Pahoittelut huonosta lainaamisesta, viestissäni oli monta asiaa, jotka eivät liittyneet suoraan lainaukseen millään tavalla. Ei missään nimessä muutenkaan ollut sinulle hlökoht kohdistettua kritiikkiä, olet asiallinen kirjoittaja täällä. Sorry jos loukkasin, itse yritän muutenkin olla mahdollisimman objektiivinen täällä, toki kohteliaalla tavalla. Nyt meni vissiin pieleen.
Olen seurannut SHL:ää erittäin tarkasti viime kaudet ja Brynäs on klassinen esimerkki joukkueesta, joka haali paikoin kovia nimiä, mutta ei vaan noussut yksilöidensä tasolle kollektiivina. Palve oli tietyllä tavalla tämän ilmentymä. Sai faneilta hiukan anteeksi ensimmäisten karsintojen ratkaisun takia. Viime kaudella oli lähinnä haluton ja löysä. Liigakin on mennyt eteenpäin ja fyysinen vaade on täällä jopa kovempi kuin Ruotsissa, minkä vuoksi en usko Palveen mahdollisuuksiin samalla tavalla kuin aiemmin. Saksa tai Ruotsin pienemmät seurat voisi olla oikea suunta?
Juu, eipä mitään. No hard feelings. Ja samat sanat sinulle, olet asiallinen kirjoittaja täällä.
Itse en Palveen pelejä ole seurannut kuin muutaman irrallisen SHL:ssä, joten sulla on varmasti parempi käsitys Palveen esityksistä Ruotsissa.
Itse ymmärrän, että Palve olisi tietyllä tapaa riskihankinta ykkössentteriksi, mutta samalla omaa sellaisia ominaisuuksia, joilla voi olla ihan napakymppi. Mä jotenkin näen, että TPS:n resursseilla näitä riskejä on otettava ja sillä tavalla olen mielissäni, että jos Palve Turkuun saapuu, niin on Kalliolle tuttu kaveri ja TPS organisaationa Palveelle tuttu.
Tuossa kirjoituksessasi on muuten yksi ihan hemmetin iso juttu joukkuepeleissä:
Brynäs on klassinen esimerkki joukkueesta, joka haali paikoin kovia nimiä, mutta ei vaan noussut yksilöidensä tasolle kollektiivina.
Tämä on se, joka loppupeleissä merkitsee ihan älyttömästi, koska harvassa on ne pelaajat Liigassa, jotka yksin vetävät jengiä perässään. Tai siten, että joukkue vetää päin mäntyä ja yksilö vetää huippukauden.
Siksi näenkin, että Palveen kaltainen taiteilija sopii joukkoon, kun joukkueen pelitapa sopii sen pelaajille ja kollektiivisesti joukkuekin onnistuu.