Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 642 205
  • 20 726

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Kannattaa taas kerran muistaa, mitä urheilujohtaja Urama on todennut. Hän sanoi, että TPS:n pitää joka kausi taistella play offien kotiedusta eli runkosarjassa pitäisi sijoittua neljän parhaan joukkoon.

Mielenkiintoista nähdä, miten tämä onnistuu Jasper Lindstenien ja Roni Sevästen ym. kanssa. Makke Nurmi ei yksin TPS:ää pysty hinaamaan neljän joukkoon runkosarjassa. Se on ihan pläkki juttu.
Sulla on kyl kaks ukkoa niin isossa tähtäimessä et sokeudut kaikille muille ketkä joukkueessa pelaa. Kiinnität huomios mahdolliseen 7.pakkiin ja tryout hyökkääjään. Kohtuu likinäköstä.
Ja sit näiden kahden jälkeen ei ole kuin Makke Nurmi kuka osoitti mustavalkoista sydäntä tullessaan pelaamaan mahdollisesti vuodeks tänne kunnes pääsee eläketiliä tekee DELiin tai Sveitsiin. Mikä on ihan ansaittua koska paikka jenkeissä ei auennut.

Mä jotenki veikkaan et siinä Lindstenin ja Nurmen välissä saattaa olla joku muukin. Tai Seväsen ja vaikka Johanssonin.

Pystyn yhtymään @Spine sanoihin et tää palsta räjäyttää pään. Vaan täysin vastakkaisista asioista.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä on Turussa ihan vitun kova kasvatus menossa mikä on helvetin hienoa, meidän Seurasta tuli koko Suomen ensimmäinen NHLn ykkösvaraus. Muilla seuroilla siihen on matkaa.(Ja Kiviharju ei tule olee ykkönen).
Boldaus minun. Pakko kysyä, että kehen tällä oikein viittaat?
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Tota. Edellisellä kaudella SHL:ssä 50 peliin 35 pistettä. Mikä on hyvä kausi, jos toi ei riitä hyvään kauteen SHL:ssä? Ne kaksi muutakin kautta ovat kuitenkin tuottaneet 26 ja 19 pistettä ja surkeissa joukkueissa.
Tainnut sanoa sen aiemminkin, mutta Palve ei todellakaan ole sitä mitä TPS tarvitsee ensi kaudeksi.

Näkikö kukaan muu Palveen pelejä esim karsintasarjassa? Totaalisen ponnetonta ja sielutonta pelaamista seuran vaikeilla hetkillä. Yksi tehopiste.

Palve on pelaaja, joka ei ole voittanut mitään merkittävää urallaan. Ja tuskin voittakaan. Ei ole johtava pelaaja kopissa, joka ottaa nuoret pelaajat reppuselkään vaikeina aikoina. Etäinen ja hieman ylimielinen pelaaja. Toki parhaimmillaan todella taitava ja luova maestro esim. ylivoimalla.

En näe mitään syytä mehustella Turkuun paluulla. Täällä taas haistatellaan mm. ”29 pisteen Ilomäelle” viime kauden osalta, mutta ihaillaan muiden saavutuksia aikaisemmilla kausilla. Voi tulla Ilomäkeä ikävä vielä. Hän on voittanutkin sentään joskus jotain.

No, jos ”Uula” tänne tulee, niin toivotaan luonnollisesti onnistumisia miehelle. Olen mielelläni väärässä tässäkin asiassa.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veikkaan, että Slafkovskyyn. Ensimmäinen suomalaisseuran ykkösvaraus. Seuraavaa saadaankin odottaa.
Aivan. Kovasti yritin miettiä, mutta ei leikannut kun en nyt kuitenkaan halua tuota kunniaa siirtää Slovakialta Suomelle. Tepsille siitä toki voi pienen sulan hattuun laittaakin. Ja joo, Kiviharjunkin osake on sen verran laskussa, että eipä taida hänestäkään tuohon olla, vaikka toki vuosi Stadissa kaiken muuttaa voi.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Boldaus minun. Pakko kysyä, että kehen tällä oikein viittaat?
Ihan Juraj Slafkovsky oli mielessä.
Meinasitko ettei Tepsillä ollu vaikutusta vaan ihan on Košicen, RedBullin ja Mountfieldin kasvatti? Ainiin ja ilman MM-kisoja ei olis ykkönen ollut. Toki varmasti kaikilla noilla, lähinnä MM-kisoilla oli vaikutus. Kuitenki aika pieni otanta siltä kantilta mitä noita ykkösvarauksia seurataan.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan Juraj Slafkovsky oli mielessä.
Meinasitko ettei Tepsillä ollu vaikutusta vaan ihan on Košicen, RedBullin ja Mountfieldin kasvatti? Ainiin ja ilman MM-kisoja ei olis ykkönen ollut. Toki varmasti kaikilla noilla, lähinnä MM-kisoilla oli vaikutus. Kuitenki aika pieni otanta siltä kantilta mitä noita ykkösvarauksia seurataan.
Tepsillä oli tietysti asiaan vaikutusta, mutta Suomen ensimmäinen ykkösvaraus hän sentään slovakialaisena ei ole.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Tepsillä oli tietysti asiaan vaikutusta, mutta Suomen ensimmäinen ykkösvaraus hän sentään slovakialaisena ei ole.
Kyllä hän on suomalaisseuran ja SM-liigan ensimmäinen ykkösvaraus. Ei mun mielestä tarvitse olla suomalainen, että tämän kunnian voi nimilleen ottaa.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä hän on suomalaisseuran ja SM-liigan ensimmäinen ykkösvaraus. Ei mun mielestä tarvitse olla suomalainen, että tämän kunnian voi nimilleen ottaa.
En ole eri mieltä. Alkuperäinen kirjoituksesi tosin kuului, että hän on Suomen ensimmäinen ykkösvaraus, ja se sitten onkin jo vale.

Mutta olisi minun toki pitänyt jo siitä asia silti ymmärtää, vaikka asian väärin muotoilitkin. Eikä tästä tämän enempää tarvetta vääntää, samaa mieltäkin taidetaan asiasta kaikin puolin olla.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
En ole eri mieltä. Alkuperäinen kirjoituksesi tosin kuului, että hän on Suomen ensimmäinen ykkösvaraus, ja se sitten onkin jo vale.

Mutta olisi minun toki pitänyt jo siitä asia silti ymmärtää, vaikka asian väärin muotoilitkin. Eikä tästä tämän enempää tarvetta vääntää, samaa mieltäkin taidetaan asiasta kaikin puolin olla.
Kukas Suomen ensimmäinen ykkösvaraus sitten on jollei Juraj?
Onko tosiaan niin et oon missannut Suomen liigasta NHLään ensimmäisenä varatun pelaajan missannut ennen Jurajta?
Missään vaiheessa en sanonut, että on suomalainen. Kyse oli kasvattiliigasta, sama se minkä maalaisia täällä pelaa jos ne draftataan korkealla pickillä.

Juu aika OT:a tähän ketjuun.
 
R

Rightin Maila

Tainnut sanoa sen aiemminkin, mutta Palve ei todellakaan ole sitä mitä TPS tarvitsee ensi kaudeksi.

Näkikö kukaan muu Palveen pelejä esim karsintasarjassa? Totaalisen ponnetonta ja sielutonta pelaamista seuran vaikeilla hetkillä. Yksi tehopiste.

Palve on pelaaja, joka ei ole voittanut mitään merkittävää urallaan. Ja tuskin voittakaan. Ei ole johtava pelaaja kopissa, joka ottaa nuoret pelaajat reppuselkään vaikeina aikoina. Etäinen ja hieman ylimielinen pelaaja. Toki parhaimmillaan todella taitava ja luova maestro esim. ylivoimalla.

En näe mitään syytä mehustella Turkuun paluulla. Täällä taas haistatellaan mm. ”29 pisteen Ilomäelle” viime kauden osalta, mutta ihaillaan muiden saavutuksia aikaisemmilla kausilla. Voi tulla Ilomäkeä ikävä vielä. Hän on voittanutkin sentään joskus jotain.

No, jos ”Uula” tänne tulee, niin toivotaan luonnollisesti onnistumisia miehelle. Olen mielelläni väärässä tässäkin asiassa.

Sulla on oikeus olla tuota mieltä. Itse olen tyytyväinen, jos Palve tänne ensi kaudeksi saadaan. Kuten olen aiemmin sanonut, tiedostan Palveen heikkoudet, mutta myös vahvuudet.

Sitä en ymmärrä, että miksi lainaat mun viestiä ja olet loukkaantunut, kun joku muu on haistatellut Ilomäelle. Mä en sellaista käsittääkseni ole tehnyt.
Toiseksi lainaamasi minun kirjoittama viesti oli vastaus toisen käyttäjän väitteeseen, että yhtään hyvää kautta ei ole Palve pelannut TPS:stä lähdön jälkeen.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Hyvä nyt muistaa että Kallio kyllä tietää tasan tarkkaan minkälainen pelaaja ja joukkuekaveri Palve on. Karsintapelejä en katsonut, mutta runkosarjassa pelaaminen näytti aika samalta kuin Tepsissä. Pelityyliltään liiga on vaan Oulan tyyppiselle pelaajalle sopivampi. Ei ehkä ole sellainen pukukopin sytyttäjä ja luonne pelaaja. Mutta sellaista luonnetta ja asennetta on kyllä muuten ens kauden joukkueessa. Tepsissä pleijarit 16 peliä 16 pistettä, mutta ilmeisesti silloin menestys jäi juuri Palvesta kiinni kun ei ole johtava pelaaja ja voittaja.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Itsellä on Palveesta mielikuva, että liian mielialapelaaja. Tepsissä viimeksi pelatessa katosi kuvasta täysin, kun olisi pitänyt nousta esiin. Kaikkea muuta kuin mitä ykkössentteriltä tarvitaan. Jay Low:n kuvaus Palveen karsintasarjan otteiden laadusta on helppo uskoa. Ei riitä ykkössentterin paikalle pelkkä taito. Pitää olla myös asenteen kunnossa.

Tepsissä pleijarit 16 peliä 16 pistettä, mutta ilmeisesti silloin menestys jäi juuri Palvesta kiinni kun ei ole johtava pelaaja ja voittaja.
Okei, ihan ok pisteet hän teki. Silti muistikuvani on, että vikalla kaudella pudotuspeleissä siellä oli muuan Kaapo Kakko kentällä ja kaikki muut hävisivät kuvasta. Nimenomaan Palveelta odotin silloin enemmän.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Okei, ihan ok pisteet hän teki. Silti muistikuvani on, että vikalla kaudella pudotuspeleissä siellä oli muuan Kaapo Kakko kentällä ja kaikki muut hävisivät kuvasta. Nimenomaan Palveelta odotin silloin enemmän.
Mun muistikuva taas että Kakko ja Palve piti kahdestaan Tepsiä peleissä mukana, muu joukkue ei pystynyt lähellekään sille tasolle.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Tainnut sanoa sen aiemminkin, mutta Palve ei todellakaan ole sitä mitä TPS tarvitsee ensi kaudeksi.

Näkikö kukaan muu Palveen pelejä esim karsintasarjassa? Totaalisen ponnetonta ja sielutonta pelaamista seuran vaikeilla hetkillä. Yksi tehopiste.

Palve on pelaaja, joka ei ole voittanut mitään merkittävää urallaan. Ja tuskin voittakaan. Ei ole johtava pelaaja kopissa, joka ottaa nuoret pelaajat reppuselkään vaikeina aikoina. Etäinen ja hieman ylimielinen pelaaja. Toki parhaimmillaan todella taitava ja luova maestro esim. ylivoimalla.

En näe mitään syytä mehustella Turkuun paluulla. Täällä taas haistatellaan mm. ”29 pisteen Ilomäelle” viime kauden osalta, mutta ihaillaan muiden saavutuksia aikaisemmilla kausilla. Voi tulla Ilomäkeä ikävä vielä. Hän on voittanutkin sentään joskus jotain.

No, jos ”Uula” tänne tulee, niin toivotaan luonnollisesti onnistumisia miehelle. Olen mielelläni väärässä tässäkin asiassa.
TPS:llä on kolme hyökkäyskenttää hyviä tsemppareita. Valitettavasti hyvällä tsemppauksella ja hyvällä löylyn heittokädellä ei pelejä ratkaista. Pitää pystyä pelaamaan muutakin kuin punaviivalta päätyyn heittoa ja perään miekkailemaan.
Mulle ihan sama vaikkei Palve olisi hyvä tsemppaamaan tai pumppaamaan muiden renkaita. Palveen kaltaisen taito pelaajan saaminen joukkueeseen on juuri mitä TPS kaipaa. Eikä ainakaan haittaa ole että osasi myös kovalla prosentilla voittaa aloituksia.
Valitettavasti liiga ei pysty aivan kirkkaimmista tähdistä taistelemaan. Ainakin omasta mielestä Ilomäki < Palve on selvä vahvistus. Edellisellä visiitillä piti TPS pelissä mukana kun muut heitti kiekkoa päätyyn.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palve on pelaaja, joka ei ole voittanut mitään merkittävää urallaan. Ja tuskin voittakaan. Ei ole johtava pelaaja kopissa, joka ottaa nuoret pelaajat reppuselkään vaikeina aikoina. Etäinen ja hieman ylimielinen pelaaja. Toki parhaimmillaan todella taitava ja luova maestro esim. ylivoimalla.

Tämä on juuri se syy miksi en myöskään innostu Palveesta hirveästi. On huikea artisti ja kova tekemään pisteitä mutta kai sillekkin on jokin syy että ammattilaisurallaan ei ole tainnut ikinä olla voittavassa/menestyvässä joukkueessa. Vielä kun otetaan huomioon että takana kirittää pari nuorempaa sentteriä joille pitäisi olla samalla esimerkkinä.

Jos tulee niin ei siinä, ihan kiva mutta onhan siinäkin omat uhkakuvansa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palve ei ole mitään voittanut urallaan, mutta väitän aika monen täälläkin olisi kiljunut ilosta, jos viime kaudella Tepsin sentterit olisivat olleet Lehterä-Kontiola-muut. Ei nuokaan kaksi kovaa peliä miestä olleet voittaneet mitään. Lehterä voitti ensimmäiset pokaalit tällä kaudella ja Kontiola ei voittanut urallaan mitään.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Sulla on oikeus olla tuota mieltä. Itse olen tyytyväinen, jos Palve tänne ensi kaudeksi saadaan. Kuten olen aiemmin sanonut, tiedostan Palveen heikkoudet, mutta myös vahvuudet.

Sitä en ymmärrä, että miksi lainaat mun viestiä ja olet loukkaantunut, kun joku muu on haistatellut Ilomäelle. Mä en sellaista käsittääkseni ole tehnyt.
Toiseksi lainaamasi minun kirjoittama viesti oli vastaus toisen käyttäjän väitteeseen, että yhtään hyvää kautta ei ole Palve pelannut TPS:stä lähdön jälkeen.

Pahoittelut huonosta lainaamisesta, viestissäni oli monta asiaa, jotka eivät liittyneet suoraan lainaukseen millään tavalla. Ei missään nimessä muutenkaan ollut sinulle hlökoht kohdistettua kritiikkiä, olet asiallinen kirjoittaja täällä. Sorry jos loukkasin, itse yritän muutenkin olla mahdollisimman objektiivinen täällä, toki kohteliaalla tavalla. Nyt meni vissiin pieleen.

Olen seurannut SHL:ää erittäin tarkasti viime kaudet ja Brynäs on klassinen esimerkki joukkueesta, joka haali paikoin kovia nimiä, mutta ei vaan noussut yksilöidensä tasolle kollektiivina. Palve oli tietyllä tavalla tämän ilmentymä. Sai faneilta hiukan anteeksi ensimmäisten karsintojen ratkaisun takia. Viime kaudella oli lähinnä haluton ja löysä. Liigakin on mennyt eteenpäin ja fyysinen vaade on täällä jopa kovempi kuin Ruotsissa, minkä vuoksi en usko Palveen mahdollisuuksiin samalla tavalla kuin aiemmin. Saksa tai Ruotsin pienemmät seurat voisi olla oikea suunta?
 
R

Rightin Maila

Pahoittelut huonosta lainaamisesta, viestissäni oli monta asiaa, jotka eivät liittyneet suoraan lainaukseen millään tavalla. Ei missään nimessä muutenkaan ollut sinulle hlökoht kohdistettua kritiikkiä, olet asiallinen kirjoittaja täällä. Sorry jos loukkasin, itse yritän muutenkin olla mahdollisimman objektiivinen täällä, toki kohteliaalla tavalla. Nyt meni vissiin pieleen.

Olen seurannut SHL:ää erittäin tarkasti viime kaudet ja Brynäs on klassinen esimerkki joukkueesta, joka haali paikoin kovia nimiä, mutta ei vaan noussut yksilöidensä tasolle kollektiivina. Palve oli tietyllä tavalla tämän ilmentymä. Sai faneilta hiukan anteeksi ensimmäisten karsintojen ratkaisun takia. Viime kaudella oli lähinnä haluton ja löysä. Liigakin on mennyt eteenpäin ja fyysinen vaade on täällä jopa kovempi kuin Ruotsissa, minkä vuoksi en usko Palveen mahdollisuuksiin samalla tavalla kuin aiemmin. Saksa tai Ruotsin pienemmät seurat voisi olla oikea suunta?

Juu, eipä mitään. No hard feelings. Ja samat sanat sinulle, olet asiallinen kirjoittaja täällä.

Itse en Palveen pelejä ole seurannut kuin muutaman irrallisen SHL:ssä, joten sulla on varmasti parempi käsitys Palveen esityksistä Ruotsissa.

Itse ymmärrän, että Palve olisi tietyllä tapaa riskihankinta ykkössentteriksi, mutta samalla omaa sellaisia ominaisuuksia, joilla voi olla ihan napakymppi. Mä jotenkin näen, että TPS:n resursseilla näitä riskejä on otettava ja sillä tavalla olen mielissäni, että jos Palve Turkuun saapuu, niin on Kalliolle tuttu kaveri ja TPS organisaationa Palveelle tuttu.

Tuossa kirjoituksessasi on muuten yksi ihan hemmetin iso juttu joukkuepeleissä:
Brynäs on klassinen esimerkki joukkueesta, joka haali paikoin kovia nimiä, mutta ei vaan noussut yksilöidensä tasolle kollektiivina.

Tämä on se, joka loppupeleissä merkitsee ihan älyttömästi, koska harvassa on ne pelaajat Liigassa, jotka yksin vetävät jengiä perässään. Tai siten, että joukkue vetää päin mäntyä ja yksilö vetää huippukauden.
Siksi näenkin, että Palveen kaltainen taiteilija sopii joukkoon, kun joukkueen pelitapa sopii sen pelaajille ja kollektiivisesti joukkuekin onnistuu.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Minkälaisessa roolissa Palve pelasi Brynäsissa, ykkössena, peliaika, tuliko yv-vastuuta?
Ei todellakaan ollut ykkössena, pikemminkin kolmossentteri 5vs5 pelissä. Peliaika vartti per peli.

Aloitti isolla yv-vastuulla, joka väheni kauden edetessä. Pelasi paljon myös laidassa, koska Brynäsillä kolme kyvykkäämpää sentteriä (Scott, Björninen, Larsson) ja myös Ölund pelasi tasapainoisemmin kahteen suuntaan.

Kaiken kaikkiaan en usko, että itseluottamus myöskään parhaassa mahdollisessa kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös