Jos olisin Härkälä lähtisin näillä:
Hämeenaho-Davidsson-Davidsson
Viitala-Järvinen-Erholtz
Talaja-Ojantakanen-Fabre
Joensuu-Myllymaa-Graber
Reservi:Vanhatalo, Virtanen
Mestis:Karnaranta, Knihti, Juhola
U20: Noiva
Salmela-Heimosalmi
Määttä-Matinmikko
Zabransky-Lefebvre
Hellman
res. Riekkinen, Viirret
U20: Vuori
Miksi näin?
Ykkösen on ehdottomasti pystyttävä ratkomaan pelejä, jos halutaan keväällä pelata. Vaikka veljekset eivät vielä harkkapeleissä olekkaan paljoa väläytelleet luotan, että sarjan alkaessa tehoja alkaa myös syntymään. Hämeenahoa peluutusta tässä ketjussa ei hirveästi tarvitse perustella.
Kakkosessa antaisin Viitallalle sarjan alkuun nyt sen paikan näyttää, onko hänestä tuloksentekijäksi liigassa vai ei? 10-15 Ottelua hyvällä yv ja 5vs5 vastuulla, jos lähtee kulkemaan niin loistava homma, jos ei niin ukkoa vaihtoon. Järvisen syöttely voisi Leeville "muutaman" paikan luoda ja Erholtzin "graindaus" sopii tuohon hyvin kolmanneksi lenkiksi.
Ojantakasen hankintaa olen alusta asti pitänyt hyvänä juttuna ja on mielestäni täyttänyt roolinsa harkkapeleissä. Uskon että Fabre ja Talaja voisivat täydentää hyvin toisiaan ja itse laittaisin heidät yhteen.
Nelosessa nousevat esiin mielestäni Ässien ongelmat joukkueen rakennuksessa. Graberin option käytön hyväksyn sillä perusteella, että Fabren todellisesta tasosta liigassa ei voitu olla täysin varmoja. No nyt kun ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että Fabre kykenee pelaamaan liigassa, on Graber täysin väliinputoaja. Tai ainakaan itse en näe hänelle kovinkaan paljon käyttöä. Toinen rektytointi, mitä en vain käsitä on Vanhatalo. En vaan itse näe juurikaan minkäänlaista käyttöä herralle. Mielelläni olen toki väärässä kun paukuttaa 15+25 tällä kaudella, mutta ainakin tällä hetkellä joutuu taistelemaan tosissaan siitä, että mahtuu edes kokoonpanoon. Knihti ja Karnaranta parista ainakin toinen voisi hakea itseluottamusta mestiksestä.
Pakistossa positiivisia omaan silmään ovat olleet Salmela, Matinmikko ja Hellman. Toki Määttä on ollut myös mielestäni omalla hyvällä tasollaan. Heimosalmi ollut kohtuu neutraali, mutta fakta on se, että nyt on "pakko" onnistua ja olla se kiekollinen liideri. Zabransky ja Lefebvre ovat vähän niin ja näin, eli vaikea sanoa. Eivät tee mitään suuria virheitä, mutta ei nyt vielä kummaltakaan nähty mitään ihmeellistä. Pakistossa tuo Riekkinen ei ole vakuuttanut itseäni yhtään ja laittaisin kaksikkoa Hellman Viirret hänen edelleen.
Mielenkiintoinen kausi tulossa, paljon on joukkueen sisällä kilpailua peliajasta ja mielenkiintoisia seurattavia.