Ketjukoostumukset kaudella 2021–2022

  • 247 407
  • 2 027

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko Luoto loukkaantuneena vai miksi ei ole kutsuttu mukaan? Ja ihme jos ensi viikolla ei olla yhtä pakkia saatu joukkueeseen mukaan sillä aikaa on ollut reagoida.

Tosi sääli kyllä pelin avauksen kannalta ettö pakisto on noin vajaa. Lepistö, JS, Kotkansalo, Auvitu olisi hyvä runko pelitavan kannalta Lyytisen vielä puuttuessa. Sitten Motin ja Ahonen ei joutuisi liian suureen paineeseen, vaikkakin ovat ihan ok pelanneet.

Hienoa että viimeinkin oli valmennuksella rohkeutta sekoittaa ketjut. Tänään jos onnistuu näillä niin meillä on klo 20.00 mennessä 500 kirjoitusta uudessa "tätähän mä just sanoin" ketjussa, jossa muistellaan kuka ehdotti ensin mitäkin koostumusta ja Wirtasta pakiksi jne. Hymiö x 3.

Paajasen siirtämistä harkitsisin kyllä 3. keskelle sillä peli ei ole kulkenut toivotulla tavalla mutta toisaalta tänään taas uusi näytönpaikka Innalan kanssa. Mulla on Paajanen LP:ssä koska olen odottanut että tulosta alkaisi tulla mutta olen kyllä aika skeptinen.

Milloin MJ- tauko tulee? Luulen että se tulee IFK:lle tarpeeseen sillä joukkue tarvitsee todella paljon pelin hiomista jotta saadaan nämä maalin pelit käännettyä ja saadaan tehoja tuosta hyökkäyksestä sekä ylivoima toimimaan.

Paineiden käsittelyn kanssa on varmaan myös paljon tekemistä sillä siellä on useampi ykköskorin pelaaja varmasti aika tiukoilla.

Hauska nähdä Hirvonen ykkösessä. Olen koko ajan odottanut milloin lunastaa potentiaalia ja on muutamissa peleissä väläytellyt yksilötasolla.

Kun nimi listaa miettii roolien mukaan (hyökkäyksen osalta), niin onhan tuo todella kova jengi ja ihme ettei ole alkanut realistoitumaan.

Innala, Hirvonen

Palola, Dyk

Koivistoinen, Broadhurst

Paajanen, Tallberg, Jääskä, Väänänen

Wirtanen, Karvinen, Åsten

+ Hede, Teissala, Heljanko
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huoli pois, kaikki on kunnossa ja materiaalin laajuus pakistossa riittävä. Ei tarvetta pakille. Tänään IFK:lle elintärkeä peli, puolustajia 5kpl.

”Epäonni” pakkien laadun ja loukkaantumisten suhteen on kovin yllättävä. Taisin eilen asiasta myös kirjoittaa.

Niinno, se on täältä helppo huudella, että osta sitä ja tätä ja tota ja se ja tämä ja tuo eivät nyt vain riitä. Me voidaan elää täällä hetkessä, mutta valmennus ei. Ja silti niidenkin pitää elää hetkessä aina välillä. Jos me ei ikinä anneta kenellekään näyttöpaikkaa jonkun loukkaantuessa, vaan hankitaan aina vain heti uusia pelaajia, se on paitsi taloudellisesti kestämätöntä, myös joukkuedynamiikan kannalta huono asia. Eikä varsinaisesti myöskään aiheuta positiivista imua nuoremmissa pelaajissa tulla tänne kehittymään, koska sitä näyttöpaikkaa ei kuitenkaan lopulta koskaan oikeasti anneta, vaikka niin on puhuttu.

En vastusta, enkä ole missään vaiheessa vastustanutkaan lisähankintoja, mutta olen peräänkuuluttanut sitä, että niiden tarpeesta pitää olla täysi varmuus. Ja se varmuus ei tule vain nimistä selässä, vaan tekemisestä kentällä. Ja sille pitää antaa aikaa. Se ajan antaminen ei todellakaan tarkoita 10+ peliä, vaan muutamakin peli voi riittää näyttämään, onko joku pelaaja valmis kantamaan lisää vastuuta ja saako tarvittavia onnistumisia. Ja nyt näin on toimittu. Mielestäni se, että Wirtanen on tänään pakkina, kertoo siitä, että valmennus lähettää selvän julkisen signaalin ihan käytännössäkin, että nyt tarvitaan uutta ukkoa puolustukseen.

