Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

• 4 939 823
  • 21 946

Takavasara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Manchester United
Mä en ymmärrä ihan Miettistä. Mitä se haluaa lisää joukkueeseen? Eikö Marjala, Wernblom, Palmu, Beaudin, Dudas, Intonen sekä Teissala riitä ”kärkimieheksi” vai mikä on ongelma?

Totta. On se Grönborgikin ihme jätkä, kun Tapparan rosteriin hankki vielä Quennevillen ja Sustrn. Mikä mahtaa olla ongelma?

Kun kaikki ovat kunnossa (paitsi Intonen), niin kärki on hyvä tähän liigaan. Ongelma varmaan tässä vaiheessa on se, että tällä hetkellä liigan sopimushyökkääjiä on terveenä 12 eli tasan sen verran, että saa neljä kenttää kasaan. Ei oikein kestä poissaoloja.

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Totta. On se Grönborgikin ihme jätkä, kun Tapparan rosteriin hankki vielä Quennevillen ja Sustrn. Mikä mahtaa olla ongelma?

Kun kaikki ovat kunnossa (paitsi Intonen), niin kärki on hyvä tähän liigaan. Ongelma varmaan tässä vaiheessa on se, että tällä hetkellä liigan sopimushyökkääjiä on terveenä 12 eli tasan sen verran, että saa neljä kenttää kasaan. Ei oikein kestä poissaoloja.

Miten laskit 12? Itse sain 14 + Nenonen. Toki, jos jätit esim Koivun pois laskuista niin sitten juu.

Takavasara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Manchester United
TPS:n kotisivuilta kun laskee hyökkääjät, tulee summaksi 15. Valitettavasti TPS ei ole tapojensa mukaan päivittänyt joukkuesivua ja siellä ovat edelleen listassa Nenonen ja Oden. Oden ilmoitettiin jo aikaisemmin, että tryout ei tuottanut koko kauden sopparia ja Nenosen sopimus loppui tähän maajoukkuetaukoon. Eli 15-2=13. Mukana myös Koivu. Ja kuten kirjoitin tällä hetkellä terveenä on 12, kun Intonen on sivussa vielä tietojen mukaan neljä viikkoa.

Takavasara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Manchester United
Kuka näistä ei kuulu laskuihin?

Beaudin
Dudas
Haapanen
Intonen
Keihäs
Knuutinen
Koivu
Marjala
Munkki
Palmu
Päkkilä
Talvitie
Teissala
Wernblom

Keihäs ei ole Liigajoukkueen sopimuspelaaja. Ei löydy myöskään kotisivujen pelaajalistauksesta.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en ymmärrä ihan Miettistä. Mitä se haluaa lisää joukkueeseen? Eikö Marjala, Wernblom, Palmu, Beaudin, Dudas, Intonen sekä Teissala riitä ”kärkimieheksi” vai mikä on ongelma?

Kyllähän nuo riittävät, mutta kuinka monta peliä TPS on pelannut missä nuo kaikki ovat olleet kokoonpanossa?

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koistisen Jukka-Pekka
Tuohon lisäksi 40 tehopisteen tahdissa painava Päkkilä, joka edustaa erinomaista secondary scoringia, sekä nelosketjun Haapanen ja Talvitie, jotka ovat Liigan parhaat nelosketjun energiapelaajat.
Vai että on Talvitie yksi liigan parhaista nelosketjun energiapelaajista. Anna mun kaikki kestää. Talvitie ei kyllä kuulu parhaimmistoon missään kategoriassa liigassa.

Ja pahoittelut ot:sta. Huhuja näyttää muillakin riittävän.

Liiga

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Ei kestä ei. Kyllä Savoien ( kirjoitettiinko se noin) korvaaja pitäisi olla ihan kevättä silmälläpitäen, etteivät joudu junnut liian kovaan paikkaan. Jos/ kun me nyt päästään , oliko se niiden kahdentoista joukkueen joukkoon jotka pääsevät pleijareihin. Kuuden parhaan joukkoon pitäisi päästä, muuten tulee lyhyt kevät.

Vai että on Talvitie yksi liigan parhaista nelosketjun energiapelaajista. Anna mun kaikki kestää. Talvitie ei kyllä kuulu parhaimmistoon missään kategoriassa liigassa.

Ja pahoittelut ot:sta. Huhuja näyttää muillakin riittävän.

Kyllä minusta Talvitie on hyvinkin passeli energiapelaaja neloseen, joka pystyy pelaamaan myös alivoimaa. Ongelma vaan on, että kaverille maksetaan kakkosketjun palkkaa vaikka paikka on nelosessa.

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eetu Päkkilä, Amorimin povari
Kuuden parhaan joukkoon pitäisi päästä, muuten tulee lyhyt kevät.
Se on periaatteessa ihan se ja sama oletko viides, kuudes, seitsemäs vai kahdeksas. Jokatapauksessa aloitat pudotuspelit avauskierrokselta kotiedulla.

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koistisen Jukka-Pekka
Kyllä minusta Talvitie on hyvinkin passeli energiapelaaja neloseen, joka pystyy pelaamaan myös alivoimaa. Ongelma vaan on, että kaverille maksetaan kakkosketjun palkkaa vaikka paikka on nelosessa.
No nyt Talvitie on enää passeli, kun äsken se oli liigan parhaimmistoa. Joo kyllä Talvitie on ihan ok nelosketjun pelaaja, mutta ei millään mittarilla minkään kategorian parhaimmistoa.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on periaatteessa ihan se ja sama oletko viides, kuudes, seitsemäs vai kahdeksas. Jokatapauksessa aloitat pudotuspelit avauskierrokselta kotiedulla.

No kyllä 8. sijalta tulee keskimäärin kovempi vastus vastaan jo sääleissä kuin 5. sijalta. Lisäksi jos sattuisi käymään säkä ja päästäisiin oikein pudotuspeleihin, niin 8. sijalta tulisi todennäköisesti vastaan runkosarjan voittaja(Tappara) niin kuin viime kaudellakin…

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No nyt kun tätä palstaa lukee niin tulee kuva että tuo urheilujohtohan on rakentanut rajallisilla resursseilla ihan eliittijoukkueen liigaan. Vastahan noita hankintoja ja scouttaustaitoja on haukuttu. Nyt se alkaakin sitten olla Miettisen vika kun ei saa tätä huippumateriaalia voittamaan.

Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
No kyllä 8. sijalta tulee keskimäärin kovempi vastus vastaan jo sääleissä kuin 5. sijalta. Lisäksi jos sattuisi käymään säkä ja päästäisiin oikein pudotuspeleihin, niin 8. sijalta tulisi todennäköisesti vastaan runkosarjan voittaja(Tappara) niin kuin viime kaudellakin…
Koko sääleistä puhumisen voisi heittää roskakoriin kun sarjajärjestelmä on sellainen että Suomen viidenneksi paras joukkue pelaa jossain "sääleissä" nyt mutta tämän nyt kymmenen kertaa syksyn mittaan lukeneena mietin että missä vaiheessa se Tappara olisi sitten ok kohdata? Väkisin sieltä pitää joku iso ja kova joukkue kohdata ennen finaaleja eli en täysin osta sitäkään ajatusta että tästä pitäisi nyt päästä jotenkin "pujahtamaan" mahdollisimman pitkälle ennen oikeaa vastustajaa. Sehän on koko playoffien pointti että parhaat pelaisivat toisiaan vastaan eikä olisi mitään läpihuutojuttuja. Nyt vaan ovat ahneemmat ja rikkaammat päättäneet että parhaiden mukaan pääsee käytännössä kaikki ja kauden ensimmäinen 6 kuukautta on merkityksen odottelua. Tapparaa vastaan muuten pelit tällä kaudella 1-1 eli bring it on. Ensin pitää vaan lusia tämä pitkä, merkityksetön ja formaatiltaan sysipaska runkosarja ensin alta pois. Budjetin puolestahan ollaan muistaakseni sijan tai kahden päässä siitä mikä on "odotusarvo"

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missä vaiheessa minä kommentoin TPS:n viimekauden sijoituksesta? Enkä edes väittänyt sitä etteikö Tappara ollut parempi. En tiedä mitä pelejä te seurasitte viime keväänä mutta TPS vei Tapparaa sarjan alussa. Tappara paransi otteitaan sarjan edetessä. Tapparan maalivahti piti joukkuettaan pystyssä . Vai väitätkö jotain muuta. Ei oikeasti tapahtunut asia ole jossittelua. Sekään ei ole jossittelua kun sanoin että se ei olisi ollut suuri vääryys jos TPS olisi pudottanut Tapparan. Mutta mukavaahan se varmaan on kun taas viisastellaan,pädetään ja haetaan kinastelun aiheita tälle palstalle. Kukaan ei saa esittää mielipidettään ilman kritiikkiä. Oikeasti ei tarvitse ihmetellä miksi TPS:llä menee heikosti kun kannattajillakin tuntuu menevän.

Pahoittelut jos meni tunteisiin, mutta syötit tyhjän maalin eteen, niin pakkohan se oli laukaista.

Sulla lähti tää homma lyhyesti faktoista, sitten siirryttiin laveammin mielipiteisiin ja jossitteluun, josta nähtävästi siirryttiin oikein upeaan marttyyri-moodiin.

Ihan rauhassa vaan, ei tää oo niin vakavaa. Mielipiteet ei vain vieläkään ole muuttuneet faktoiksi, vaikka kuinka omassa mielessä siltä tuntuukin.

Jos nyt jossittelua ja mielipiteitä haluat, niin mun mielestä Tapparan salaisuus piilee voittamisen kulttuurissa sekä erittäin vahvassa materiaalissa (joka johtuu voittamisen kautta saavutetusta asemasta eli asioita on tehty pitkään oikein). Vastaavaa oli Tepsillä kultavuosina. Vaikeinakin hetkinä löydetään tapa voittaa.

Me voitettiin kaksi ottelua ja siihen astiseen suoritukseen nähden pelattiin parasta lätkää koko kautena, mutta aika kaukana oltiin neljästä voitosta nyky-Tapparaa vastaan. En ole samaa mieltä, että pelkkä maalivahtipeli koko sarjaa ratkaisi. Yhtälailla Tappara voisi jossitella vaikka millä. Jostain syystä ei vaan taida olla tarvetta, hymiö.

Siitä oon kyllä samaa mieltä, ettei se vääryys olisi ollut voittaa. Hyvää yritystä ja taisteluahan tuo oli. Ei se kyllä ollut myöskään vääryys, että Tappara voitti. Parempi menee paras seitsemästä sarjassa jatkoon (parempi sarjassa, ei välttämättä kokonaisuudessa).

Ja nämä oli pelkkiä omia mielipiteitä, josta saa olla eri mieltä.

Ja jos vielä jossitellaan palstasta, niin mun mielstä tän pilaa enemmin tällaiset yleistykset, kuten itse teit tuossa lainatun osan lopussa. Aika monesti näkee, että muodostetaan joku oma palstatotuus monen nimimerkin kirjoitteluja yhdistelemällä.

Mielipiteitä saa edelleen esittää, mutta jos niitä väittää faktoiksi, niin kannattaa varautua, että joku koputtaa olkapäähän. Keskustelupalstalla on muutenkin aina se hemmetin riski, että kun tänne kirjoittelee, niin joku reagoi ja vastaa.

Ehdottomasti väitän. Tepsi ei vienyt Tapparaa missään vaiheessa. Tepsi toki laukoi joka paikasta Tapparan keskittyessä ylivoimahyökkäyksiin ja laukomaan parhailta maalintekopaikoilta.

Tepsi ei johtanut sarjaa missään vaiheessa ja Tappara hoiti homman vuosien rutiinilla samalla panostaen seuraaviin sarjoihin matkalla mestaruuteen. Kuntohuippu oli ajoitettu muualle kuin pariin ensimmäiseen puolivälieräotteluun niin kuin edellisillä kausilla.

Mä yhdyn tähän fakt... eikun mielipiteeseen.

Sääliplayoffista on sen verran etua, että monesti sieltä tuleva joukkue on vähän valmiimpi sarjan alussa kuin se tauolta tuleva paremmin sijoittunut joukkue. Tuossakin sarjassa Tepsin parhaat iskun hetket olisivat olleet sarjan alussa, mutta molemmista Tampereen peleistä tuli lopulta aika selkeät lukemat. (Ja näissä Tappara osoittaa vahvuutensa, eli pystyy huonollakin pelillä kaivamaan ne voitot ja olemaan tappavan tehokas.)

Aika haastava voittaa sarjaa, jos kotietujoukkueelta ei saada hippaa sen kotipeleissä. Vaikka TPS olisi voittanut kolmannen kotipelinsä, niin silti vuori olisi ollut valtava kiivettäväksi Tampereella. Jossittelua toki.

Pitää myös muistaa että Tappara vasta käynnisti koneitaan. Fakta. Luin täältä.

Luitko? Laitatko lainauksen, missä joku väittää mielipiteen sijaan faktaksi. Ihan mielenkiinnosta.

Sen verran itse ottaisin kantaa, tähän ei niinkään ketjun otsikkoon liittyvään, asiaan että pleijarisarjan voittoon vaaditaan neljä voittoa (jos ei säälipleijarit kyseessä). Parempi paikallaolija pääsee jatkoon, muulla (kuten sillä kuinka paljon parempaa peliä pelaa kuin häviävä osapuoli) ei ole hevon_vitun_merkitystä. On mahdollista sekin että paremmalla paikallaolijalla olisi tarpeen mukaan ollut vielä varaa ruuvia kiristääkin. Lopullinen päämäärä on mestaruus ja sitä kohti mennään vaihe kerrallaan

Juuripa näin ja tässä jossittelun ongelma. Ei siitä saa mitään analyysiä vaan on lopulta ihan puhdasta arvailua ja mielipiteitä.

No nyt kun tätä palstaa lukee niin tulee kuva että tuo urheilujohtohan on rakentanut rajallisilla resursseilla ihan eliittijoukkueen liigaan. Vastahan noita hankintoja ja scouttaustaitoja on haukuttu. Nyt se alkaakin sitten olla Miettisen vika kun ei saa tätä huippumateriaalia voittamaan.

Onko noin? Onko tuo koko palstan totuus vai jonkun kirjoittajan mielipide?

Oon kyllä nähnyt monenlaisia mielipiteitä puolesta ja vastaan, mutta en nyt ihan tunnista, että KAIKKI olisi palstalla tuota mieltä.

Mitäs mieltä sinä olet? Kiva olisi jostain keskustella, mutta tuo lainattu ei nyt kauheasti tuonut palstalle lisää sisältöä.

Miten sun mielestä joukkue on rakennettu? Onko puutteita vai kaikki täysin ok? Onko skouttiosasto priimaa? Entäs valmennus?

--

Niin, niitä huhuja ei taida olla. Hymiö.

Itse kyllä jopa pysyisin viilipyttynä ja katselisin, että mihin tällä tervehtyneellä joukkueella nyt pääsee.

Toisaalta kelpaisihan tuohon maalivahti tai vaikka hyökkäykseen lisää leveyttä. Onhan tuolla 3.-4. ketjussa laadun sekä leveyden puutetta, mutta budjetti on mitä on. Werneri on maalilla parantanut, mutta edelleen välillä soi etukulmat ja joku kokenut kakkonen/ykkönen kelpaisi.

Edit. Lisätään vielä, että mulla on vielä ihan hyvä usko, että tästä voi tulla oikein hyväkin. Kärkiukot on ihan laadukkaita ja mielestäni monella on vielä paljon varaa rahkeissa. Nähdyllä maalivahtipelillä ei kyllä pärjätä isosti ja sen on parannuttava paljon. Leveyttä ei ole ja loukkaantumisia ei oikein kestetä eli siinä mielessä jos kausi jatkuu nousujohteisesti, niin loppukautta ajatellen niitä hankintoja toki hyvä kartoittaa mutta paniikkia ei vielä ole.

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luitko? Laitatko lainauksen, missä joku väittää mielipiteen sijaan faktaksi. Ihan mielenkiinnosta.

Juuripa näin ja tässä jossittelun ongelma. Ei siitä saa mitään analyysiä vaan on lopulta ihan puhdasta arvailua ja mielipiteitä.

Ei oikeastaan yhtään yllätä jos Liigassa vedetään vihkoon ja muualla ollaan fiksuja.

Saa nähdä miten tämä etenee, mutta tuota juttua lukemalla, niin vaikea nähdä, että tuosta koripallojoukkueiden toiminnasta tulee mitään ongelmia.

Eiköhän tuo homma viimeistään ensi kaudella jatku, kuten aina ennenkin eli tämä ei vaikeuta Liigajoukkueiden toimintaa.

Tuo ei ole fakta.

Fakta on, että TPS:n loppusijoitus kaudella 2023-4 oli 8.

Tuo on siis täyttä jossittelua ensimmäisen "ja" sanan jälkeen.

Jos haluaa faktoja tarkistaa, niin esim. Wikipedia on hyvä lähde (toki lähdekritiikki sielläkin tarpeellinen).

Juu, edelleen fakta on, että oltiin 8. eikä hopealla.

Jos jossitella haluaa, niin hopealle olisi vaadittu vähintään 6 voittoa lisää. Tapparan lisäksi olisi pitänyt pudottaa Pelicans. Finaalissa olisi tullut vastaan esim. Kärpät. Melkoinen vuori viime kauden Tepsille.

Lisäksi Tappara käynnisteli tuossa sarjassa Tepsiä vastaan koneitaan ja oli parhaimmillaan vasta myöhemmin playoffeissa. Parempi voitti ja meni finaaliin ja nosti pytyn. Meille jäi jossittelu, eikä oltu lähelläkään finaalia.

Toisaalta ymmärrän kyllä fanien halun kaunistella ja romantisoida asioita kun kylmät faktat eivät ole kovin urheiluromanttisia.
Aika paljon luettelit faktoja niin en osannut katsoa että se loppui juuri enne tuota koneisen köynnistelyä mielipiteeksi. Pahoittelut!
Onko noin? Onko tuo koko palstan totuus vai jonkun kirjoittajan mielipide?

Oon kyllä nähnyt monenlaisia mielipiteitä puolesta ja vastaan, mutta en nyt ihan tunnista, että KAIKKI olisi palstalla tuota mieltä.

Mitäs mieltä sinä olet? Kiva olisi jostain keskustella, mutta tuo lainattu ei nyt kauheasti tuonut palstalle lisää sisältöä.

Miten sun mielestä joukkue on rakennettu? Onko puutteita vai kaikki täysin ok? Onko skouttiosasto priimaa? Entäs valmennus?
Mä olen sitä mieltä että meillä ei ole eliittijoukkue liigaan. Eikä Aarne Talvitie ole huippuyksilö edes neloseen.

Ja lainaukset meni puhelimella kikkaillessa ihan perseelleen mutta luettelit litanian faktaa ja muutit sen yhtäkkiä mielipiteeksi. En osannut tehdä eroa! Pahoittelut suuret!

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen sitä mieltä että meillä ei ole eliittijoukkue liigaan. Eikä Aarne Talvitie ole huippuyksilö edes neloseen.

Ollaan kyllä samaa mieltä noista.

Mun mielestä silti ihan yllätysvalmis porukka ja vaikea nähdä, että kovin paljon parempaa pelaajistoa saadaan kasaan jos halutaan säästellä. Talvitie on pahimpia harhalaukauksia ja näihin ei oikein olisi varaa.

Eipä tuo alkukaudesta ole oikein muuttunut. Jotta tulee täysosuma, niin kaikkien kärkiukkojen pitää onnistua, loukkaantumisia ei saa tulla ja pitää nousta yllättäjiä. Nyt on ainakin loukkaantumiset pienemmässä roolissa kuin ihan alussa, mutta kärkiäijillä on osalla vielä paljon varaa parantaa ja yllättäjiä tarvitaan lisää.

Kolmos/nelossentteri ja maalivahti sopisi joululahjasäkkiin mainiosti. Toki paljon muutakin, mutta itse lähtisin noista.

Viime kauden aikaiset hankinnat olivat melkoisia jymyonnistumisia. Vaikea nähdä, että noin hyvin osuu, mutta saahan sitä toivoa.

Ja lainaukset meni puhelimella kikkaillessa ihan perseelleen mutta luettelit litanian faktaa ja muutit sen yhtäkkiä mielipiteeksi. En osannut tehdä eroa! Pahoittelut suuret!

Ok, no problem.

Palaile sitten kun löydät missä luettelen ne faktat.

Jos tätä tarkoitit:"
Jos jossitella haluaa, --- jada jada jada --- lisäksi Tappara käynnisteli tuossa sarjassa Tepsiä vastaan koneitaan ja oli parhaimmillaan vasta myöhemmin playoffeissa. "

Tuohan oli puhdasta jossittelua ja sen mainitsin jo tuossa noiden kappaleiden alussa. En väittänyt faktaksi vaan totesin jossitteluksi/mielipiteekseni. Eli faktoista siirryttiin jossitteluun siirtymällä "Jos jossitella haluaa", hymiö. Pahoittelut, jos tuo oli jotenkin epäselvästi ilmaistu. Omasta mielestä aika selkeä. Saa korjata jos on eri mieltä.

Minua häiritsi käyttämäsi yleistykset ilman mitään varsinaista sanottavaa. En ymmärrä mitä tuollaiset purkaukset tuo lisää palstalle?

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ollaan kyllä samaa mieltä noista.

Mun mielestä silti ihan yllätysvalmis porukka ja vaikea nähdä, että kovin paljon parempaa pelaajistoa saadaan kasaan jos halutaan säästellä. Talvitie on pahimpia harhalaukauksia ja näihin ei oikein olisi varaa.

Eipä tuo alkukaudesta ole oikein muuttunut. Jotta tulee täysosuma, niin kaikkien kärkiukkojen pitää onnistua, loukkaantumisia ei saa tulla ja pitää nousta yllättäjiä. Nyt on ainakin loukkaantumiset pienemmässä roolissa kuin ihan alussa, mutta kärkiäijillä on osalla vielä paljon varaa parantaa ja yllättäjiä tarvitaan lisää.

Kolmos/nelossentteri ja maalivahti sopisi joululahjasäkkiin mainiosti. Toki paljon muutakin, mutta itse lähtisin noista.

Viime kauden aikaiset hankinnat olivat melkoisia jymyonnistumisia. Vaikea nähdä, että noin hyvin osuu, mutta saahan sitä toivoa.

Ok, no problem.

Palaile sitten kun löydät missä luettelen ne faktat.

Jos tätä tarkoitit:"
Jos jossitella haluaa, --- jada jada jada --- lisäksi Tappara käynnisteli tuossa sarjassa Tepsiä vastaan koneitaan ja oli parhaimmillaan vasta myöhemmin playoffeissa. "

Tuohan oli puhdasta jossittelua ja sen mainitsin jo tuossa noiden kappaleiden alussa. En väittänyt faktaksi vaan totesin jossitteluksi/mielipiteekseni. Eli faktoista siirryttiin jossitteluun siirtymällä "Jos jossitella haluaa", hymiö. Pahoittelut, jos tuo oli jotenkin epäselvästi ilmaistu. Omasta mielestä aika selkeä. Saa korjata jos on eri mieltä.

Minua häiritsi käyttämäsi yleistykset ilman mitään varsinaista sanottavaa. En ymmärrä mitä tuollaiset purkaukset tuo lisää palstalle?
Luin sen uudestaan. Ja jos oikeen tarkkoja ollaan niin TPS antoi parhaan vastuksen Tapparalle. Se on fakta ja tuli ja-sanan jälkeen

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
No nyt Talvitie on enää passeli, kun äsken se oli liigan parhaimmistoa. Joo kyllä Talvitie on ihan ok nelosketjun pelaaja, mutta ei millään mittarilla minkään kategorian parhaimmistoa.
Itse kyllä hankkisin 4 sentterin, ketä osaa aloittaa ja voi laittaa otteluiden lopussa kentälle. Nyt TPS sulanut peleissä, kun ei oikein ole rooliin sopivaa sentteriä. Talvitie ollut tänä vuonna todella heikko. Viime kausi oli parempi olisiko jotain vaivaa alla, ja pakko pelata kun muita ei ole. Keihäs ja Munkki pelannut nelossentterinä paremmin.

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahoittelut jos meni tunteisiin, mutta syötit tyhjän maalin eteen, niin pakkohan se oli laukaista.

Sulla lähti tää homma lyhyesti faktoista, sitten siirryttiin laveammin mielipiteisiin ja jossitteluun, josta nähtävästi siirryttiin oikein upeaan marttyyri-moodiin.

Ihan rauhassa vaan, ei tää oo niin vakavaa. Mielipiteet ei vain vieläkään ole muuttuneet faktoiksi, vaikka kuinka omassa mielessä siltä tuntuukin.

Jos nyt jossittelua ja mielipiteitä haluat, niin mun mielestä Tapparan salaisuus piilee voittamisen kulttuurissa sekä erittäin vahvassa materiaalissa (joka johtuu voittamisen kautta saavutetusta asemasta eli asioita on tehty pitkään oikein). Vastaavaa oli Tepsillä kultavuosina. Vaikeinakin hetkinä löydetään tapa voittaa.

Me voitettiin kaksi ottelua ja siihen astiseen suoritukseen nähden pelattiin parasta lätkää koko kautena, mutta aika kaukana oltiin neljästä voitosta nyky-Tapparaa vastaan. En ole samaa mieltä, että pelkkä maalivahtipeli koko sarjaa ratkaisi. Yhtälailla Tappara voisi jossitella vaikka millä. Jostain syystä ei vaan taida olla tarvetta, hymiö.

Siitä oon kyllä samaa mieltä, ettei se vääryys olisi ollut voittaa. Hyvää yritystä ja taisteluahan tuo oli. Ei se kyllä ollut myöskään vääryys, että Tappara voitti. Parempi menee paras seitsemästä sarjassa jatkoon (parempi sarjassa, ei välttämättä kokonaisuudessa).

Ja nämä oli pelkkiä omia mielipiteitä, josta saa olla eri mieltä.

Ja jos vielä jossitellaan palstasta, niin mun mielstä tän pilaa enemmin tällaiset yleistykset, kuten itse teit tuossa lainatun osan lopussa. Aika monesti näkee, että muodostetaan joku oma palstatotuus monen nimimerkin kirjoitteluja yhdistelemällä.

Mielipiteitä saa edelleen esittää, mutta jos niitä väittää faktoiksi, niin kannattaa varautua, että joku koputtaa olkapäähän. Keskustelupalstalla on muutenkin aina se hemmetin riski, että kun tänne kirjoittelee, niin joku reagoi ja vastaa.
Miksiköhän esim. Osku Valtonen ja Tommi Miettinen Hunajacast jaksossa ottivat esille viime kevään puolivälieräpeleistä Tapparaa vastaan maalivahti pelin ja varsinkin Heljangon ? Kommentoin ehkä vähän enemmän ns.mutkiasuoriksi mutta kuitenkin puhumme samoista asioista. Eikä he jossittele yhtään kuten en minäkään.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Kärppä-osion mukaan Victor Berglundia ilmeisesti savustetaan ulos pohjoisesta. Ei ole jäänyt itsellä mieleen pelaajana mitenkään muuten kuin helsinkiläisten sekä oululaisten sylkykuppina, toki voi olla että ihan syystäkin. On Wernblomin vanha joukkuekaveri MoDosta.

Ei ole siis mitään fakta- tai edes huhupohjaa, on vain hyvin paljon Kallion näköinen haku.

Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Victor Berglundia ilmeisesti savustetaan ulos pohjoisesta
Selasin ketjuaan ja kuvaus oli hasardipakki jonka kaikki osaaminen on kiekon kanssa ja hyökkäyssuuntaan mutta menettänyt silti jopa ylivoimavastuunsa. Ei kuulosta siltä että korjaisi Tepsin puutteita mutta söisi budjettia ja Lindrothin tai Salinin ruutua. Toivoisin itse päinvastaista eli kaveria joka ei "ikinä" tärise 15 metrin säteellä oman maalista

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy