Kyllä pahaa tekee katsoa tuota jypin nimilistaa. Omat juniorit heitetään hakemaan pelipaikkaa muualta kun Ruotsista lappaa porukkaa joka päivä lisää. Erittäin lyhytnäköistä toimintaa ja varmaan kaikki jypin potentiaaliset junnut soittelee Kapaselle josko pääsisi Kalpaan ensi kaudeksi.
Pari päivää sitten kätistiin, kun JYP ei ole muiden joukkueiden tapaan ahneena liikkeellä siirtoikkunan umpeutuessa. Nyt joukkueseen on ostettu KAKSI pelaajaa, jotka molemmat ovat myös ensi kauden pelaajia, ja heti kitistään, että JYP on ostojoukkue!!! Eilen Ilvestä vastaan ykkösylivoimassa (ei siellä muita ylivoimia juuri ollutkaan, viiskolmosia lukuunottamatta) viivalla pelasivat Jaatinen ja Vatanen, ei mitkään ostomiehet. Katsomossa taas istui Hakkarainen, ei Pesonen tai Lahti. Omia miehiä otetaan hissukseen mukaan, mutta kyllähän pelin henki on se, että pelejä menään voittamaan ja JYP ei ole enää mopo.
Vähän meni OT, mutta antaa mennä vaan: Pikkaisen on faneilla Pihlströmin siirtouutisen jälkeen karannut mopo käsistä. Ei nyt tehdä itse itsestämme mitään automaattista mestaria - siinä asemassa ei ole muuta kuin hävittävää ja siinä ei ole oikeasti enää hauskaa, eikä voittokaan tunnu enää niin makealta. Oulussa asuneena olen tämän nähnyt. Mutta menkööt nämä ennenaikaiset mestaruusjuhlat kännin piikkiin.
Ja sitten se topic: kun Pile paranee ja jos uusia loukkaantumisia ei tule, niin kyllä on RDllä positiivinen ongelma ketjujen kasaamisessa. Riippuen miten kokoonpanot asettuu, voi tuo Pilen paikan löytäminen olla hankalaa. Itse toivon että Kariya-Makkonen-Virtanen pysyisi loppukauden kasassa ja ettei Pihlströmiä alettaisi tunkea väkisin Vemmun tilalle. Se olisi kaikkien etu. Kaiken järjen mukaan Pile ottaa Jäsän paikan ja kolmonen pysyy muodossa Pihlström-Vänttinen-Tuppurainen - vaikka kyllähän Allu ja Pillu aika samanoloisia pelaajia on. Neloseen jää sitten käytännössä kuusi miestä (Sipiläinen, Riska, Lahti, Jääskeläinen, Pesonen, Hakkarainen), jotka saavat tasapäin taistella pelipaikasta aina finaaleihin asti (taas se mopo keulii).