Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 624 431
  • 20 682

MaMiJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahoittelut pitkästä viestistä ja offtopicista olisin vastannut yksityisviestinä mutta ei voinut.

Ensiksi pakko kiittää linkistä. Aivan mahtava uutinen vaikka informaatioarvo oli aika tarkalleen pyöreä nolla. Mutta jotenkin näin Raipea antamassa tuota haastattelua omalla vinolla huumorillaan. Thänks!
U r welcome! Olet varmasti etevämpi arvioimaan viestin informaatioarvoa kuin minä joten pahoittelut sinulle nollalinkistä. Minä siitä poimin vain tulevan päävalmentajan viestin, että alkuun oltiin myöhässä sopimusten osalta mutta nyt korona on muuttanut tilannetta. Tuosta lähdin muodostamaan omaa arveluani eli mielipidettäni asiasta. Lähinnä katsoin asiaa pelaajan näkökulmasta, että "varmemmalla palkanmaksukyvyllä" voi olla tänä päivä normaalia suurempi merkitys kun tehdään päätöstä ensi kauden joukkueesta. Käsittääkseni pelaajilla normioloissa vaikuttavat mm. valmentaja, muut pelaajat, oma rooli, palkka. Valtaosa sopimuksistahan on tosin tehty jo aikoja sitten mutta muutoksia tulee kuten Petteri Nilkkilän tapauskin osoittaa.
Kritisoit tuossa aiemmin Aurajokea mutu-tuntumalla menosta. Sitten itse heität tällaisen toiveajattelun että sun mielestä Tepsin tilanne pelaajamarkkinoilla saattaa olla yllättävänkin hyvä massista johtuen. Taisit unohtaa että Tepsin teejii julkisti juuri Ylellä että Tepsin tilanne on "tukala".

En kritisoi mutu-tuntumalla menosta vaan siitä, että oma mielipide ja näkymys ei ole fakta eikä sitä silloin pidä faktana esittää. Oman mielipiteen kun tuo julki kannattaa se kirjoittaa muotoon josta ymmärtää, että kyseessä on kirjoittajan oma mielipide. Fakta perustuu esim. 100% varmaan tietoon ja todella hienoa jos sellaista tietoa on mahdollista esittää ja silloin kannattaa kertoa mistä se tieto on peräisin mahdollisimman tarkkaan jolloin voidaan arvioida sen luotettavuutta. kaikkihan me janoamme luotettavaa tieto kannattamastamme joukkueesta koska näiden faktojenn perusteella muodostamme omat mielipiteemme asioista. Jos esitetään, että Helminen ei edes saanut valita apuvalmentajiaan niin varmaan voi kysyä, että mihin tämä tieto perustuu? Kun toteamus kuullostaa faktalta. Jos olisi kirjoittanut, että " Minä luulen että Helminen ei saanut valita edes apuvalmentajiaan" niin lukija jo tietäisi, että kyseessä ei ole absoluuttinen totuus vaan kirjoittajan oma olettamus/mielipide asiasta. kaikilla saa olla omat mielipiteet asioista eikä kaikkien tarvitse olla samaa mieltä kuten täällä välillä vaaditaan. Omat mielipiteet täytyy pystyä perustelemaan jos haluaa vaikuttaa muiden mielipiteisiin ja vaikka muuttaa niitä.

Lähinnä perustan oman näkemykseni historiaan omistajien toiminnasta ja heidän lupaukseen olla taloudellisesti mukana tukemassa uusimpia organisaatiouudistuksia ja kehitystä. Tässä olen täysin sen tiedon varasssa mitä julkisuudessa on asiasta uutisoitu. Itse ainakin pelaajana miettisin tässä korona-tilanteessa hyvin tarkkaan mihin seuraan teen sopimuksen, jos sellainen pitäisi nyt allekirjoittaa. Kuka pystyy palkan ensi kaudella maksamaan. Olisiko se esim. Nurmisen Pelikans vai Paanasen ja Kodisojan TPS. Ainakin julkisuuskuva ( ja mahdollisesti kolleegat) antaisivat minulle paremmat vibat P&K:n TPS:n maksukyvykkyydestä ensi kaudella. Jos sopimustarjous on sisällöltään samanlainen luulen, että moni päätyisi samaan ratkaisuun kanssani. Mielestäni TPS on vakavaraisemmalla pohjalla kuin moni muu seura johtuen juuri omistajiensa toimista ei ilman sitä.

Koronahan voi sekoitaa markkinat ihan täysin esim. nyt jo useampi KHL-seura on vetäytynyt. Kun pelaajien sopimukset kaatuvat tulee markkinoille pelaajista ylitarjontaa ja markkinamekanismin mukaan kun tarjonta lisääntyy hinta putoaa.

Tämä ajattelukantasi on sieltä optimistiselta puolelta ihan yhtä hattaraa kun taas Aurajoki vetää sun mielestä ylinegaa.
Kyllä olen optimisti asioiden suhteen mutta en kyllä missään pilvissä vetele. Minun TPS ei ole vielä ensi kauden peleistä yhtään hävinnyt vaikka valmennus ja osa uusista pelaajista on julkaistu. He saavat mahdollisuuden, katsotaan sitten miten käy. En olisi ensimmäisenä Helmistä tai Saloa palkannut mutta nyt kun ne joilla on valtaa päättää, heidät ovat palkanneet anna heille mahdollisuuden. Joukkuehan ei ole vielä edes valmis. Nämä asiat ja päätökset eivät vie minun yöunia. Minusta tosin kilpaurheilussa ei mitään voiteta jos on luovutettu jo ennen kilpailun alkamista asenne pitää olla terve.

Edit: Käypä muuten lukemassa vaikka Juipin viesti tuolta talousketjusta. Juippi on sentään jonkun verran kartalla joukkueen asioista. Viestissä pieni ristiriita tähän sinun (ja minun) toiveajatteluun.
Olen lukenut viestin ja mielestäi ei ole mitenkään ristiriidassa oman ajatukseni kanssa, ajat ovat tiukat ja korona tuo varmasti muutoksia aiemmin tehtyihin suunnitelmiin.

Jep eikun etiäpäin....
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahoittelut pitkästä viestistä ja offtopicista olisin vastannut yksityisviestinä mutta ei voinut.

Juu, olen nuo joskus blokannut kun en näe mitään käyttöä ominaisuudelle.

U r welcome! Olet varmasti etevämpi arvioimaan viestin informaatioarvoa kuin minä joten pahoittelut sinulle nollalinkistä. Minä siitä poimin vain tulevan päävalmentajan viestin, että alkuun oltiin myöhässä sopimusten osalta mutta nyt korona on muuttanut tilannetta. Tuosta lähdin muodostamaan omaa arveluani eli mielipidettäni asiasta. Lähinnä katsoin asiaa pelaajan näkökulmasta, että "varmemmalla palkanmaksukyvyllä" voi olla tänä päivä normaalia suurempi merkitys kun tehdään päätöstä ensi kauden joukkueesta. Käsittääkseni pelaajilla normioloissa vaikuttavat mm. valmentaja, muut pelaajat, oma rooli, palkka. Valtaosa sopimuksistahan on tosin tehty jo aikoja sitten mutta muutoksia tulee kuten Petteri Nilkkilän tapauskin osoittaa.

En ole yhtään sen pätevämpi arvioimaan mitään kuin sinäkään. Se oli vain huomioni omasta näkökulmastani.

Olen ehkä turhankin tarkkaan lukenut ja kuunnellut viestit eri lähteistä Tepsin joukkueenrakennuksesta että koin että itselle tuossa ei ollut uutta. Ei ollut tarkoitus vähätellä, jos joku muu koki että tuo oli uutta tietoa. Hyvä jos näin oli.

Itse uutinen oli mielestäni hauska poikkeus liiankin vakavassa uutistulvassa. Lyhyt ja humoristinen. Edelleen, kiitos siitä.

Loppuosa on sitten sitä spekulaatiota josta olen osittain samaa mieltä. Siis JOS sopimukseton pelaaja (tai hänen agentti) haistaa että TPS on varma ja hyvä palkanmaksaja, niin tottakai sillä on merkitystä. Mutta sen takia aika konkreettista on jos TPS:n toimitusjohtaja latelee julkisuudessa että "vaikeaa on".

Ja valitettavasti en osaa laskea kovaa painoarvoa Helmisen kieli poskessa heittämälle arvioille joukkueen rakentamisesta. Koronan muuttama tilanne ei sinänsä ole uutinen, vaan faktaa kaikille osapuolille. Se että onko TPS vahvoilla vai ei, riippuu omistajista, ei Helmisen hatusta heittämistä arvailuista.

En kritisoi mutu-tuntumalla menosta vaan siitä, että oma mielipide ja näkymys ei ole fakta eikä sitä silloin pidä faktana esittää. Oman mielipiteen kun tuo julki kannattaa se kirjoittaa muotoon josta ymmärtää, että kyseessä on kirjoittajan oma mielipide. Fakta perustuu esim. 100% varmaan tietoon ja todella hienoa jos sellaista tietoa on mahdollista esittää ja silloin kannattaa kertoa mistä se tieto on peräisin mahdollisimman tarkkaan jolloin voidaan arvioida sen luotettavuutta. kaikkihan me janoamme luotettavaa tieto kannattamastamme joukkueesta koska näiden faktojenn perusteella muodostamme omat mielipiteemme asioista. Jos esitetään, että Helminen ei edes saanut valita apuvalmentajiaan niin varmaan voi kysyä, että mihin tämä tieto perustuu? Kun toteamus kuullostaa faktalta. Jos olisi kirjoittanut, että " Minä luulen että Helminen ei saanut valita edes apuvalmentajiaan" niin lukija jo tietäisi, että kyseessä ei ole absoluuttinen totuus vaan kirjoittajan oma olettamus/mielipide asiasta. kaikilla saa olla omat mielipiteet asioista eikä kaikkien tarvitse olla samaa mieltä kuten täällä välillä vaaditaan. Omat mielipiteet täytyy pystyä perustelemaan jos haluaa vaikuttaa muiden mielipiteisiin ja vaikka muuttaa niitä.

Nyt on pakko pahoitella, mutta tää on varmaan jotain mitä sun kannattaa käydä läpi Aurajoen kanssa.

En mä osaa ottaa siihen kantaa, muuten kuin että ottaako joku muka hänen kirjoitukset faktana? Siis ihan oikeasti? Mun mielestä puhdas mielipidekirjoittaja joka kuitenkin osuu useammin kohteeseen kuin suurin osa täällä (toki, vitusti laukauksia niin välillä osuukin, pätee).

Mutta se oma ketju näille loputtomille jankutuksille olisi oikeasti hyvä. Se että joka ketju täyttyy näistä teidän Aurajoen faktojen tarkistuksista on kyllä aivan hirveää shittiä. Sen Aurajoen voi ohittaa, mutta näitä teidän miljoonaa viestiä on jo vaikeampi kun ei voi puolta jengistä blokatakaan (kun siellä on välillä ihan hyvääkin läppää kunhan pystytte Aurajoki-vihaltanne välillä hengittämään ja ajattelemaan).

