Mä varmaan pitäisi Dykin Lundellin ja Saarisen kanssa. Dyk on oikeasti kova tekemään duunia ja vääntämään kulmissa, jos verrokkina on Leskinen. Turunen - Paajanen duo taas tekee kovasti duunia ja mun mielestä sinne laidalle voi laittaa taitojätkän. Sitten taas jos Leskinen pelaisi Lundellin ja Saarisen kanssa niin näkisin että siinä on riskinä se, että ei ole riittävästä työntekoa ketjussa ja vastustaja voi päästä helpommin kääntämään vastaan. Leskinen toki halutessaan voi varmaan työnteossa päästä lähelle Dykiä.
Nojoo, totta tuokin. Päättelysi on täysin loogista, ainahan ei tosin ketjun kemiat todellisuudessa vastaa sitä mitä looginen päättely antaisi ymmärtää. Eihän esim. tuon Tallberg-J.Keränen-A.Tyrväinen -ketjun pitäisi tehdä tulosta, kun ovat niin samasta puusta veistettyjä, pelkkiä duunareita joista ehkä yksi osaa myös oikein roolitetussa ketjussa tehdä maaleja. Miten he onnistuvat rakentamaan peliä on täysi mysteeri minulle. Toisena esimerkkinä joku Granlund-Granlund-Pesonen, jonka olisi kaiken järjen mukaan pitänyt toimia, mutta niin vain tuotti pettymyksiä toisen perään, kunnes Pesonen siirrettiin muistaakseni Hirson laitaan ja tilalle nostettiin kai Somervuori, ja homma alkoi loksahdella paremmin paikoilleen. Tuotakaan kemiaa tai sen puutetta en oikein koskaan ymmärtänyt, etenkin kun Granlund-Pesosen tutkaparin kemiat olivat toimineet niin hyvin yhteen edellisenä keväänä MM-karkeloissa. Ymmärrän siis hyvin sen, että tuon duunilogiikkasi mukaan Saarinen-Lundell-Dyk ketjun pitäisi toimia paremmin kuin Saarinen-Lundell-Leskinen, ja myös että Turunen-Paajanen-Leskisellä on potentiaalia olla vielä tuhoisampi kuin Turunen-Paajanen-Dyk, mutta todellisuus ei välttämättä aina vastaa oletettua.
Edit: Ja vaikka Turunen onkin kova painamaan duunia, on tässä ehkä vaakakupissa se, vapauttaako Dykin duuni Turusta tekemään vapaammin pisteitä enemmän (vai vähemmän) kuin Turusen duuni vapauttaisi Leskistä toteuttamaan itseään? Ja meneekö Saarisen pelinteko kuitenkin hieman hukkaan Dykin myötä, koska vaikka Dyk on kelpo maalintekijä, on Leskinen silti vielä astetta kovempi? Vastauksia näihin saanemme ennemmin tai myöhemmin.
Erittäin positiivinen dilemmahan tämä on, ja hyvähän näitä on kokeilla molemmin päin. Kunhan pleijareihin mennessä löydetään ne parhaat koostumukset, myös kolmoskentän osalta. Ja itse asiassa pleijareissahan sitä taistelua tarvitaan vielä pykälän enemmän, joten silloin tuo pointtisi saattaa hieman vielä korostua.
Viimeksi muokattu: