Missä vaiheessa minä kommentoin TPS:n viimekauden sijoituksesta? Enkä edes väittänyt sitä etteikö Tappara ollut parempi. En tiedä mitä pelejä te seurasitte viime keväänä mutta TPS vei Tapparaa sarjan alussa. Tappara paransi otteitaan sarjan edetessä. Tapparan maalivahti piti joukkuettaan pystyssä . Vai väitätkö jotain muuta. Ei oikeasti tapahtunut asia ole jossittelua. Sekään ei ole jossittelua kun sanoin että se ei olisi ollut suuri vääryys jos TPS olisi pudottanut Tapparan. Mutta mukavaahan se varmaan on kun taas viisastellaan,pädetään ja haetaan kinastelun aiheita tälle palstalle. Kukaan ei saa esittää mielipidettään ilman kritiikkiä. Oikeasti ei tarvitse ihmetellä miksi TPS:llä menee heikosti kun kannattajillakin tuntuu menevän.
Pahoittelut jos meni tunteisiin, mutta syötit tyhjän maalin eteen, niin pakkohan se oli laukaista.
Sulla lähti tää homma lyhyesti faktoista, sitten siirryttiin laveammin mielipiteisiin ja jossitteluun, josta nähtävästi siirryttiin oikein upeaan marttyyri-moodiin.
Ihan rauhassa vaan, ei tää oo niin vakavaa. Mielipiteet ei vain vieläkään ole muuttuneet faktoiksi, vaikka kuinka omassa mielessä siltä tuntuukin.
Jos nyt jossittelua ja mielipiteitä haluat, niin mun
mielestä Tapparan salaisuus piilee voittamisen kulttuurissa sekä erittäin vahvassa materiaalissa (joka johtuu voittamisen kautta saavutetusta asemasta eli asioita on tehty pitkään oikein). Vastaavaa oli Tepsillä kultavuosina. Vaikeinakin hetkinä löydetään tapa voittaa.
Me voitettiin kaksi ottelua ja siihen astiseen suoritukseen nähden pelattiin parasta lätkää koko kautena, mutta aika kaukana oltiin neljästä voitosta nyky-Tapparaa vastaan. En ole samaa mieltä, että pelkkä maalivahtipeli koko sarjaa ratkaisi. Yhtälailla Tappara voisi jossitella vaikka millä. Jostain syystä ei vaan taida olla tarvetta, hymiö.
Siitä oon kyllä samaa mieltä, ettei se vääryys olisi ollut voittaa. Hyvää yritystä ja taisteluahan tuo oli. Ei se kyllä ollut myöskään vääryys, että Tappara voitti. Parempi menee paras seitsemästä sarjassa jatkoon (parempi sarjassa, ei välttämättä kokonaisuudessa).
Ja nämä oli pelkkiä omia mielipiteitä, josta saa olla eri mieltä.
Ja jos vielä jossitellaan palstasta, niin mun mielstä tän pilaa enemmin tällaiset yleistykset, kuten itse teit tuossa lainatun osan lopussa. Aika monesti näkee, että muodostetaan joku oma palstatotuus monen nimimerkin kirjoitteluja yhdistelemällä.
Mielipiteitä saa edelleen esittää, mutta jos niitä väittää faktoiksi, niin kannattaa varautua, että joku koputtaa olkapäähän. Keskustelupalstalla on muutenkin aina se hemmetin riski, että kun tänne kirjoittelee, niin joku reagoi ja vastaa.
Ehdottomasti väitän. Tepsi ei vienyt Tapparaa missään vaiheessa. Tepsi toki laukoi joka paikasta Tapparan keskittyessä ylivoimahyökkäyksiin ja laukomaan parhailta maalintekopaikoilta.
Tepsi ei johtanut sarjaa missään vaiheessa ja Tappara hoiti homman vuosien rutiinilla samalla panostaen seuraaviin sarjoihin matkalla mestaruuteen. Kuntohuippu oli ajoitettu muualle kuin pariin ensimmäiseen puolivälieräotteluun niin kuin edellisillä kausilla.
Mä yhdyn tähän fakt... eikun mielipiteeseen.
Sääliplayoffista on sen verran etua, että monesti sieltä tuleva joukkue on vähän valmiimpi sarjan alussa kuin se tauolta tuleva paremmin sijoittunut joukkue. Tuossakin sarjassa Tepsin parhaat iskun hetket olisivat olleet sarjan alussa, mutta molemmista Tampereen peleistä tuli lopulta aika selkeät lukemat. (Ja näissä Tappara osoittaa vahvuutensa, eli pystyy huonollakin pelillä kaivamaan ne voitot ja olemaan tappavan tehokas.)
Aika haastava voittaa sarjaa, jos kotietujoukkueelta ei saada hippaa sen kotipeleissä. Vaikka TPS olisi voittanut kolmannen kotipelinsä, niin silti vuori olisi ollut valtava kiivettäväksi Tampereella. Jossittelua toki.
Pitää myös muistaa että Tappara vasta käynnisti koneitaan. Fakta. Luin täältä.
Luitko? Laitatko lainauksen, missä joku väittää mielipiteen sijaan faktaksi. Ihan mielenkiinnosta.
Sen verran itse ottaisin kantaa, tähän ei niinkään ketjun otsikkoon liittyvään, asiaan että pleijarisarjan voittoon vaaditaan neljä voittoa (jos ei säälipleijarit kyseessä). Parempi paikallaolija pääsee jatkoon, muulla (kuten sillä kuinka paljon parempaa peliä pelaa kuin häviävä osapuoli) ei ole hevon_vitun_merkitystä. On mahdollista sekin että paremmalla paikallaolijalla olisi tarpeen mukaan ollut vielä varaa ruuvia kiristääkin. Lopullinen päämäärä on mestaruus ja sitä kohti mennään vaihe kerrallaan
Juuripa näin ja tässä jossittelun ongelma. Ei siitä saa mitään analyysiä vaan on lopulta ihan puhdasta arvailua ja mielipiteitä.
No nyt kun tätä palstaa lukee niin tulee kuva että tuo urheilujohtohan on rakentanut rajallisilla resursseilla ihan eliittijoukkueen liigaan. Vastahan noita hankintoja ja scouttaustaitoja on haukuttu. Nyt se alkaakin sitten olla Miettisen vika kun ei saa tätä huippumateriaalia voittamaan.
Onko noin? Onko tuo koko palstan totuus vai jonkun kirjoittajan mielipide?
Oon kyllä nähnyt monenlaisia mielipiteitä puolesta ja vastaan, mutta en nyt ihan tunnista, että KAIKKI olisi palstalla tuota mieltä.
Mitäs mieltä sinä olet? Kiva olisi jostain keskustella, mutta tuo lainattu ei nyt kauheasti tuonut palstalle lisää sisältöä.
Miten sun mielestä joukkue on rakennettu? Onko puutteita vai kaikki täysin ok? Onko skouttiosasto priimaa? Entäs valmennus?
--
Niin, niitä huhuja ei taida olla. Hymiö.
Itse kyllä jopa pysyisin viilipyttynä ja katselisin, että mihin tällä tervehtyneellä joukkueella nyt pääsee.
Toisaalta kelpaisihan tuohon maalivahti tai vaikka hyökkäykseen lisää leveyttä. Onhan tuolla 3.-4. ketjussa laadun sekä leveyden puutetta, mutta budjetti on mitä on. Werneri on maalilla parantanut, mutta edelleen välillä soi etukulmat ja joku kokenut kakkonen/ykkönen kelpaisi.
Edit. Lisätään vielä, että mulla on vielä ihan hyvä usko, että tästä voi tulla oikein hyväkin. Kärkiukot on ihan laadukkaita ja mielestäni monella on vielä paljon varaa rahkeissa. Nähdyllä maalivahtipelillä ei kyllä pärjätä isosti ja sen on parannuttava paljon. Leveyttä ei ole ja loukkaantumisia ei oikein kestetä eli siinä mielessä jos kausi jatkuu nousujohteisesti, niin loppukautta ajatellen niitä hankintoja toki hyvä kartoittaa mutta paniikkia ei vielä ole.