No joo, mutta tarkotin lähinnä ettei häntä mikään pakko tuolla ole peluuttaa kun tekee aivan törkeen määrän virheitä. Siellä olisi myös Kotkansaloa, Winbergiä, Salinia yms. Heidän anti on mun mielestä tällä hetkellä reilusti parempaa.
Aivan. No, jos mun pitäisi laittaa rahaa likoon sen puolesta, kenestä pelaajasta meillä on keväällä tuloksen puolesta eniten hyötyä, niin laitan all in 100/100 Lyytiselle. Hänen rutiinitasonsakin nyt on kuitenkin valovuoden edellä kuin kenelläkään mainitsemistasi pelaajista. Se, että Lyytinen on nyt "alisuorittanut" johtuu vain ja ainoastaan siitä, että hänellä oli todella iso jalkavamma, joka on vaikuttanut, ja vaikuttaa vähintäänkin alitajuisesti edelleenkin, ihan kaikkeen tekemiseen. Tästä pääsee yli vain rutiinitasoa nostamalla, mihin taas auttaisi se, että pääsisi pelaamaan tasaisesti koko ajan rasitusta nostaen, mutta se ei nyt ole ollut mahdollista. Lyytisen kohdalla kysymys on ennen kaikkea korvien välistä. Hän on äärimmäisen kriittinen omalle tekemiselleen ja se ei juuri tässä tilanteessa ole ideaalitilanne kenellekään. Onneksi hän varmasti käsittelee tätäkin asiaa mentaalivalmentajansa kanssa. Lyytisen kanssa tarvitaan nyt oikeasti kärsivällisyyttä myös faneilta.
Liiton sivuilta voimme todeta seuraavat asiat:
- Heljangon lainaa JYPiin on jatkettu 30.4.2022 asti, joten ei ole tulossa tämän kauden aikana takaisin. Tässä haistelin totaalisen vihkoon, olisin odottanut, että palaa vielä meille rotaatioon.
- Luodon lainaa Joensuuhun on samoin jatkettu 30.4.2022 asti
- Winbergin laina päättyy tuon listauksen mukaan 27.2.2022
Mä haistelen nyt niin, että meille on tulossa Liigan sisältä jostain muusta seurasta pari pelaajaa loppukauden lainaksi ja mahdollisesti ulkomailta haetaan jotain yksittäistä isompaa kalaa. Määrällisestihän joukkue on vajaa jo nyt, enkä mä koe, että meidän omista junnuista on kauheasti apua kuin korkeintaan yksittäisiin peleihin. Reservi on todella ohut ja uskon Salmelaisenkin tiedostavan sen. Mikään paniikki ei kuitenkaan vielä ole, vaan kannattaa rauhassa nyt miettiä isompaa kokonaisuutta, kun kaikkeen ei voida kuitenkaan varautua.