Lähinnä perustan oman näkemykseni historiaan omistajien toiminnasta ja heidän lupaukseen olla taloudellisesti mukana tukemassa uusimpia organisaatiouudistuksia ja kehitystä. Tässä olen täysin sen tiedon varasssa mitä julkisuudessa on asiasta uutisoitu. Itse ainakin pelaajana miettisin tässä korona-tilanteessa hyvin tarkkaan mihin seuraan teen sopimuksen, jos sellainen pitäisi nyt allekirjoittaa. Kuka pystyy palkan ensi kaudella maksamaan. Olisiko se esim. Nurmisen Pelikans vai Paanasen ja Kodisojan TPS. Ainakin julkisuuskuva ( ja mahdollisesti kolleegat) antaisivat minulle paremmat vibat P&K:n TPS:n maksukyvykkyydestä ensi kaudella. Jos sopimustarjous on sisällöltään samanlainen luulen, että moni päätyisi samaan ratkaisuun kanssani. Mielestäni TPS on vakavaraisemmalla pohjalla kuin moni muu seura johtuen juuri omistajiensa toimista ei ilman sitä.

Koronahan voi sekoitaa markkinat ihan täysin esim. nyt jo useampi KHL-seura on vetäytynyt. Kun pelaajien sopimukset kaatuvat tulee markkinoille pelaajista ylitarjontaa ja markkinamekanismin mukaan kun tarjonta lisääntyy hinta putoaa.

Ok.

Samaa aiheeseen sama vastaus: Tämä on sitä spekulaatiota josta olen osittain samaa mieltä. Siis JOS sopimukseton pelaaja (tai hänen agentti) haistaa että TPS on varma ja hyvä palkanmaksaja, niin tottakai sillä on merkitystä. Mutta sen takia aika konkreettista on jos TPS:n toimitusjohtaja latelee julkisuudessa että "vaikeaa on".

Kyllä olen optimisti asioiden suhteen mutta en kyllä missään pilvissä vetele. Minun TPS ei ole vielä ensi kauden peleistä yhtään hävinnyt vaikka valmennus ja osa uusista pelaajista on julkaistu. He saavat mahdollisuuden, katsotaan sitten miten käy. En olisi ensimmäisenä Helmistä tai Saloa palkannut mutta nyt kun ne joilla on valtaa päättää, heidät ovat palkanneet anna heille mahdollisuuden. Joukkuehan ei ole vielä edes valmis. Nämä asiat ja päätökset eivät vie minun yöunia. Minusta tosin kilpaurheilussa ei mitään voiteta jos on luovutettu jo ennen kilpailun alkamista asenne pitää olla terve.

Kyllä mäkin olen samaa mieltä että ensi kaudella on periaatteessa kaikki mahdollisuudet. MUTTA olen sen verran vanha konna että en enää jaksa samojen virheiden toistoa.

Tätä touhua on nyt katsellut vuosikymmeniä ja kultavuosien jälkeen sitä uutta nousua on tehty 15 vuotta. Ei siinä nyt enää jaksa innostua joka kerta kun julkaistaan uusi valmentaja tai pelaaja, varsinkaan jos taustalla ei oikeasti ole opittu läksyistä.

Mun mielestä on ihan asiallista kritisoida valintoja (vaikkapa Helminen tai Salo jne), kunhan kritiikki on perusteltua eikä asiatonta herjausta. Onhan Tepsillä koko ajan historia ja jatkumo josta tullaan? Ei sitä nyt voi joka kauden jälkeen nollata ja olla ihan fanipoikana että "vittu nyt me voitetaan kaikki".

Realistin mielestä tuossa on myös helvetisti kysymysmerkkejä ja onhan se nyt täysin luonnollista niistä keskustella hengenheimolaisten kanssa? En ymmärrä pää pensaaseen -taktiikkaa, jossa kritiikki tai kyseenalaistaminen koetaan uhkana ja koitetaan vaimentaa: Ole nyt hiljaa ja anna mahdollisuus!

Mutta toisaalta olen samaa mieltä että kun nyt TAAS kerran rakennetaan uutta organisaatiota ja kaikki sai jo potkut niin pakkohan tässä on jälleen vain odottaa mitä tuleman pitää. Mutta semmoinen optimistinen toiveikkuus on ymmärrettävästi jo kadonnut matkalla.

Ollaanhan me kynnetty paskassa jo niin kauan että olisi kiva vihdoin että tuo seura lopettaisi sen spedeshown ja alkaisi tekemään tulosta.

Olen lukenut viestin ja mielestäi ei ole mitenkään ristiriidassa oman ajatukseni kanssa, ajat ovat tiukat ja korona tuo varmasti muutoksia aiemmin tehtyihin suunnitelmiin.

Jep eikun etiäpäin....

No joo, väitän edelleen että ristiriita on olemassa. Mutta turhaan mä siitä jankkaan kun ei ole oma kirjoitus. Jokainenhan tulkitsee asiat omasta näkökulmastaan.

Pohjimmiltaan ollaan varmasti hyvin lähellä toistemme ajatusmaailmaa. Ehkä eri kulmista tullaan mutta samaa toivotaan. Tepsin menestystä!

Arvostan mielipidettäsi ja hienoa että käytit aikaa pitkälliseen ja perusteltuun vastaukseen.

Kaikille muille pahoittelut offtopicista.
 
Viimeksi muokattu:

TradeMeNow

Jäsen
Suosikkijoukkue
90's NHL teams
Turussa päin tietoa Petrus Palmun liikkeistä tulevalla kaudella? Vai onko ihan mahdottomuus siirtyminen Lukkoon? Tämä sitten ihan asiallinen kysymys mihin odottaisin myös asiallisia vastauksia, kiitos.
 

Finlandi_36

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turussa päin tietoa Petrus Palmun liikkeistä tulevalla kaudella? Vai onko ihan mahdottomuus siirtyminen Lukkoon? Tämä sitten ihan asiallinen kysymys mihin odottaisin myös asiallisia vastauksia, kiitos.
Tod. näköisesti Palmu hakee paikkaa jostain ulkomailta, mutta ei Raumalle siirtyminenkään varmaan mahdottomuus ole.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palmulla on tulokassopparia vuosi jäljellä, eli Canucks -organisaatio päättää miehen pelipaikan.

Voisi olettaa että haluaisivat testata Palmua vielä P-Amerikassa että onko potentiaalia ja kannattaako sorvata jatkoa. Jos ei niin vuokra jonnekin toteutunee. Tämä tietenkin vain mutua, mutta pienenä yllätyksenä pidän jos kautensa Liigassa aloittaa
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Eikä P.Palmu ole Turkuun tulossa. Olisi varmasti Jypin sijasta tullut tuttuun seuraan, mikäli olisi tänne halunut.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tossa oli takana vähän isompaa ”peliä” Lukon tiedotuksen suunnalta. Heiltä tulee ihan piristävää vaihtelua koskien uusien sopimuksien julkaisua jne, en viitti sen enempää tästä täällä jatkaa. Lukon puolella löytyy ”poterovartio” ketju mistä löytyy yhden vihjeen viittaus tähän kyseiseen firmaan. Eli tuskin tällä on edes ajateltu että mitenkään viitataan Petrus Palmuun tai edes kukaan niin tosissaan on ajatellut.
 

Finlandi_36

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtaakos pääsiäisen jälkeen alkaa tippumaan muitakin pelaajasopimuksia? Nyt kun kerran Filppula lähti niin 1. sentteriä tarvittaisiin, ellei Juhani Jasu sellainen Tepsin mielestä ole.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei missään tapauksessa nyt mitään sopimuksia kun koko seuran olemassaolo on vaakalaudalla, näillä mennään ja katellaan sitten joskus alkutalvesta jos liigaa pelataan, vapaita pelaajia on silloin paljon. Nyt kaikki kulut niin alas kun mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtaakos pääsiäisen jälkeen alkaa tippumaan muitakin pelaajasopimuksia? Nyt kun kerran Filppula lähti niin 1. sentteriä tarvittaisiin, ellei Juhani Jasu sellainen Tepsin mielestä ole.
Jos Filppulalle on tarjottu jatkoa tuntuu käsittämättömältä. Jos Jasua on kaavailtu 1 tai 2 sentteriksi tuntuu vielä käsittämättömältä. Nyt pitäs uudistua eikä roikottaa mukana kehäraakkeja joilla ei jalka enää riitä ja aika ajanut ohi! Puuhastelu ei voi enää jatkua. Jos ei pelimiehiä ole tarjolla niin vaikka junnuilla ens kausi. Ei se ihan oikeasti paljon huonommin voi mennä ku Jasuilla ja Filppuloilla ja tippua ei voi sarjasta niin mitä väliä. Kyllä Kärpät ja Tappara menee taas omia menojaan ensi kaudella. Se on fakta.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Hyvinhän Filppula omasta mielestäni menisi 3 ketjun sentterinä. Sinällään en näe ongelmaa, että sopimusta tarjottiin. Jos hänelle kuitenkin kaavailtiin ykkössenterin tonttia ja Jasu kakkoseen niin morjensta pöytään. Saattaa olla siis vuosisadan pulla jos Filppula tajunnut itse olla tarttumatta soppariin.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kiekko-Espoo nousee ensi kaudeksi Mestikseen, ja mielestäni Filppula sopisi kuin nenä päähän olemaan tuon joukkueen ”uuden tulemisen” keulakuva. Eikös Filppula ole myös taustaltaan espoolainen, joten hänellä olisi kyse paluusta juurilleen.
Filppula olisi vielä pari, kolme vuotta kova sana Mestiksen tasolla, vaikkei liike enää Liigaan riitäkään.

Kiekko-Espoo saisi Filppulan hankkimalla paljon positiivista julkisuutta. Hän varmaan houkuttelisi myös joukkueen taakse paikallisia sponsoreita hyvällä menestyksellä. Kiekko-Espoon tähtäin kun varmasti on kolmen-viiden vuoden päästä olla yksi Liigan joukkueista, sillä pääkaupunkiseutu tarvitsee Liigaan toisen joukkueen HIFK:n lisäksi.

En siis yllättyisi pätkän vertaa, jos Filppula siirtyy ”viimeisiksi vuosikseen” Kiekko -Espoon riveihin.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiekko-Espoo nousee ensi kaudeksi Mestikseen, ja mielestäni Filppula sopisi kuin nenä päähän olemaan tuon joukkueen ”uuden tulemisen” keulakuva. Eikös Filppula ole myös taustaltaan espoolainen, joten hänellä olisi kyse paluusta juurilleen.
Filppula olisi vielä pari, kolme vuotta kova sana Mestiksen tasolla, vaikkei liike enää Liigaan riitäkään.

Kiekko-Espoo saisi Filppulan hankkimalla paljon positiivista julkisuutta. Hän varmaan houkuttelisi myös joukkueen taakse paikallisia sponsoreita hyvällä menestyksellä. Kiekko-Espoon tähtäin kun varmasti on kolmen-viiden vuoden päästä olla yksi Liigan joukkueista, sillä pääkaupunkiseutu tarvitsee Liigaan toisen joukkueen HIFK:n lisäksi.

En siis yllättyisi pätkän vertaa, jos Filppula siirtyy ”viimeisiksi vuosikseen” Kiekko -Espoon riveihin.

Kiekko-Vantaa
 
Ei missään tapauksessa nyt mitään sopimuksia kun koko seuran olemassaolo on vaakalaudalla, näillä mennään ja katellaan sitten joskus alkutalvesta jos liigaa pelataan, vapaita pelaajia on silloin paljon. Nyt kaikki kulut niin alas kun mahdollista.

Miksi alkutalvesta olisi vapaita pelaajia paljon? Siis olettaen, että tässä puhutaan liigatasoisista pelaajista.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös