Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 704 796
  • 20 833

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kai täällä oikeasti oikeasti ole ketään purkamassa Ilomäen sopimusta? Kyllähän täällä oli pakko olla tiedossa mitä saadaan, kun Ilomäki palkataan.
En minä ainakaan usko että kaikilla oli tiedossa. Kaikki ei ole Spinejä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ja ottaen huomioon Ilomäen näytöt, oli kyseessä kaikilla mittapuilla oikeinkin pätevä ykkössentteri. Valitettavasti ei ole onnistunut ihan siten kun odotettiin, mutta kautta on onneksi vielä jäljellä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja ottaen huomioon Ilomäen näytöt, oli kyseessä kaikilla mittapuilla oikeinkin pätevä ykkössentteri. Valitettavasti ei ole onnistunut ihan siten kun odotettiin, mutta kautta on onneksi vielä jäljellä.
Millä mittapuilla Ilomäki oli pätevä ykkössentteri? Aika lailla suoraan teille taidettiin kertoa, että mies on flegmaattinen paska kentällä, joka tehoilee jämäjoukkueita vastaan, jäätyy laatujoukkueita vastaan ja katoaa kuvasta täysin, kun kevät alkaa. Vissiin useammankin toimesta. Mitä viestejä lukenut, niin sama laiska paska Alamäki nähtävästi operoinut myös tämän kauden Palloseurassa.

Toki ne puheet sitten haluttiin syystä taikka toisesta kääntää niin, että ovat vain katkeraa tekstiää, kun Ilomäki siirtyi sinne. Helvetti, oli varmaan surullisen viime kauden kohokohta, kun sai kuulla ettei Ilomäki jatka Raumalla.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
JOS saataisiin sama Palve kun mitä viimeksi Tepsin visiitillä oli niin ilomielin ottaisin vastaan. Mutta vuosia on mennyt ja nyt istuu Ruotsissa viltissä. Olisikohan sittenkään niin hyvä hankinta Tepsille tässä kohtaa?
Ei kiitos Tepsiin. Mulla on Palve+Tepsi -combosta niin hyvät muistot, ettei nyt aleta pilaamaan sitä millään fleguiluilla. Ei varmaan pohjaudu mihinkään tilastoihin, mutta mulla on tietyistä kultakypäristä jäänyt hyvät muistot, että aina tapahtuu posia kun he ovat jäällä, vaikka muuten jengi konttaisi. Teemu Laine ja Palve on tätä kategoriaa, jos pari nimeä mainitaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Millä mittapuilla Ilomäki oli pätevä ykkössentteri? Aika lailla suoraan teille taidettiin kertoa, että mies on flegmaattinen paska kentällä, joka tehoilee jämäjoukkueita vastaan, jäätyy laatujoukkueita vastaan ja katoaa kuvasta täysin, kun kevät alkaa. Vissiin useammankin toimesta. Mitä viestejä lukenut, niin sama laiska paska Alamäki nähtävästi operoinut myös tämän kauden Palloseurassa.

Toki ne puheet sitten haluttiin syystä taikka toisesta kääntää niin, että ovat vain katkeraa tekstiää, kun Ilomäki siirtyi sinne. Helvetti, oli varmaan surullisen viime kauden kohokohta, kun sai kuulla ettei Ilomäki jatka Raumalla.
No se on tullut oikein selväksi mikä mies tämä teidän mielestä on, itse peilaan kuitenkin tilannetta siihen mitä täältä on puuttunut jo pitkään. Ykkössentteriä on haettu vuosikaudet Turkuun. Nyt oli tarjolla Liigassa useasti yli 40p vauhdissa ollut Liigan mittapuulla kokenut, mutta hyvässä iässä oleva maailmanmestari. Kyllä Ilomäki oli juuri sen statuksen kaveri millaiset ovat menneet viime vuosina meiltä ohi vaikka niitä ollaan kovasti kalasteltu. Mitä tulee tähän alku kauteen, niin itse en flegua paskaa Ilomäen kohdalla allekirjoita. Tehottomuus on miestä vaivannut, mutta se on ollut laaja ongelma meillä koko kauden muidenkin toimesta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kyllä nyt itse menisin tällä kokoonpanolla. Palvesta tykkäsin, mutta kyllä nyt mielummin antaisin joukkueen hitsautua yhteen ja rauhottua. Ei ole ollenkaan hyvät muistot 10vuoden takaa, milloin ehkä 3 hyökkääjää veteli yli 50ottelua ja joukkue oli yksi iso sekasikiö.

Joukkueen rakentamisessa myöhässä oltiin jo kesällä, eikä tässä nyt ole mitään järkeä korjailla tilannetta muiden flopeilla. Tätä menoa meillä on joka kuukausi uusi kokoonpano.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1827

Toivo Suursoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:n kokoonpanossa ei ole muuten enää yhtään samaa pelaajaa kuin Palveen viimeisellä kaudella Turussa. Ei samaa valmennusta, ei samaa johtoa. Ei siis periaatteessa mitään yhteyttä tänne.

Eipä sitä ole oikein edes tajunnut että vaihtuvuus on muutamassa vuodessa ollut näinkin kova.

Edit. Korpikoski pelasi 4 peliä silloin!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kyllä nyt itse menisin tällä kokoonpanolla. Palvesta tykkäsin, mutta kyllä nyt mielummin antaisin joukkueen hitsautua yhteen ja rauhottua. Ei ole ollenkaan hyvät muistot 10vuoden takaa, milloin ehkä 3 hyökkääjää veteli yli 50ottelua ja joukkue oli yksi iso sekasikiö.

Joukkueen rakentamisessa myöhässä oltiin jo kesällä, eikä tässä nyt ole mitään järkeä korjailla tilannetta muiden flopeilla. Tätä menoa meillä on joka kuukausi uusi kokoonpano.

Menisin itsekkin tällä kokoonpanolla, mutta kun meillä ei ole ykkössentteriä! Jumalauta kun on vaikeeta. Ei löydetty sentteriä, niin Tomppa osti meille kaksi laituria. Jippikaijeijei.

Jos suinkaan mahdollista niin Johansson ulos ja Palve sisään. Tämän jälkeen meillä on kaikille pelipaikoille edes sopivat palat. Tällähetkellä on vähän tyhmää, kun palapelin keskeltä puuttuu pala ja Ahokas ja kaverit yrittää pistää siihen kulmapalaa.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Menisin itsekkin tällä kokoonpanolla, mutta kun meillä ei ole ykkössentteriä! Jumalauta kun on vaikeeta. Ei löydetty sentteriä, niin Tomppa osti meille kaksi laituria. Jippikaijeijei.

Jos suinkaan mahdollista niin Johansson ulos ja Palve sisään. Tämän jälkeen meillä on kaikille pelipaikoille edes sopivat palat. Tällähetkellä on vähän tyhmää, kun palapelin keskeltä puuttuu pala ja Ahokas ja kaverit yrittää pistää siihen kulmapalaa.
Itse olen vahvasti sitä mieltä, että nyt kannattaa antaa rosterin rauhoittua. Koko joukkueen pitää parantaa, mutta potentiaalia tuossa ryhmässä on. Kun vika ei ole nyt yksittäisissä yksilöissä niin turha lähteä hämmentämään. Viime keväänä jo nähtiin miten repalaisesta rosterista saatiin yhtenäinen. Uskon että saadaan tästäkin.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Yksi pätkäsopparilainen Ahokkaan palettiin tuskin muuttaa enää mitään. Pelitapa ei muutu kuitenkaan. Minusta isoin ongelma isossa kuvassa on se, että Ahokas peluuttaa tiettyä pelityyliä eikä me pystytä hankkimaan siihen sopivia pelaajia. Toisaalta, muualta tulevista ei voi koskaan varmaan tietää, kuka siihen soveltuu. Ulkomaalaisilla on ainakin todella vaikeaa.

Pakko jälkikäteen kehua Helmistä. Pelaajilla oli se ilo toteuttaa omaa peliään itsensä näköisenä. Toki lopputulos mitaleina on ollut sama, joten ei voi sinänsä valittaa. Raskasta katseltavaa vain peli.

Eli eiköhän jatketa Ilomäellä? Ikoset ja Johanssonit voi varmaan laittaa kiertoon?
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen vahvasti sitä mieltä, että nyt kannattaa antaa rosterin rauhoittua. Koko joukkueen pitää parantaa, mutta potentiaalia tuossa ryhmässä on. Kun vika ei ole nyt yksittäisissä yksilöissä niin turha lähteä hämmentämään. Viime keväänä jo nähtiin miten repalaisesta rosterista saatiin yhtenäinen. Uskon että saadaan tästäkin.
Samaa mieltä tästä. Tuossa Hunajacastissa jossa Kaitsu kertoi toisesta stintistään niin valitteli juuri sitä kuinka uusia pelaajia lappasi sisään pitkin syksyä niin hommasta ei tullut mitään. Toki se nyt ei varmaan ainoa ongelma ollut, mutta yleensä menestys kumpuaa pitkäjänteisyydestä joka nykylätkäympäristössä on hankala toteuttaa.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Palve on jäätävä pelimies, kunhan fokus on pelaamisessa. Heti kun ajatus ei ole mukana, niin mies on riippakivi ja ylimielinen neppailija. Hyvän ja huonon päivän välinen ero on todella suuri. Tämä nähtiin meilläkin.

Nyt mies on henkisesti jenkeissä ja tulos näkyy kentällä. Tai siis ei näy, kun ei mahdu edes pelaamaan.

Jos Ilomäki on mielialapelaaja, niin Palve on mielialapelaaja potenssiin neljä.

Jos Palveen perhe (=vaimonsa) olisi mukana Euroopassa, uskon että tulos olisi erilainen. Niin pitkään kuin asuvat pelikauden eri mantereilla, niin sanoisin Palveelle ei kiitos.

Ei hän varmaan tänne edes tulisi, mutta hieman ihmettelen sitä että Palve olisi ratkaisu meidän ongelmiin, kun miestä verrataan Ilomäkeen. Kaksi mielialapelaajaa, joista toki Palve on hyvänä päivänä muutaman napsun kovempi tekijä.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nykyliigassa Palve olisi tasakentällisin todennäköisesti iso riski, koska joutuisi/ajautuisi jatkuvasti tuomaan itse kiekkoa syvältä omalta alueelta träppiä vastaan ja turhautuisi siihen sekä siitä johtuviin kiekonmenetyksiin nopeasti. Sen sijaan ylivoimalle tuo voisi olla hyvä haku, koska kiekon ylöstuonti on silloin helpompaa ja kontrolloitu alueelle vienti on ollut Tepsillä suht haastavaa. Tähän ongelmaan Palve voisi toimia hyvin.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Yksi pätkäsopparilainen Ahokkaan palettiin tuskin muuttaa enää mitään. Pelitapa ei muutu kuitenkaan. Minusta isoin ongelma isossa kuvassa on se, että Ahokas peluuttaa tiettyä pelityyliä eikä me pystytä hankkimaan siihen sopivia pelaajia. Toisaalta, muualta tulevista ei voi koskaan varmaan tietää, kuka siihen soveltuu. Ulkomaalaisilla on ainakin todella vaikeaa.

Pakko jälkikäteen kehua Helmistä. Pelaajilla oli se ilo toteuttaa omaa peliään itsensä näköisenä. Toki lopputulos mitaleina on ollut sama, joten ei voi sinänsä valittaa. Raskasta katseltavaa vain peli.

Eli eiköhän jatketa Ilomäellä? Ikoset ja Johanssonit voi varmaan laittaa kiertoon?
Minä olen itse hieman poikkeavalla mielipiteellä. Kyllä tälläkin kaudella on yksittäiset pelit osoittanut Ahokkaankin pääsevän tuon rosterin kanssa myös hyökkäyspelaamisessa todella raikkaaseen peliin. Ongelma on vain ollut se, että nämä ovat olleet yksittäisiä otteluita ja suurin osa otteluista on ollut hyökkäyspelaamisen osalta surkeita. Tepsillä on ollut nyt todella pitkä tauko ja ainakin itse odotan tältä ja ensi viikolta konkreettisia näyttöjä missä ollaan menty eteenpäin. Hyökkääminen parani myös koko viime kauden, itseäni ihmetyttää miten tänä vuonna on silti lähdetty taas samalta takamatkalta. Tarkastelen siis rauhassa seuraavat viikot.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Hyökkääminen parani myös koko viime kauden, itseäni ihmetyttää miten tänä vuonna on silti lähdetty taas samalta takamatkalta. Tarkastelen siis rauhassa seuraavat viikot.
Hiukan eri mieltä tästä, koska Tepsin hyökkäys pelaaminenhan sakkasi todella pahasti joulu- tammikuussa. Tehoja ei oikein tullut missään vaiheessa runkosarjaa ja tämä kausi noudattaa samaa kaavaa. Eiköhän tästäkin hyvä tule.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Hiukan eri mieltä tästä, koska Tepsin hyökkäys pelaaminenhan sakkasi todella pahasti joulu- tammikuussa. Tehoja ei oikein tullut missään vaiheessa runkosarjaa ja tämä kausi noudattaa samaa kaavaa. Eiköhän tästäkin hyvä tule.
Sakkasi se myös syksyllä.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on totta. Voitettiin pelejä hyvän puolustuksen kautta. Sitten alkoi olla vaikeampaa kun maaleja meni enemmän omiin. Viime kaudella saatiin peli hyvään kuntoon lopulta, joten tässä vaiheessa uskon samaan. Katsotaan sitten myöhemmin jos koko kausi näyttää tältä. Joukkue on kärjeltä ohuempi koska Pärssinen ja Nurmi lähtivät NHL:ään. Pärssinen tällä hetkellä viilettää siellä ykkössentterinä yli PPG tehoilla. Vaikea tuollaista on korvata. Laajuudelta kuitenkin joukkue on paljon parempi.

Tarkoitat varmaan, että kärki on tylpempi? Sitä ei nimittäin tässä joukkueessa edes ole. Tai ainakaan minä en tiedä ketkä muodostavat tämän kauden joukkueen terävimmän kärjen (ellei maalivahtiosastoa lasketa).
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Tarkoitat varmaan, että kärki on tylpempi? Sitä ei nimittäin tässä joukkueessa edes ole. Tai ainakaan minä en tiedä ketkä muodostavat tämän kauden joukkueen terävimmän kärjen (ellei maalivahtiosastoa lasketa).

Mikäs kärki meillä sitten noin vuosi sitten oli?
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ranne on ihan huikea, jos vain pääsisi käyttämään sitä. Ajattelin, että tuolla vedolla tehdään vaikka vahingossa sen 10 maalia liigassa ja lisämotivaatiolla ehkä vähän enemmänkin sitten.
No eipä siinä niin käynyt, kun harva pelaaja pääsee tepsissä pelaamaan vahvuuksillaan ja hukkuu massaan.

Kestnerin tasoinen veto ja yv:lle on turha laittaa surffailemaan, koska kukaan ei saa edes kiekkoa sinisen yli. Parempi vain, jos vaihtaa maisemaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ranne on ihan huikea, jos vain pääsisi käyttämään sitä. Ajattelin, että tuolla vedolla tehdään vaikka vahingossa sen 10 maalia liigassa ja lisämotivaatiolla ehkä vähän enemmänkin sitten.
No eipä siinä niin käynyt, kun harva pelaaja pääsee tepsissä pelaamaan vahvuuksillaan ja hukkuu massaan.

Kestnerin tasoinen veto ja yv:lle on turha laittaa surffailemaan, koska kukaan ei saa edes kiekkoa sinisen yli. Parempi vain, jos vaihtaa maisemaa.

Kossun ranne oli aika kaukana Kessun vastaavasta. Sihti oli kuin lajusvillellä. Ei tuonut mitään kentälle. Taino jos ei lasketa tyhmiä jäähyjä.

Hyvä, että vaihtaa maisemaa. Täysi turhake ja yksi ruksi taas seinälle Kallion epäonnistuneista arvoista.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kossun ranne oli aika kaukana Kessun vastaavasta. Sihti oli kuin lajusvillellä. Ei tuonut mitään kentälle. Taino jos ei lasketa tyhmiä jäähyjä.

Hyvä, että vaihtaa maisemaa. Täysi turhake ja yksi ruksi taas seinälle Kallion epäonnistuneista arvoista.

No joo ehkä yliarviointia, mutta vaikka sihti on paskempi, niin en näkisi tämän hetken joukkueesta olevan monellakaan yhtä napakkaa veto kuin Kossulla, jos edes kenelläkään. Näillä muilla se lampaankulli veto vasta plekseihin meneekin, jos edes paikoille päästään.

Mut kyllä, hyödytön Kossu on, koska pitäisi edes yv:llä pystyä tarjoilemaan ja tätä tepsi ei todellakaan pysty toteuttamaan. Muihin maisemiin vain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös