Itse en samalla tavalla näe, että miksi joukkueessa vallitsisi erityinen tarve nelosketjun sentterille. Tiedän, että Nykoppin seuraava loukkaantuminen voi olla vain ajan kysymys, mutta hän on hoitanut tonttinsa itse asiassa varsin kelvollisesti näissä parissa ottelussa ja kaapinut hyvällä prosentilla myös aloituksia. Jos se loukki sitten tulee, niin kyllä Keränen pystyy paikkaamaan aivan riittävällä tasolla. Muutenkin tämän hetken laituriosastolta löytyy kaksi sentteripelin hanskaavaa pelaajaa. Jos hankitaan "Osala" tai "Wärn", niin sitten heitä on kolme, mikä on mielestäni aivan riittävä määrä mahdollisten poissaolojen varalle.
Mielestäni tämänhetkinen laituriosasto on siinä mielessä ongelmallinen, että siellä on nyt hieman vajausta kahden suunnan pelaamisen, kamppailuvoiman sekä fyysisyyden osalta, mikä hankaloittaa neljän järkevästi roolitetun kentällisen muodostamista. Tai siis löytyyhän joukkueesta fyysisyyttä Lennujen, Kerästen ja kumppanien muodossa, mutta heidän kohdallaan yleinen osaaminen rajoittuu nelosketju-tasolle, jonka vuoksi en heitä kolmeen ensimmäiseen tulosyksikköön lähde hahmottelemaan. Tässä vähän näkyy se, että laskin Sallisen ennen kauden alkua laitahyökkääjäksi, mutta nyt kun hänet istutettiinkin keskelle sen sijaan, että oltaisiin hankittu sentteri, niin nyt sitten laidalla ammottaa kyseisen profiilin pelaajan kokoinen aukko, jota siis tässä tilanteessa lähtisin tilkitsemään.
Sitä mikä toimii ei kannata rikkoa, jonka vuoksi itse en koskisi tämänhetkiseen ykkösketjuun. En tiedä paljonko Wärn maksaisi, mutta ei noilla viime kauden statseilla hirveästi voi rahastaa enkä tämän vuoksi lähde kommentoimaan mahdollista hinta-/laatusuhdetta. Sen silti tiedän, että kyseessä olisi liigatasolle erittäin monipuolinen pelaaja, joka toisi runsaasti kamppailuvoimaa sekä fyysisyyttä tähän joukkueeseen ja tämän vuoksi käytän häntä esimerkkinimenä myös alla olevassa hahmotelmassani. Jos kyseessä on mielestäsi liian kallis pelaaja kolmosketjuun, niin kasataan ne ketjut sitten seuraavalla tavalla:
Saarinen - Sallinen - Dyk
Turunen - Paajanen - "Wärn"
Jääskä - Lundell - Kangasniemi (/Nordgren)
Keränen (/Tallberg) - Nykopp (/Keränen) - Petrell