Pakiston laadusta voidaan sitten olla yleisesti ottaen mitä mieltä tahansa. Junnut ovat kaikki hyviä prospekteja ja jätän ne tästä arviosta nyt ulos. Ahonen on edelleen vähän ongelmallinen tapaus, mutta menkööt Motinin paikkaajana. Schmaltz on hyvä hankinta, Lyytinen on hyvä hankinta, pidän Motinia edelleenkin hyvänä ja perusteltuna hankintana ja Kotkansalo on loistava hankinta. Auvitu oli paperilla hyvä hankinta, kun muistelemme hänen viime visiittiään täällä ja ajattelemme tunteella. Mutta, kun katsomme Auvitun peliä kentällä ja viime vuosia ylipäätään, hän on käytännössä toistaiseksi ollut huono ja kaukana siitä, miten pelasi viimeksi täällä. Toki tässä suurta roolia näyttelevät varmasti myös loukkaantumiset, mutta sitähän se hänen elämänsä on viime vuodet ollut, loukkaantumisia loukkaantumisten perään. Winbergin loukkaantumiset ovat todella ikävä homma, koska itse näen, että Tobbe kuuluisi kyllä kokoonpanoon, vaikka pelaisi heikohkonkin pelin. Taso ei kuitenkaan heittele aivan valtavasti illasta toiseen, kun on saanut olla terveenä, sen hän on jo osoittanut.

Ongelmaksi nousevat Karjalainen, jota ei voi nyt edes peluuttaa ja Teräväinen, joka nyt ei vain näytä mitenkään saavan juonesta kiinni. Näiden kahden tilalla kun olisi jotkut ihan muut tyypit, niin olisimme todennäköisesti aivan eri tilanteessa. Itse olisin sanonut näille heipat jo viime kauden jälkeen, mutta koska molemmilla oli sopimukset, voin jotenkin ymmärtää, että haluttiin vielä antaa mahdollisuudet ja toivottiin parasta.

Mutta nyt tilanne on se, että pakistoon pitää hankkia vahvistus. Ehkä kaksikin, riippuen siitä, mitä tehdään Karjiksen ja Teräväisen kanssa. Kummallekaan ei pitäisi antaa nyt nähdyillä esityksillä kovinkaan montaa minuuttia peliaikaa/peli, jos sitäkään, joten ehkä heille voisi etsiä uudet mestat ja palkata alkuun nyt yksi ihan oikeasti laadukkaaseen peliin kykenevä puolustaja ja tarvittaessa myöhemmin toinen. Ja jos molemmista päästäisiin eroon, mitä itse toki epäilen, Luodon voisi kutsua takaisin loppukaudeksi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Pidän tämänpäiväisistä ketjuista.

Ainakin yritellään vähän herätellä tota Palolaa, joka on ollut todella näkymätön.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ykkönen on sitten hajotettu niin rikki kuin vain voi. Saas nähdä..
Osaakohan Garteig luistella (muuta ei juuri tarvitakaan), siellä olis pakin tonttia tarjolla.
Ja mitä tulee paineisiin niin nyt on hyvä hetki katsoa miltä Villen naama näyttää kun on paineita. Jos tänään tulee turpaan voi huomenna Toimistolla olla hiljaista. (Positiivareiden mielestä se varmaan johtuu siitä kun on sunnuntai.)
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan Teräväinen oikeasti sairastunut? Mikäli Wirtanen nimittäin laitetaan mielummin pakiksi, niin sitten alkaa olemaan Teräväisen pelit aika vähissä HIFK:ssa.

Eihän hän onnistunut millään mittarilla ole, mutta jännä miten tietyt pelaajat tuntuvat jäävän bussin alle kovin helposti. Kyllä itselläni ne katseet, kritiikki ja odotukset siirtyvät tämmöisinä hetkinä sinne palkkahaitarin kärkipään pelaajiin, eikä marginaalipelaajiin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onkohan Teräväinen oikeasti sairastunut? Mikäli Wirtanen nimittäin laitetaan mielummin pakiksi, niin sitten alkaa olemaan Teräväisen pelit aika vähissä HIFK:ssa.

Eihän hän onnistunut millään mittarilla ole, mutta jännä miten tietyt pelaajat tuntuvat jäävän bussin alle kovin helposti. Kyllä itselläni ne katseet, kritiikki ja odotukset siirtyvät tämmöisinä hetkinä sinne palkkahaitarin kärkipään pelaajiin, eikä marginaalipelaajiin.

IFK tiedotti että PW pelaa pakkina koska loukkaantumisia ja sairastumisia. Tulkitsisin että Eero sairaana.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Itse kokeilisin seuraavia kenttiä

Tallberg-Broadhurst-Palola
(Samanlainen ketjurakenne, kun viime kaudella Dykin kanssa, paitsi että Palolan pitäisi olla parempi maalintekijä)

Hirvonen-Koivistoinen-Dyk
(Koivistoinen voisi saada hyvin pelin kulkemaan Hirvosen ja Dykin kanssa, kun eivät haudo sitä kiekkoa niinkuin Innala)

Innala-Väänänen/Paajanen-Jääskä
(Tässä paljon samaa kun Turunen-Paajanen-Sallinen kentässä joka oli erinomainen, kiekonkuskaamisen hoitaa Innala, mutta ketjukaverit eivät tässä kentässä kärsi ihan yhtä paljon siitä)

Karvinen-Wirtanen-Åsten
(Toimiva nelonen, se on jo nähty)

Rotaatio: Hede, Teissala, Heljanko, Paajanen/Väänänen

Paajanen, Väänänen ja Wirtanen voi pyörittää kahta alinta kenttää, mutta tällä hetkellä Paajanen on meidän senttereistö selvästi heikoin.

Tämä on melko tarkkaan juuri se mitä olen alusta asti ehdottanut. Paajasta en kuitenkaan helpolla laittaisi rotaatioon, uskon hänen saavan helpotusta peliinsä kun saa Innalan vierelleen eikä tarvitse kantaa niin paljon kiekollista vastuuta vaan keskittyä omiin vahvuuksiinsa. Mutta kaksi ensimmäistä kentää olen rakentanut juuri noin jo kesästä saakka, toisin kuin yksikään muu täällä palstalla (paitsi nyt @Röda joka tykkäsi kokoonpanostani tässä viikko takaperin, jännästi muuten 10 tykkäsi tuosta peesauksesta muttei mitään reaktioita alkuperäiseen ehdotukseeni).

IFK tänään:

Hirvonen - Koivistoinen - Dyk
Auvitu - Schmaltz

Innala - Paajanen - Jääskä
Ahonen - Kotkansalo

Tallberg - Väänänen - Palola
Wirtanen - Motin

Karvinen - Åsten - Hede
Teissala (13. hyökkääjä)

Halonen
Garteig

Tosiaan vihdoin alkaa näyttää siltä, mitä olen alusta asti ehdottanut. Nyt enää Väänäsen tilalle Broadhurst, ja riippuen vastustajasta kokeilisin myös Jääskän paikalla Teissalaa (ja Heljankoa) kevyempiä vastustajia vastaan, nelosessa sitten mahdollisuuksien mukaan rotaatiota ja lepovuoroja, kun sairastupa antaa siihen mahdollisuuden.
 
Viimeksi muokattu:

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Tämä on melko tarkkaan juuri se mitä olen alusta asti ehdottanut. Paajasta en kuitenkaan helpolla laittaisi rotaatioon, uskon hänen saavan helpotusta peliinsä kun saa Innalan vierelleen eikä tarvitse kantaa niin paljon kiekollista vastuuta vaan keskittyä omiin vahvuuksiinsa. Mutta kaksi ensimmäistä kentää olen rakentanut juuri noin jo kesästä saakka, toisin kuin yksikään muu täällä palstalla (paitsi nyt @Röda joka tykkäsi kokoonpanostani tässä viikko takaperin, jännästi muuten 10 tykkäsi tuosta peesauksesta muttei mitään reaktioita alkuperäiseen ehdotukseeni).
Kannattaa ehkä vähän himmailla tuota oman erinomaisuutesi korostamista about joka ikisessä viestissäsi, mitä tulee lätkätietämykseen, niin saattaa porukka alkaa enemmän tykkäilemään niistä sinunkin viesteistäsi, jos sitä kaipailet. En usko että olen ainut, ketä hieman risoo tuo teikäläisen tapa jatkuvasti päteä siitä, kuinka sinä olet silloin ja tuolloin jo sanonut näin ja tiennyt jonkun asian valovuoden ennen muita. Muistan myös tapauksen, jolloin juuri sinun "tiedot" ovat menneet aivan päin sitä itseään, etkä silloin kauheasti tainnut nostaa kättäsi ylös virheen merkiksi.

Vai mitä sinulle sanoo TPS:n sentteriosasto 2021-2022 ja nimet Ruslan Ishakov ja Jani Lajunen? :)
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kannattaa ehkä vähän himmailla tuota oman erinomaisuutesi korostamista about joka ikisessä viestissäsi, mitä tulee lätkätietämykseen, niin saattaa porukka alkaa enemmän tykkäilemään niistä sinunkin viesteistäsi, jos sitä kaipailet. En usko että olen ainut, ketä hieman risoo tuo teikäläisen tapa jatkuvasti päteä siitä, kuinka sinä olet silloin ja tuolloin jo sanonut näin ja tiennyt jonkun asian valovuoden ennen muita. Muistan myös tapauksen, jolloin juuri sinun "tiedot" ovat menneet aivan päin sitä itseään, etkä silloin kauheasti tainnut nostaa kättäsi ylös virheen merkiksi.

Vai mitä sinulle sanoo TPS:n sentteriosasto 2021-2022 ja nimet Ruslan Ishakov ja Jani Lajunen? :)

Jos grindaa palstalla päivästä toiseen ja jakaa tietämystään vielä ilmaiseksi ja muistikin on timanttia, niin kyllä siitä kreditit pitää hakea.
 
J

Just-Ice-Hockey

Kannattaa ehkä vähän himmailla tuota oman erinomaisuutesi korostamista about joka ikisessä viestissäsi, mitä tulee lätkätietämykseen, niin saattaa porukka alkaa enemmän tykkäilemään niistä sinunkin viesteistäsi, jos sitä kaipailet. En usko että olen ainut, ketä hieman risoo tuo teikäläisen tapa jatkuvasti päteä siitä, kuinka sinä olet silloin ja tuolloin jo sanonut näin ja tiennyt jonkun asian valovuoden ennen muita. Muistan myös tapauksen, jolloin juuri sinun "tiedot" ovat menneet aivan päin sitä itseään, etkä silloin kauheasti tainnut nostaa kättäsi ylös virheen merkiksi.

Vai mitä sinulle sanoo TPS:n sentteriosasto 2021-2022 ja nimet Ruslan Ishakov ja Jani Lajunen? :)

Kukas sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse?

Samalla mä haluan ilmoittaa, että valmennusjohto on käyttänyt melkein kaikissa matseissa samoja pelaajia kuin minä omissa sommitelmissani. Ihastelkaa viisauttani.
 

444

Jäsen
Kyseisen nimimerkin kirjoitustyylissä on paljon tuttuja piirteitä erään aikaisemman, ilmeisesti itse tunnustensa poistamista pyytäneen nimimerkin kanssa. En väitä, että ovat sama henkilö enkä viitsi lähteä spekuloimaan avoimemmin, mutta olen tuskin ainoa, joka näkee yhtäläisyysmerkkejä.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyseisen nimimerkin kirjoitustyylissä on paljon tuttuja piirteitä erään aikaisemman, ilmeisesti itse tunnustensa poistamista pyytäneen nimimerkin kanssa. En väitä, että ovat sama henkilö enkä viitsi lähteä spekuloimaan avoimemmin, mutta olen tuskin ainoa, joka näkee yhtäläisyysmerkkejä.
Ei pudonnut lätty lapaan vaan ylämummoon
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseisen nimimerkin kirjoitustyylissä on paljon tuttuja piirteitä erään aikaisemman, ilmeisesti itse tunnustensa poistamista pyytäneen nimimerkin kanssa. En väitä, että ovat sama henkilö enkä viitsi lähteä spekuloimaan avoimemmin, mutta olen tuskin ainoa, joka näkee yhtäläisyysmerkkejä.
Samaa mietin, mutta puuttuu ne multimega google-linkitykset joka toisesta viestistä ja aika hyvin on malttanut pysyä poissa vapaan koronaketjuistakin, jos sama tapaus.
Et kyllä taida itsekään olla täällä noviisina?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pudonnut lätty lapaan vaan ylämummoon

En mä kyllä ko. nimimerkkiin näitä viestejä ole yhdistänyt, mutta johonkin toiseen kyllä, mutten nyt saa nimimerkkiä mieleeni. Lainauksessa mainittu nimimerkki tykkäsi jostain viestistäni viikonloppuna, joten tuskin on hän. Mutta joku muu aiemmin aktiivisesti tänne kirjoittanut nimimerkki tulee kyllä mieleen.
 

444

Jäsen
En mä kyllä ko. nimimerkkiin näitä viestejä ole yhdistänyt, mutta johonkin toiseen kyllä, mutten nyt saa nimimerkkiä mieleeni. Lainauksessa mainittu nimimerkki tykkäsi jostain viestistäni viikonloppuna, joten tuskin on hän. Mutta joku muu aiemmin aktiivisesti tänne kirjoittanut nimimerkki tulee kyllä mieleen.
En tosiaan aivan tuota hakenut. Mutta koska en tiedä, mikä on modelinjaus milloinkin arvuutteluista, niin ei mennä tämän pidemmälle. Lätyllä oli kuitenkin mielestäni huomattavasti aggressiivisempi tyyli, vaikka lopulta olikin pitkään ignoressa, kun en vain jaksanut enää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Muistan myös tapauksen, jolloin juuri sinun "tiedot" ovat menneet aivan päin sitä itseään, etkä silloin kauheasti tainnut nostaa kättäsi ylös virheen merkiksi.

Vai mitä sinulle sanoo TPS:n sentteriosasto 2021-2022 ja nimet Ruslan Ishakov ja Jani Lajunen? :)

Jottei nyt taas vääristellä sanomisiani, niin koitan lyhyesti tiivistää mitä juteltiin. Sanoin silloin toukokuussa TPS:n ja Tapparan olevan hieman meitä edellä keskushyökkääjien osalta, jolloin sinä kirjoitit että "mulle samoja lääkkeitä satasella, tai oikeastaan voi laittaa tonnillakin tulemaan, jos joku väittää meidän keskikaistan olevan tällä hetkellä Kärppiä, Lukkoa tai Tepsiä perässä."

No, en ollut tuota mieltä Kärpistä enkä Lukosta. Kirjoitin itse asiassa hyvinkin vastakkaisesti:

Toistaiseksi olemme Kärppiä ja Lukkoa huomattavasti edellä, mutta sinne on vielä tulossa pelaajia, miellä lienee keskikaista nyt valmis.

Pidin huhujen perusteella todennäköisenä, että Ishakov ja Pärssinen jatkaa, jolloin "sillä hetkellä" TPS:ssä olisi ollut Pärssinen, Ishakov ja Jasu, meillä taas Koivistoinen, Paajanen, Hirvonen ja Väänänen. Pidin sillä hetkellä TPS:n keskikaistaa hieman parempana, ja siksi sinä pidit minua sairaana/lääkepäänä.

Lajunen oli sitten erillinen huhu, joka ei tuohon senhetkiseen vertaukseen liittynyt, mutta sehän huhu meni tietty täysin mönkään. Kuten Ishakovin jääminenkin. Pärssinen sentään jäi, tai kävi toki leireillä mutta palasi ja oli koko ajan sopimuksen alla.

Kirjoitin myös näin:

Keskikaistamme riittävyyden osalta paljon riippuu siitä, nostaako Hirvonen tasoaan yhden vai kolme pykälää, ja pystyykö Paajanen nousemaan takaisin vuoden takaiselle tasolleen heikomman Ruotsin vuoden jälkeen.

Hirvonen toki siirtyi lopulta laitaan kun Broadhurst tuli sisään, mutta ehkä tämä tapahtui juuri koska Salmelainen/Peltonen näkivät, ettei tuota Hirvosen kolmen pykälän tasonnostoa ole odotettavissa. Eikä Paajanenkaan ole pystynyt nousemaan heikomman Ruotsin vuoden jälkeen sille aikaisemmalle tasolle, joten jos paperilla Koivistoinen-Paajanen-Hirvonen näyttikin kenties joillekin kirjoittajille valmiilta ja hyvältä, osoittautuivat epäilykseni tuon kolmikon riittävyydestä kuitenkin oikeutetuiksi ja jopa oikeiksi.

Kirjoitin myös:

Näillä näkymin meillä on kuitenkin ihan hyvä keskikaista, eikä heikennys viime vuoteen ollut Paajasen myötä niin raju kuin pelkäsin.

Mutta silti vastauksesi oli seuraavanlainen:

Herranisä miten syvällä selkärangassa joillain voi olla tämä muiden ylistäminen ja omien dissaaminen :D

Jouduin vielä toistamaan pointtiani, sillä taisit hieman vääristää sanomisiani tai ainakin ymmärtää minut tahallani väärin:

Kuten alkuperäisessä keskikaistoja vertailevassa viestissäni kirjoitin, perustui vertaukseni olettamukseen, että TPS saa pidettyä kummatkin kärkisentterinsä. Tämä on Turkulaisten tuttujeni mukaan erittäin todennäköistä, ei toki varmaa.

Ottakaamme aikamatka syksyyn. HIFK:n keskikaista ei tästä enää liene muuttuvan, se näyttää nyt valmiilta (ellei sitten Hirvosta olekin ajateltu laidalle). Jos syksyllä TPS:n keskikaistalla on Pärssinen, Ishakov ja Jasu, kuten on hyvin todennäköistä, on heidän keskikaistansa jo pelkällä Intosella meitä edellä. Koen, että tämän kolmikon voi sanoa olevan siellä TPS:ssä "tällä hetkellä". Jos siihen sitten vielä saadaan Lajunen kolmosen keskelle, on tuo mielestäni meidän nelikkoa selvästi laadukkaampi, etenkin monipuolisuutensa ansiosta.

Tuo viimeinen lause on siis irrallinen, ylimääräinen ekstra. Koin, että jo Intosella olivat meitä snadisti edellä.

Myös Providerille jouduin selittämään uudelleen sanomiseni, sillä hän luuli minun sekoittavan Lajuset keskenään:

Toivovat kuulemma kovasti myös Janin saapuvan Turkuun. Tämä olisi ekstraa, mielestäni TPS:n kolmikko Pärssinen-Ishakov-Jasu on jo itsessään sen verran laadukas että menevät sen turvin meistä ohi. Toivon, että laitahyökkääjien osalta kokonaisuus kääntyy meille.

Hirvosen keskellä pelaamisesta, pelinteon puutteesta ja kokonaisuudesta kirjoitin näin:

Ellei Hirvonen aloita laidalla, ei tuonne oikein pelintekijää enää keskikaistalle mahdu. Täten sinne pitäisi mielestäni hankkia kaksi pelintekijää laidoille. Saariselle jatko sekä se @Hattu ehdottama Bracco, niin yhdessä näiden keskushyökkääjien kanssa tulisi todella vakuuttava kokonaisuus.

Mielestäni en missään viestissäni dissannut omia, ylistänyt muita, en väittänyt Lukon tai Kärppien omaavan meitä parempaa keskustaa vaan itse asiassa väitin juuri päinvastoin, ja TPS:n osalta on mielestäni edelleen perusteltua se silloinen mielipiteeni, että Pärssinen-Ishakov-Jasu oli hieman edellä meidän Koivistoinen-Paajanen-Hirvonen-Väänänen nelikkoa. Ei jäänyt Ishakov ei, mutta en nyt väittäisi että "tietoni" menivät "aivan päin sitä itseään".

Meiltä puuttui tuossa vaiheessa pelinrakennusta, jota halusin lisää (ja myöhemmin sain Broadhurstin muodossa). Vaikka pidin keskustaa tuossa vaiheessa hieman heikompana kuin TPS:n, olin täysin sitä mieltä että laadukkailla laitahyökkääjille siitä voisi kuitenkin rakentaa häkellyttävän hyvän kokonaisuuden:

Mutta kuten olen toistuvasti kirjoittanut, näen ketjut kokonaisuuksina. Sopivilla pelinrakentajilla tämä meidän keskikaista ja laadukkaat maalintekijä-rouhijat voivat luoda aivan häkellyttävän hyvän kokonaisuuden. Nuo pelinrakentajat yhä puuttuvat.

Kun sitä pelinrakennusta sitten saapui AB:n muodossa, totesin ykskantaan näin:

No nyt on kyllä paras keskikaista sitten viime kauden (ja sen jälkeen pitääkin mennä vähintään mestaruuskausiin 2011 tai jopa 1998). Ei pelkästään tämä taso, mutta että on jokaista erilaista sentteriä, on liigan paras lättysyöttäjäsena, liigan paras maalintekijäsena ja liigan paras kahden suunnan taistelijasena, sekä vielä lisäksi liigan paras nuori nouseva kyky joka on yksi parhaita nelossenttereitä ja tulee olemaan tulevina vuosina liigan parhaita kahden suunnan 2-3 kentän senttereitä.

Kiitos, Tobias. Sä olet kyllä melkoinen kuningas.

Lisäys: Unohtakaa puheeni siitä, että häviäisimme keskikaistassa jollekin TPS:lle tai Tapparalle. Meidän keskikaista on nyt kiistatta liigan paras, aivan sama mitä hankintoja muut vielä tekee.

Huomaa tuosta ylläolevasta tuo lisäys. Ei ehkä aivan täysin mene kategoriaan, että nostaisin käteni ylös virheen merkiksi, mutta jotain sinnepäin.

Ja niille lukuisille jotka tässä minun henkilöllisyyttäni ovat arvuutelleet, tiedoksi, en ole tänne kirjoittanut aiemmin lättynä, mummona tai minään muunakaan.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
@Helsingforce suomen kielessä kun puhutaan "tällä hetkellä", siihen ei kuulu silloin mitkään huhut. Kanssasi on täysin turhaa edes yrittää keskustella, ellet tämän verran ymmärrä kielen merkitystä. Yhä ja edelleen ties kuinka monennetta kertaa, me keskustelimme kesällä "tämän hetkisestä tilanteesta". Silloin TPS:n keskikaista oli koostumuksessa Pärssinen, Intonen ja Jasu eli kolme sentteriä ja IFK:lla Koivistoinen, Paajanen, Hirvonen ja Väänänen. Vertailu tehdään silloin noitten herrojen kesken, jos puhutaan mikä tilanne on "tällä hetkellä", ei yhdenkään huhun perusteella, vaikka se huhu olisi itse Sidney Crosby. Jokohan riittäisi rautalanka, missä kohtaa sinä menit metsään?

1. Joko pidit tuota TPS:n kolmikkoa IFK:n nelikkoa kovempana, jota siis itse ihmettelin kovasti ja kommentoin

2. Et edelleenkään halua ymmärtää mitä "tällä hetkellä" tarkoittaa, ja haluat tuoda jotain kauniita huhuja mallia Jani Lajunen ja Ruslan Ishakov, jotka eivät silloin liittyneet aiheeseen mitenkään

Jos mä haluan tällä hetkellä vertailla meidän pakistoa Tapparaan, Kärppiin tai TPS:ään, niin onko mielestäsi järkevää, että sisällytän Sami Lepistön nimen meidän pakistoon? Hänhän on kuitenkin huhujen mukaan liitetty IFK:hon, niin kuin oli Ishakov ja Lajunen liitetty Tepsiin. :)
 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
@Helsingforce suomen kielessä kun puhutaan "tällä hetkellä", siihen ei kuulu silloin mitkään huhut. Kanssasi on täysin turhaa edes yrittää keskustella, ellet tämän verran ymmärrä kielen merkitystä. Yhä ja edelleen ties kuinka monennetta kertaa, me keskustelimme kesällä "tämän hetkisestä tilanteesta". Silloin TPS:n keskikaista oli koostumuksessa Pärssinen, Intonen ja Jasu eli kolme sentteriä ja IFK:lla Koivistoinen, Paajanen, Hirvonen ja Väänänen. Vertailu tehdään silloin noitten herrojen kesken, jos puhutaan mikä tilanne on "tällä hetkellä", ei yhdenkään huhun perusteella, vaikka se huhu olisi itse Sidney Crosby. Jokohan riittäisi rautalanka, missä kohtaa sinä menit metsään?

1. Joko pidit tuota TPS:n kolmikkoa IFK:n nelikkoa kovempana, jota siis itse ihmettelin kovasti ja kommentoin

2. Et edelleenkään halua ymmärtää mitä "tällä hetkellä" tarkoittaa, ja haluat tuoda jotain kauniita huhuja mallia Jani Lajunen ja Ruslan Ishakov, jotka eivät silloin liittyneet aiheeseen mitenkään

Jos mä haluan tällä hetkellä vertailla meidän pakistoa Tapparaan, Kärppiin tai TPS:ään, niin onko mielestäsi järkevää, että sisällytän Sami Lepistön nimen meidän pakistoon? Hänhän on kuitenkin huhujen mukaan liitetty IFK:hon, niin kuin oli Ishakov ja Lajunen liitetty Tepsiin. :)

Sinä vedät tuohon koko ajan sen Lajusen, vaikken häntä sisällyttänyt vertailuun vaan hän oli se extra, joka toteutuessaan olisi räjäyttänyt pankin. Lepistöä nyt tai Lajusta silloin ei ole syytä sisällyttää kokoonpanojen vertailuihin. Minusta oli silti ihan perusteltua sisällyttää Ishakov, sen verran varmaksi Turkulaiset tuttavani tämän jatkosopimuksen maalasivat. No, pieleen meni. Ei siitä TPS:n keskikaistasta silti mikään huono lopulta muotoutunut, vaikka Ishakov vaihtui Hultsiin, Intonen ja Pärssinen ovat vuoden vanhempia, ja onhan siellä vielä varalla Hakkarainen, Pyyhtiä, Sandberg ja Steenbergen.

Ishakov oli jo joukkueessa juuri päättyneellä kaudella, Lajunen ja Lepistö eivät. Jos haluat siis löytää jonkun vertailukohdan, sen täytyisi olla vertailu, jossa toisessa joukkueessa oletetaan suurella todennäköisyydellä jatkavan joku isompi kala. Tällaista vertailukohtaa en itse löydä, IFK:n pakistoa vertailtaessa muihin tulee mieleen ainoastaan Lyytinen (ennen kuin varmistui) tai Kousa, mutta etenkään Kousa ei ole missään vaiheessa ollut edes todennäköinen, kun taas edelleen väitän, ettei Ishakov ollut siitä kaukana.

Lepistöä taitaa muuten olla turha enää toivoa tai sijoittaa ketjuhahmotelmiin, sillä häntä on huhuttu Luleåån.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ishakov oli jo joukkueessa juuri päättyneellä kaudella, Lajunen ja Lepistö eivät. Jos haluat siis löytää jonkun vertailukohdan, sen täytyisi olla vertailu, jossa toisessa joukkueessa oletetaan suurella todennäköisyydellä jatkavan joku isompi kala. Tällaista vertailukohtaa en itse löydä.

Alkaa nyt mennä ohi ketjun aiheen, mutta pakko silti kommentoida, että TPS:n ja Iskhakovin tilanne tuossa vaiheessa kesää oli lähes yksi yhteen sama kuin HIFK:n ja Broadhurstin. Molemmat pelasivat jengissä viime kaudella ja keskustelut jatkosta auki, diilejä ei kummallakaan. Itse olen myös sitä mieltä, ettei tällaisen pelaajan sisällyttäminen joukkueiden välisiin voimasuhdevertailuihin ole järkevää, toki en tiedä miten luotettavat paikalliset sisäsäpiirilähteet kullakin on käytössä sopimusneuvottelujen tilan osalta. Tässä tapauksessa ainakin tieto osoittautui vääräksi ja sen sijaan AB:n sopimus realisoitui.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään:

Innala - Broadhurst - Dyk
Auvitu - Schmaltz

Tallberg - Koivistoinen - Palola
Kotkansalo - Motin

Hirvonen - Paajanen - Jääskä
Ahonen - Karjalainen

Åsten - Wirtanen - Väänänen
Karvinen (13. hyökääjä) - Luoto (7. puolustaja)

Garteig
Halonen
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään:

Innala - Broadhurst - Dyk
Auvitu - Schmaltz

Tallberg - Koivistoinen - Palola
Kotkansalo - Motin

Hirvonen - Paajanen - Jääskä
Ahonen - Karjalainen

Åsten - Wirtanen - Väänänen
Karvinen (13. hyökääjä) - Luoto (7. puolustaja)

Garteig
Halonen

Nyt on täsmälleen ne ketjut, jotka kaavailin pari viikkoa sitten. Voitte vetää mua turpaan, jos nyt ei ala kulkee.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Broadhurstia onkin odotettu ja tuo varmasti pelintekotaitoa ja juonikkuutta hyökkäykseen. Hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös