Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 642 283
  • 20 726
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Voi vittu mä sanon.

Piti tänään lähtee kattoo hifkiä mut taidan jäädä kotiin. Sen verran vituttaa.
Allekirjoituskamaa. Jopa alaotsikko tälle koko palstalle. Seitsemän tuntia ennen oman seuran kotiottelua, eikä kokoonpanossa ole edes ollut yhtäkään uutta pelaajaa tai hampaatonta kanukkia sen jälkeen kun Leevi Teissala (12. 5+2=7, Turku 2001) debytoi.

Mutta oma mielipide. Jokinen, Johansson <-> Salin, Broadhurst olisi toden näköisesti huonoimmassa tilanteessa +/-0 ja luultavammin pelillisesti hyvä asia (nuori ja halpa kiekollinen kalliin ja heikon "kiekollisen" tilalle, pelaamaan mahdollisesti pääsevä pelaaja valmennuksen hylkäämän pelaajan tilalle) ja taloudellisesti ihan helvetin iso säästö.
 

W124

Jäsen
Tuleeko Lancaster loppukauden sopimuksella?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Hetkonen! Stuntti seis! Olen 40-asteen kuumeessa sängyn pohjalla. Katson, että nyt on pamahtanut huhuketjussa. 5 sivua uusia viestejä. Sormet syyhyten ketju auki ja…

Janne Keränen! Melkoinen tonninseteli oli naamassa, kun tuon luki. Ilmeisesti ollaan joku kuntoutusklubi. Tätä hankintaa ei voi perustella millään tasolla. Ihan vain tiedoksi myös kaikille, että hänkin nostaisi palkkaa eikä olisi ilmainen, vaikka täällä niin halutaan uskotella.
 

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hetkonen! Stuntti seis! Olen 40-asteen kuumeessa sängyn pohjalla. Katson, että nyt on pamahtanut huhuketjussa. 5 sivua uusia viestejä. Sormet syyhyten ketju auki ja…

Janne Keränen! Melkoinen tonninseteli oli naamassa, kun tuon luki. Ilmeisesti ollaan joku kuntoutusklubi. Tätä hankintaa ei voi perustella millään tasolla. Ihan vain tiedoksi myös kaikille, että hänkin nostaisi palkkaa eikä olisi ilmainen, vaikka täällä niin halutaan uskotella.
Varmasti nostaa Janne palkkaa JOS sopimuksen saa. Luultavimmin murto-osa Johanssonin palkasta, mutta nostaa kuitenkin.
 
Salin ei raakileena lähtökohtaisesti ratkaise tämän kauden ongelmia, mutta jos tulisi sisään loppukausi + 2 v. -lapulla, niin pitäisin hyvänä hankintana.

Salin on prospektina sitä luokkaa, että NHL-sopimus seuraavan parin kauden aikana on mahdollinen, jopa todennäköinen. Näin ollen pelkästään NHL:n kasvattajakorvaus kääntää tämän kaltaisen hankinnan plussalle.
 
Viimeksi muokattu:

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Varmasti nostaa Janne palkkaa JOS sopimuksen saa. Luultavimmin murto-osa Johanssonin palkasta, mutta nostaa kuitenkin.
Niin sen enempää näitä hankintoja puolustelematta, niin jos Keränen sopimuksen saa puhutaan loppukaudesta jostain tuhansista euroista. Olis tietty nekin rahat voinut käyttää vaikka Uraman bonuksiin.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Niin sen enempää näitä hankintoja puolustelematta, niin jos Keränen sopimuksen saa puhutaan loppukaudesta jostain tuhansista euroista. Olis tietty nekin rahat voinut käyttää vaikka Uraman bonuksiin.

Niin. Sitten lasketaan mitä meni halpaan kokeiluun DeNaplesiin? Nyt menee sopimuksen tehdessä vähän Keräseen… Tällaisella seuralla kenellä rahatilanne on tiukka, niin rahat pitäisi käyttää fiksusti. Pienistä puroista koostuu iso meri.
 

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin. Sitten lasketaan mitä meni halpaan kokeiluun DeNaplesiin? Nyt menee sopimuksen tehdessä vähän Keräseen… Tällaisella seuralla kenellä rahatilanne on tiukka, niin rahat pitäisi käyttää fiksusti. Pienistä puroista koostuu iso meri.
No mitäs sitte kun olis inan isommalla rahalla otettu koko kaudeksi joku? Samanlainen riippakivi se olisi kuin Jokinen.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Niin. Sitten lasketaan mitä meni halpaan kokeiluun DeNaplesiin? Nyt menee sopimuksen tehdessä vähän Keräseen… Tällaisella seuralla kenellä rahatilanne on tiukka, niin rahat pitäisi käyttää fiksusti. Pienistä puroista koostuu iso meri.
Ja Johanssonin sopimuksen purusta ja Jokisen lainasta säästyy enemmän rahaa mitä noihin meni. Jos miljoonien liikevaihtoa pyörittävä seura kaatuu kahteen try-outtiin on syytäkin laittaa lappu luukulle. Tarkennetaan vielä että itsekin olisin varmaan jättänyt Broadhurstin ja mahdollisen Keräsen hankkimatta. Jos oikeasti haluaisi säästö olisi varmaan järkevää pienentää urheilujohtoja, niin että joukkueen kasaamisesti vastaisi yksi henkilö.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Salinin on prospektina sitä luokkaa, että NHL-sopimus seuraavan parin kauden aikana on mahdollinen, jopa todennäköinen. Näin ollen pelkästään NHL:n kasvattajakorvaus kääntää tämän kaltaisen hankinnan plussalle.
Kaikki Salinin parin viimekauden Liiga ja Mestis pelit nähneenä pitäisin NHL-sopimusta maalaamaasi kuvaa huomattavasti epätodennäköisempänä. Valitettavasti.

Toki Peltosen valmennuksessa oman alueen peli on ollut alusta alkaen sellaista sontaa ettei tuossa pääse yksikään pakki pelaamaan vahvuuksillaan. Päinvastoin, heikkoudet korostuvat. Salinin kohdalla se on totaalinen kamppailupelaamisen osaamisen puute. Ehkä sitten paremmassa valmennuksessa näkisi mikä on miehiään.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Salin kuulostaa kyllä liian kovalta hankinnalta.

Vähän toki yleisesti kaivataan leveyttä, ettei Munkit ja Lindstenit automaattisesti pelaa.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Noniin, enää ei ole mikää hassunhauska heitto, että ollaan kuntoutuslaitos vaan ihan mustaa valkoisella, että näin on.

Ihan käsittämätöntä, täällä puhutaan siitä että ei hävitä mitään kun otetaan näitä kuntoutujia mukaan, itse taas näen että joka vitun koukkupolvi vie tämän välikauden osalta paikan kokoonpanosta keneltä tahansa A-junnulta, joka ei varmasti ole valmis liigaan, mutta omaa sentään jonkun tulevaisuuden.

Vai onko nyt jollain ihan tosissaan vieläkin se ajatus, että tällä kaudella tavoitellaan pitkää kevättä ja sen tavoitteen luokse päästään paremmin Broadhurstin ja Keräsen avulla kuin junnuilla X ja Y? Vaikka molemmat maksaisivat 50€ pelistä että saavat tulla eläkeen kynnykseltä vielä vähän höntsäilemään niin ainakin omasta mielestä ihan vitun huono idea. Mutta nämä on taas näitä toisen ääripään hetkiä, jos joskus negapetterit vetää ihan äärimmilleen ”kaikki on paskaa paitsi kusi” asenteen ja antaa kuraa vielä silloinkin kun ei ole aihetta, niin kyllä tämä nyt on niitä hetkiä, että saa posipetteri aikamoiset temput tehdä pään sisällä, että tämä saadaan millään tavalla väännettyä posin puolelle tai edes +-0.

Salin on itselle ihan ok, jos tulee niin sopparia myös ensi kaudesta kiitos.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Noniin, enää ei ole mikää hassunhauska heitto, että ollaan kuntoutuslaitos vaan ihan mustaa valkoisella, että näin on.

Ihan käsittämätöntä, täällä puhutaan siitä että ei hävitä mitään kun otetaan näitä kuntoutujia mukaan, itse taas näen että joka vitun koukkupolvi viä tämän välikauden osalta paikan kokoonpanosta keneltä tahansa A-junnulta, joka ei varmasti ole valmis liigaan, mutta omaa sentään jonkun tulevaisuuden.

Vai onko nyt jollain ihan tosissaan vieläkin se ajatus, että tällä kaudella tavoitellaan pitkää kevättä ja sen tavoitteen luokse päästään paremmin Broadhurstin ja Keräsen avulla kuin junnuilla X ja Y? Vaikka molemmat maksaisivat 50€ pelistä että saavat tulla eläkeen kynnykseltä vielä vähän höntsäilemään niin ainakin omasta mielestä ihan vitun huono idea. Mutta nämä on taas näitä toisen ääripään hetkiä, jos joskus negapetterit vetää ihan äärimmilleen ”kaikki on paskaa paitsi kusi” asenteen ja antaa kuraa vielä silloinkin kun ei ole aihetta, niin kyllä tämä nyt on niitä hetkiä, että saa posipetteri aikamoiset temput tehdä pään sisällä, että tämä saadaan millään tavalla väännettyä posin puolelle tai edes +-0.

Salin on itselle ihan ok, jos tulee niin sopparia myös ensi kaudesta kiitos.
Mulle toi on ihan +-0 ihan miten päin vaan kääntäisit. Ei tarvitse tehdä edes mitään temppuja. Jos siellä on joku Miettisen vanha tuttu soitellut ja kysynyt et saako tulla treenamaan, ja homma toimiikin niin siitä vaan todnäk halpa leveyshaku. Ei niin mitään merkitystä mulle. Voishan siellä pelata Koivu ja Pikkarainenkin, ja mahdollisesti ehkä pelaakin vielä. Mut mun mielestä parempi heille ehkä pelata vielä A:ta.

Mun silmiini palstalla halutaan nähdä punaista ihan joka asiassa ja tuutataan ensi mietteet ulos ilman mitään tunnesäätelyä. Se jos jokin ottaa enemmän aivoon, kuin jonku Broadhurstin hankinta.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka olen itsekin vähän epäuskoisena seurannut Palloseuran viime päivien pelaajaliikennettä, niin vaikuttaisi ainakin siltä, etteivät puheet seuran talouden tervehdyttämisestä ja talouskurista ole pelkkää sanahelinää. Se, jos jokin, on positiivista vähänkin pidemmällä tähtäimellä ajatellen.

Minä todellakin toivon että tämä samainen tervehdyttäminen konkretisoituu myös muualla organisaatiossa...
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Ensimmäinen mahdollisuus kommentoida nyt Broadhurstiä tänne pienen duunireissun ja katveen jälkeen.

Hyi. Helvetti.

Aivan ääliömäinen hankinta. Keräsen ymmärtäisin paremmin, mutta aivan nollalapulla sisään jos on pakko ottaa. Broadhurstin hankintaa ei todellakaan voi millään tavalla perustella. Karmaiseva haku.

Terry, prove me wrong.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Mulle toi on ihan +-0 ihan miten päin vaan kääntäisit. Ei tarvitse tehdä edes mitään temppuja. Jos siellä on joku Miettisen vanha tuttu soitellut ja kysynyt et saako tulla treenamaan, ja homma toimiikin niin siitä vaan todnäk halpa leveyshaku. Ei niin mitään merkitystä mulle. Voishan siellä pelata Koivu ja Pikkarainenkin, ja mahdollisesti ehkä pelaakin vielä. Mut mun mielestä parempi heille ehkä pelata vielä A:ta.

Mun silmiini palstalla halutaan nähdä punaista ihan joka asiassa ja tuutataan ensi mietteet ulos ilman mitään tunnesäätelyä. Se jos jokin ottaa enemmän aivoon, kuin jonku Broadhurstin hankinta.
Itselle taas mielipidepalstalla nyt harvemmin ottaa aivoon kun mielipiteet kuuluu asiaan. Ja joo luin kyllä perustelut näille +-0 heitoille ja itselle ei todellakaan noin ole, mutta kaikki näkee omalla tavallaan.

Itse ainakin kohtalaisen kurjasta kaudesta huolimatta pyrkinyt näkemään muutakin kuin punaista ja se oli osittain miina johon kauden alla astuin, vaikka takaraivossa ääni kertoi, että välikausihan tämä on niin jotenkin halusi uskoa, että mitä jos kuitenkin tehdään ihmeitä.

No ei tehty ja näillä siirroilla ei tehdä mitään muuta, kuin vähennetä minuutteja näiltä junnuilta. Se on ihan totta, että valmiita eivät liigaan ole, siitä kertoo peliajatkin. Mutta itse näen nämä kokemukset huomattavasti tärkeämpimä niille, jotka vielä ensi vuonna ja sen jälkeisenä vuonna pukevat TPS-paitaa ylle. Vaikka olisi Toman, Raulin, Tompan tai Mikan parhaita saunakavereita lapsuudesta niin sillä ei pitäisi olla mitään painoarvoa. On jalo ajatus, että kaikki vanhat kaverit pääsee mukaan ja paikat laitetaan vielä kerran kuntoon eläkkeen kynnyksellä, mutta kun pelataan ammattilaissarjassa ja itselle TPS kyllä vieläkin lukeutuu ihan kärkiporukoihin ainakin sen potentiaalin kanssa, mitä meidän upea junnutuotanto mahdollistaa, niin ei tämän pitäisi näin kyllä olla. Taloudenhoito ja ylipäätään pukutakkien perseily viimeisen 10-15 vuotta on johtanut tähän nykyiseen alemmuustilaan, joka osiltaan turruttaa myös kaikelle paskalle.

Kaikesta huolimatta itselle TPS on niin rakas, että mitä tahansa perseilyä (omasta mielestä) siellä keksitään niin silti en peliä välistä jätä ja myös näille ikälopuille koukkupolville toivon vain ja ainoastaan hyvää kun TPS paita päällä painavat kaukalossa menemään. Kritiikkiä annan reippaasti järjestelystä, että tässä tilanteessa ollaan, mutta kun jo ollaan kädet tulevasti syvällä paskassa, niin sitten pitää toivoa parasta mahdollista lopputulosta. Tällä kaudella tuo varmaan olisi paikka sääleissä ja siitä jatkoon.
 
Kaikki Salinin parin viimekauden Liiga ja Mestis pelit nähneenä pitäisin NHL-sopimusta maalaamaasi kuvaa huomattavasti epätodennäköisempänä. Valitettavasti.

En epäile omia havaintojasi, mutta ihan jo tuohon Salinin NHL-varaukseen peilaten povaan hänelle sopimusta. Valtaosa varatuista sopimuksen saa ja Salinin kehitys on kuitenkin edennyt, on ollut mukana ikäluokkansa U20-kisoissa jne.

Esim. välillä 2015 ja 2020 on varattu 75 suomalaista (laitetaan raja 5. kierrokseen, jossa Salin varattiin. Noista 75 pelaajasta tähän mennessä 55 pelaajaa on saanut NHL-sopimuksen. Todennäköisyydet ovat Salinin sopimuksen puolella.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Junnuja pitää tiettyyn saakka peluuttaa. Mutta kun pelaaminen on kuin peura ajovaloissa monella, niin ymmärrän että vähän leveyttä haetaan alakenttiin. Munkin, Lindstenin pelaaminen on ollut tosi huonoa välillä; yksi tähän voi olla että pelipaikka on ollut kokoajan varma tasosta riippumatta. Pikkaraisen peli näytti toki paremmalta.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Toisaalta, onko liigassa joukkueita, joiden treeneissä ei olisi käynyt sopimuksettomia pelaajia pelikuntoa hakemassa/ylläpitämässä?
Näin varmasti on ja eihän minua haittaa vaikka siellä olisi puolen Suomea entisiä pelureita mukana. Ongelma tässä itselle on se, että tällä kuntoutuksella aktiivisesti pyritään selvittämään, saadaanko tästä vielä peluri meille. Ja tähän sitten perustelut molemmista leireistä miksi ei, miksi joo, nämä nyt tuli jo listattua.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Näin varmasti on ja eihän minua haittaa vaikka siellä olisi puolen Suomea entisiä pelureita mukana. Ongelma tässä itselle on se, että tällä kuntoutuksella aktiivisesti pyritään selvittämään, saadaanko tästä vielä peluri meille. Ja tähän sitten perustelut molemmista leireistä miksei ei, miksi joo, nämä nyt tuli jo listattua.

Juu, mutta tässä Keräsenkin kuntoutuksessa Miettisen omin sanoin kiire tulee itsensä kuntoon saada, jos sopimuksen haluaa. Eli ei ole mikään automaatio, että Keränen tällä kaudella pukee mustavalkoisen paidan päällensä. Siinä mielessä pyöriköön siellä reeneissä minkä haluaa, kai tolla kokemuksella voi jotain vinkkejäkin antaa nuorisolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös