmis.

Itse vittuunnuin noihin Lahti-Heinola välillä, ja olin todella lähellä mennä aina ohituskaistan alussa toiselle kaistalle ja ajaa edessä menevän rinnalla koko kaistan ajan. Hemmetti kun ne ei tajua, että he eivät hyödy ajallisesti kuin pari minuuttia koska edessä on koko ajan jonoa. Sen sijaan muut joutuvat jarruttelemaan aina kävelyvauhtiin asti, kun nämä urpot kiilaavat itsensä takaisin baanalle.

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Minua ärsyttää pääasiassa kahdenlaiset tyypit liikenteessä:

Ensimmäinen tyyppi on sellainen, jonka pitää väkisin tunkea hitaammalla autollaan eteen risteyksissä. Pari viikkoa takaperin ajelin noin 40 kilometriä erään matkailuauton perässä n. 85 km/h satasen alueella kun kaveri ei voinut mitenkään odottaa kahta sekuntia pitempään risteyksessä että olisin ehtinyt risteyksestä ohi. Sitten kun 20 kilometriä olin roikkunut ihan puskurissa kiinni (piruuttani) kun ohikaan ei mutkaisella tiellä päässyt, niin kaveri vilkutti eräällä risteysalueella että nyt pääsee ohi. Siis risteysalueella... Tien varrella oli useita levähdyspaikkoja joille kaveri olisi voinut hetkeksi pysähtyä ja päästää minut ohi, mutta ei.

Toinen tyyppi on sellainen, joka ajelee noin 20 km/h alle sen hetkisen nopeusrajoituksen paikoissa joissa ei pääse ohi. Sitten kun tulee ohituspaikka niin se kaasu yhtäkkiä löytyykin sieltä autosta ja seuraa kiihdytys pienoiseen ylinopeuteen asti, joka aika tehokkaasti estää ohitusyritykset.

Nämä kaksi terroristiryhmää kun saisi maantieltä pois niin maailma olisi huomattavasti parempi paikka.

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Ärsyttävimmät Top 5

1) Autoilijat, jotka eivät näytä suuntamerkkejä!!
Tämä on ehdottomasti ärsyttävintä mitä tiedän. Ajan työmatkoillani päivittäin Helsingin keskustan läpi ja joka ikinen päivä löytyy vähintään viidestä kymmeneen kuskia, jotka eivät käytä vilkkuaan vaihtessaan kaistaa tai kääntyessään risteyksessä.
Toinen tämän tavan ärsyttävä muoto on se, että vilkkua näytettään vasta, kun risteykseen on matkaa enää n. 5 metriä ,jolloin takana oleva ei ole voinut mitenkään ennakoida tilannetta ja esim. vaihtaa kaistaa ajoissa ja siten vältää turhan seisoskelun. (erittäin yleistä esim. Mechellininkadulla, Matkahuollon kohdalla, mentäessä Ruoholahteen päin).

2) Joustamattoman ajotavan omaavat kuskit.
Eli ei ajatella miten ajaminen olisi kaikille jouheampaa, vaan yksioikoisesti ajetaan vaan sitä omaa vauhtia ja"ajolinjaa" ottamatta huomioon muita.

3) Ohituskaistan väärinkäyttäjät.
Moottoriteiden vasemman puoleinen kaista on tarkoitettu ohittamista varten. Ei siihen, että sitä ajetaan täsmälleen omaan tahtiin oli takana sitten millainen jono tahansa ja oikean puoleisella kaistalla tilaa.

4) Huonot ja ajattelemattomat pysäköijät.
Aikaisemmin asutessani keskustassa, oli tämä joka päiväinen riesa. Ihmiset parkeeraavat autonsa jättäen hirveät määrä tilaa joko eteen tai taakse. Monta kertaa on menetetty vähintään yhden auton tila esim. jättämällä iso tyhjä auton perän ja suojatien väliin vaikka se ei ole tarpeellista.

5) Perässä roikkujat
Tämä ei varmastikaan paljon selittelyä kaipaa...

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti mauri
Ärsytyksen punan saavat aikaiseksi myös sellaiset kuskit, jotka ajelevat jatkuvasti 5-10km/h sallittua hiljempaa, mutta nostavat ohituskaistalla nopeuden 10-20km/h yli sallitun! Moottoritieksikö ne sitä ohituskaistaa luulevat?

Täsmälleen! Ajelin viikonloppuna Lahti-Mikkeli -välillä ja hitto soikoon näitä urpoja.

Ike

PS. Ääni meni näille kuselta haiseville lasikuituhinkeille, joita useimmiten hinaa vajaatehoinen auto perä maata viistäen...

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Viestin lähetti Sparrow
Huomautan vielä, että kaikkihan me joskus törttöilemme tiellä, enkä pidä itseäni mitenkään pyhimyksenä. Pitänee katsoa peiliin, sillä viime aikoina on tullut tehtyä pari typerääkin typeränpää ohitusta, joista en ole ylpeä.

Tuossa en voi olla muuta kuin samaa mieltä myös omalta kohdaltani. Aina ajatellaan että vika muissa mut harvemmin niin et syy voi olla myös itsessäkin. Itse kun olen törttöillyt niin yleensä muut ovat olleet hyvin rauhallisia eivätkä ole sen pahemmin reagoineet tilanteeseen. Itse olen kans kehittynyt siinä et osaan jo hillitä itseni kohtuullisen hyvin kun muut hölmöilevät.

Poikkeuksen tekee calvinin mainitsema ensimmäinen tyyppi. Silloin mulla menee kyllä poikkeuksetta herne nenään kun joku hitaampi änkee kolmion takaa eteen vaikka näkee että olen tulossa. Silloin kyllä vedän kyseisestä henkilöstä ohi ja usein näytän myös keskisormea, riippuen siitä kuinka pitkään joudun takana roikkumaan.

Ja mitä noihin typeriin ohituksiin tulee niin niihin olen kans sortunut joskus. Kun on muutenkin pahalla päällä niin ei tarvitse tapahtua kovin kummoista kun provosoituu jonkun tekemästä virheestä ja sit "kostaa" sen hölmöillä ohituksilla. Nykyään yritän välttää liikenteeseen lähtöä jos olen vihainen jo valmiiksi.

Eli myönnän et oon vielä aika kusipää liikenteessä vaikka olen edistynyt parempaan suuntaan. Vaikka olenkin kohtuullisen hyvä ajaja, niin olen kuitenkin huono autoilija. Siinä on vissi ero...En ole hurjastelija enkä muutenkaan kovin vaarallinen mutta provosoidun usein ja silloin käyttäydyn todella typerästi.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Monet asiat, mitkä minua raivostuttavat on tullut jo mainittua, mutta olen nyt ihan viime aikoina pistänyt merkille tuon vasemman kaistan käytön moottoriteillä. Mikä siinä on, että siellä pitää ajaa, vaikka ei ole ketään ohitettavaa ja oikealla olisi siis tilaa. Itse kun tulee takaa niin pikkuisen pistää miettimään mitä pitäisi tehdä? Mennäkö oikealta ohitse vai ajaa ihan persuukseen kiinni ja vilkutella valoja?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti heki
Itse vittuunnuin noihin Lahti-Heinola välillä, ja olin todella lähellä mennä aina ohituskaistan alussa toiselle kaistalle ja ajaa edessä menevän rinnalla koko kaistan ajan. Hemmetti kun ne ei tajua, että he eivät hyödy ajallisesti kuin pari minuuttia koska edessä on koko ajan jonoa. Sen sijaan muut joutuvat jarruttelemaan aina kävelyvauhtiin asti, kun nämä urpot kiilaavat itsensä takaisin baanalle.
Itse ajelen kyseistä väliä silloin tällöin myös, mutta yleensä olen välttänyt pahimmat ruuhkat. Viime kesänä kuitenkin pamahdimme älyttömään ruhkaan noin tunnin ajaksi. Jono eteni parikymmentä kilometriä tuon tunnin aikana ja aurinko paistoi täydeltä terältä. Olin siis jo valmiiksi kiukkuinen, kun nämä ritariässät aloittivat ohittelunsa. Yksi kiilasi eteeni, kun en ehtinyt kiihdyttää edellä olevaa autoa kiinni jonon nytkähdettyä eteenpäin, ja ah sitä kypsymisen määrää! Täytyy sanoa, että harvoin olen sillä tavalla malttiani ratin takana menettänyt kuin silloin. Tilanne oli pakko kuiteta jollain tavalla, joten ajoin autoni aivan kiilajan takapuskuriin kiinni ja köröttelin siten noin vartin verran. Taisi sieltä edestä vilahtaa keskisormeakin, mutta sehän sai aikaan "turvavälin" kutistumisen entuudestaan.

Tuolla välillä joku matka-autoilija teki todella hyvän teon. Hän siirtyi kaistojen väliin siten, että esti ohituskaistan käytön. Tämä kuski sai minun mielialani nousemaan hetkellisesti, kiitos sinulle tuntematon teiden ritari.

Akseli

Jäsen
Itseäni on aina ärsyttänyt semmoiset jotka ajaa taajaman ulkopuolella 60 km/h rajoituksella tasan 60 ja jatkavat sitten samaa kuuttakymppiä kun tulee 50 rajoitus. Perkele.
Ajaisivat sitä ylinopeutta mieluummin taajaman ulkopuolella.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä ketuttaa ne autoilijat, jotka kaatosateessa ajavat dösäpysäkin kohdalla tuhatta ja sataa vesiurissa, jotta dösäpysäkillä olijat varmasti kastuvat. Onneksi sentään jotkut kuskit älyävät ajaa urien vieressä.
Nimim. kuraveden kastelema kiukkuinen Gellner :mad:

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Voi voi

Kyllä täällä on lyhytpinnaista porukkaa. Kyllähän sitä aina itsekin joskus vittuuntuu, mutta nämä alinopeusvitutukset ovat yllättäviä. Mielestäni se on jopa arvostettava piirre ajaa 10-20 km/h alempaa nopeutta kuin sallittaisiin. Sillä tavoin voidaan olla melko varmoja, ettei jouduta onnettomuuksiin. Se takana olevan kiire on aivan toissijainen asia. Ellei sairaalaan ole kiire, se varmasti voi odottaa, tai sitten kannattaa varata enemmän aikaa jos se niin koville ottaa se ohitus. Jos ei voi ohittaa jossain tilanteessa, sitten odottaa. Paljon pahempi on ajaa ylinopeutta. Joskin itse siihen syyllistyn usein, yritäin pitää vauhdit kurissa. Mutta en halua teilata niitä, jotka yrittävät ajaa turvallisesti...se on sitten eri juttu jos siinä tahallaan ollaan tukkona ja kiihdytetään kun toinen yrittää ohi.

Gellnerille sen verran, että aina ei edes näe niitä lätäköitä. Varsinkin jos sataa. Itse pari viikkoa sitten kastelin aika komeasti yhden pyöräilijän Pitskussa, enkä yhtään huomannut koko tilannetta. Kaveri vain repesi nauramaan siinä etupenkillä, eli siitä sen sitten lopulta tajusin. Silloin satoi muutenkin, että märkä se cyclisti varmaan kuitenkin oli. Mutta ei kannata kaavamaisesti ajatella, että nuo kastelut johtuisivat aina siitä, että silmät punaisina ajetaan varta vasten siihen lätäkköön ja nauretaan paskaista naurua perään.

Ja jos joku saatana ajaa ohituskaistalla "vähän yli 120" kuten joku sanoi, on siitä ihan turha valittaa. Sehän ajaa jo itsekin ylinopeutta, ei kenelläkään pitäisi olla mitään asiaa ohittaa jo valmiiksi ylinopeutta ajavaa ellei sitten taas ole sairaalaan tai hautajaisiin kiire.

yyz: Olen samaa mieltä siitä, että suuntamerkkejä pitäisi näyttää, mutta mainitsemassasi liikenneympyrä tilanteessa, olen havainnut, että se on suhteellisen vaikeaa ajoittain. Kun nimittäin käännetään jyrkästi rattia toiseen suuntaan, tarkkaillaan oikeaa puolta ja yritetään siinä samalla pistää vilkku päälle, saattaa se joskus jäädä. On sen verran hankalaa. Tai sitten harjoituksen puutetta. Sitäpaitsi se vilkku napsahtaa samantien pois kun suoristaa ratin eli tässä tapauksessa kun kääntyy yhtäkkiä siitä oikealle. Pitäisi vain ilmeisesti ajaa niin hiljaa, että ehtisi tehdä kaiken, mutta toisaalta sitten tulee näitä Knight Ridereita valittamaan siitäkin.

Turvaväliä on muuten joskus aika vaikea pitää. Heti kun vähän jätät tilaa, se tila häviää kun siihen joku aina tunkee.

Pitäisi yrittää olla kohtelias....ei aina onnistu mutta täällä kyllä näkee aika kovia kommentteja. Keskisormen näyttämien on jo niin idioottimaista touhua, etten edes viitsi kommentoida sitä. Siinä alennutaan kyllä suoraan tuohon "teinipelle"-kategoriaan. Arvostus menee täydellisesti jos siihen lähtee. Oli syy sitten mikä tahansa. Voin ehkä ymmärtää tuon jos joku kilkkaa sinut tahallaan ojaan...muuten en.

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Koskaan en ole yhteenkään autoilijaan suuttunut niin paljon kuin itseeni joka kerta kun satun tekemään liikenteessä virheen. Sen jälkeen haukun itseäni idiootiksi noin vartin verran - ja ääneen, mikäli meikäläisellä ei kyydittäviä ole.

Jostain käsittämättömästä syystä risteyksessä kääntyminen aiheuttaa erityisiä vaikeuksia silloin, kun suojatiellä seisoo/kävelee näitä menen-enmene-menen tyyppisiä ihmisiä. Useimmiten päädyn painamaan kaasua ja häpeän sen jälkeen silmät päästäni. En näytä oppivan koskaan.

Toinen bravuurini on tämä risteyksessä nopeampien eteen kiilaus. Se ei ole mikään tekosyy että takana joku lyhytpinnainen ilmoittaa töötillään milloin olisi mihinkin väliin pitänyt tunkea, vaan kärsivällisyyttä pitäisi löytyä aina kun risteyksissä asioidaan. Ei vaan löydy.

Ja sitten moottoritielle. Kiihdytyskaistalla kulkevia on ihan pakko tarkkailla henkeä pidätellen, ja millään ei pysty päättämään jotta väistäiskö vai ei. Ja peruutuspeiliä tulee varmaan tuijoteltua enemmän kuin tuulilasia - idioottimaista sekin.

Ja ne säät. Ajan loistosäällä ihan rajoitusten mukaan, mutta sään huonontuessa tuottaa kaasupolkimen hölläys ylivoimaisia ongelmia. Sitä mennään melkein yhtä lujaa/hiljaa oli sitten auringonpaistetta tai sumua. Typerä asenne.

On meikäläisessä kuljettajana kyllä hyviä puoliakin. Eli
a) Koskaan en hurjastele, 10-15 kilsan ylinopeus on suunnilleen ennätys (siis todellisuudessa, ei mittarin mukaan joka valehtelee melkein 10%). Kertaakaan ei ole poliisi vielä pysäyttänyt, tosin kortinkin oon omistanut alle 3 vuotta.
b) Pyrin parkkeerattaessa osumaan parkkiruudun keskelle niin, että jää sekä itselle että vierustovereille tilaa ahtautua autoon. Aina ei tämäkään auta kun kaikki ei ole meikäläisen kaltaisia perfektionisteja mitä pysäköimiseen tulee.
c) En yleensä harrasta takapuskurissa roikkumista, ellen sitten epähuomiossa erehdy.
d) En juo alkoholia joten en koskaan lähde humalassa autoilemaan.
e) Pyrin näyttämään vilkkua hyvissä ajoin ennen kuin käännyn.
f) Ajattelen muutenkin usein muiden ihmisten mielipiteitä (tämä on suorastaan pahe), joten yritän ottaa muut autoilijat huomioon.

P.S. Unohtui tässä mainita yksi inhottava temppu liikenteessä: pysähtyä suoraa ajaessaan ylikohteliaasti kaksi kaistaa ylittävän suojatien eteen päästääkseen jalankulkijat yli - varsinkin äkkinäisesti tehtynä. Siinä saa toisella kaistalla ajava olla tarkkana kun liikennesääntöjen noudattaminen muuttuu yhtäkkiä hengenvaaralliseksi. Mikäli jalankulkijoilla ei ole silmiä päässään saattaa olla jo liian myöhäistä.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Cannibal: Sinulla ei näytä olevan harmainta aavistustakaan siitä, miten edistetään liikenteen sujuvuutta. Ne maantiellä alinopeutta ajavat eivät välttämättä itse törmää mihinkään. Mutta kaikki muut, jotka joutuvat noiden 'turvallisten kuskien' takia muuttamaan ajorytmiään ihan sääntöjenkin mukaan ajamalla, ovat vaarassa. Jokainen ohitus on riski. On melkoisen lyhytnäköistä toimintaa väittää noiden etanoiden edistävän liikenneturvallisuutta.

Ja mitä tuohon moottoritiekäyttäytymiseen tulee, niin en ymmärrä, miksi pitää blokata takaa tulevien matkanteko vain siksi, että itsekin ajaa jo 'hiukan yli'. Alta pois ja vilkkaasti. Tuollaista toimintaa ei vain pysty järjellä perustelemaan.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Ossi
Ja mitä tuohon moottoritiekäyttäytymiseen tulee, niin en ymmärrä, miksi pitää blokata takaa tulevien matkanteko vain siksi, että itsekin ajaa jo 'hiukan yli'. Alta pois ja vilkkaasti. Tuollaista toimintaa ei vain pysty järjellä perustelemaan.

Erittäin paljon samaa mieltä. Tosin täysin eri mieltä sellaisissa tapauksissa (ja niitä osuu kohdalle joka päivä Helsingin sisääntuloteillä), että vasemmalla kaistalla etenee 10-20 auton jono, joka ajaa ns. rikesakkorajalla eli 15-20 kmh yli rajoituksen, mutta jonon viimeiseksi asettuva passatturbodieselekonomi on silti sitä mieltä, että näiden 10-20 auton on jarrutettava ja tungettava sinne bussien, rekkojen ja pappojen sekaan oikealle, jotta passatturbodieselekonomi pääsee 5 sekuntia aikaisemmin Huopalahden liikennevaloihin. Mainittakoon, että tämä passatturbodieselekonomi ärtyy itse suunnattomasti, jos hänen taakseen ilmestyy samanlainen perässä roikkuva valopää.

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Re: Voi voi

Viestin lähetti Cannibal
Kyllä täällä on lyhytpinnaista porukkaa. Kyllähän sitä aina itsekin joskus vittuuntuu, mutta nämä alinopeusvitutukset ovat yllättäviä. Mielestäni se on jopa arvostettava piirre ajaa 10-20 km/h alempaa nopeutta kuin sallittaisiin. Sillä tavoin voidaan olla melko varmoja, ettei jouduta onnettomuuksiin. Se takana olevan kiire on aivan toissijainen asia.

Totta, mutta siinäkin on omat riskinsä. Ensinnäkin tämä alinopeutta ajava kerää taakseen pitkän jonon ja jonossa ajaminen ei ole kovin turvallista koska yleensä ajetaan aivan puskurissa kiinni. Esim. ketjukolareita syntyy tämän vuoksi.

Toiseksi, vaikka itse olisikin maltillinen ja odottaisi rauhassa turvallista ohituspaikkaa niin aina löytyy joku Kaasu-Kalle jonka on pakko lähteä ohittaan ja siinä syntyy aina vaarallisia tilanteita kun välit ovat ahtaita ja jono pitkä.

Eli vaikka alinopeutta ajava ei sinänsä mitään väärää teekään niin hän kuitenkin jonkin verran vaarantaa liikenneturvallisuutta ajamalla alle sallitun nopeuden. Kyllä jokaisella ajokortin omistavalla pitää sen verran rohkeutta olla että sillä satasen tiellä myös ajetaan satasta eikä esim. kahdeksaakymppiä. Jos rohkeus ei riitä niin siinä tapauksessa on parempi hommata toinen kuski tai siirtyä julkisiin kulkuneuvoihin.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Sampe
P.S. Unohtui tässä mainita yksi inhottava temppu liikenteessä: pysähtyä suoraa ajaessaan ylikohteliaasti kaksi kaistaa ylittävän suojatien eteen päästääkseen jalankulkijat yli - varsinkin äkkinäisesti tehtynä. Siinä saa toisella kaistalla ajava olla tarkkana kun liikennesääntöjen noudattaminen muuttuu yhtäkkiä hengenvaaralliseksi. Mikäli jalankulkijoilla ei ole silmiä päässään saattaa olla jo liian myöhäistä.
Vielä inhottavampi temppu on jättää kevyt liikenne huomioimatta. Aina, siis ihan jokainen kerta, kun autolla lähestytään suojatietä on varmistuttava, että suojatiellä ei ole ketään eikä sinne ole tulossa ketään. Jos on, niin sitten on annettava tilaa, eli hiljennettävä tai tarvittaessa pysähdyttävä. Tämä täysin riippumatta siitä, millä kaistalla ajaa. Ja etenkin jos viereisellä kaistalla oleva hidastaa, on hidastettava vauhtia. Nykyään vaan tuntuu liikenteessä olevan sellainen asenne, että suuremman oikeudella mennään säännöistä piittaamatta.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Voi voi

Viestin lähetti Diamond
Kyllä jokaisella ajokortin omistavalla pitää sen verran rohkeutta olla että sillä satasen tiellä myös ajetaan satasta eikä esim. kahdeksaakymppiä. Jos rohkeus ei riitä niin siinä tapauksessa on parempi hommata toinen kuski tai siirtyä julkisiin kulkuneuvoihin.
Aivan. Jos ei uskalla ajaa pysytään poissa ratista. Jos ei tajua liikennettä pysytään poissa ratista. Jos kolmiulotteisen liikkeen hahmottamiskyky on nolla pysytään poissa ratista. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin lähteä ohittamaan jotain 80km/h vauhtia satasen alueella köröttelevää etanaa 1,6l automaattikadettilla jossa on vielä hieman kuormaa. Vaarallista, ja taakse kertyy nopeasti vielä jono jossa keittää muutamalla yli ja lähdetään esittelemään formulataitoja. Yhä vaarallisempaa. Jos taas ajetaan sitä satasta reilusti ja reippaasti ei kerry mitään jonoja, ei mitään road ragea, ei jonoja ja kaikilla on mukavaa. Tieliikenteessä on asetettu nopeusrajoitukset sille tieosuudelle turvallisiksi. Ei ole mitään syytä aavistella, että alempi nopeus lisäisi turvallisuutta jotenkin äärimmäisen paljon. Päinvastoin.

Ajetaan sitä autoa.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Designer
Vielä inhottavampi temppu on jättää kevyt liikenne huomioimatta. Aina, siis ihan jokainen kerta, kun autolla lähestytään suojatietä on varmistuttava, että suojatiellä ei ole ketään eikä sinne ole tulossa ketään. Jos on, niin sitten on annettava tilaa, eli hiljennettävä tai tarvittaessa pysähdyttävä. Tämä täysin riippumatta siitä, millä kaistalla ajaa. Ja etenkin jos viereisellä kaistalla oleva hidastaa, on hidastettava vauhtia. Nykyään vaan tuntuu liikenteessä olevan sellainen asenne, että suuremman oikeudella mennään säännöistä piittaamatta.

Kun tulin opiskelemaan Lappeenrantaan niin ensimmäinen järkytys oli, että ihmiset ajavat ympäri vuoden fillareillaan. Meenasin kerran jyrätä talvella autolla ajaessani fillaristin kun olin kääntymässä oikealle risteyksestä ja pyöräilijä tuli nopeasti oikealta. Onneksi mitään ei sattunut ja sen jälkeen olen katsonut myös talvella tuleeko pyöräilijöitä.

Rocco

Jäsen
Viikonloppuna tuli sitten vastaan seuraava tapaus:

Mieshenkilö ajeli Jalasjärvellä Mitsun tila-autolla uutta Koskuen ohitustietä pitkin n. 80km/h 100km/h alueella, takana oli bussi ja pari muuta autoa jotka ei saanut ohituspaikkaa itselleen. No sitten itse ohitin bussin ja muut autot ja jäin Mitsun taakse odottelemaan ohituspaikkaa, sitä ei heti tullut ja seuraavalla suoralla eteemme kääntyi rekka. Koska paikalla oli vielä lievä ylämäki jäi rekka tukkimaan tietämme n. 40 km/h vauhdillaan. Ylämäen jälkeen tuli kohdalle suoranpätkä ja lähdin sitten ohittamaan tuota kaksikkoa, kun olin lähes kokonaan toisella kaistalla niin rekka näyttää kohteliaasti vilkulla että vastaantuleva kaista on vapaa. No sitten tämä Mitsun valopää änkeää samantien eteeni katsomatta taakseen, siinä taisi olla nopeutta jo 60km/h ja väliä jäi alle metri kun se siihen änkesi. No ei muuta kuin omasta Transitista jarrua ja takaisin omalle kaistalle kun ei sille suoralle enää riittänyt vauhtia rekan ohittamiseen. No kuinka ollakaan tämän lyhyen suoran päässä on Juustoportti kahvilakompleksi ja heti kun Mitsukuski pääsi rekan ohi niin vilkku päälle ja Juustoporttiin kahville!!! Ei jumalavita kun toivoin kovasti että kyseisellä henkilöllä menee korvapuusti väärään kurkkuun ja kuuma kahvi keikahtaa syliin.

Jos Mitsukuski näet tämän niin mörökölli sinut vieköön!!! Opettele ajamaan!!!

Ai niin, itse aiheeseen... Ärsyttää ihmiset jotka ajelevat alinopeutta tässä maassa jossa on muutenkin matalat vauhdit. Vilkuttomat autoilijat ärsyttää ja vielä enemmän ne jotka laittavat vilkun päälle samalla kun kääntyvät, sitten ärsyttää suunnattomasti ne jotka tulevat moottoritielle rampista olettaen että sinne saa tulle noinvaan ja kaikki antavat tietä. Ehei, siellä on kolmio joka kertoo että teillä on väistämisvelvollisuus! Kiihdytyskaista on sitä varten että saatte sovitettua nopeutenne muun liikenteen virtaan sopivaksi.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy