Ketjulotto kaudelle 2009–2010

  • 181 502
  • 824

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sitten vasta todelliset hyökkääjien pudotuspelit alkavat jos/kun Fobba ja Palonen palaavat taistelemaan 4.kentän peliajasta!
Jos siihen mennessä ei ole minkäänlaista muuta karsintaa tapahtunut ja jos Savinaisen otteet eivät ole parantuneet niin kauppa/vaihto koti-Espooseen voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Tuskin Velluakaan kannattaa katsomossa istuttaa.

Ja perhana, kyllä minä kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että tuloksen pitää merkata palkan lisäksi. Mäkilä on ollut niin paljon Savinaista parempi tällä kaudella että Antin pitää olla kokoonpanossa ennen Savinaista.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ja perhana, kyllä minä kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että tuloksen pitää merkata palkan lisäksi. Mäkilä on ollut niin paljon Savinaista parempi tällä kaudella että Antin pitää olla kokoonpanossa ennen Savinaista.

Onneksi meidän kummankaan ei tarvitse päättää Savinaisen tai Mäkilän pelipaikkoja tai -aikoja. :)

Siitä lienet samaa mieltä, että yksi "kudroc/malmivaara" tuonne pakistoon olisi joka tapauksessa ASAP:pina saatava??
 
Ja perhana, kyllä minä kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että tuloksen pitää merkata palkan lisäksi. Mäkilä on ollut niin paljon Savinaista parempi tällä kaudella että Antin pitää olla kokoonpanossa ennen Savinaista.

Tässä asiassa olen korkin kanssa samoilla linjoilla. Lisäksi olen taipuvaisempi uskomaan Mäkilän tulevaisuuteen Ässissä kuin Savinaisen. Mäkilän kehittymistä ja kiinnittämistä Ässiin pidän tärkeänä, että meillä olisi jatkossakin edes yksi pelin/maalintekoon kykenevä laituri, joka ampuu rightilta eikä ole täysin smurffi.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SK:sta luettuna, Rautakallio on huomannut Zaborskyn olevan puhdas sentteri ja tilaa keskellä joutuu ilmeisesti antamaan Piros. Onkohan nyt sitten alkanut se Piroksen lähtölaskenta jos katsomokomennus uhkaa? Piroksen hinnalla toki saataisiin ainakin se kaivattu sikapakki ja hyökkäykseenkin vielä kohtuullinen snaipperi. 4. Ketju mitä ilmeisemmin huomenna muodossa Savinainen-Zaborsky-Mäkinen.
 

Force

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luomala-Kuparinen-Kivenmäki
Määttä-Palomäki

Huhtala-Sillanpää-Salminen
Uusitalo-Kuusisto

Savinainen-Niemi-Mäkilä/Huhtanen
Rahkola-Iliakis

Piros-Zaborsky-Mäkinen
 
Viimeksi muokattu:

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luomala-Kuparinen-Kivenmäki
Määttä-Palomäki

Huhtala-Sillanpää/Savinainen-Salminen
Uusitalo-Kuusisto

Huhtanen-Niemi-Mäkilä
Rahkola-Iliakis

Piros/Savinainen-Zaborsky-Mäkinen

Jotenkin näin se tullee olemaan. Minusta Savinaiselle voisi antaa lepopäivän ja Kamelille viimeisen näytön paikan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Minusta Savinaiselle voisi antaa lepopäivän ja Kamelille viimeisen näytön paikan.

Niin, ehkä se kuitenkin kaikesta huolimatta olisi ihan "reilua" antaa Kamilin pelata vielä huomenna.. ihan vaan kun Zaborskystakaan ei kuitenkaan vielä tiedä. Sitten katsotaan miten jatketaan..
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luomala-Kuparinen-Kivenmäki
Määttä-Palomäki

Huhtala-Sillanpää-Salminen
Uusitalo-Kuusisto

Huhtanen-Niemi-Mäkilä
Rahkola-Iliakis

Piros-Zaborsky-Savinainen

Näillä huomenna.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SK:sta luettuna, Rautakallio on huomannut Zaborskyn olevan puhdas sentteri ja tilaa keskellä joutuu ilmeisesti antamaan Piros. Onkohan nyt sitten alkanut se Piroksen lähtölaskenta jos katsomokomennus uhkaa? Piroksen hinnalla toki saataisiin ainakin se kaivattu sikapakki ja hyökkäykseenkin vielä kohtuullinen snaipperi. 4. Ketju mitä ilmeisemmin huomenna muodossa Savinainen-Zaborsky-Mäkinen.

Mihin ihmeeseen Ässät vielä tarvitsee hyökkääjää? Niitähän alkaa olla jo ihan tarpeeksi, joten pakkiin sitten vaan rahat kiinni, jos niin käy, että Piros meidät jättää.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Piros oli toki tänään hiukan pirteämpi, mutta ellei yhteispeli Zaborskyn kanssa ole jatkossakin aivan huikeaa tasoa, niin kai järkevintä olisi edelleen hankkiutua hänestä eroon (ainakin mikäli tämä on edellytys kunnon pakin hankinnalle). Tällöin ketjut voisivat olla muodossa:

Luomala-Kuparinen-Kivenmäki

Huhtala-Zaborsky-Salminen

Huhtanen-Niemi-Mäkilä

Mäkinen-Sillanpää-Savinainen

Sitten vielä Savinaisen paikan ottaisi Palonen täyteen pelikuntoon päästessään. Forsbackan tervehdyttyä voitaisiin nelosessa peluuttaa aina kahta kolmikosta Mäkinen-Forsbacka-Palonen. Savinainen paikkaisi tarpeen mukaan loukkaantuneita pelaajia ylemmissä ketjuissa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mitä vittua Kuusisto ja Mäkinen tekevät jatkuvasti Ässien yyveessä?? Luulisi tuosta porukasta löytyvän parempiakin vaihtoehtoja.

Vaikka kenttäkoostumus on Zaborsky-Piros-Mäkinen niin ei se tarkoita, ettei jotain kolmatta pelaajaa voisi ylivoimassa käyttää Mäkisen paikalla. Tässä on Rautakalliolla näyttäisi olevan kehittämisen varaa.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En nyt mitään sopivaa ketjua löytänyt tälle kirjoitukselle, mutta laitetaan nyt tähän. Huhtasta tuli kritisoitua rumasti Tappara pelin jälkeen, mutta tänään taisi Huhtaselle osua paras ilta tähän asti ainakin niistä mitä itse olen nähnyt. Loistava peli, Hupi. Toivottavasti tämän illan taso säilyy.
 

tnub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, Edmonton Oilers
En nyt mitään sopivaa ketjua löytänyt tälle kirjoitukselle, mutta laitetaan nyt tähän. Huhtasta tuli kritisoitua rumasti Tappara pelin jälkeen, mutta tänään taisi Huhtaselle osua paras ilta tähän asti ainakin niistä mitä itse olen nähnyt. Loistava peli, Hupi. Toivottavasti tämän illan taso säilyy.

Huhtanen on ollu lähes koko alkukauden yksi padan työteliäimmistä pelureista, näin on ollut myös aikaisemmilla kausilla. Ongelma on siinä, että kaveri istuu "pelisilmänsä" päällä, eikä osu edes jalkapallomaaleihin. Toivottavasti osuu jatkossa.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Mitä vittua Kuusisto ja Mäkinen tekevät jatkuvasti Ässien yyveessä?? Luulisi tuosta porukasta löytyvän parempiakin vaihtoehtoja.

Vaikka kenttäkoostumus on Zaborsky-Piros-Mäkinen niin ei se tarkoita, ettei jotain kolmatta pelaajaa voisi ylivoimassa käyttää Mäkisen paikalla. Tässä on Rautakalliolla näyttäisi olevan kehittämisen varaa.
Jees, tätä itsekin kritisoin suuresti, sillä valmennusjohto ei näyttänyt edes oppivan virheistään pelin edetessä. Joka kerta ylivoima lähes luovutettiin vastustajalle, kun Mäkinen koski kiekkoon.

Ässien ylivoimina voisi koittaa seuraavia:

Luomala-Kuparinen-Kivenmäki
Uusitalo-Jyrkkiö/Iliakis

Piros-Niemi-Salminen/Huhtala
Zaborsky-Kuusisto/Iliakis
 
Pyöritelläänpäs ketjuja uusiksi sikäli mikäli Piros ulostetaan.

Luomala - Kuparinen - Kivenmäki
Huhtala - Zaborsky - Savinainen (kunhan kuntoutuu)
Mäkilä - Niemi - Huhtanen
Palonen - Sillanpää - Mäkinen/Fobba/Laaksonen
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhtanen vaikuttaa pelaajalta, joka olisi kivenkova pelimies, kunhan treenaisi vetojaan hiukan ja hankkisi lisää maalintekijän vaistoa. Ainakin Jussi Ahon selostusten ja itse nähtyjen pelien perusteella mies onnistuu pelaamaan itsensä jatkuvasti hyviin maalintekotilanteisiin, mutta maaleja tulee tähän aktiivisuuteen nähden yllättävän harvoin. Käyttökelpoinen kaveri ja kova taistelija kyllä jo nyt.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Pyöritelläänpäs ketjuja uusiksi sikäli mikäli Piros ulostetaan.

Luomala - Kuparinen - Kivenmäki
Huhtala - Zaborsky - Savinainen (kunhan kuntoutuu)
Mäkilä - Niemi - Huhtanen
Palonen - Sillanpää - Mäkinen/Fobba/Laaksonen

Ja Salminen lähetettäisi sit Luvialle höntsäilemään vai ?
 
Ja Salminen lähetettäisi sit Luvialle höntsäilemään vai ?

Luvialla saattaisi maalintekokin onnistua. Kauanko häntä pitäisi roikottaa kiintiöpaikalla? Mielestäni olisi aika antaa esim. Laaksoselle näyttöpaikka muutamaan otteluun. Mikäli Laaksosella sujuu, niin toistaiseksi mukaan kokoonpanoon. Sakelle sitten peliaikaa, jos ja kun jollakin muulla laiturilla tulee taantuma.
 

MustaPata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun mielestäni Kivenmäki voitaisiin ihan hyvin istuttaa Piroksen ja Zaborskyn rinnalle, siinä kentässä olisi silloin tarpeeksi käsiä ja ainakin viime pelit ovat osoittaneeet että viimeistelykin onnistuu.Salminen puolestaan Luomalan ja Kuparisen rinnalle hakemaan uutta nostetta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minun mielestäni Kivenmäki voitaisiin ihan hyvin istuttaa Piroksen ja Zaborskyn rinnalle, siinä kentässä olisi silloin tarpeeksi käsiä ja ainakin viime pelit ovat osoittaneeet että viimeistelykin onnistuu.Salminen puolestaan Luomalan ja Kuparisen rinnalle hakemaan uutta nostetta.

Pitäisin edelleen kasassa ketjun Mave-Kupru-Luomala.

Sen sijaan laittaisin yhteen Huhtala-Piros-Zaborsky. Makuasia kumpaa slaavia haluaa peluuttaa keskellä ja kumpaa laidassa. Tuossa kentässä olisi Ässien mittakaavassa valtavasti potentiaalia ratkaisuihin, jos kaikki kemiat natsaavat äijien kesken yhteen.

SS:lle tekisi pariksi peliksi hyvää hieman vähempi vastuu (jopa katsomopaikka), koska peli ei tunnu olevan vielä(kään) viimekautisessa muotissa. Sokaisiko Penan rahakas jatkosoppari pojan vai mikä on?
 

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun mielestäni Kivenmäki voitaisiin ihan hyvin istuttaa Piroksen ja Zaborskyn rinnalle, siinä kentässä olisi silloin tarpeeksi käsiä ja ainakin viime pelit ovat osoittaneeet että viimeistelykin onnistuu.Salminen puolestaan Luomalan ja Kuparisen rinnalle hakemaan uutta nostetta.

En pitäisi tuota vaihtoa kovin hyvänä kummankaan kentällisen kannalta. Kuparisen kenttää on turha lähteä rikkomaan pelkän pistepörssinkään perusteella. Toki hyviä ja myös huonoja pelejä on joukkoon mahtunut, mutta kokonaisuudessaan yllättävän hyvin toimiva koostumus on tuo ykkönen ollut.

Turun pelin perusteella en lähtisi slaaveja ja Salmistakaan erottamaan. Heidän yhteispelinsä nimittäin näytti silmääni melko hyvältä siellä ja sen perusteella antaisin heille kyllä muutaman pelin jatkoa yhdessä. Ja uskon tulosta alkavan syntymään jo tauon jälkeen. Tervetuloa vaan kaikki kilpaa haukkumaan mikäli satun kerrankin olemaan väärässä. :D

Pitäisin edelleen kasassa ketjun Mave-Kupru-Luomala.

Kuin myös, kuten yllä jo totesin.

Sen sijaan laittaisin yhteen Huhtala-Piros-Zaborsky. Makuasia kumpaa slaavia haluaa peluuttaa keskellä ja kumpaa laidassa. Tuossa kentässä olisi Ässien mittakaavassa valtavasti potentiaalia ratkaisuihin, jos kaikki kemiat natsaavat äijien kesken yhteen.

Tuo boldattu kohta on tässä mielestäni se olennaisin. Nimittäin Turussa mielestäni oli havaittavissa, että slaaveilla ja Salmisella näytti nimenomaan nuo kemiat pelaavan. Tuloksena vain yksi maali lukuisista paikoista huolimatta, mutta mielestäni kemioista ei kyllä ollut kiinni. Mikäli tulosta ei muutaman pelin aikana ala syntymään, tulee Salminen tai Piros korvata Huhtalalla. En kuitenkaan vielä tuota kenttää rikkoisi, koska Tepsi-pelissä jonkunlaista punaisen langan löytymistä oli havaittavissa.

Tuon kirjoitettuani on kyllä pakko sanoa, että Huhtala-Zaborsky-Salminen kuullostaa itseasissa melkoisen vauhdikkaalta kentältä. Ja nimenomaan siis luisteluvauhtia tarkoitan (ja Ässien mittakaavalla). Näin mutulla heittäisin, että siinä taitaa olla Ässäpakan kolme nopeinta pelaajaa.

Edit:
PS. Huhtanen myös mainittava, kun luisteluvoimaisista ässäpelaajista puhutaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tuon kirjoitettuani on kyllä pakko sanoa, että Huhtala-Zaborsky-Salminen kuullostaa itseasissa melkoisen vauhdikkaalta kentältä. Ja nimenomaan siis luisteluvauhtia tarkoitan (ja Ässien mittakaavalla). Näin mutulla heittäisin, että siinä taitaa olla Ässäpakan kolme nopeinta pelaajaa.

Nojoo, tuossa on jopa liikaa vauhtia, siksi jompi kumpi laitureista olisi korvattava verkkaammalla Piroksella. Jos Piros pääsisi heittämään Huhtalalle/Zaborskylle lättyä suoraan vauhtiin niin tuloksena voisi olla hyviä maalipaikkoja. Toisaalta taas jos Piros hautoo kiekkoa itsellään niin menevät hukkaan molemmat pikatykit.

Onneksi ei tarvitse tehdä oikeita päätöksiä vaan voi pyöritellä pelaajia vain täällä netissä, jossa sopivat ketjut tuntuvat useimmiten löytyvän kohtuu helpostikin. :)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Päivän kysymys lienee: kumpi seuraavaksi maaliin Eero vai Jussi?

Itse lähtisin rohkeasti Jussilla liikenteeseen, koska Eerolla näyttää taas olevan ongelmia mentaalipuolella eikä selkeä ykkösvahdin-viitta tunnu millään kelpaavan. Tänään vaihto pois maalilta alle 15min, tuskin on itsekään tyytyväinen suoritukseensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös