Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 636 903
  • 20 712

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ja viimeiset kaksi vuotta kaksi finaalipaikkaa ja NHL:n ykkösvaraus. Jestas sentään!

Ysärillä kaudet 1995-98 eivät tuntuneet mitenkään menestyksekkäiltä.

Kaksi kertaa peräkkäin (1996, 1997) Jokereilta kärsään finaaleissa oikeastaan vailla mahdollisuuksia. Kesällä 1995 NHL:n kolmosvaraus. Muutenkin varauksia sateli kuin sieniä sateella esim. Marko Mäkinen, Mikko Markkanen... kaudella 1997-98 ykkössentteri hankittiin jostain vitun Saksan liigasta ja laulukuoroon puolivälierissä.

Ei, näitä vuosia ei todellakaan muistella minään menestysvuosina!
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Ysärillä kaudet 1995-98 eivät tuntuneet mitenkään menestyksekkäiltä.

Kaksi kertaa peräkkäin (1996, 1997) Jokereilta kärsään finaaleissa oikeastaan vailla mahdollisuuksia. Kesällä 1995 NHL:n kolmosvaraus. Muutenkin varauksia sateli kuin sieniä sateella esim. Marko Mäkinen, Mikko Markkanen... kaudella 1997-98 ykkössentteri hankittiin jostain vitun Saksan liigasta ja laulukuoroon puolivälierissä.

Ei, näitä vuosia ei todellakaan muistella minään menestysvuosina!
Noi vuodet olin maailmalla eikä silloin ollut mitään kunnollisia internettejä, joista olisi voinut Kiinasta seurata Liigaa niin näkemykseni ovat enemmänkin yleisluontoisia. Siinä oli kolme kautta välissä, kun ei tainnut oikein kulkea. Nyt on taas ollut 2010 kevään jälkeen se 13 kautta, joista on saaliina kaksi hoppiaa. Yhtä pitkä jakso meni hopeiden ja pronssien kanssa ja aikaisten play-offseista poistumisten parissa silloin 1976-89. Eli historia saa toistaa itseään ja mestaruus Turkuun keväällä. Kun olo kumminkin on sellainen, ettei toi joukkue ole vielä edes näyttänyt parastaan kentällä. Aika ajoin tulee flashejä, mutta toistaiseksi on jäänyt siihen. Jotenkin vaan on näyttänyt siltä, että ovat opiskelleet ahokaslaisen kiekon saloja eikä peli tule vieläkään selkäytimestä. Gradun aika on sitten keväällä. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta sellaisesta mulla ei ole aiempaa kokemusta. ;o)
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mutulla heittäisin tepsin olevan aika kärjessä 20-luvun mitalitaulukossa, playoff-sarjojen voitossa ja runkosarjapisteissä.

Huhui mul ei o.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ei kai me nyt vielä niin alas olla vajottu, että aletaan tällaisia laskemaan. Jätetään tämä pelleily hesalaisille.

Ei niin, siitähän saisi vahingossa kuvan, että tepsi on liigassa menestynyt 13-14 joukkuetta paremmin. Ainoa fakta on, että ahokas on perseestä ja kalpakin on menestyneempi joukkue.
 

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Otetaan omaa spekulaatiota välillä, mutta jos Tapparan joukko on uusiutumassa todella paljon ja hirveästi jatkoja ei kirjoitella niin sieltä voisi kyllä Virran ja Vittasmäen kotiuttaa. Jossain taisi olla, että Virta menisi Kerhoon(?), mutta itse olen kuullut ettei kyllä mahdu isänsä kanssa samaan vaihtoaitioon.
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kai me nyt vielä niin alas olla vajottu, että aletaan tällaisia laskemaan. Jätetään tämä pelleily hesalaisille.
Tämä kaikki on niin turkulaista meininkiä ettei paremmasta väliä. Siksi Turku onkin jäänyt kaikessa kehityksessä muista Suomen suurimmista kaupungeista pahasti jälkeen. Joku onkin sanonut mielestäni aivan perustellusti, että Turku on Suomen persläpi.
 
Teissalan hankinta ei koveta, ei sitten yhtään. Sen mitä itse olen asiasta ymmärtänyt, niin poistuminen ei tapahtunut täysin sulassa sovussa ja HIFK:n piti olla se satavarma ponnahduslauta kohti onnea, mutta nyt kun ei ihan lähtenytkään niin Palloseura kelpaisikin? Ei vakuuta.

Mielialapelaajan maine eikä ole onnistunut HIFKissä vakiintumaan liigapelaajan asemaan niin, että tehopisteitä syntyisi edes auttavalla tasolla - Alemmissa ketjuissa kun Teissala on aikalailla hyödytön.

Ei kiitos. Ei missään tapauksessa. Hakekoon nöyryyttä lisää toimintaansa vaikka Vaasan tai Lappeenrannan marraskuisista illoista.
Teissala ei ole koskaan saanut HIFK:ssa kunnon näyttöpaikkaa. HIFK operoi samalla periaatteella kuin takavuosien Tepsi, eli ne pelaa ja saa vastuuta kenellä on isoin palkkapussi. Nuorien kanssa tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja yksittäisiä pelitilannevirheitä tulee sietää. Teissala on ihan riittävän lahjakas pelaaja dominoimaan liigaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei niin, siitähän saisi vahingossa kuvan, että tepsi on liigassa menestynyt 13-14 joukkuetta paremmin. Ainoa fakta on, että ahokas on perseestä ja kalpakin on menestyneempi joukkue.

Noh, eihän tuota menestystaulukkoa nyt vaikea ole tehdä. Otetaan nyt se esille otettu 20 vuotta 2002-2022:

Kärpät 7
Tappara 4
HPK 2
Jyp 2

Hifk 1
Jokerit 1
Lukko 1
TPS 1
Ässät 1

Neljä selkeästi Tepsiä parempaa joukkuetta ja neljä tai siis kolme Tepsin tasoista joukkuetta, kun Jokerit ei ole enää Liigassa. Faktisesti 20 vuoden otannalla Tepsiä huonompia on siis 7 kappaletta eli:

Ilves
Pelicans
Kalpa
Jukurit
Kookoo
Sport
Saipa
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No jaa, Voitettiin Suomen ja Euroopan mestaruus. Parit hopeat ja europronssit. Kerran semeissä ulos. Kyllä minä ainakin tuon ihan ok suorittamisena koin.

Kaikki on kiinni siitä miten haluaa ajatella.

Kauteen 1995-96 lähdettiin kyllä Suomen mestareina, mutta kausilla 1995-96, 1996-97 ja 1997-98 ei kyllä voitettu yhtään Suomen mestaruutta. Euroopan mestaruus... EHL (tai nykyinen CHL) ei kiinnosta ketään. Näin täältä palstalta on saanut lukea jo vuosikausia.

Siis totta kai kyseinen ajanjakso on tällä hetkellä tarkasteltuna todellinen menestystarina. Se ei vaan tuntunut siltä keväällä 1998, kun piskuinen Kiekko-Espoo oli juuri tiputtanut runkosarjan ykkösen puolivälierissä. Oma osansa saattoi olla silläkin, että nuori Kettuherra vietti juuri kyseisenä keväänä paljon aikaa Syndalenin pusikoissa kurkkusalaatit niskassa.

Varmasti jossain vaiheessa kaudet 2020-23 muuttuvat menestykseksi. Tällä hetkellä sen ei pitäisi tuntua siltä. Ollaan hävitty kaksi kertaa finaaleissa. Yksi iso palanen menestykseen tai paremminkin menestyksen tunteeseen on runkosarjamenestys. 90-luvulla oltiin lähes poikkeuksetta runkosarjassa ykkösiä tai kakkosia. Se on se vahvan joukkueen merkki, että pystyy kaudesta toiseen tappelemaan runkosarjan "maratonjuoksun" kärkipaikoista.

Viimeiset 15 - lähes 20 vuotta - olen useasti kirjoittanut, kuinka "kuudes sija on meidän mestaruutemme". Nyt alkaa olla merkkejä siitä, että runkosarjassa kamppaillaan tosissaan joka vuosi TOP4-sijoituksista. Pudotuspelimenestys tulee sitten kaiken tämän päälle. Vahvat runkosarjat kausi toisensa jälkeen, Artukaisista ei haeta helppoja pisteitä, vihattu vierasjoukkue... tämän jälkeen ei puhuttaisi enää mistään yllätysmestaruudesta.

1995 lienee joku aivonyrjähdys Ketulta. TPS-historian loisteliain vuosi ikinä.

Keväällä 1995 voitettiin Suomen mestaruus. Kaudella 1995-96 ei niinkään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Otetaan omaa spekulaatiota välillä, mutta jos Tapparan joukko on uusiutumassa todella paljon ja hirveästi jatkoja ei kirjoitella niin sieltä voisi kyllä Virran ja Vittasmäen kotiuttaa. Jossain taisi olla, että Virta menisi Kerhoon(?), mutta itse olen kuullut ettei kyllä mahdu isänsä kanssa samaan vaihtoaitioon.

Vittasmäellä soppari vielä ensi kaudesta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Toki vain mestaruudet lasketaan ja muistetaan jne.

Itse lasken kyllä viime kevään silti valtavaksi menestykseksi. Minä seuraan TPS:saa sen takia, että viihdyn jääkiekko-otteluissa. Viime kevään 6-0 ja Ilveeltä heti hampaat pois, lauantai-illan Tapparan jatkoaikamaali ja Pikku-Kissan viivapommi yhteen nollaan tarjosi juuri sen kaltaista viihdettä miksi tätä paskaa jaksaa seurata keskellä talvea. Ihan sama vaikka mestaruutta ei tullut ja ei lasketa menestymiseksi, vitun hyvä mieli jäi keväästä.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Teissala ei ole koskaan saanut HIFK:ssa kunnon näyttöpaikkaa. HIFK operoi samalla periaatteella kuin takavuosien Tepsi, eli ne pelaa ja saa vastuuta kenellä on isoin palkkapussi. Nuorien kanssa tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja yksittäisiä pelitilannevirheitä tulee sietää. Teissala on ihan riittävän lahjakas pelaaja dominoimaan liigaa.

Kyselin Teissalasta IFK-osoissa ja ihan pidetty pelaaja tainnut siellä olla seuraavan kuvauksen perusteella.

Mä kyllä haluaisin nähdä Teissalan meillä ensi kaudellakin. Joo, tehotonta pörräämistä on ollut, mutta on ollut ehdottomasti Seppälän kanssa paikkansa muuten täyttävänä ja hyvin karvaavana oikeutettu pelipaikkaansa. Tulee olemaan ensi kaudella vielä parempi ja pisteitäkin alkaa kertymään. En luopuisi vaikka joku muu kuin Peltonen näkee ja saakin hänestä enemmän irti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Teissala ja dominointi mainittu... Eiköhän tällainen pelaaja löisi näytöt HIFK:ssa tiskiin ihan jo yksilötaidon kautta.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Tämä kaikki on niin turkulaista meininkiä ettei paremmasta väliä. Siksi Turku onkin jäänyt kaikessa kehityksessä muista Suomen suurimmista kaupungeista pahasti jälkeen. Joku onkin sanonut mielestäni aivan perustellusti, että Turku on Suomen persläpi.
Sorry, yritin vastata tähän, mutta en kuitenkaan löytänyt yhteyttä TPS:aan niin jäi sitten vastaamaten. Joskus toiste sitten.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Sorry, yritin vastata tähän, mutta en kuitenkaan löytänyt yhteyttä TPS:aan niin jäi sitten vastaamaten. Joskus toiste sitten.

Ilolla tässä nyt voidaan huomata, miten samalla tavalla kuin minä, veli raisionjoki on huomannut uuden todellisen palstaklassikon synnyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös