pappi kirjoitti:
Itse kokeilisin seuraavia ketjukoostumuksia:
Hyökkäys
Filppula- Santala- Dahlman
Santala tarvitsee nopeat laiturit joten Ilarin paikka olisi tässä ketjussa
Beaudoin-Mapletoft- Virta
Kanukit ehdottomasti samaan ketjuun.Virtaa voisi kokeilla tässä ketjussa
Varis- Pakaslahti- Valtonen
Kuusisto- Niinimäki- Koivisto
Tämä ketju loi eilen ainakin Tv:n kuvan perusteella hyvin painetta HiFK:n päätyyn.
Itse olen suhteellisen samoilla linjoilla. Tosin Mapletoft on minun tämän kauden nähtyjen otteella edelleen mielestäni potentiaalinen sentteri, joten antaisin hänen jatkaa Ilarin kanssa.
Virta-Santala-Dahlman
Santala-Dahlman kaksikko on kuulemma tosiaan pelannut hyvin yhteen jo A-junnuissa ja jonkinlainen (helvetin)hatara mielikuva on siitä, että jossain pelissä 2000-luvun alussa oli koossa ketju Rita-Santala-Dahlman, joka värkkäsi yhden maalin kyseisessä TV-pelissä. Jäänyt vain mieleen... Jantusen tullessa kehiin siirtäisin Tonyn tästä kolmoseen, miehestä on jäänyt tälläinen "löysä paska" mielikuva, mutta saa toistaiseksi jatkaa ykkösessä.
Filppula-Mapletoft-Beduiini
Mapletoftillakin vähän tuota taitoa on, vaikka ei mikään supertaitava mailavirtuoosi olekaan. Sen lisäksi olen huomannut, että hänellä on tarvittava pelisilmä SM-liigaan antamaan Filppulalle syöttöjä. Jos ei Filppula itse saa kiekkoa lauottua maaliin hoitaa Beduiini kiekon maalin edustalta kyllä sisään!
Varis-Pakaslahti-Valtonen
Paka-Tomek kaksikko pelasi muutamassa harjoituspelissä käsittääkseni hyvin ja tämä voisi olla satunnaisesti kahdelle ylemmälle ketjulle tukea antava kaksikko. Tomekille lupa hanskata ja riehua maalinedessä ja survoa Variksen vedot verkkoon. Jantusen tervehdyttyä Virta kolmoseen ja Varis neloseen viettämään uransa ehtoopuolta.
Kuusisto- Niinimäki- Koivisto
Tämä vaikuttaa ihan helvetin hyvältä nelosketjulta. Varsinkin jos Kuusiston ja Niinimäen motivaatio kestää pelata nelosessa. Siinä tapauksessa liigan paras nelonen jolle voi jonkun muun ketjun jäätyessä antaa luottamustakin. Koiviston paikalla voi välillä antaa peliaikaa myös Uroselle.
Kun tuossa noita ketjuja katsoo, niin täytyy sanoa, että turha tänne on yhtään uutta hyökkääjää raahata ellei mies ole Gleeeeeeeeeen Metropolit. Jos rahaa on vielä järjellisesti käytettävissä kannattanee sitä säästää maalivahtiin, mutta annetaan Göehringin yrittää nyt edes sen aikaa, että hänen edessään pelaa edes kohtalainen puolustus. Köörinkiä ei kriisistämme voi syyttää.
Puolustuskin alkaa näyttää helvetin hyvältä. Vielä kun tuon Jalkasen jättää varamieheksi.
Lepistö-Kankaanperä
Martikainen-Norton
Latvala-Kantee
Kalteva
Tosiaan, ei Kalteva mikään turha jätkä ole ja vaikka hänen alkukausi on aika karmivan näköinen ollut, niin mielestäni reilusti kovempi pelimies kuin esimerkiksi Jalkanen. Nyt toi pakistokin näyttää helvetin hyvältä. Vielä jos mara olisi mukana, niin voisi laittaa hänet kakkospariin ja Martikaisen kolmospariin ja Latvalan vaikka vilttiin. Silloin näyttäisi tuo pakisto loistavalta. Kiekolliset Lepistö, Martikainen. Hommansa suorittavat perusvarmat miehet, jotka eivät fyysisyyttäkään kaihda Kanki, Nortti, Järventie ja Kantee.
Göehring on huhupuheiden mukaan kaksi edellistä peliä näyttänyt hyvältä maalivahdilta, ensimmäinen ja helpottava voitto on otettu! Myös kun otteluohjelmaa katsoo, edessä on paljon kotipelejä joissa suurin osa vastustajistakin on selkeästi voitettavissa. Nyt on positiivisemmat fibat, kuin kertaakaan tällä kaudella!