Nyt vasta huomasin, että Ishakov on todellakin lähtenyt johonkin Saksan liigaan. Sepä vasta pöljältä ratkaisulta kuulostaa.
Ei tätä nykyä voi enää paukutella henkseleitä ja sanoa, että me ollaan SM-Liiga, universumin toiseksi paras jääkiekkosarja. Noista päivistä on surullisen kauan aikaa.
Nykyisin saksat, tsekit ja sveitsit ovat niin urheilullisesti kuin rahallisesti samaa tasoa (tai ainaikin erittäin lähellä) meidän Liigan kanssa. NHL, KHL ja SHL ovat tuossa järjestyksessä ne jotka noukkivat ekana. Sitten taitaa rahasyistä tulla Sveitsi.
Jos mä olisin Ishakov, niin kyllä mua saattaisi houkutella Saksasta tullut tarjous. Liiga siellä hyvää tasoa, josta voi edelleen ponnistaa vaikka mihin. Rahaa jaossa varmasti enemmän kuin täällä. Tunnelma halleissa koronan jälkeen vähintään tuplat suomalaisiin halleihin.
Ja niin hieno kaupunki kuin Turku onkin, niin onhan tuo Keski-Eurooppa ja varsinkin Saksa helvetin hienoa aluetta maailmassa. Hommat toimii kuten pohjoismaissa, mutta tunnelma rennompi ja kaikki helvetisti isompaa. Nähtävää ja koettavaa on 100km säteellä helvetisti enemmän kuin Suomessa ja esim. ilmasto sekä esim. valoisuus ovat vähän ihmismäisempiä (varsinkin juuri lätkäkauden aikana).
Jos keskieuroopassa kurotaan pelillinen ero (sarjan taso) Suomeen kiinni, niin aika vähän jää valttikortteja houkutella pelaajia. Junnusarjahan tässä ihan puhtaasti aletaan olla.
Liiga on jo niin kauan ahneuksissaan ampunut itseään jalkoihin, että polvillaan ollaan.
---
Tässä nyt oli vähänlaisesti huhuja.
Jotenkin vähän haiskahtaa, että tässä on oikeasti noita neuvotteluja kesken. Eli hieman ruusuista kuvaa oli maalattuna urheilujohdon suusta että joukkue valmis. Itse en koronavuoden jälkeen ihmettelisi, jos homma ei ihan normitasolla ole vielä taputeltuna valmiiksi kun niin pelaajat sekä joukkueet ovat odotelleet askelmerkkejä. Toki tämäkin ihan tyhjää spekulaatiota.
Toivotaan nyt kuitenkin, että muutama "kova" on vielä julkaisematta. Huhuttu Repo olisi henk. koht. toivelistalla ihan kärjessä. Pakin tai kaksi ottaisin myös mielelläni.
Toisaalta helvetin hienoa että meillä on nuo kisoissa pelaavat slovakkitimantit jo riveissä. Noista pitää nauttia ensi kaudella, koska tuon tason talenttien kehityskäyrät ampuvat yleensä kaudessa katosta läpi ja seuraava pysäkki onkin NHL.