Tomi Kalliollakin oli tietysti uransa aikana rinnalla monenlaista sentteriä ja "sentteriä".
Tuli vain mieleeni, että Kallio pelasi läpimurtokautensa Turussa umpilaiturin kanssa. Eikö kaudella 1999-00 ykkössentteriksi kaavailtu veteraani Esa Keskinen kärsinyt syyskaudesta lähtien paljon selkävaivoista? Loppuiko Keskisen ura jo kesken kauden? Joka tapauksessa Kallion ja Kai Nurmisen väliin ykkössentteriksi istutettiin umpilaituri Kimmo Rintanen. Loppu onkin historiaa! Voisiko tässä olla minkäänlaista selitystä Kallion keskikaistan arvostukselle?
Alkuillasta pitäneekin piipahtaa vähän Härkäpubin kulmilla notkumassa. Edellisen kerran sieltä toki tuli hutikuti, kun tiskillä huhuiltiin jopa kahden hyökkääjän olevan pakkaamassa varusteitaan. Noh, ehkä silloin oli sitten jo jotain tietoa Anthony Rechin tyytymättömyydestä, mutta Scott Kosmachukin kanssa mentiin kyllä pahasti metsään.
Minä olen ollut 2000-luvun vaihteessa vielä sen verran junnu, etten kunnolla muista. Tottahan tuo on, että Rintanen oli tosiaan umpilaituri eli eihän se mahdotonta ole, että laituri sentterinä voisi toimia. Harvinaista tämä on. Munkki on ihan hyvin keskellä pelannut ja nyt kun katsoin tilastoja, niin oli meidän paras aloittaja eilen. Voihan tämä Rintasen tapaus selittää Kallion ajatusmaailmaa keskikaistan suhteen.
Tuli itse kirjoitettua vaihteeksi aika kriittiseen sävyyn. Se on tosiasia, että Tepsi on parina viime kautena pärjännyt mainiosti ja on palannut liigan kärkeen. Sitä ei voi kiistää ja tyytyväinen pitää olla varsinkin, kun pelaajabdjetti on ollut jossain kuudennen sijan tietämillä. Oikealla tiellä ollaan ja menestystä on tullut. Ehkä tässä on vähän sitä, että nälkä kasvaa syödessä, mutta kyllä minä edelleenkin väitän, että pelaajahankinnoissa ja joukkueen kokoamisessa olisi voinut paremminkin onnistua. Jos viime kautta ajatellaan, niin Nurmi, Pärssinen ja Pyyhtiä tuskin olivat mitään kalliita pelaajia. En voi välttyä spekuloimasta ajatuksella, mitä olisi tapahtunut, jos meillä olisi ollut kunnon kakkosketju, joka olisi pystynyt tarjoamaan tulitukea ykkösketjulle. Olen sitä mieltä, että jos meillä on kaksi päätoimista skouttia, niin joukkueen kokoamisessa olisi voinut paremminkin onnistua ja käytettäviin resursseihin nähden hutihankintoja on tullut turhan monta. Sandbergin kohdalla oli epäonnea terveysmurheiden suhteen. En tiedä olivatko ne tiedossa sopimusta tehtäessä.
Sitä olen miettinyt paljon, että onko joukkueen kokoamisessa onnistuttu niin, että pelitapa ja pelaajatyypit sopisivat keskenään yhteen. Minä näen asian niin, ettei tässä ole täysin onnistuttu. Toki aina joudutaan tekemään kompromissiratkaisuja, kun samoista pelaajista kilpailevat muutkin, eikä kaikkia tänne voi saada. Itse näen asia niin, että onnistua olisi voinut paremminkin.
Mitä tulee Meskaseen, niin onhan hän parhaimmillaan tosi hyvä maalintekijä. Vähän on vain sellainen mielikuva, että peliesitykset ailahtelevat aika paljon. Silloin, kun kulkee, niin kulkee, mutta kun ei ole ihan se paras päivä, niin sitten ei tule mistään mitään. En tyrmää, mutta vähän varauksella suhtaudun.